Страница 294 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Май 2023 19:35
от Dimitar38
Явно са слабост тези акумулатори! И при мен взе да издава багажа. На 3,5 г е, и едва ли ще изкара до зимата...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Май 2023 21:35
от alexander79
Моето Мутлу е най-дълго изкаралият акумулатор в моите автомобили последните 12г. Все още няма индикации да си отива. Колата пали както си палеше преди 5г. На старата кола Бош Силвър 60Аh "умря" на 4-та година, като ме изостави на най-неподходящото място. Преди това бях пак с Бош, но 55Аh и той не изкара и 4 години. За мен Мутлу е сполочлив, щом както изглежда ще си докара 6 пълни години :D

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Май 2023 22:49
от FearSoft
Аз пък съм с неизвестната марка Autopower вече над 7 години tongue.gif Общо взето, поддръжката е най-важното за един акумулатор. Както с всичко, де. Задължително циклиране преди и след зимния период! Но при старт-стоп системите умората идва по-бързо и това упражнение следва да се прави по-често, 3-4 пъти годишно. Занимавка си е, но като се вземе предвид доста по-сериозната цена на AGM батериите, определено си заслужава.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Май 2023 11:49
от Volkata
FearSoft написа: 09 Май 2023 22:49 Задължително циклиране преди и след зимния период!
Това какво ще рече, да го свалиш и заредиш със зарядно ли?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Май 2023 12:09
от iovkito
Моят мутлу на авенсиса изкара 3г и 2м при тригодишна гаранция. За първите 3г имах 97 000км само извънградско, т.е. броят на паленията е бил минимален.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Май 2023 16:01
от FearSoft
Volkata написа: 10 Май 2023 11:49 Това какво ще рече, да го свалиш и заредиш със зарядно ли?
В общи линии - да. Сваля се, зарежда се до 14.4 V, след това се разрежда контролирано до 10 V (не повече!), като при възможност се отчита изкарания капацитет, за справка. След това се зарежда до 14.4 - 14.5 V. На това му се казва циклиране.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Май 2023 16:14
от Krachunov
FearSoft написа: 09 Май 2023 22:49 Но при старт-стоп системите умората идва по-бързо и това упражнение следва да се прави по-често, 3-4 пъти годишно
То при хибрида нямаш тоя проблем.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 09:34
от FearSoft
При хибрида, както всички знаем, 12 V акумулатор се зарежда от високоволтовата батерия, чрез DC-DC Buck конвертора. Което реално означава, че стои на подзаряд, както при UPS-ите. И тук е възможно някой да не е наясно, че с цел удължаване на живота на батерията е нужно периодично циклиране (заряд/разряд/заряд/. Говоря за AGM батериите по-специално, защото при тях има различна химия и са склонни към "заспиване". Т. е., нужно е да им удряте по някой шамар от време на време :D
Много техническо взе да става... Важното е да се циклират поне 2 пъти годишно и ще живеят по-дълго.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 09:48
от BOz
FearSoft написа: 11 Май 2023 09:34 При хибрида, както всички знаем, 12 V акумулатор се зарежда от високоволтовата батерия, чрез DC-DC Buck конвертора. Което реално означава, че стои на под заряд,
Защо да означава това?
Практично има както топлинен, така и заряден сензор, което дава възможност да се управлява заряда на акумулатора доста по-прецизно и точно. Ама хем са усложнили заряда, хем няма далавера от това, както се наблюдава. tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 12:38
от FearSoft
Същите сензори присъстват и при UPS системите. Но това не пречи на батериите да изпадат в летаргия.
Сега, възможно е при хибридните автомобили нещата да са организирани малко по-различно, не съм 100% сигурен, а и едва ли някой тук е. Това са строго сервизни данни, на ниво, до което обикновеният потребител няма лесен достъп. А и не му трябва особено. Възможно е, както хибридната батерия се клати от 40 до 80 процента заряд/разряд и тук да са измислили нещо, но честно казано не ми се вярва. Все пак, един 12 V акумулатор, та бил той и AGM, не струва хиляди лева/€/$... И подмяната му след 3-5 години е напълно нормална. То, между другото, е напълно възможно точно такива акумулатори да се влагат, с 3-5 years design life according Eurobat 2015. А това, че изкарват и 7 г., че и до 10 г. в някои случаи сме го виждали. Аз поне. :D Ама това е изключение от правилото rolleyes.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 12:45
от BOz
Батерията си има характеристика на зареждане. Ако всичко работи както трябва и колата си се движи, няма причина батерията да стои на под заряд. Затова имаш обратна информация за това колко е заредена батерията и с температурната компенсация определяш къде ѝ е 100% SOC. И като се движиш по тази крива на заряд, всичко останало зависи от самата батерия. Кой как я е направил и колко ще изкара, с очаквания входящ заряд. Това нито зависи от хибрида, нито зависи от това дали е бълк конвертор. Или накратко бълк конвертора не е никаква предпоставка за това батерията да стои на подзаряд, за да има естествени процеси на сулфатизация.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 14:29
от Krachunov
FearSoft написа: 11 Май 2023 09:34 с цел удължаване на живота на батерията е нужно периодично циклиране (
Колко да я удължи? От 5 години няма да стане на 15, няма да стане и на 10... да добавиш някой друг месец, което ще е на практика недоказуемо, че е от това.

