Страница 27 от 160
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 30 Юли 2013 12:31
от mirott
SFINKS написа:zi_zi_top написа:По повод на поставена задача за засичане на разход на магистален разход на гориво съм готов да доложа:
1. София - Бургас - средна скорост 119 км/ч разход 6,3 л/100 км
2. Бургас - София - средна скорост 122 км/ч разход 6,5 л/100 км
Данните са по борд-компютър след нулиране в началото на магистралата до влизане в град.
Корола Комби 2,0 D4-D - 2 възрастни + 2 деца и пълен багажник.
П.С. Средната скорост падна малко заради работата на ДВГ на празен ход при спиране за почивка заради охлаждането на турбината.
Добри данни , карал си прилично със 140-150 .
Така се кара на магистрала , а не със 100 да спестиш някоя друга стотинка .
София - Бургас , 2 часа и 30 минути ,средна скорост 155 км/ч , разход 7.5/100 ( Корола 1.4 D4D)
Бургас - София , 2 часа , средна скорост 180 км/ч , разход N/A ( CLK 55 AMG )
И двете засичания могат много да се оптимизират във параметъра време и съответно средна скорост , в момента трафика е брутален , а вечер когато е по-спокоен има ужасно много буболечки , предното стъкло става мазаница за отрицателно време и комбинация замазано предно стъкло + каране на фарове е отвратителна .
Като свърши сезона , тафика пада рязко и с королата ще може да се прави за 2 часа и 15 минути без проблем.
Със CLK 55 AMG , тук границата за време е без лимит...., границата за време ще е само във възможностите на водача , този автомобил при липса на голям трафик спокойно се движи с поне 250 км/ч ..
http://fakti.bg/bulgaria/72984-taina-ku ... =firstpage
Аха, ето кой е бил...
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 30 Юли 2013 17:52
от SFINKS
mirott написа:Ако караш курник със система 2-ра ръка-да! Моята не мирише, бутилката не заема място и тежи точно 32 кг празна! И да, не е 4 лв-доста повече:)))! А пък 1 Приус на газ ще е супер...

))! A автономията ми е 500 км. Не е 800, н ти май не караш по 800 км без да спреш никъде...или?!
Всеки автомобил с газ мирише ,някои по-малко ,някои повече .
Бутилката винаги заема доста място .. Дажи е да е на мястото на резервната гума , къде тогава стои резервната гума ? В багажника и пак имаш доста по-малко място в багажника..Бутилката тежи 32 кг . а колко тежат останали чаркаляци ? Изпарител , инсталация ,релета, маркучи и тн ? Накрая да не излезе че всичко е +60 кг
Икономията е 4 лв или по-малко .
Атономията ти е такава че като тръгнеш от София за Бургас я стигнеш я не ... Аз стигам 100 % без да зареждам по пътя..Не ми я хвали изобщо гъзта ...Имал съм 5-6 автомобила с тая пръдня ...
И най-вече , газта бавно но сигурно убива автомобила , почва се от горивната помпа , инжектори,водна помпа,катализатор,генерация и накрая мотора .
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 30 Юли 2013 18:15
от slowtraveler
Не смятам за умно и разумно оплюването на газта...
При различни условия може да е разумно и неразумно едно и също решение.
Лично аз никога не съм имал идея да слагам газова уредба на колите си.
Обаче баща ми (пенсиониран машинен инженер) си монтира на дъртата кола обикновена газова уредба..
Въпреки моето мърморене - каза, че поради това, че е пенсионер не може да си позволи да сипва бензин (напълно го разбирам - човек сам си прави сметката).
По никакъв начин не мога да се меря с него като разход... По маршрут Търговище-Берковица, за който аз изгарям и над 120лв, той го минава с 20-25лв...
Мъкнел още 100кг - голям праз... Багажника стига безпроблемно за багажа на майка ми и баща ми.. Та често вземат и един братовчед ...
За мое учудване така си е настроил обикновената газова уредба, че си върви безпроблемно и съвсем сносно за такъв дърт автомобил...
Относно 'убиването' на автомобила.... Зависи от автомобила, от монтажа и т.н....
При свестен монтаж горивната помпа се изключва и въобще не работи когато колата е на газ... Как ще я убиеш така - не знам...
Водната помпа също каква връзка има с газовото?
А и дори да убива автомобила, ценовата разлика е толкова фрапираща, че ще си избил цената на още един автомобил преди да ти е умрял настоящия....
Поне баща ми си изби цената на автомобила за около една година (вярно - автомобила бе евтин

