Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Има разнообразни адаптери в зависимост от нуждите.
Кола -> Зарядна станция -> /Преходник (зависи, може да не е нужно)/ -> Адаптер
Ето:
Кола -> Зарядна станция -> /Преходник (зависи, може да не е нужно)/ -> Адаптер
Ето:
- Прикачени файлове
-
- Адаптери.JPG (31.1 KiB) Преглеждано 5706 пъти
-
- Мобилна зареждачка.jpg (257.63 KiB) Преглеждано 5699 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Въпросът ми е по-скоро дали мога да използвам само преходник, който да включа към трифазния контакт и после да използвам кабела на колата.
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Не съм виждал. Отговор: НЕ
Защо?
-->
Ако не се контролира тока от зарядната станция, то автомобилът ще се опита да зарежда на максимална мощност - на една фаза 32А с 230V и тогава ще ти паднат бушоните/предпазителите ако са на максимум 25А (ако е заявена партида до 15 kW). А ако не паднат бушоните, може да прегрее кабела, защото целия ток (32А) е само на един проводник, чието сечение не е подходящо и да стане пожар.
Ръководство на РАВ4 плъгин хибрид:
(rav4-plug-in-hybrid-2021, страница 127)
https://carmanuals2.com/toyota/rav4-plu ... /page-127/
Защо?
-->
Ако не се контролира тока от зарядната станция, то автомобилът ще се опита да зарежда на максимална мощност - на една фаза 32А с 230V и тогава ще ти паднат бушоните/предпазителите ако са на максимум 25А (ако е заявена партида до 15 kW). А ако не паднат бушоните, може да прегрее кабела, защото целия ток (32А) е само на един проводник, чието сечение не е подходящо и да стане пожар.
Ръководство на РАВ4 плъгин хибрид:
(rav4-plug-in-hybrid-2021, страница 127)
https://carmanuals2.com/toyota/rav4-plu ... /page-127/
На страница 125 от ръководството пише, че може да се намали тока от колата. Но той ще е пак само за една фаза.Charging station (6.6 kW
onboard traction battery char-
ger*5)
Charging voltage*1: AC 230 V
Charging current*2: 32A
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
На някой, ако не му се чака доставка https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=t7gyvm
- M.M.
- Мнения: 5
- Регистриран на: 30 Май 2023 13:26
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 Hybrid Plug-in
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Изключително полезно ревю на RAV4 PHEV - част 1 и част 2.
Карам вече 2 месеца модел 2023 г. Много съм доволна от избора, пътувам с удоволствие.
За съжаление все още не съм прочела цялата инструкция за работа с колата (около 700 стр.)
. Някои от фукциите откривам в движение. Системата с камерите е много добра за ориентир с околната среда, както и предупрежденията за пешеходец наблизо (особено в градска среда).
Аз също установих във връзка с разхода на гориво, че много се влияе дали има по-дълго изкачване по маршрута. Но пък за градски усовия, единствено и само на ток карам и зареждам в обиkновен контакт. Минавам около 90-100 км с една батерия. Все още не мога да се справя с включването на климатика дистанционно.
Приложението My Toyota е пълен ужас. Много често спира да работи, както и посочва, че колата ми се намира на мястото от вчера сутринта, а аз съм минала вече 40 км и съм паркирала на абсолючтно друга позиция. Или ми дава информация, че не съм се движила предишния ден, а аз всъщност съм се прибрала от 400 км пътуване.
Във връзка с режима 4Х4, имах екшън с попадане в едни кални коловози във Варвара. Доста ми се изправи косата. Принципно твърд черен път, но беше валяло 1 час и калта беше станала на глина. При лек десен завой колата се изпълзаля с цялата си дължина наляво странично, после обратно и така около 20-30 м. борба. Едва успях да я овладея. Левите гуми имаха 3-4 см кал и според мен изгуби сцепление много бързо. Карах на електричския двигател. Чудя се дали, ако беше на бензин щеше да е по-лесно излизането от ситуацията?
Седмица след покупката от Тойота ми се обадиха във връзка с моето мнение от процеса по закупуване на колата и дали имам препоръки.
Нещото, което им казах беше, че е необходимо по-подробно обучение на собствениците при закупуване на такъв вид кола. Технологията е нова и е много по-добре някой предварително синтезирано да даде инфо как могат да се ползват предимствата на тази кола - режимите на каране и т.н.
Карам вече 2 месеца модел 2023 г. Много съм доволна от избора, пътувам с удоволствие.
За съжаление все още не съм прочела цялата инструкция за работа с колата (около 700 стр.)

