Страница 26 от 29

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 26 Дек 2024 22:15
от mapamop
mapamop написа: 26 Дек 2024 19:15 Това остана не пипано
Още ме е страх да вдигам главата за биелни и опорни лагери, та колата все още си има своите мръсни тайни. Но като че ли това вече си е висша форма на мазохизъм. tooth.gif
И скоростна кутия не е пипана, но нека не съм злата вещица.
Искам това с оборотите да свърши, и да се отдам на по-аматьорски занимания - да си претапицирам увисналия таван с колонките, да си изпъна купето вляво, че след удара в Дания не са го изправили като свят, и да сменя левия калник. Все че*иджийски занимания. ppp.gif

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 08:32
от Hursa
► Виж съдържание

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 08:36
от mapamop
Hursa написа: 27 Дек 2024 08:32 Как ще получи удвоено напрежение?
През мосШШШчето на варненските педали, което са пуснали за помпата за измиване на фаровете.
Снимката от предпоследния пост на втора страница от тази тема:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=35700&start=30

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 08:51
от Hursa
Не разбрах - пуснат е "плюс" и на двата извода на диода? Няма как да се удвои потенциала (въобще да се повиши) - не и в такава верига.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 09:01
от mapamop
Диода мисля че по схема е двоен, със три крака. Т.е. два диода опаралелени със катодите си по спомен. Ще изровя парчето от схемата по-нататък. Не съм сигурен като се е изпържило интеграционното реле какво е пуснало самото то. При всички положения две интеграционни релета бяха със взривени елементи по платката. Едното като изгоря държеше фаровете включени дори и без контакт, другото като изгоря изобщо не работеха фаровете, освен халогените за мъгла.
Та си мисля че тия общо 24 волта, като са пробили през релето са протекли към диода.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 11:01
от Hursa
И така - няма как напрежението да се повиши (поне аз не "виждам" как ще стане smile.gif). Да не е транзистор и да е пуснато високо (12 волта) на "управляващия извод".

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 11:45
от mapamop
Диод D3 - намира се на страница 5, секция 17 във BEAN_LHD.pdf
BEAN_LHD.pdf
(1.04 MiB) Свалено 23 пъти
Диод D2 го намирам във ABS w/o VSC, но не знам защо не го намирам във ABS w/ VSC. Секция 5 на схемата ABS_Wo_VSC.pdf
ABS_Wo_VSC.pdf
(40.94 KiB) Свалено 14 пъти
Диод D4 се намира в секция 5 на RADIATOR_FAN.pdf
RADIATOR_FAN.pdf
(24.35 KiB) Свалено 18 пъти
По каталог изглежда да ги има и трите.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 11:55
от Hursa
При диод - не мисля, че може така да се превиши напрежението. Може би може евентуално да се включи "наобратно", но не ми се вярва, дори и така не би трябвало да му стане нещо.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 12:12
от gimara
Аз не разбрах, защо ще ги сменяш тези диоди? Изгорели ли са?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 12:29
от mapamop
gimara написа: 27 Дек 2024 12:12 Аз не разбрах, защо ще ги сменяш тези диоди? Изгорели ли са?
Тези останаха едно от малкото парчета по колата които не са сменени. Съмнителни са, предвид че две релета изгоряха и поне един от тях участва във веригата за комуникацията между интеграционното реле и останалите компютри.
Този за вентилатора (D4) като локация го дават някъде около левия калник, който е увиснал надолу поради удар отпред вляво, и е плануван за смяна плюс изпъване на левия подкалник. Челния удар е бил някъде 2016 съдейки по сменения китайски фар. Колата я купих от моргата 2019.
Цената на тези трите диода е такава, че просто не си струва да вдигам пак табло, да разтварям сноповете и просто да ги измеря. И да ги нямам в ръката си, ако се окаже че някой е пребит или от челния удар или от изпържените релета преди време.
Трите диода със доставката са ориентировъчно 30 долара. За да ги извадя от инсталацията, ще загубя сигурно 2 дни - труда по изваждането ако си плащам сам на себе си е повече пари от самите диоди. Накрая че ще ги измеря за спорта, ще ги измеря. Но предпочитам да ги меря на свършен факт, при сглобена кола, отколкото да ги меря до трупа на авенсиса.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 12:43
от gimara
mapamop написа: 27 Дек 2024 11:45 Диод D3 - намира се на страница 5, секция 17 във BEAN_LHD.pdf
Тези диоди предпазват интеграционното реле от веригата за включване на лампите с копчето. Ако има прекъсване няма да светят, ако има пробит диод ще ти е изгоряло вече и третото инт. реле. Няма как някъде да стане 24 волта.
Подобна роля има май и този на краче 2 FAN NO. 3 Relay - управлява се от две места това реле.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 13:56
от zorbata
mapamop написа: 27 Дек 2024 09:01 Та си мисля че тия общо 24 волта, като са пробили през релето са протекли към диода.
В кола с акумулатор 12В, да изкараш някъде 24В без помощни средства е невъзможно!!!

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 16:25
от mapamop
През две вериги към обща маса. Всъщност пак няма да са май 24, въпреки че ел.сервиза така казаха и цитирам тях без да мисля.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 17:01
от gimara
mapamop написа: 27 Дек 2024 16:25 въпреки че ел.сервиза така казаха
Смени сервиза. То ако можеше с два диода от 12в да се получат 24в .....

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Дек 2024 17:19
от zorbata
mapamop написа: 27 Дек 2024 16:25 През две вериги към обща маса
В колата "веригата" винаги е една - м/у +са и -са на акумулатора.
Явно в някои сервизи с два идИода може и да стане това с 12 на 24 волта.