). И вече 5-6 години кара на печалба...
Без да икономисва или да се цигани за глупости - например като изтече сертификата на бутилката, направо си купи нова (не е давал старата за хидротест)...
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 30 Юли 2013 18:28
от kalkam
Освен проблемите, които е описал SFINKS, все едно един човек ти е легнал в багажника и си лежи все там. А това не е добре за пружини, амортисьори. През 90-та, на тогавашната ми кола си монтирах ГУ и след 3 годинки беше като танк, с увиснала задница.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 30 Юли 2013 19:04
от iovkito
Газовите са добра алтернатива за старите коли . На една 20 годишна бракма , на която половината неща по горивната система са заминали и на бензин се кара колкото да се придвижи 10 км , за да се зареди газ , просто ГУ-то е решението. При положение , че нови бензинови дюзи , дебитомер , ламбда сонда и някой друг датчик са заминали , то просто не си струва инвестицията да се сменят , а е най-добре да се покара още 50-100 000 км на газ , докато не и дойде редът за вторични суровини. За нова кола обаче никога не бих си и помислил да монтирам такова нещо. Не знам някои как си купуват коли на 2-3 години с идеята да им сложат газов инжекцион , но всеки сам си решава за какво да си дава парите , все някъде трябва да ни ги вземат.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 09:41
от mirott
SFINKS написа:mirott написа:Ако караш курник със система 2-ра ръка-да! Моята не мирише, бутилката не заема място и тежи точно 32 кг празна! И да, не е 4 лв-доста повече:)))! А пък 1 Приус на газ ще е супер...

))! A автономията ми е 500 км. Не е 800, н ти май не караш по 800 км без да спреш никъде...или?!
Всеки автомобил с газ мирише ,някои по-малко ,някои повече .
Бутилката винаги заема доста място .. Дажи е да е на мястото на резервната гума , къде тогава стои резервната гума ? В багажника и пак имаш доста по-малко място в багажника..Бутилката тежи 32 кг . а колко тежат останали чаркаляци ? Изпарител , инсталация ,релета, маркучи и тн ? Накрая да не излезе че всичко е +60 кг
Икономията е 4 лв или по-малко .
Атономията ти е такава че като тръгнеш от София за Бургас я стигнеш я не ... Аз стигам 100 % без да зареждам по пътя..Не ми я хвали изобщо гъзта ...Имал съм 5-6 автомобила с тая пръдня ...
И най-вече , газта бавно но сигурно убива автомобила , почва се от горивната помпа , инжектори,водна помпа,катализатор,генерация и накрая мотора .
Да, и всеки дизел мирише на дизел-някой пуши повече, някой по-малко:)! Или мирише на теменужки?! Маркучите, редуктора, компа и релетата са не повече от 7-8 кг. Така стават 40 общо! Водната помпа се прецаква от газта?! Ба го! Катализатора? Та газта ако прецаква катализатора, какво остава за саждите от дизела...а някои имат и филтри за твърди частици-с тях запознат ли си ценово:))?! Бензиновата помпа и инжекторите е малко вероятно да се прецакат ако се експлоатира правилно-има ли бензин помпата се охлажда и няма проблем. На всяко палене колата заработва на бензин. А дори и да се прецакат на всеки дизел помпа и инжектори са 4-5 пъти по-скъпи от на всяка бензинка! И дори с тези допълнителни системи бензиновия авенсис Т22 комби е по-лек от D4D примерно-претегли ги и ще разбереш истината! Резервната гума е патерица и заема място колкото 5 л. бутилка минерална вода, сплескана. Автономията ми е 500 км извънградско!Съсипването на мотора на газ е мит и легенда! Всеки газифициран и правилно настроен автомобил ще надживее всеки дизел! Дори при 140-160 постоянна скорост ми харчи доста под 10/100! От София до Бургас сигурно знаеш колко км са! Стигам, та го и подминавам...

