Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Точно на хибрида е супер заряда на акумулатора. Въобще не зависи от обороти, време, товар, дали си на място или в движение. Винаги се поддържа точно определен волтаж, спрямо необходимостта.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не мисля, че проблема е в системата, а може би в заложения му алгоритъм. Не винаги системата да захранва 12 волтовата шина, когато е включена.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
AGM акумулаторите са по-чувствителни към изтощаване, т. е. ако падне до 10 волта се поврежда. Затова на луксозните автомобили при престой в сервиз например и регистрирано ниско напрежение 10.5 волта задължително се сменя батерията, за да няма проблеми с електрониката на по-късен етап(бмв).
Такаче ако правите цикли би трябвало да не падате под 11 волта.
Такаче ако правите цикли би трябвало да не падате под 11 волта.
Carina E 4AFE LB 1992
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Горното твърдение е не съвсем вярно, да го кажем така.
Занимавам се с всякакви видове акумулатори и батерии повече от 11 г. И смело мога да твърдя, че този тип (AGM) може спокойно да се разрежда до 1.67V/cell. Което е 10.2V. При аварийнитте системи се изключва разрядът на 10.5V, за да има остатъчен капацитет за рестарт при възстановяване на захранването. Но батерията не се поврежда!
Естествено, ако я държите дълго време под 10V, тя деградира. И в същото време, ако при нормална експлоатация и изправна система напрежението ѝ е под 12V, то тя е пътник. Макар че има случаи, когато може да се съживи и да изкара още година. Но е относително.
А що се отнася до това колко щяло да ми спечели заиграването с циклиране 2 пъти годишно - ами факт е, че успявам да експлоатирам акумулаторите си по 7, 8, че и повече години. И то от най-евтините. А всичките ми познати ги сменят на 3-4 г... И не е въпрос само на пари, даже изобщо. Предвид цената на такъв акумулатор от грубо 100 лв. Въпрос на лично удовлетворение е!
Но за някои е и финансово облекчение.
Занимавам се с всякакви видове акумулатори и батерии повече от 11 г. И смело мога да твърдя, че този тип (AGM) може спокойно да се разрежда до 1.67V/cell. Което е 10.2V. При аварийнитте системи се изключва разрядът на 10.5V, за да има остатъчен капацитет за рестарт при възстановяване на захранването. Но батерията не се поврежда!
Естествено, ако я държите дълго време под 10V, тя деградира. И в същото време, ако при нормална експлоатация и изправна система напрежението ѝ е под 12V, то тя е пътник. Макар че има случаи, когато може да се съживи и да изкара още година. Но е относително.
А що се отнася до това колко щяло да ми спечели заиграването с циклиране 2 пъти годишно - ами факт е, че успявам да експлоатирам акумулаторите си по 7, 8, че и повече години. И то от най-евтините. А всичките ми познати ги сменят на 3-4 г... И не е въпрос само на пари, даже изобщо. Предвид цената на такъв акумулатор от грубо 100 лв. Въпрос на лично удовлетворение е!
Но за някои е и финансово облекчение.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това е полезна информация. 10.2 без никакъв товар ли е допустимото?
Carina E 4AFE LB 1992
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Естествено, че има товар, но той е минимален. Все пак се предполага, че някои системи стоят на stand-by и черпят ток. Но това са милиампери. Все пак, при достигане на 10.2V системата изключва тотално и е нужна човешка намеса за рестарт.
Всъщност, има таблици с данни за разряд на батериите до 9.6V (1.6V/cell), но не е здравословно да се стига до там.
Всъщност, има таблици с данни за разряд на батериите до 9.6V (1.6V/cell), но не е здравословно да се стига до там.
Правилна забележка, така е! То се подразбира, че няма как да се зарежда 12V батерия при изключен автомобил, но явно трябваше да го спомена за яснота.
Именно това имах предвид и аз. Затова и е желателно да се прави циклиране. Ако на човек му се занимава и не го мързи. А ако предпочита да се изръси 300 и кусур лева на всеки 3-5 г. (относителен срок!) - негово право! И въпросната процедура изобщо не е вредна, точно напротив. При обикновените оловно-киселинни акумулатори се постига десулфатизация, при AGM/GEL се постига подобен ефект, нямам намерение да навлизам в дълбоката химия, някой е свършил тази работа преди мен и има много информация в интернет.
Не и при изключен автомобил, нали?

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това няма нищо общо с хибрида или това, че има ДЦ-ДЦ бълк конвертор, който бил предпоставка акумулатора да стои недозареден, както написа първоначално и върху което ми беше коментара.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 99
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Здравейте,
Искам да попитам някой има ли идея за какво са кабелите под шоф седалка на Аурис 2011та? Предполагам кантар за ейрбега и още нещо? Има един светло зелен конектор с номер на кабела 321 610 z530 ( търсих по парт номер, но нищо не излиза ) и още един бял конектор?
Искам да попитам някой има ли идея за какво са кабелите под шоф седалка на Аурис 2011та? Предполагам кантар за ейрбега и още нещо? Има един светло зелен конектор с номер на кабела 321 610 z530 ( търсих по парт номер, но нищо не излиза ) и още един бял конектор?
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Трявба да има за активация на пиропатрона на самия еърбег (обикновено е жълт, оранжев или подобен сигнален цвят поне на буксите), един за кантара че е седнал някой, евентуално ако не е комбиниран с тоя на кантара за подгрев на седалката. Опционалните са да има оставен за електрическото задвижване на седалката. Това и за двете седалки, поне на по-старите модели.
От там нататък CD-changer или модула за навигацията стоеше под шофьорската седалка на старите.
От там нататък CD-changer или модула за навигацията стоеше под шофьорската седалка на старите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 99
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Благодаря за отговора. Мен ме интересува белият по-скоро, защото е разкачен?
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Закопчан колан?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 99
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Като си седнал на седалката и тръгнеш, без колан пищи колата, значи не е това. Има същото и на пасажерската седалка, не се вижда къде е било мушнато, тоест няма букса. Да не би да е окабелено по дефаулт за допълнително оборудване нещо?
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Седалките имат ли подгреви?
Ако не това е единия възможен вариант за обяснение защо е свободно. Другото е за ел.седалки и колата да е без. Инсталациите са заготвени за повече екстри, и не всички букси се ползват при по-ниски нива на оборудване.
И аз имам поне 3 букси под таблото които не знам за какво са и са затапени с кутийки и тиксо. Ама нямам навигация, блуут, модул за следене на налягането в гумите....
Ако не това е единия възможен вариант за обяснение защо е свободно. Другото е за ел.седалки и колата да е без. Инсталациите са заготвени за повече екстри, и не всички букси се ползват при по-ниски нива на оборудване.
И аз имам поне 3 букси под таблото които не знам за какво са и са затапени с кутийки и тиксо. Ама нямам навигация, блуут, модул за следене на налягането в гумите....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 99
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Няма нито подгрев, нито ел седалки. Най-вероятно това е обяснението. Благодаря 

-
- Мнения: 99
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Колеги, на някой пристигна ли му Корола MY2023 1.8 да каже как е динамиката?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта