Страница 27 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 13 Фев 2019 21:46
от boyanmt
Ами..Радостине,скачай с хибрид,къде се занимаваш с Wag? :whistle:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 24 Фев 2019 14:10
от DeXa
BOz написа: 05 Фев 2019 23:31
slowtraveler написа: 05 Фев 2019 20:18 Ако сравнявам аналогичните 'бивши' модели на Камри и Пасат - според мен няма място за сравнение... Пасата си вози 'аскетично' в сравнение с Камрито... Усещането бе коренно различно и то не в полза на Пасата...
Знаете, че не съм маниак на тема марки и модели, и често критикувам (надявам се основателно :) ) Тойота, но в случая мисля, че Тойота с конкретните модели ще е доста напред...
Все тая кое как вози.
Тойота, 80к, хайде няма нужда.
Също като Алфа Джулия в момента. Пазарна цена, която е конкурентна, ама пазара няма да го понесе. Поне не и в Европа.
Ти пък какво против Джулията имаш? :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 24 Фев 2019 21:05
от BOz
DeXa написа: 24 Фев 2019 14:10
BOz написа: 05 Фев 2019 23:31
slowtraveler написа: 05 Фев 2019 20:18 Ако сравнявам аналогичните 'бивши' модели на Камри и Пасат - според мен няма място за сравнение... Пасата си вози 'аскетично' в сравнение с Камрито... Усещането бе коренно различно и то не в полза на Пасата...
Знаете, че не съм маниак на тема марки и модели, и често критикувам (надявам се основателно :) ) Тойота, но в случая мисля, че Тойота с конкретните модели ще е доста напред...
Все тая кое как вози.
Тойота, 80к, хайде няма нужда.
Също като Алфа Джулия в момента. Пазарна цена, която е конкурентна, ама пазара няма да го понесе. Поне не и в Европа.
Ти пък какво против Джулията имаш? :)
Видях ти похвалата в другия форум. Аз иначе нямам против колата. Пазара има. И с това Стелвио като се виждате по пътя ще се поздравявате взаимно. Като тези с Бентлитата. Чувстваш се различен. tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Фев 2019 00:25
от DeXa
Мойта презумция никога не е била да се чувствам различен. Просто обичам да карам, а не да се возя :) В момента на пазара няма друга машина в тоя сегмент и клас, дето да се кара така :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 07 Мар 2019 10:01
от valio
Малко ъпдейт и от мен като собственик на чисто нова Тойота хибрид от близо една година.
Тя е още бебе колата, но за близо 9000км няма никакви забележки. Беше ми странно първата зима как ще се държи, минималната температура, на която съм я стартирал, съответно веднага пали ДВГ е -10 градуса. Беше ужасно заледена кола, за нещастие я държа на открито, аз лед не стържа, след 9 минути всички стъкла бяха размразени и старт. Добре отопля, имам чувството, че е по-бързо от предишните ми дизели...

Разходът, то много е писано за него, реално аз колата я взех заради технологията, обичам технологични неща. Лично аз ако гледам само разход, може би ще съм недоволен. Миналият ден ми беше рекорда извънградско от 55км, 4,1л/100км по компютър, и аз се учудих, но много бабешко карах, че бях на приспивна музика tongue.gif Реално все съм си над 5 на 100 извънградско, градското така и не мога да го хвана, но съм в малък град и зимата ще е доста.

За кефа от шофирането... аз съм доволен. Гадно e-CVT, за което е говорено много и странно ускорение. Ако караш спокойно и галиш педала е прекрасна хибридната система.

Ако се върна назад една година назад честно, може би пак щях да поръчам хибрид. Не е лошо. Цените са добри.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 10 Мар 2019 18:56
от nowyaris
Пловдив наистина ли е малък град ? Скоростната кутия наистина ли е CVT ? Наистина ли ти даде 4,1/100 ? На каква музика ?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Мар 2019 07:17
от valio
1. ДА
2. ДА
3. ДА, но съм писал, че е извънградско...
4. Gothic

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Мар 2019 10:52
от BOz
Бих помолил колегите с нови хибриди, най-вече с по-малките стил C-HR/Приус може и с малко по-старите като поколение, но "нови" Аурис/Ярис да споделят колко време могат да изкарат на батерия в едно задръстване.
Да уточня - знам, че този въпрос е много разтеглив, но все пак някаква представа.
Да кажем попадаш в едно задръстване на относително равен път. Вечер, задръстване. Започвате да циклите на светофарите. Светофара се сменя и вие леко се придвижвате с трафика на ток. Демек само местите колата на ток, а не да засилите, за да минете вече на зелено.
Та ако попаднете в такова задръстване със заредена батерия, то може ли да погледнете на монитора колко време може да изкарате в такъв вид "пътуване" преди да падне там до минимума и двигателя да започне да пали за всяко ваше съвсем леко докосване на педала на газта, или вече да го запали принудително, за да ви зареди батерията?
Благодаря за конкретните мнения, придружени с точни цифри.