Аз също установих във връзка с разхода на гориво, че много се влияе дали има по-дълго изкачване по маршрута. Но пък за градски усовия, единствено и само на ток карам и зареждам в обиkновен контакт. Минавам около 90-100 км с една батерия. Все още не мога да се справя с включването на климатика дистанционно.
Приложението My Toyota е пълен ужас. Много често спира да работи, както и посочва, че колата ми се намира на мястото от вчера сутринта, а аз съм минала вече 40 км и съм паркирала на абсолючтно друга позиция. Или ми дава информация, че не съм се движила предишния ден, а аз всъщност съм се прибрала от 400 км пътуване.
Във връзка с режима 4Х4, имах екшън с попадане в едни кални коловози във Варвара. Доста ми се изправи косата. Принципно твърд черен път, но беше валяло 1 час и калта беше станала на глина. При лек десен завой колата се изпълзаля с цялата си дължина наляво странично, после обратно и така около 20-30 м. борба. Едва успях да я овладея. Левите гуми имаха 3-4 см кал и според мен изгуби сцепление много бързо. Карах на електричския двигател. Чудя се дали, ако беше на бензин щеше да е по-лесно излизането от ситуацията?
Седмица след покупката от Тойота ми се обадиха във връзка с моето мнение от процеса по закупуване на колата и дали имам препоръки.
Нещото, което им казах беше, че е необходимо по-подробно обучение на собствениците при закупуване на такъв вид кола. Технологията е нова и е много по-добре някой предварително синтезирано да даде инфо как могат да се ползват предимствата на тази кола - режимите на каране и т.н.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Честита придобивка..
Предполагам 99% от новите собственици също не биха желали това издевателство с новият им автомобил
Не. Сцеплението е по-добро при по-ниска използвана мощност (по-лесно се контролира)... И поведението е нормално - карането в хлъзгави коловози си иска повишено внимание и известен 'офроуд' опит. Независимо от автомобила.
Не смятам, че технология от десетилетия е нова. Всеки средностатистически шофьор би се справил. Конкретните режими ги пише в инструкцията. Никой не би ви вкарал с новия Ви автомобил на полигон, при който да ви покаже и да почувствате каране в кал, гранични режими (много стръмни участъци и наклони настрани, диагонално 'кантарене') и т.н...
Предполагам 99% от новите собственици също не биха желали това издевателство с новият им автомобил

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Аз също смятам, че в офроад ситуация при излизане от преспа/кал е добре да не се форсират/превъртат гумите, защото се рискува да се закопаеш още повече. В този ред на мисли смятам, че каране в EV режим в такава ситуация е добро решение, тъй като въртящият момент на електромоторите е голям и може да се използва моментално без да се налага форсиране на двигател и да се рискува превъртане на гумите. Като допълнителна мярка, която евентуално би помогнала в такава ситуация, е включване на Trail режима. Със сигурност колата не трябва да е в Sport режима, тъй като точно тогава се превъртат най-много гумите при потегляне.
Иначе - честито и от мен за придобивката! Радвам се да видя още един собственик на Rav4 PHEV, доволен от направения избор на автомобил!
Иначе - честито и от мен за придобивката! Радвам се да видя още един собственик на Rav4 PHEV, доволен от направения избор на автомобил!

- M.M.
- Мнения: 5
- Регистриран на: 30 Май 2023 13:26
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 Hybrid Plug-in
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Благодаря за мненията и насоките! 
Успокоих се, че все пак добре съм се справила.
Във връзка с обучението с технологията, по-скоро имах предвид режимите за по-оптимално и икономично шофиране, за да се ползват предимствата й. Например, това, което Monster разказа за разходите на колата от личен опит при шофиране в различни условия.
Оставам на линия за още полезни съвети!


Успокоих се, че все пак добре съм се справила.
Във връзка с обучението с технологията, по-скоро имах предвид режимите за по-оптимално и икономично шофиране, за да се ползват предимствата й. Например, това, което Monster разказа за разходите на колата от личен опит при шофиране в различни условия.
Оставам на линия за още полезни съвети!

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
При желание за учене, личният опит е незаменим... Просто се пробват различни режими и се гледа резултата... Никой няма да дойде да ти натиска педалите, а с разказване 'как става' нещата рядко се получават....
Просто пробваш и виждаш кое от твоя стил на шофиране може да се използва и ти е най-удобно... Защото различните хора има различен стил...
Моят например е опита да се докара максимална средна скорост с минимална максимална скорост. Като при изпреварвания не се ограничавам в скоростта - там целта е минимално време/дистанция за изпреварване.
Така възможно най-ниската максимална скорост и що годе равномерното движение (но без губене на време за изпреварване и 'мотане' зад по-бавно движещ се)докарва минимален за дадените условия разход...
Просто пробваш и виждаш кое от твоя стил на шофиране може да се използва и ти е най-удобно... Защото различните хора има различен стил...
Моят например е опита да се докара максимална средна скорост с минимална максимална скорост. Като при изпреварвания не се ограничавам в скоростта - там целта е минимално време/дистанция за изпреварване.
Така възможно най-ниската максимална скорост и що годе равномерното движение (но без губене на време за изпреварване и 'мотане' зад по-бавно движещ се)докарва минимален за дадените условия разход...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Вече не се ли предлагат RAV4 чист бензин (без хибрид)? На сайта на toyota.bg всички варианти са с хибрид
Ако се вземе нов или още в гаранция от друга държава (да НЕ е хибрид), дали ще важи гаранцията в ТМ Ауто (или Тойота България)?



Ако се вземе нов или още в гаранция от друга държава (да НЕ е хибрид), дали ще важи гаранцията в ТМ Ауто (или Тойота България)?
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Би трябвало да важи, включително и удължената 10 годишна (евентуално срещу някакво заплащане). Дискутирали сме го тук, където можеш да видиш и две видеа в мой пост с повече подробности по темата.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Гаранцията важи в която и да е европейска държава- най-малкото 3 годишната гаранция от производителя. Същото важи и за удължената гаранция (ако става дума за Toyota Relax поне)
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Госпожо, какво търсите в кал и глина, и коловози?!M.M. написа: ↑28 Юли 2023 13:20 Във връзка с режима 4Х4, имах екшън с попадане в едни кални коловози във Варвара. Доста ми се изправи косата. Принципно твърд черен път, но беше валяло 1 час и калта беше станала на глина. При лек десен завой колата се изпълзаля с цялата си дължина наляво странично, после обратно и така около 20-30 м. борба. Едва успях да я овладея. Левите гуми имаха 3-4 см кал и според мен изгуби сцепление много бързо. Карах на електричския двигател. Чудя се дали, ако беше на бензин щеше да е по-лесно излизането от ситуацията?
Извинете, но това не е кола за такива условия... Новите 4Х4 нямат нищо общо със старите механични като заключване диференциали, понижване на предавки, рами, защити и т.н.
Имате един електрически мотор допълнително отзад, който да подпомога предния мост- нищо повече.
От марките автомобили останаха много малко вече "истински" фабрично предлагани офф-роудъри.
При Тойота това е Ленд Круизъра и донякъде Хай Лукса...
Всички подобни "4Х4" "нови" системи са ЗА шосе! Slowtraveler ви е намекнал много внимателно за това - аз ви го казвам директно
Не си търсете белята... По сух чакъл, суха трева е друго...
Наслаждавайте се на пътя*- офф роуда не е за този автомобил...
--
* в БГ състоянието на пътищата и дупките си е почти на 50 % офф роуд - но без калта, коловозите и глината...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта