Страница 28 от 79

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 08 Юни 2023 09:24
от Filbor
Има разнообразни адаптери в зависимост от нуждите.
Кола -> Зарядна станция -> /Преходник (зависи, може да не е нужно)/ -> Адаптер
Ето:

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 08 Юни 2023 09:44
от bts
Въпросът ми е по-скоро дали мога да използвам само преходник, който да включа към трифазния контакт и после да използвам кабела на колата.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 08 Юни 2023 12:01
от Filbor
Не съм виждал. Отговор: НЕ
Защо?
-->
Ако не се контролира тока от зарядната станция, то автомобилът ще се опита да зарежда на максимална мощност - на една фаза 32А с 230V и тогава ще ти паднат бушоните/предпазителите ако са на максимум 25А (ако е заявена партида до 15 kW). А ако не паднат бушоните, може да прегрее кабела, защото целия ток (32А) е само на един проводник, чието сечение не е подходящо и да стане пожар.
Ръководство на РАВ4 плъгин хибрид:
(rav4-plug-in-hybrid-2021, страница 127)
https://carmanuals2.com/toyota/rav4-plu ... /page-127/
Charging station (6.6 kW
onboard traction battery char-
ger*5)
Charging voltage*1: AC 230 V
Charging current*2: 32A
На страница 125 от ръководството пише, че може да се намали тока от колата. Но той ще е пак само за една фаза.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 08 Юни 2023 13:36
от bts
Мерси, колега.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 16 Юни 2023 11:27
от StRaTeGa
650лв е второто по-скъпо обслужване.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 27 Юли 2023 18:21
от bts
На някой, ако не му се чака доставка https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=t7gyvm

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 28 Юли 2023 13:20
от M.M.
Изключително полезно ревю на RAV4 PHEV - част 1 и част 2.
Карам вече 2 месеца модел 2023 г. Много съм доволна от избора, пътувам с удоволствие.
За съжаление все още не съм прочела цялата инструкция за работа с колата (около 700 стр.) blush.gif . Някои от фукциите откривам в движение. Системата с камерите е много добра за ориентир с околната среда, както и предупрежденията за пешеходец наблизо (особено в градска среда).
Аз също установих във връзка с разхода на гориво, че много се влияе дали има по-дълго изкачване по маршрута. Но пък за градски усовия, единствено и само на ток карам и зареждам в обиkновен контакт. Минавам около 90-100 км с една батерия. Все още не мога да се справя с включването на климатика дистанционно.
Приложението My Toyota е пълен ужас. Много често спира да работи, както и посочва, че колата ми се намира на мястото от вчера сутринта, а аз съм минала вече 40 км и съм паркирала на абсолючтно друга позиция. Или ми дава информация, че не съм се движила предишния ден, а аз всъщност съм се прибрала от 400 км пътуване.
Във връзка с режима 4Х4, имах екшън с попадане в едни кални коловози във Варвара. Доста ми се изправи косата. Принципно твърд черен път, но беше валяло 1 час и калта беше станала на глина. При лек десен завой колата се изпълзаля с цялата си дължина наляво странично, после обратно и така около 20-30 м. борба. Едва успях да я овладея. Левите гуми имаха 3-4 см кал и според мен изгуби сцепление много бързо. Карах на електричския двигател. Чудя се дали, ако беше на бензин щеше да е по-лесно излизането от ситуацията?

Седмица след покупката от Тойота ми се обадиха във връзка с моето мнение от процеса по закупуване на колата и дали имам препоръки.
Нещото, което им казах беше, че е необходимо по-подробно обучение на собствениците при закупуване на такъв вид кола. Технологията е нова и е много по-добре някой предварително синтезирано да даде инфо как могат да се ползват предимствата на тази кола - режимите на каране и т.н.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 28 Юли 2023 16:59
от slowtraveler
Честита придобивка..
M.M. написа: 28 Юли 2023 13:20 Чудя се дали, ако беше на бензин щеше да е по-лесно излизането от ситуацията?
Не. Сцеплението е по-добро при по-ниска използвана мощност (по-лесно се контролира)... И поведението е нормално - карането в хлъзгави коловози си иска повишено внимание и известен 'офроуд' опит. Независимо от автомобила.
M.M. написа: 28 Юли 2023 13:20 Технологията е нова
Не смятам, че технология от десетилетия е нова. Всеки средностатистически шофьор би се справил. Конкретните режими ги пише в инструкцията. Никой не би ви вкарал с новия Ви автомобил на полигон, при който да ви покаже и да почувствате каране в кал, гранични режими (много стръмни участъци и наклони настрани, диагонално 'кантарене') и т.н...
Предполагам 99% от новите собственици също не биха желали това издевателство с новият им автомобил tooth.gif

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 28 Юли 2023 17:21
от Monster
Аз също смятам, че в офроад ситуация при излизане от преспа/кал е добре да не се форсират/превъртат гумите, защото се рискува да се закопаеш още повече. В този ред на мисли смятам, че каране в EV режим в такава ситуация е добро решение, тъй като въртящият момент на електромоторите е голям и може да се използва моментално без да се налага форсиране на двигател и да се рискува превъртане на гумите. Като допълнителна мярка, която евентуално би помогнала в такава ситуация, е включване на Trail режима. Със сигурност колата не трябва да е в Sport режима, тъй като точно тогава се превъртат най-много гумите при потегляне.

Иначе - честито и от мен за придобивката! Радвам се да видя още един собственик на Rav4 PHEV, доволен от направения избор на автомобил! :)

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 29 Юли 2023 10:52
от M.M.
Благодаря за мненията и насоките! :)

Успокоих се, че все пак добре съм се справила.

Във връзка с обучението с технологията, по-скоро имах предвид режимите за по-оптимално и икономично шофиране, за да се ползват предимствата й. Например, това, което Monster разказа за разходите на колата от личен опит при шофиране в различни условия.

Оставам на линия за още полезни съвети!
:D

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 29 Юли 2023 17:08
от slowtraveler
При желание за учене, личният опит е незаменим... Просто се пробват различни режими и се гледа резултата... Никой няма да дойде да ти натиска педалите, а с разказване 'как става' нещата рядко се получават....
Просто пробваш и виждаш кое от твоя стил на шофиране може да се използва и ти е най-удобно... Защото различните хора има различен стил...
Моят например е опита да се докара максимална средна скорост с минимална максимална скорост. Като при изпреварвания не се ограничавам в скоростта - там целта е минимално време/дистанция за изпреварване.
Така възможно най-ниската максимална скорост и що годе равномерното движение (но без губене на време за изпреварване и 'мотане' зад по-бавно движещ се)докарва минимален за дадените условия разход...

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 09 Авг 2023 13:32
от batececo
Вече не се ли предлагат RAV4 чист бензин (без хибрид)? На сайта на toyota.bg всички варианти са с хибрид :censored: bash.gif thumbdown.gif
Ако се вземе нов или още в гаранция от друга държава (да НЕ е хибрид), дали ще важи гаранцията в ТМ Ауто (или Тойота България)?

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 09 Авг 2023 15:15
от Monster
Би трябвало да важи, включително и удължената 10 годишна (евентуално срещу някакво заплащане). Дискутирали сме го тук, където можеш да видиш и две видеа в мой пост с повече подробности по темата.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 09 Авг 2023 15:24
от dracunculus
Гаранцията важи в която и да е европейска държава- най-малкото 3 годишната гаранция от производителя. Същото важи и за удължената гаранция (ако става дума за Toyota Relax поне)

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 13 Авг 2023 14:00
от ivied
M.M. написа: 28 Юли 2023 13:20 Във връзка с режима 4Х4, имах екшън с попадане в едни кални коловози във Варвара. Доста ми се изправи косата. Принципно твърд черен път, но беше валяло 1 час и калта беше станала на глина. При лек десен завой колата се изпълзаля с цялата си дължина наляво странично, после обратно и така около 20-30 м. борба. Едва успях да я овладея. Левите гуми имаха 3-4 см кал и според мен изгуби сцепление много бързо. Карах на електричския двигател. Чудя се дали, ако беше на бензин щеше да е по-лесно излизането от ситуацията?
Госпожо, какво търсите в кал и глина, и коловози?!
Извинете, но това не е кола за такива условия... Новите 4Х4 нямат нищо общо със старите механични като заключване диференциали, понижване на предавки, рами, защити и т.н.
Имате един електрически мотор допълнително отзад, който да подпомога предния мост- нищо повече.
От марките автомобили останаха много малко вече "истински" фабрично предлагани офф-роудъри.
При Тойота това е Ленд Круизъра и донякъде Хай Лукса...
Всички подобни "4Х4" "нови" системи са ЗА шосе! Slowtraveler ви е намекнал много внимателно за това - аз ви го казвам директно
Не си търсете белята... По сух чакъл, суха трева е друго...
Наслаждавайте се на пътя*- офф роуда не е за този автомобил...
--
* в БГ състоянието на пътищата и дупките си е почти на 50 % офф роуд - но без калта, коловозите и глината...