))! Дизела е хубав, ако не ти пука за разходите! Тогава може и на бензин! Може и да те вълнува да караш 400 км без да спираш, аз не съм състезател! Да не те четем по новините само...Друго?!
Можеш да прочетеш и поста на Слоу, да не го цитирам...белки прозреш нещо...едва ли има надежда:)))!
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 10:23
от SFINKS
slowtraveler написа:Не смятам за умно и разумно оплюването на газта...
При различни условия може да е разумно и неразумно едно и също решение.
Лично аз никога не съм имал идея да слагам газова уредба на колите си.
Обаче баща ми (пенсиониран машинен инженер) си монтира на дъртата кола обикновена газова уредба..
Въпреки моето мърморене - каза, че поради това, че е пенсионер не може да си позволи да сипва бензин (напълно го разбирам - човек сам си прави сметката).
По никакъв начин не мога да се меря с него като разход... По маршрут Търговище-Берковица, за който аз изгарям и над 120лв, той го минава с 20-25лв...
Мъкнел още 100кг - голям праз... Багажника стига безпроблемно за багажа на майка ми и баща ми.. Та често вземат и един братовчед ...
За мое учудване така си е настроил обикновената газова уредба, че си върви безпроблемно и съвсем сносно за такъв дърт автомобил...
Относно 'убиването' на автомобила.... Зависи от автомобила, от монтажа и т.н....
При свестен монтаж горивната помпа се изключва и въобще не работи когато колата е на газ... Как ще я убиеш така - не знам...
Водната помпа също каква връзка има с газовото?
А и дори да убива автомобила, ценовата разлика е толкова фрапираща, че ще си избил цената на още един автомобил преди да ти е умрял настоящия....
Поне баща ми си изби цената на автомобила за около една година (вярно - автомобила бе евтин

). И вече 5-6 години кара на печалба...
Без да икономисва или да се цигани за глупости - например като изтече сертификата на бутилката, направо си купи нова (не е давал старата за хидротест)...
За газта говоря от позицията на водач който е сменил 5-6 автомобила на газ... ВСИЧКИТЕ ми автомобили преди королата и яриса са били бензинки на газ , ВСИЧКИТЕ до един.
Някой да ми разтяга лукуми за газта е все едно на краставичар краставици да продаваш...
Наясно съм и с плюсовете и с минусите ( плюса е само един - левчетата за гориво , минусите са много )
Газта бавно но сигурно убива автомобила .
Горивната помпа заминава първа , водната помпа заради удълженията , изпратителя и допълнителният обем антифриз се товари повече от колкото е проектирана и след време и тя заминава . За инжекторите да не говорим..Опичат се защото през тях в 99 % от времето не минава бензин да ги охлажда .Това че палиш на газ е капка в морето , за да ги запазиш живи по-дълго време трябва най-редовно да караш на бензин ама тогава икономията отива малко на кино. Генерацията и катализатора заминават и те .Просто газовете от изгарянето на газта са с по различни парамери от тези за който е проектирана бензинова изпускателната система ..Накрая идва и реда на клапани и тн..
Теории как нямало никакъв проблем от монтирането на газ можете да ги развивате на някой дето не е наясно..
И не на последно място ,когато имаш газифициран автомобил , поддържаш и обслужваш 2 горивни системи , една бензинова и една газова . Това са си все разходи които се трупат в общата сметка ...
И да , ако имам стар бензинов автомобил веднага ще му сложа газ както съм правил винаги .
Старият автомобил така или иначе е пътник , поне да пътува към отвъдното с по-малко разходи за гориво..
Виж на чисто нов или автомобил на 2-3 годинки да му сложиш газ си е идиотщина .
Като нямаш пари за гориво си купи стар автомобил и си го газифицирай , ама да дадеш пари за сравнително нов автомобил и да го убиеш с газ....
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 11:15
от mirott
Нито 1 вярно нещо няма в поста ти, краставичарю

))! Ясно е, колко не си наясно...

