Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 11 Май 2023 22:34

Точно на хибрида е супер заряда на акумулатора. Въобще не зависи от обороти, време, товар, дали си на място или в движение. Винаги се поддържа точно определен волтаж, спрямо необходимостта.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Май 2023 22:36

Не мисля, че проблема е в системата, а може би в заложения му алгоритъм. Не винаги системата да захранва 12 волтовата шина, когато е включена.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 12 Май 2023 08:05

AGM акумулаторите са по-чувствителни към изтощаване, т. е. ако падне до 10 волта се поврежда. Затова на луксозните автомобили при престой в сервиз например и регистрирано ниско напрежение 10.5 волта задължително се сменя батерията, за да няма проблеми с електрониката на по-късен етап(бмв).
Такаче ако правите цикли би трябвало да не падате под 11 волта.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от FearSoft » 12 Май 2023 09:26

Горното твърдение е не съвсем вярно, да го кажем така.
Занимавам се с всякакви видове акумулатори и батерии повече от 11 г. И смело мога да твърдя, че този тип (AGM) може спокойно да се разрежда до 1.67V/cell. Което е 10.2V. При аварийнитте системи се изключва разрядът на 10.5V, за да има остатъчен капацитет за рестарт при възстановяване на захранването. Но батерията не се поврежда!
Естествено, ако я държите дълго време под 10V, тя деградира. И в същото време, ако при нормална експлоатация и изправна система напрежението ѝ е под 12V, то тя е пътник. Макар че има случаи, когато може да се съживи и да изкара още година. Но е относително.
А що се отнася до това колко щяло да ми спечели заиграването с циклиране 2 пъти годишно - ами факт е, че успявам да експлоатирам акумулаторите си по 7, 8, че и повече години. И то от най-евтините. А всичките ми познати ги сменят на 3-4 г... И не е въпрос само на пари, даже изобщо. Предвид цената на такъв акумулатор от грубо 100 лв. Въпрос на лично удовлетворение е!
Но за някои е и финансово облекчение.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 12 Май 2023 10:11

Това е полезна информация. 10.2 без никакъв товар ли е допустимото?
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от FearSoft » 12 Май 2023 10:41

Естествено, че има товар, но той е минимален. Все пак се предполага, че някои системи стоят на stand-by и черпят ток. Но това са милиампери. Все пак, при достигане на 10.2V системата изключва тотално и е нужна човешка намеса за рестарт.
Всъщност, има таблици с данни за разряд на батериите до 9.6V (1.6V/cell), но не е здравословно да се стига до там.
Hursa написа: 11 Май 2023 22:04 И явно не е на "заряд" от батерията, когато системата е изключена
Правилна забележка, така е! То се подразбира, че няма как да се зарежда 12V батерия при изключен автомобил, но явно трябваше да го спомена за яснота.
Hursa написа: 11 Май 2023 22:04 чести превключвания в ел режим с относително по-дълбоко и продължително използване на батерията
Именно това имах предвид и аз. Затова и е желателно да се прави циклиране. Ако на човек му се занимава и не го мързи. А ако предпочита да се изръси 300 и кусур лева на всеки 3-5 г. (относителен срок!) - негово право! И въпросната процедура изобщо не е вредна, точно напротив. При обикновените оловно-киселинни акумулатори се постига десулфатизация, при AGM/GEL се постига подобен ефект, нямам намерение да навлизам в дълбоката химия, някой е свършил тази работа преди мен и има много информация в интернет.
BOz написа: 11 Май 2023 22:34 Винаги се поддържа точно определен волтаж, спрямо необходимостта.
Не и при изключен автомобил, нали? wink.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 12 Май 2023 17:08

FearSoft написа: 12 Май 2023 10:41 Не и при изключен автомобил, нали?
Това няма нищо общо с хибрида или това, че има ДЦ-ДЦ бълк конвертор, който бил предпоставка акумулатора да стои недозареден, както написа първоначално и върху което ми беше коментара. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

GreenText-Pepe
Мнения: 99
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GreenText-Pepe » 16 Май 2023 13:29

Здравейте,

Искам да попитам някой има ли идея за какво са кабелите под шоф седалка на Аурис 2011та? Предполагам кантар за ейрбега и още нещо? Има един светло зелен конектор с номер на кабела 321 610 z530 ( търсих по парт номер, но нищо не излиза ) и още един бял конектор?

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от mapamop » 16 Май 2023 13:35

Трявба да има за активация на пиропатрона на самия еърбег (обикновено е жълт, оранжев или подобен сигнален цвят поне на буксите), един за кантара че е седнал някой, евентуално ако не е комбиниран с тоя на кантара за подгрев на седалката. Опционалните са да има оставен за електрическото задвижване на седалката. Това и за двете седалки, поне на по-старите модели.
От там нататък CD-changer или модула за навигацията стоеше под шофьорската седалка на старите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

GreenText-Pepe
Мнения: 99
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GreenText-Pepe » 16 Май 2023 13:47

Благодаря за отговора. Мен ме интересува белият по-скоро, защото е разкачен?

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 16 Май 2023 14:56

Закопчан колан?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

GreenText-Pepe
Мнения: 99
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GreenText-Pepe » 16 Май 2023 15:48

Като си седнал на седалката и тръгнеш, без колан пищи колата, значи не е това. Има същото и на пасажерската седалка, не се вижда къде е било мушнато, тоест няма букса. Да не би да е окабелено по дефаулт за допълнително оборудване нещо?

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от mapamop » 16 Май 2023 15:57

Седалките имат ли подгреви?
Ако не това е единия възможен вариант за обяснение защо е свободно. Другото е за ел.седалки и колата да е без. Инсталациите са заготвени за повече екстри, и не всички букси се ползват при по-ниски нива на оборудване.
И аз имам поне 3 букси под таблото които не знам за какво са и са затапени с кутийки и тиксо. Ама нямам навигация, блуут, модул за следене на налягането в гумите....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

GreenText-Pepe
Мнения: 99
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GreenText-Pepe » 16 Май 2023 16:54

Няма нито подгрев, нито ел седалки. Най-вероятно това е обяснението. Благодаря :cheers:

GreenText-Pepe
Мнения: 99
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GreenText-Pepe » 19 Май 2023 12:22

Колеги, на някой пристигна ли му Корола MY2023 1.8 да каже как е динамиката?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта