Страница 285 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 27 Фев 2023 15:54
от slowtraveler
За фаровете за завой - съгласен съм с Krachunov... Голяма част от съвременните фарове осветяват толкова добре и настрани (но добре отрязано отгоре), че прави излишно 'завиващите фарове'...
В интерес на истината на предходния ми автомобил фаровете осветяваха толкова добре и настрани, че фаровете за мъгла ги включих само еднократно - да видя, че наистина работят... Ама за да видиш дали работят трябва или да изключиш основните фарове, или да слезеш от автомобила за да провериш дали наистина е така.
'Щатните фарове' осветяваха практически целият този периметър, който осветяват и фаровете за мъгла. Затова от шофьорското място не виждаш никаква разлика... А и осветяването встрани на кръстовище бе прекрасно.
(на по-предходният ми автомобил 'завиващите фарове' осветяваха съвсем встрани, но бе излязла сервизна кампания за стопени рефлектори, та затова правиха ъпдейт да ги включва само когато автомобилът се движи

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2023 00:40
от Krachunov
Малко прясна информация относно обслужванията 4то поред (голямо)
ТМ - 697 с ддс това включва всички филтри
маслен
въздушен
купе - с активен въглен
и хибриден
и подарък на ТМ ХИБРИДНО ПОЧИСТВАНЕ (тоест подарък... нищо не правят ама ти им даваш)
масло и смяна на спирачна течност
Часова ставка 85 лв без ддс - увеличение с 10 лева спрямо миналата година
в Монца е малко по евтино 650 лева ама там не им подаряваш хибридното почистване... не го предлагат
предполагам в монца ползват бутилирано масло което за королата идва към 180 лева без ддс 0в16, докато в ТМ вече ползват наливно пак 0в16 което идва 114 без ддс
Кале - 497 лв с ддс.
което включва
въздушен
маслен
купе
масло
спирачна
часова ставка 55 без ддс - увеличение 5 лева спрямо миналата година
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2023 23:43
от Corolla_E12_hs
Krachunov написа: ↑08 Мар 2023 00:40
Малко прясна информация
Колко искат за филтър купе?
Тия цени не са нормални.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Мар 2023 01:04
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
Де да знам кое е нормално - на друга марка преди 5г за смяна на масло, горивни филтри на дизел и въздушен филтър на купе и ДВГ без смяна на спирачна течност в официален сервиз бе около 1100лв... При часова ставка около 60лв...

Сега може да е 2000лв

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Мар 2023 09:56
от max-2
4-то, голямо на камри хибрид 705 лв. със сключване на Тойота релакс, което е 120 лв.
По-късно може да споделя подробности за качеството (евентуално).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Мар 2023 13:58
от Krachunov
TM - 73.71 БЕЗ ДДС - това е филтъра с активен въглен. Другия е 20-30 лева на долу
Кале ауто 66.33 без ДДС
и в двете проформи номера им е 87139YZZ86. така че явно освен труда ТМ товарят и материалите. До миналата година, частите бяха 100% еднакви цени или с някакви стотинки разлики
те на прима виста 20 лева за двата филтъра разлика - въздушен и купе
90 лева повече труд
33 хибриден филтър дето не е задълже
42 за почистване на хибрида
185 без ддс или 220 със
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Мар 2023 16:31
от Corolla_E12_hs
Мерси за инфото!
Аз си взимам единия за 28, другия за 44лв. И двата са Mann-filter, евтиния е с активен въглен и още някакви неща отгоре, другия си е само активен въглен, за 2 различни коли са, всъщност скъпия е за кола 2005-та година

Всеки си прави сметката, но това не са нормални цени нито за материали, нито за труд. Реално разчитат на това, че колата е в гаранция и незнанието на хората, че гаранцията важи не само в БГ...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Мар 2023 17:40
от method81
Никой не те задължава да сменяш филтър купе или въздушен филтър при тях, единствените задължителни неща са тези по книжка.
Последния път в ТМ Ауто Изток помолих да не ги сменят. Смених си ги сам с такива от магазина за по-ниска цена и с по-добро качество.
Ако видите филтър купе оригинален на какво прилича за 70 лв, които му искат, ще се спукате от смях.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Мар 2023 12:57
от Krachunov
method81 написа: ↑09 Мар 2023 17:40
Никой не те задължава да сменяш филтър купе или въздушен филтър при тях,
Вярно е, малко хора четат какво е и какво не е задължително и разчитат не тези представителства да са коректни.
ТМ набутват прословутото почистване на хибридната система (което според техните описания е почистване на филтъра и това зад филтъра - неща които не ги правят, но това друг път)
След като казах че не искам да ми го включват приемчика в ТМ запад ми каза по телефона, че било ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, нещо което знам, че не е. След което писах със Тойота България и те много дипломатично обясниха, как понеже имало МНОГО проблеми от мръсни такива, всеки представител, можело да репи да включи такива алабализми.
На следващата година (3тото обслужване) ТМ ИЗТОК, казаха ДА МОЖЕ ДА НЕ ГО ПРАВИМ. Тогава (септември 2022 в монца и ТМ излизаше сходно, като цена - след като добавиш път и време)
И понеже дойде ред и на 4тото, пак писах да събера оферти, като поисках да ми дадат за смяна на всички филтри.
След което при телефонен разговор обсъдихме различни варианти, дали да е скъпия филтър купе дали не, дали може изобщо да не го сменям... щото не очаквах да са такива цените.
Девойката ми обясни, че МОЖЕЛО но там гаранция али бализми почна да ми разтяга - наистина доста любезна.
Докато в сливен ми пратиха оферта точно за това което искам, маслен,въздушен,купе... вероятно мога да пропусна купе.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 13 Мар 2023 20:23
от Стоян Кръстев
https://www.instagram.com/reel/CpvEIfNv ... _copy_link
Здравейте!!!Днес ми изкочи този клип,и понеже не съм запознат(а и четох във ФБ групи) че СВТ кутийте не се обслужвали!?Или ако да....то на по 200-300 хиляди километра!В клипа автомобила е на 40 000 мили......МАЙ около 75-80 хил. километра!!До сега сменяли ли сте маслото,и ако да....на какъв интервал се прави,от сервиза ли ви казаха,че е време за смяна,на време ли е(че и аз не минавам 15хил. км. на година,но се сменя маслото на ДВГ)Според мен,щом има каквато и да е течност някъде.....с времето се сменя,но чак пък на 200-300 хил. км.????Искам и по-запознати колеги с мнение!