!
А пък нов автомобил на газ е най-доброто решение! Приус-още по-добро:)))!
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 11:20
от SFINKS
Доообре.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 11:33
от slowtraveler
Всеки си гледа от своята камбанария...
Въобще не се опитвам да убеждавам колко е добра газта - аз си карам на бензин.
Но съм напълно съгласен, че от 'камбанарията' на баща ми нещата изглеждат коренно различни...
Отново - мнението за заминаваща бензинова и водна помпа е неиздържано технически.
При правилен монтаж няма никакъв проблем за бензиновата помпа. А за водната помпа - няма връзка... Дали водна помпа си я вързал да преточва кофа вода или океан - за нея няма значение...
За различните системи - баща ми доста време въобще бе игнорирал бензина - включително и зимата палеше и се движеше само на газ.
Инжектора - да, може да се позацапа, но пък при моноинжекцията инжектора е доста по-изнесен далеч от главата (инжектора също се спира както бензиновата помпа при преминаване на газ, за да не се подбива на сухо и да прегрява)...
Така, че както за всичко - няма универсално решение...
Искаш да караш плавно, умерено, преобладаващо в града - Приуса е колата за теб.
Искаш да се юркаш в завои и резки ускорения и високи скорости - Приуса няма да е най-удобния и приложим автомобил...
Ако искаш да ореш из нивята - също не става с Приус - трябва си трактор...
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 11:35
от Vesko
Gazta prez benzinovata pompa li minava za da ia skapva? I ako ne minava i prez injektorite kak stiga do cilindara?
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 11:59
от mirott
Никой никого не убеждава! Просто така стоят нещата. Свят широк-хора всякакви. Всеки сам избира.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 13:50
от slowtraveler
Vesko написа:Gazta prez benzinovata pompa li minava za da ia skapva? ...
Скапва се ако помпата остава включена дори когато си на газ (обикновено се изключва през едно реленце при нормален монтаж).
По принцип при нормална работа помпата се смазва и охлажда от бензина, в който е потопена...
Но ако бензина е свършил и си джиткаш на газ - в този случай бензиновата помпа се върти на сухо - без товар/мазане/охлаждане, което не е най-доброто за нея.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 14:51
от mirott
http://fakti.bg/avto/73111-dve-sedmici- ... =firstpage
И тук трябва да стане така, и ще питам после за колко часа стигат до Бургас и как се кара по магистрала...
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 31 Юли 2013 15:24
от SFINKS
slowtraveler написа:Всеки си гледа от своята камбанария...
Въобще не се опитвам да убеждавам колко е добра газта - аз си карам на бензин.
Но съм напълно съгласен, че от 'камбанарията' на баща ми нещата изглеждат коренно различни...
Отново - мнението за заминаваща бензинова и водна помпа е неиздържано технически.
При правилен монтаж няма никакъв проблем за бензиновата помпа. А за водната помпа - няма връзка... Дали водна помпа си я вързал да преточва кофа вода или океан - за нея няма значение...
За различните системи - баща ми доста време въобще бе игнорирал бензина - включително и зимата палеше и се движеше само на газ.
Инжектора - да, може да се позацапа, но пък при моноинжекцията инжектора е доста по-изнесен далеч от главата (инжектора също се спира както бензиновата помпа при преминаване на газ, за да не се подбива на сухо и да прегрява)...
Така, че както за всичко - няма универсално решение...
Искаш да караш плавно, умерено, преобладаващо в града - Приуса е колата за теб.
Искаш да се юркаш в завои и резки ускорения и високи скорости - Приуса няма да е най-удобния и приложим автомобил...
Ако искаш да ореш из нивята - също не става с Приус - трябва си трактор...
И за бензиновата и за водната помпа и за инжекторите има желязна логика и връзка и още по-желязна практика .
Кажи че не знаеш каква е логиката и връзката а не че не било издържано технически защото е .
Питай баща ти да ти разкаже , той ще ги знае тия неща щом е стар "газаджия" .
Питай го и защо си пали директно на газ , Аз ще ти кажа , щото бензиновата система му е умряла така както всеки газифициран бензин сприра да върви на бензин рано или късно .