Страница 30 от 46
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 12 Мар 2016 12:44
от BOz
LEXUS написа:...Докато при обикновения дизел 70% от енергията на нафтата отива да топли въздуха,а не участва в задвижването на автомобила. Всичко е въпрос на КПД и избор на водача,но избор има при хибрида,при дизела загубите в топлина са неизбежни освен с прилагане на мерки от хибридните автомобили като Старт-стоп система,но тогава важи същото за температурата и увеличение на разхода като при хибридите.
Тук не си прав ама хич. Реално последните дизелови двигатели имат доста по-голямо КПД от последния хибриден двигател на Тойота. А дизелите при автомобилите са с такова КПД от преди 20+ години. А при индустрията от доста по-далечни времена. И точно КПД е думата, която показва, че горивото отива за движение на колата, а не за греене, както се опитваш да го изкараш.
LEXUS написа:
Аз бих казал,че пенсионерите си купуват дизели,дизелът винаги е бил най-компромисният двигател - вибрации,трака и е усложнен.Стар морално и технологично.
Реално дизела не е нито морално остарял, нито усложнен. Технически погледнато дизела си остава най-опростения двигател от към горивен процес. Все още се борят технологично да направят бензинов двигател на принципа на самовъзпламеняване, точно като при дизела. Ама там управление е мама миа.
SFINKS написа: Както виждаш коментирам само това което съм карал , последният хибрид беше Ярис , пълен и тотален ташак.
Другият уикенд ще тествам Рав 4 хибрида да видим как е.
Пускай няколко клипа от туба да видиш как е и да кажеш, че вече си го тествал и него.

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 12 Мар 2016 14:07
от LEXUS
BOz написа:
Тук не си прав ама хич. Реално последните дизелови двигатели имат доста по-голямо КПД от последния хибриден двигател на Тойота. А дизелите при автомобилите са с такова КПД от преди 20+ години. А при индустрията от доста по-далечни времена. И точно КПД е думата, която показва, че горивото отива за движение на колата, а не за греене, както се опитваш да го изкараш.
Колко доста по-голямо КПД имат дизелите пред хибридния мотор? Малко по-добро КПД около 42% имат най-новите дизели,а най-новият бензинов двигател на Приус е с 40% КПД,което е най-доброто за бензинов двигател.Но КПД при хибрида се подобрява още благодарение на хибридната система и улавянето на излишната енергия,тъй че нормално хибридът да е по-ефективен от дизела. И точно затова КПД на дизела е по-ниско и повече грее въздуха,отколкото движи колата,просто защото разчита само на енергията от нафтата,затова е и по-неефективен.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
BOz написа:Реално дизела не е нито морално остарял, нито усложнен. Технически погледнато дизела си остава най-опростения двигател от към горивен процес.
Не знам кое за теб е реално и кое не.Твоето мнение или реалността действително. Дизелът е технология на над 1 век, проста,замърсяваща, тежък двигател,по-големи налягания и сили,с които елементите му трябва да се справят.Това се компенсира както написах, от по-високото тегло и донякъде с по-ниските оборотни режими. Но модерните дизели не са толкова опростени механични системи.Задължително са усложнени с турбина, скъпи дюзи и още по-скъпи катализатори. Проблемът е в дизеловия принцип на работа, той е бил актуален след парната машина и все още е актуален по икономически причини, но с все по-затягащите се екологични мерки, той става като една реликва от миналото - или трябва да не се влагат пари в подобрението на нещо несъвършено, или,както се прави, да се оскъпява и все повече усложнява с устройства за екологизирането му. Но това е против всяка инженерна логика да вземеш нещо мръсно, замърсяващо, тракащо и вибриращо и да го поправяш, вместо да инвестираш в нова технология,която е несравнимо по-чиста, логична и имаща смисъл поради причината ,че в генезиса си екологична.
SFINKS написа:
Дизели си купуват тези които въртят повечко километри.
Вибрации , трака ??? Ти в кой век живееш , карал ли си някой нов модел немски 6 или 8 цилиндров дизел , да не споменавам 12 цилиндровият дизел ???
Явно не за да даваш такива откровенно смешни мнения..
Разбира се, че дизелът като принцип на работа има повече вибрации и работи по-шумно от бензинов двигател, ако ще не германски,ами японски дизел да е.
А дизели купуват тези,които въртят повечко километри и пестят от гориво, нещо като хибридаджиите,ама ретро. Разликата, и то съществената е,че хибридаджиите могат да са ценители на високата технология.
SFINKS написа: Пробвай BMW M3 , MB C 55 AMG или Lexus ISF , или като се замисля по-добре недей , после is 300h ще ти се струва доста смешно като динамика...
---------------------------------------------------------------------------------------------------
LEXUS написа: А защо трябва да сравняваш круши с ябълки. Ами според мен AMG 63, , RS6 , M5 , Porshe вървят прилично, но все пак са далеч от Lexus LFA,Nissan GTR или Porsche 918 HYBRID.
Ти си ги карал тези автомобили или си ги сънувал как вървят ?
Аз коментирам само автомобили които съм карал а не такива които съм гледал по телевизията или списанията..
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Не зная дали имаш някакви когнитивни затруднения, но според мен е обидно да ти обяснявам логическата постройка на мисълта,която сам си цитирал от моя пост. Съпоставянето между круши и ябълки - хибриди и спортни автомобили би изяснило и на най-неизкушения от логиката човек,че същността на написаното в абзаца е в несъстоятелността на сравнението,а отговорът на цитирания абзац само потвърждава несвързаността между смисъла на цитираното и отговореното му.
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 12 Мар 2016 14:39
от BOz
LEXUS, не взимаш една позиция, а отговаряш както ти изнася.
Говорим веднъж за двигатели и тяхното КПД, сега говориш не за дизела като двигател, а като автомобил.
Не забравяй, че хибрида е начин на оползотворяването на енергията, а не тип двигател.
И да въртиш, и да сучеш, няма как да изкараш бензиновия двигател по-икономичен от дизеловия.
Най-малкото се запитай какво правим с последните поколения икономични дизелови двигатели, които хем работят много повече от бензинов хибрид в лицето на Тойота, хем пак дават същия разход. А на извънградско и по-нисък, което очевидно показва КПД-то на самия двигател.
Пример - дизелово Пежо на извънградско е успял да мине тестовия разход с 2.9л нафта, а Приуса с 3.3л. Или демек при Приуса имаме едно 10% по-голям разход или толкова по-малко КПД в крайна сметка.
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 12 Мар 2016 16:11
от LEXUS
BOz написа:
Говорим веднъж за двигатели и тяхното КПД, сега говориш не за дизела като двигател, а като автомобил.
Не забравяй, че хибрида е начин на оползотворяването на енергията, а не тип двигател.
И да въртиш, и да сучеш, няма как да изкараш бензиновия двигател по-икономичен от дизеловия.
Къде някога си прочел да твърдя такова нещо? Тук спор нямаме.Това е физика.
BOz написа:LEXUS, не взимаш една позиция, а отговаряш както ти изнася.
Аз мисля,че точно ти процедираш така и дори не си го забелязал:
BOz написа:Най-малкото се запитай какво правим с последните поколения икономични дизелови двигатели, които хем работят много повече от бензинов хибрид в лицето на Тойота, хем пак дават същия разход. А на извънградско и по-нисък, което очевидно показва КПД-то на самия двигател..
Първа грешка. Кои модели поименно, какъв им е разходът?
BOz написа:Пример - дизелово Пежо на извънградско е успял да мине тестовия разход с 2.9л нафта, а Приуса с 3.3л. Или демек при Приуса имаме едно 10% по-голям разход или толкова по-малко КПД в крайна сметка.
Ако това е единственият пример, кой модел Пежо, разход само за рекорда ли говорим, или ежедневен? Знам, първото.Тоест никаква практическа полза. Как по-точно при Приус имаме по-малко КПД,като градско харчи около 3-4/100км.,извънградско пак толкова при умерена скорост. Точно обратното е - дизелът е каран в идеални за него условия извънградско, но това не показва способностите на дизела при многопрофилно шофиране,а не в идеални условия на дълъг път.
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 12 Мар 2016 17:59
от BOz
Пежо 308 с 1.6хди има смесен разход от 3.5 на автомата и 3.2 на ръчката, а Приуса от 3.6. Това на многопрофилно каране, както сам казваш.
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 12 Мар 2016 19:22
от dracunculus
Виж, Сфинксе, за пореден път се убеждавам, че смисъл да се спори с тебе няма... да пробвам M3, AMG, ISF и да ги сравнявам с IS300h, ма ти сериозно ли? Като човек, който има огромен опит зад волана трябва да можеш да помислиш и да направиш обективна оценка на коли от
ЕДНАКЪВ клас със сходни или еднакви параметри и тогава да правиш изводи, както аз в моя пост съм направил, всичко останало е несъстоятелно. За всяка кола си има определената клиентела, за мен ИС300х е идеален автомобил, който ускорява много добре (за мен!!!) и има достатъчно висока мах. скорост за немски аутобан (225кмч по километраж, тествах го лично, въпреки че по книжка е ограничен на 200кмч). На мен повече не ми трябва, за мен скорост над 190 е с неоправдано висок риск и по-бързо карам изключително рядко. Има и хора, на които и 250 им е малко... те решават за себе

си и си купуват АМГ, Карера, Ламбо, Ферари, ЛФА, ГТР и т.н. и т.н. Това е техен избор и е целесъобразно за тях, както за мен е целесъобразен ИС300х (ма още си карам Королата), а за други Приусът, а за трети Полото и пр. А и темата е дали са икономически изгодни хибридите, а не дали са по-големи резачки от АМГ и Порше и да правим такива сравнения (и ако ми кажеш, че последните са икономически изгодни....мани). Не виждам що трябва да се спами, както винаги става с такива теми. Поздрави

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 14 Мар 2016 13:23
от SFINKS
Добре , еднакъв клас , Is е в класа за BMW 3 серия , Ауди 4 серия и Мерцедес C класа. И Ауди и Бмв и Мерцедес имат в този клас дизели които ще вървят поне толкова добре колкото Is , и на всичкото отгоре ще имат и подобен разход че и по-добър . Ти си пробвал най-новите модели на останалите марки да ? Сигурен съм че не си , е от къде накъде ще ми твърдиш че IS 300h бил върхът на сладоледа като ми сравняваш корола 1,6 ( това което сега караш ) с автомобил по висок клас ? Огледай се около себе си , колко лексъса виждаш около себе си и колко немски премиум марки ? Да не би да е съотношението 1:100 или повече ? Или цяла Европа са идиоти и малоумници да си купуват немски дизелови автомобили и ти единствен и тук таме някой друг видиотен фен на хибридите сте получил прозрение и откровение свише ?
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 14 Мар 2016 13:58
от iovkito
Те и в Румъния карат много дачии , но на дали са много хубави . Немците си залагат на тяхното и трудно може да им промениш мисленето. Ако бях немец , с добра заплата , собствено жилище и 25 дена годишен отпуск , сигурно и аз щях да си купя някое ауди за 50 000 евро , защото парите трябва да се харчат , от пестене никой не е забогатял.
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 14 Мар 2016 13:59
от dracunculus
Виж, Сфинксе, няма да ти отговарям повече, безмислено е... Обяснявах вече достатъчно. Is e в класа на С-класата, но сравнявай Is300h s C220 CDI, a не с C63 AMG, разбираш ли ме или пак не? И да, представа имам..пробвал съм не малко от изброените C220 cdi, A4 2,0tdi, Is300h и др. И мога да ти кажа, всичките си имат + и - и недей да ме убеждаваш колко мойта представа е грешна, щото за мен си е правилна. Щото и за мен да караш АМГ е безмислено и тия с АМГта са ''видиотени фенове'' (мери си малко езика), но не ти натрапвам мнението си, или?
PS. а колкото до това кои нации какво карат, мисля, че и дете би се сетило- да тук при мене са над 80% немски коли (като в последно време процентът на Тойотите, и най вече на хибридните такива се вдига драстично...и това са ОФИЦИАЛНИ данни, хмм, що ли така?), във Франция можеш да видиш пак около 80%, ма френски коли... е иди сега в Азия или Северна Америка, мисля се досещаш как ще изглежда, или? Просто не виждам смисъл да си чешем езиците и да о*ираме темата
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Мар 2016 10:21
от SFINKS
iovkito написа: Те и в Румъния карат много дачии , но на дали са много хубави . Немците си залагат на тяхното и трудно може да им промениш мисленето. Ако бях немец , с добра заплата , собствено жилище и 25 дена годишен отпуск , сигурно и аз щях да си купя някое ауди за 50 000 евро , защото парите трябва да се харчат , от пестене никой не е забогатял.
За цената си Дачиите са перфектни , хайде вземи нещо в класа на Дъстър на такава цена .
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Мар 2016 21:58
от andrian999999
dracunculus написа: Виж, Сфинксе, за пореден път се убеждавам, че смисъл да се спори с тебе няма... да пробвам M3, AMG, ISF и да ги сравнявам с IS300h, ма ти сериозно ли? Като човек, който има огромен опит зад волана трябва да можеш да помислиш и да направиш обективна оценка на коли от
ЕДНАКЪВ клас със сходни или еднакви параметри и тогава да правиш изводи, както аз в моя пост съм направил, всичко останало е несъстоятелно. За всяка кола си има определената клиентела, за мен ИС300х е идеален автомобил, който ускорява много добре (за мен!!!) и има достатъчно висока мах. скорост за немски аутобан (225кмч по километраж, тествах го лично, въпреки че по книжка е ограничен на 200кмч). На мен повече не ми трябва, за мен скорост над 190 е с неоправдано висок риск и по-бързо карам изключително рядко. Има и хора, на които и 250 им е малко... те решават за себе

си и си купуват АМГ, Карера, Ламбо, Ферари, ЛФА, ГТР и т.н. и т.н. Това е техен избор и е целесъобразно за тях, както за мен е целесъобразен ИС300х (ма още си карам Королата), а за други Приусът, а за трети Полото и пр. А и темата е дали са икономически изгодни хибридите, а не дали са по-големи резачки от АМГ и Порше и да правим такива сравнения (и ако ми кажеш, че последните са икономически изгодни....мани). Не виждам що трябва да се спами, както винаги става с такива теми. Поздрави

Колега
, пишеш глупости и аз искам АМГ, Карера, Ламбо, Ферари, ЛФА, ГТР и т.н. ама гроздето е кисело.
А относно хибридите още в първото си изказване съм написал ,че са икономически
неизгодни и който вярва че са икономически изгодни за мен е дървен филосов (да не кажа глупак) и не искам да обиждам някого.
Във форума има даже една тема от над 100 страници там на колегата "ПРИУС 3" съм го обяснил, но той е голям философ
.
------------------------------------------------------------
една проста сметка
взимам си тойота корола 1999г. 86 к.с. за 2000 лв слагам газова уредба и започвам да карам ИКОНОМИЧЕСКИ ИЗГОДНО. а на консумативи не знам кой хибрид ще и издържи. карам я 3-4 години после и искам 500лв и ако никой не ми ги даде отива в Надин за 300лв. единствените непосилни разходи са 20лв данък в общината , каско няма да правя. мога да напиша и пълни разходи с предполагаем пробег , но ме мързи и няма смисъл. защото само с първото каско на закупения дори на старо хибрид е финансово НЕ изгодно спрямо закупената от мен корола
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Мар 2016 23:05
от dracunculus
Виж, всеки си има негова философия, аз лично искам хибрид не основно заради ниския разход (иначе щях да си взема Поло ТДИ), просто ме кефи самата кола, която съм споменал... И това си е мойто виждане, мога да си я позволя, не виждам що трябва да взимам Корола 99 и да я газифицирам. Искам да изпитвам и няква доза кеф от шофирането. Ма в тоя форум има хора които изписват 1000 мнения обяснявайки на другите колко са тъпи, а това дразни. Ако модераторът реши нека изчисти темата от спам...
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Мар 2016 23:43
от Рошко
andrian999999 написа: една проста сметка
взимам си тойота корола 1999г. 86 к.с. за 2000 лв слагам газова уредба и започвам да карам ИКОНОМИЧЕСКИ ИЗГОДНО. а на консумативи не знам кой хибрид ще и издържи. карам я 3-4 години после и искам 500лв и ако никой не ми ги даде отива в Надин за 300лв. единствените непосилни разходи са 20лв данък в общината , каско няма да правя. мога да напиша и пълни разходи с предполагаем пробег , но ме мързи и няма смисъл. защото само с първото каско на закупения дори на старо хибрид е финансово НЕ изгодно спрямо закупената от мен корола
По тази логика направо си спести 2-те хиляди за королката, както и 500-те лв за газовата, плюс 80-те от данъка за 4 години и вложи всичките тези 2580 лв в автобусни билетчета! 2580 лв/ 60 билетчета месечно (и това при условие, че всеки ден пътуваш в две посоки) = 43 месеца или 3 години и половина.. и даже не сме почнали с ГО, гуми и горива, смяна на масла, ремъци, ролки, дискове и накладки, както и неизбежните ремонти на тази "свежа" королка....
Много сте ми забавни като сравнявате сливи с круши! Защо не сравниш нов хибрид с нов дизел и тогава да пишеш колко икономически неизгодни са хибридите... Но както сам каза - гроздето е кисело!

Като не можеш да си купиш нов хибрид, значи е по-добре нашенка от село.

Айде, със здраве!

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 16 Мар 2016 11:36
от BOz
andrian999999 написа: защото само с първото каско на закупения дори на старо хибрид е финансово НЕ изгодно спрямо закупената от мен корола
Реално всяка Тойота е финансово неизгодна ако я сравняваш с Дачия. За разликата в парите между един Логан и една Корола, то ще може да караш Дачията 10 години. Просто следвам логиката.
Отделно защо да даваш 2к за автомобил, вместо да дадеш 1к с готова газова уредба? Примерно една Корса-Б на газ? Тая кола в похарчени пари ще надживее всяка една Тойота. А и с кеф ще я чакаш да гние, та с всеки изминал ден да харчи все по-малко и по-малко газ.
Между другото не съм сигурен и за билетите, които предложи колегата. Според мен едни маратонки ще струват по-евтино от това да ползваш градски транспорт.
И за да не съм пълен

, то ще споделя, че преди 2 дни заредих резервоара на хибрида. При само градско каране ми даде 5.07л/100км. Започна да се стопля и разхода започна да се нормализира. Доволен съм, защото мога да си позволя тази издръжка. Ако ми дойде нанагорно, то ще те послушам и ще му бодна и аз една газова. До тогава не мисля да правя такива глупости.
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 16 Мар 2016 11:50
от mirott
Глупост е казваш ГИ...хм!
5 л бензин е по-изгодно икономически от 6 л газ...ми добре:)!