п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Мар 2019 02:05
от Lwerewolf
BOz написа: 22 Мар 2019 10:52 Бих помолил колегите с нови хибриди, най-вече с по-малките стил C-HR/Приус може и с малко по-старите като поколение, но "нови" Аурис/Ярис да споделят колко време могат да изкарат на батерия в едно задръстване.
Да уточня - знам, че този въпрос е много разтеглив, но все пак някаква представа.
Да кажем попадаш в едно задръстване на относително равен път. Вечер, задръстване. Започвате да циклите на светофарите. Светофара се сменя и вие леко се придвижвате с трафика на ток. Демек само местите колата на ток, а не да засилите, за да минете вече на зелено.
Та ако попаднете в такова задръстване със заредена батерия, то може ли да погледнете на монитора колко време може да изкарате в такъв вид "пътуване" преди да падне там до минимума и двигателя да започне да пали за всяко ваше съвсем леко докосване на педала на газта, или вече да го запали принудително, за да ви зареди батерията?
Благодаря за конкретните мнения, придружени с точни цифри.

п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.
Притесняваш се за батерията? За gen2 предполагам HV health check-а (hybrid assistant) работи добре, би трябвало да има post-нати от нови батерии по hybrid synergy форума и prius touring club ако те интересуват сравнения след това. Иначе различни задръствания, пуснати фарове, климатик, други ел. екстри... като цяло доста може да се заблудиш.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Мар 2019 08:53
от M5kov
И при мен времето е такова. Няколко пъти го засичам не в задръстване, а докато чакам жената да излезе от магазина :D
Влезе за хляб, излезе след 10-15 минути happy.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Мар 2019 10:18
от BOz
Lwerewolf написа: 25 Мар 2019 02:05 Притесняваш се за батерията?
Ни най-малко. Вече си правих батерията и това относително не ме притеснява. Искам основно обратна връзка от "новата" хибридна система в П4/C-HR. Просто информатиовно-любопитно, нова батерия, с друг лейоут на скоростната кутия, какво се постига в крайна сметка.
M5kov написа: 25 Мар 2019 08:53 И при мен времето е такова. Няколко пъти го засичам не в задръстване, а докато чакам жената да излезе от магазина :D
Влезе за хляб, излезе след 10-15 минути
А, това е друго. Ако висиш на едно място, то трябва да изкара и по-дълго. В оптималния случай, без консуматори, колата харчи около 1А на едно място. При 60-45=15% номинален използваем капацитет от батерията и да кажем 30% износване на клетка, то на теория имаме около 0,7 Ач използваем капацитет. Което прави грубо около 40 минути на едно място. На фарове горе-долу времето става наполовина.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Мар 2019 10:21
от M5kov
Фарове, музика, даже доста често несъзнателно държа крака на спирачката, дори да съм задействал "ръчната".
Не съм го засичал с точност, но е доста.
Иначе в задръстване пак има много условности, че да се измери някакво време.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Мар 2019 10:58
от slowtraveler
На RX се оказа, че спирачката я отчита много грубо - т.е. трябва сериозно да съм натиснал спирачката за да не подава ток към ел-двигателя (т.е. да консумира доста повече ток в момента)...
При нормалното ми натискане на спирачката, при което Джипа и Лексъса си стоят на място, Лекса 'натискаше' и с ел-двигателя...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Мар 2019 17:38
от BOz
slowtraveler написа: 25 Мар 2019 10:58 На RX се оказа, че спирачката я отчита много грубо - т.е. трябва сериозно да съм натиснал спирачката за да не подава ток към ел-двигателя (т.е. да консумира доста повече ток в момента)...
При нормалното ми натискане на спирачката, при което Джипа и Лексъса си стоят на място, Лекса 'натискаше' и с ел-двигателя...
Забелязал съм, че при Приуса ми силата на натискане и това, за което говориш не е константа.
Примерно ако натисна леко спирачката и това леко натискане е достатъчно, за да спре автомобила - примерно при изкачване силата на натиск на педала е много по-малко от при спускане, то след като спре колата трябва да задържиш спирачката горе-долу също с такава сила, за да не започне да подава ток към ел. двигателя.
Или ако ако се спускам по наклон, то първоначално натискам доста по-силно, за да спре колата. След това, да кажем точно към края на спирането леко отпусна спирачката, но все още е достатъчна, за да спре автомобила, то системата често продължава да подава ток, демек все едно симулира тръгването на "автомата". В този момент, за да го спра този ток, то трябва да се натисне доста силно спирачката - понякога в пъти по-силно от "нормалното" спиране. Имало е и случаи, в които колкото и силно да натискаш системата е решила, че ще си подава ток и това е. Решението, в този момент, което съм намерил е да отпуснеш спирачката напълно, колата да измине 30 см. и тогава пак да спреш. Та този ефект винаги съм го наблюдавал основно когато се спускам и трябва да натисна спирачката със сила над тази на възможностите на регенерацията за съответната скорост.
Точно това усещане и факт/резултат му го бях споменал на един тип в Германия, който пишеше във форума с един Приус, ама той си знаеше неговото и си е решил, че нещо съм малоумен. А реално той като не усеща една кола как се държи, трудно е на такива индивиди да ги обориш. И за мен това е един малко негативен ефект, който се получава когато спускам зимата рампата към гаража, върху която има лед. Не стига, че се "боря" с леда, а и колата ми вкара допълнително "напрежение". tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Мар 2019 19:53
от slowtraveler
Да, може да сработва по някакъв алгоритъм според спирачното усили (поне на джипката имам измерване на точното налягане в спирачната система) , ама тогава това пак е издънка на софтуеристите....