D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Публикувано на: 03 Апр 2019 11:04
Здравейте колеги, да споделя и аз моята история. Купих Авенсис d-cat 2.2 177 коня от автокъща в Стара Загора на 11 Февруари. Взех временен номер и ще тръгваме да я регистрираме в Пловдив на същия ден. На излизане от Димитровград колата яко задимя - изплашихме се и реших да загася (по-късно като четох тук разбрах, че е било регенерация и т.н). Продължихме към Пловдив и на същия ден я регистрирахме. Вечерта карам из Пловдив и колата изведнъж загуби мощност, после светна и чека. На другия ден си запазих час в сервиза на Авел за диагностика - грешка P2002 - запушен ДПФ - посъветваха ме да намеря читав сервиз да ми го махнат. Карах така няколко дни докато измисля какво да правя - колата като загрееше и тогава светваше чека и влизаше в авариен режим- докато е студена няма проблем. Запазих си час за диагностика и евентуално чистене в един сервиз, но беше чак за след 5 дни защото бяха много заети.
През това време, чрез общ познат ме насочиха към друг сервиз от Пловдив - Кодинов Ауто. Отидох на следващия ден - същата грешка - казаха запушен ДПФ, диференциалния датчик също отчиташе отрицателни стойности и се осъмниха и в него, но казаха че като изчистят ДПФ-а ще проверят пак датчика и ако отчита нормално няма да го сменяме.
Както и да е разбрахме се да оставя колата за чистене на ДПФ на следващата сутрин, като процедурата ще отнеме малко повече време защото се сваля моста и самия дпф се чисти няколко часа - от 6 до 8ч. Само да споделя, че цената беше по-ниска от колкото другия сервиза за който бях запазил и имаше гаранция 40000км при изправна горивна система. След 3 дни си взех колата, като дори реших да си сменя маслото там с Бардал 5х30. Решихме да тестваме - 2 дни яко каране из Пловдив и околноста, на третия ден като се прибирах от работа светна пак чека и колата влезе в авариен режим. На сутринта се върнах пак в сервиза - същата грешка както в началото и датчика за диференциялно налягане пак отчиташе отрицателни стойности - решихме да го сменим. Намерих от обяви в интернет такъв датчих за 40лв от едно момче от Прослав - свали го пред мен. Отидох в сервиза да го сложат и си тръгнах. На другия ден пак като се прибирам от работа и когато колата загрее пак светна чека и пак авариен режим. Звъня в сервиза и ми казаха че трябва да оставя колата за повече време при тях да я тестват в момента когато загрее.
Оставих колата във вторник сутринта и в четвъртък следобяд момчетата ми звънят - казаха че петата дюза на колата, която пръска нафта в ДПФ-а за да го загрее имала нагар и поради тази причина не може да загрее ДПФ-а, а компютъра на колата си искал регенерация през определени километри, но като няма температура затова най-вероятно светвал чека и колата влизала в авариен режим. Казаха че са изчистили въпросната дюза с наличната техника - мисля че вана споменаха и я тествали около 30км градско, като колата загрява, но не светва вече чек и не влиза в режим и мога да идвам да я взимам.
Взех колата и вече съм навъртял 2000 км без никакъв проблем - Останам доволен от сервиза, че откриха проблема
Надявам се съм бил полезен с информацията ! Безаварийно на всички
През това време, чрез общ познат ме насочиха към друг сервиз от Пловдив - Кодинов Ауто. Отидох на следващия ден - същата грешка - казаха запушен ДПФ, диференциалния датчик също отчиташе отрицателни стойности и се осъмниха и в него, но казаха че като изчистят ДПФ-а ще проверят пак датчика и ако отчита нормално няма да го сменяме.
Както и да е разбрахме се да оставя колата за чистене на ДПФ на следващата сутрин, като процедурата ще отнеме малко повече време защото се сваля моста и самия дпф се чисти няколко часа - от 6 до 8ч. Само да споделя, че цената беше по-ниска от колкото другия сервиза за който бях запазил и имаше гаранция 40000км при изправна горивна система. След 3 дни си взех колата, като дори реших да си сменя маслото там с Бардал 5х30. Решихме да тестваме - 2 дни яко каране из Пловдив и околноста, на третия ден като се прибирах от работа светна пак чека и колата влезе в авариен режим. На сутринта се върнах пак в сервиза - същата грешка както в началото и датчика за диференциялно налягане пак отчиташе отрицателни стойности - решихме да го сменим. Намерих от обяви в интернет такъв датчих за 40лв от едно момче от Прослав - свали го пред мен. Отидох в сервиза да го сложат и си тръгнах. На другия ден пак като се прибирам от работа и когато колата загрее пак светна чека и пак авариен режим. Звъня в сервиза и ми казаха че трябва да оставя колата за повече време при тях да я тестват в момента когато загрее.
Оставих колата във вторник сутринта и в четвъртък следобяд момчетата ми звънят - казаха че петата дюза на колата, която пръска нафта в ДПФ-а за да го загрее имала нагар и поради тази причина не може да загрее ДПФ-а, а компютъра на колата си искал регенерация през определени километри, но като няма температура затова най-вероятно светвал чека и колата влизала в авариен режим. Казаха че са изчистили въпросната дюза с наличната техника - мисля че вана споменаха и я тествали около 30км градско, като колата загрява, но не светва вече чек и не влиза в режим и мога да идвам да я взимам.
Взех колата и вече съм навъртял 2000 км без никакъв проблем - Останам доволен от сервиза, че откриха проблема

Надявам се съм бил полезен с информацията ! Безаварийно на всички