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Мар 2023 00:26
от Krachunov
Колата от клипа не е хибрид, за протокола.
CVT и eCVT са различни неща въпреки еднаквите букви. Имам спомен из форума да се е споменавало, че все пак това е масло и колкото да е необслужваема eCVT все пак би било хубаво да го правиш. Въпреки че за гаранция тойота не го били искали.
Приятел имаше корола със CVT НЕ хибрид и беше споделил, че му искали близо 1к за смяна на маслото на въпросната (преди 3 години беше). Смени я преди това.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Мар 2023 12:30
от Hursa
► Виж съдържание
Колеги, по запознати с въпросите около маслата - могат да разяснят обстойно.
Маслото за CVT е много по-специфично по сравнение с маслата за другите типове "скоростни кутии" (до колкото знам и разбирам), към него се предявяват много по-строги и особени, дори противоречащи си изисквания (затова вероятно е и много по-скъпо).
От друга страна - редуктора на е-CVT е обикновен едностепенен редуктор, с по-опростена конструкция от диференциала. Няма превключване на "предавки", няма изменение на "предавателното число", няма синхронизатори, няма съединители. Затова не би трябвало изискванията към маслата за него да са завишени. Едни са изискванията към маслата за "безстепенни скоростни кутии" (вариатори, CVT), други - за автоматични скоростни кутии - с техните специфични особености, други - за "роботизирани" скоростни кутии, други за "ръчни" скоростни кутии. Маслото в е-CVT само смазва триещите се зъбни повърхности и лагери (съответно ги и охлажда) - подобно на маслото в диференциала.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Мар 2023 12:33
от Corolla_E12_hs
Сменял съм на e-CVT кутия на Аурис Хибрид Е18 2015г., по книжка е на 90 000 км смяната при тежки условия. При леки условия не се сменя, от там идва и объркването , че не се сменяло маслото. Просто ТМ искат да си прецаката кутиите и да гепят 5 хиляди за ремонт вместо 10 пъти по-малко пари за смяна на масло
Дефиниция за леки и тежки условия намирам из нета различни, но като цяло леки условия са каране в сравнително равни места и то микс градско/извънградско до 10-15к км на година, в мек климат и без големи температурни аплитуди. Не е приложимо за България, освен може би Пловдив и района, но и там лятото е яка жега.
Докато тежките условия са много градски километри, големи наклони, големи амплитуди на температурата, стартиране на колата при минусови температури, дълго време каране на магистрала в горещо време, дълго време колата да стои запалена на едно място, терени без асфалт и с много прах и кал, всякакъв вид дърпане на ремаркета, яхти, и т.н. и като цяло претоварване на автомобила, включително багажник на тавана.
Обикновеното CVT не съм го гледал, но 1000лв за смяна на масло е абсурд. Смяна масло за e-CVT е 200лв с труда и материалите, това е от 2021г., при новите цените повече от 250-300лв не очаквам някой да поиска. Говорим за сервиз в София.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Мар 2023 13:38
от Hursa
За колко прецакани e-CVT сте чели мнения? А в Русия - където действително условията са "много по-тежки" (според определенията които сте дали) и ползват много повече купени на старо приуси - или там сменят редовно маслото.
Corolla_E12_hs написа: ↑14 Мар 2023 12:33
терени без асфалт и с много прах и кал, всякакъв вид дърпане на ремаркета, яхти, и т.н.
от една страна - тия условия, а от друга - другите споменати - които отговарят на леките условия за експлоатация у нас.
Corolla_E12_hs написа: ↑14 Мар 2023 12:33
по книжка е на 90 000 км смяната при тежки условия
Между тежките условия и леките има "средни" условия за експлоатация - на които отговарят огромното болшинство случаи. А при такива "средни" условия - не пишат да се сменя

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Мар 2023 14:58
от Corolla_E12_hs

Няма смисъл да спорим. Не сменяйте. Парите са си ваши, докато не са.
Щом има извод за оттичане и за вливане на масло, значи е обслужваемо.