DragonSlayer написа: ↑16 Яну 2023 19:53
Понеже сме подхванали темата за обслужване, на мен в петък ми предстои първото обслужване на колата. Като цена ми казаха около 350-400 лв в зависимост дали филтъра на хибрида имал нужда от чистене. До колкото съм срещал из темите останах с впечатление, че не е задължително да ми го почистят, а в някои случаи го таксуват без дори да са го направили. Наистина ли може да поискам да не го включват към обслужването, без да наруша гаранцията? Колата я поддържам вътре чиста и малко вероятно е да се насъбрал много прах
ЗНАЧИ на тея мошеници това им е играта. Прибират близо 50 лева:
а) за нищо
б) за духване във филтърчето
Освен това нито един от другите представители на тойота не предлагат толкова очевиден пладнешки грабеж.
Лично за мен въпроса е принципен и това е една от причините ТМ да ми е ПОСЛЕДЕН вариант за техническо обслужване.
ДА НАИСТИНА можеш да не го искаш и поне според техните думи от септември (ТМ ИЗТОК) МОЖЕЛО да не ти го включват.
Както не един път съм писал. При 2рото обслужване, приемчика в ТМ ЗАПАД, ми обясняваше как БИЛО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО... тогава писах на тойота България и те ми върнаха отговор, че всеки представител можел да включи каквото си реши. ИИИ ВИДИШ ЛИ ТИ. това е било включено НЕ ЗАЩОТО ОБИЧАТ ДА ТЕ ЛЪЖАТ И ДА ИМ ПЛАЩАШ ЗА ТОВА... ами защото много НИКОЙ НЕ ГЛЕДА КВО ПЛАЩА И НА 500 ЛЕВА ХИЧ НЕ ТЕ БРИГА ЕДНИ 50
Сега сериозно, от Тойота България ми върнаха отговор, че всеки дистрибутор можел да включи такова нещо а пък ТМ го били щото имало проблеми с хибриди, чиито филтри били мръсни... МОЛИМ ТИ СА!!!
Нищо не казват, за случаите в които ти го таксуват въпреки, че си си платил изрично за смяна на филтъра.... И ТОЗИ случай знам.
В случай че се чудиш де да си гърмиш парите мога да ти дам револют... обещавам че няма да свърша ПО - МАЛКО работа по почистването на хибридния филтър отколкото ТМ....
А както и колегата ти е казал, чисти си го сам. Капак в краката на пасажера в дясно. Пластмасов винт,който някой път е досаден. Отвиваш махаш внимателно духаш за 50 лева и си готов. Филтъра е хартиен така че осторожно
Отделно препоръчвам гумени стелки, 3та година филтъра ми е като нов. Периодично през няколко месеца (при повдигане на темата тук) го проверявам и продухвам... Жалко че няма кой да ми даде 50 лева
п.п. обърни внимание на:
-какво масло искат да ти сложат - 0w20 или 0w16. Правилното е 0в16. Другото е допустимо но като компромис (пише в книжката) няколко пъти различни представителства (включително и ТМ) са ми го предлагали
-какво количество ти фактурират - вкоролата влиза 4,2 литра
-Ако ти фактурират 5 (само тм) дали ще ти дадат тубата.
-ако все пак решиш да дадеш на тях 50 лева а не на мен (което не би било много справедливо) поискай да гледаш как и какво чистят.
-лично аз при всяка смяна на масло си сменям и въздушен филтър както и купе, но не са задължителни и го правят при нужда... дали тук дали другаде съм срещал мнения, че са неглижирали нуждата от смяна.. като причината най - вероятно е че не са поглеждали изобщо.
Аз съм параноичен по природа и след обслужване проверявам щеката за масло и филтрите дали са сменени (въздушен и купе)
Също така надали си изчел всичките 300 страници. Но цените из страната варират доста. Също така нямаш проблем да обслужиш втв Варна Бургас Русе Сливен Пловдив или Благоевград. Трябва да е офизиОзно представителство на тойода...
за да сравниш цените:
-София 77 на час
- Монца 55
- Сливен 50
Мисля че това са С ДДС цени
Консумативите са еднакви навсякъде.
За Сливен знам че работи и събота.