Силно съм скептичен, че това ще има някакви реално обозрима файда. При конвенционалните автомобили, 5 години +/- избутват 12V акумулатори. Това дали ще я "циклиш", дали ще удължи с един или 8 месеца е силно спорно. Но дори и да е така, за тия + осем месеца, да се разправям аз два пъти в година рък-брък сваляй, качвай акумулатор.... аре не no.gif

При хибрида на жената вече 9 годишна батерия няма никакви ядове. Ще видим другата.

Интересно ми е колегите дето се оплакват на 2-3та година от умрял акумулатор, дали имат някакви допълнително консуматори. Аларми имобилайзери, камери вързани към бушоните...изобщо НЕЩО различно от това как е излязла колата от фабриката?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 14:39
от OVI
Hursa написа: 04 Май 2023 21:39
С извинение, че разводнявам темата с несъществен въпрос...

@Hursa: колега, защо пишеш иначе смислените си и хубави отговори, заградени в spoil тагове? Много си падаш по FB style, където за да прочетеш един дълъг thread, с много отговори, тъпата им (на ФБ) система "сгъва" нишката, и трябва да цъкаш няколко пъти за да разпънеш до "плосък" режим?

Просто ми е интересно, не че чак толкова ме затруднява.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 14:50
от stereo_man
Krachunov написа: 11 Май 2023 14:29
Интересно ми е колегите дето се оплакват на 2-3та година от умрял акумулатор, дали имат някакви допълнително консуматори. Аларми имобилайзери, камери вързани към бушоните...изобщо НЕЩО различно от това как е излязла колата от фабриката?
При мен няма абсолютно нищо допълнително. Много рядко съм я оставял да слушам музика без да е запалена и не на контакт, но може би последно е било есента. Като цяло дори и за включване на компресор да напомпя гумите на колелото на детето ми, съм я палил, точно за да не я държа на контакт.
Иначе не ми остава време да проверя каква е ситуацията с течността в клетките на акумулатора, но се замислих има ли някаква специфика относно самата течност, която да се долее?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 22:04
от Hursa
► Виж съдържание
Не съм убеден, че подобно "циклене" е полезно за акумулатор или която и да е батерия. Дори за батериите с изразен недостатък от т. н. "памет". Може би, ако се разясни нашироко проблемите, които решава подобно "дълбоко циклене".
Акумулатора при хибрида, до колкото разбирам - е и своеобразен демпфер за 12 волтовата шина. И явно не е на "заряд" от батерията - когато системата е изключена. Ако бе на заряд - дори при "скапал се" акумулатор, кое би попречило - системата да се "стартира" от захранваната от батерията 12 волтова шина.
При хибрида - ми се струва, че хибридната система не поддържа добре акумулатора, когато автомобила се експлоатира в "градски" режим - чести превключвания в ел режим с относително по-дълбоко и продължително използване на батерията (когато автомобила се движи с ниска скорост), както и с често стоене на място (в задръствания и светофари, например). Може би за да се ограничи използването на батерията за зареждане на акумулатора, а и да се използва и неговия заряд. Когато пътувах ежедневно с ауриса до работа в задръстването - "оригиналния" акумулатор не издържа дълго, замених го с прехвален бош - замина бързо, въпреки че го щадях максимално, замених го варта или ексайд беше, още по-прехвален - също се скапа бързо. Замених го с искра май беше - че нямаха друг подходящ, а не ми се чакаше доставка - все още съм с него, издържа повече от предходните, но вече не пътувах с колата на работа - и автомобила се използва почти изключително извънградско и не ежедневно.