[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
dracunculus
Мнения: 1505
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 198 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 21 Сеп 2025 21:03

GreenText-Pepe написа: 21 Сеп 2025 13:02тегло 1293кг
Коя Корола е с това тегло? Аз лично не намирам хибридна Корола под 1,4т.

Освен това официалните данни за е91 (със 163к.с. дизелов двигател) и за Корола 1,8 140к.с. са за спринт до 100 8,3 и 9,3 сек., което си е напълно съпоставимо. Разбира се, ако са верни данните, защото понякога става така, че в каталога пише нещо, което не е вярно (и в ДВЕТЕ посоки)
Последно промяна от dracunculus на 21 Сеп 2025 21:10, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
nov
Мнения: 1204
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 21:10

dracunculus написа: 21 Сеп 2025 21:03 което си е напълно съпоставимо.
Дизел с турбина срещу атмосферен бензин???????? Съпоставимо? :cheers:
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1505
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 198 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 21 Сеп 2025 21:16

Ами погледни данните (ако са верни). Аз ти говоря, че спринт 9,3 от кола 140коня (със слаба хибридна система, в която ел. двигател изравнява само от части недостига на мощност и въртящ момент) е съпоставим със спринт 8,3 от кола 163 коня с турбина. Ок, да дефинираме "съооставим"- за мен напълно нормална разлика. Това имах предвид :thumbsup:
Последно промяна от dracunculus на 21 Сеп 2025 21:21, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
nov
Мнения: 1204
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 21:20

Гледам ги - едната е по-тежка, вероятно автомат (което вече е + за ускорението в наши дни) и разликата е една сеунда, оставям настрана еластичнността при изпреварване на наклон, както казваме на село баир, той колегата казва, че на 80-90 е умрела (въпреки, че не е баш така, карам понякога по-стария хибрид в Аурис и докъмто 120-130 си върви относително добре, вече трябва ли да изпреварваш става страшно), докато това баварИ, като му набиеш кик дауна и те залепя за седалката - осставвям настрана въпроса как после е възможно да те залепИ у некой сервиз wink.gif
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1505
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 198 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 21 Сеп 2025 21:26

9,2кг/к.с. съотношение за е91 със 163коня, спрямо над 10кг/к.с. за най-леката Корола хибрид. А кое да върви повече искаш? :thumbsup: Просто Королата с 1,8 двигател си е слабо моторизирана, факт. Като сте тръгнали да сравнявате коли ги сравнявайте акуратно.... Гледайте е точно тези съотношения, те са важните
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
nov
Мнения: 1204
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 21:35

dracunculus написа: 21 Сеп 2025 21:26 А кое да върви повече искаш?
Е.................... според теб кое върви повече?
dracunculus написа: 21 Сеп 2025 21:26 9,2кг/к.с. съотношение за е91 със 163коня, спрямо над 10кг/к.с. за най-леката Корола хибрид.
Това няма абс. никакво значение - чувал си за пнятието ДРАЙХ момент навярно?
А да ти задам един логически въпрос тогава:
Предното ми Волво беше 2.0 Д3 163 коня автомат с 400НМ 5 цилиндъра , тази РАВ, която карам е отново 2.0 кубика 158 коня, ръчка,бензин, около 192 НМ или нещо такова - Волвото беше с около 250-300 кила по-тежко (сериозен минус в отношението килограм/конска сила), въпрос:
Кое от двете върви повече?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1505
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 198 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 21 Сеп 2025 21:40

А Волвото случайно да не беше лимузина? Да уточним все пак. Да не би да сравняваме (както се случва често из форума) лимузина с гардероб (СУВ), което точно при ускорение не е като да не играе роля. Другото което е тоя РАВ е чист бензин, които има много слаб въртящ момент, което при хибрида не е баааш така. Да, 1,8 HSD е най-слабата в тоя клас, там ел. бууст е далеч от това колата да върви, ясен факт. То темата пак хваща в посока..."грешен избор на автомобил и очакване" и то по всяка линия tooth.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
nov
Мнения: 1204
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 21:52

Скъпи Драконе, Волвото беше ес ю ви хикс це 60, РАВ-чика е също ес ю ви, но на Волвото само мокета е дебел 3-4 сантиметра и тежи колкото двете врати на РАВ-чика.
Не съм толко тъп, че да сравня лимузина с ес ю ви, а да и Волвото беше САМО на предно.
dracunculus написа: 21 Сеп 2025 21:40 1,8 HSD е най-слабата в тоя клас, там ел. бууст е далеч от това колата да върви, ясен факт
тъй де, ще си додем на думата, а тя и 2.0 да е пак не е нещо умопомрачитело, като вървеж, но замисъла на Тойота е друг - просто трябва да се направят компромиси с доста неща за сметка на надеждността, това е.Иначе имах възможност да шофирам последната Октавия 1,5тси комби - много по просторен автомобил, мнооооооооооого добър вървеж спрямо Корола, а автомата с де ес ге 7 степенния е феноменален, на дълго при 100-110 даде разход 5.2, много добре обезшумена, леко по-висока специално от Корола ТС - приятен автомобил за шофиране на много приемлива (по-евтиина цена), макар и не с много. Друг е въпроса колко време ще окряка без дефекти.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1505
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 198 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 21 Сеп 2025 21:56

Ок, добре, че уточнихме. Не те подценявам (извини, ако така е изглеждало), но из форума се срещат колеги, които се нервят, че РАВката (например) била по-тромава и нестабилна от еди си коя им предишна кола, която в последствие се оказва лимузина! :cheers:
По повод на компромисите- силно съм развълнуван как ще се представи RX500h в дългосрочен план. Турниниран е, върви доволно, не е с eCVT. Да видим дали ще е държелив
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
nov
Мнения: 1204
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 22:16

Няма проблем, колкото до Лексуса би трябвало да е сметнат - приятел заряза БМВ Х5 купувано ново 2017-та година на 2-та година поради непрестанни проблеми, взе си нов Лексъс 2019 РХ450 ейч и е много доволен, единственото с което не може да свикне е, че при 170-80 му вибрира предниО капак :) ........, а да и е леко по-шумен от БМВ-то, но пък влиза в сервиз само за консумативи.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

planetarydrive
Мнения: 123
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 25 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от planetarydrive » 21 Сеп 2025 22:27

Не знаех, че толкова са развалили Королите, а и въобще не ми се вярва. Имах модел 2016г. и роднина настояваше да покарам неговия Мерцедес С220 от същата година, малко километри, много запазен. Единствено разлика в мощност беше в полза на МБ, очаквано. Тропащо окачване-такова било при този модел на Мерцедес, околен шум не по-малко от Корола. Въобще изключително невдъхновяващ да бъде придобит и този МБ. Как пък едно БМВ не карах или се возих и да ми хрумне да имам същото. Не съм улучил моделите сигурно. Да спомена клишето-колко по-добри бяха тези марки през 80-те, спрямо ширпотребата, но е вярно.
Продължавам да се чудя на поръчващи GR Корола с цена близо до базово Камри. Въпрос на начин на мислене.

GreenText-Pepe
Мнения: 105
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от GreenText-Pepe » 21 Сеп 2025 22:40

За това, че дърпа рязко към сервиза съм съгласен - за това си взех Тойота. Не съм се озлобил на колата, просто казвам нещата както са.

Имай на предвид, че при приблизително еднакво тегло за КС Королата трябва да има предимство, защото електромотора не се налага да се развърта, като турбината, а дава ряз веднага, което се усеща при потегляне.

Сега видях, че сте написали доста коментари.

@planetarydrive базово камри изобщо не е колкото корола ГР като цени. Има едни 15к разлика, отделно като я поръчвах споменаха, че ще дойде август, а за камрито и за корола крос трябваше да чакам година ++. Не че за ГР-ката не чаках пак толкова, но тва е.

Па ако не вярваш, че си развалили - заповядай на тест драйФ.

Двигателист
Мнения: 583
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 85 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от Двигателист » 21 Сеп 2025 23:14

GreenText-Pepe, хубавото е, че в днешно време, когато нещо не ти харесва е сравнително лесно да се отървеш от него. Колата не ти допада, няма смисъл да се мъчиш. Продавай я и минавай на следващата, която смяташ, че ще е ок, защото животът е кратък. Електричка, бмв, Бенц, китаец, каквото там е водещо. Всичко друго е просто разтягане на локуми.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта