Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Авг 2022 19:19
от travelboy1965
method81 написа: ↑05 Авг 2022 16:58
Следващата "екстра" от алиекспрес най-после пристигна - амортисьорчета за багажника. За щастие не ги задържаха на митница.
За момента работят доста добре. Затварянето е малко по-трудно от преди, но се търпи.
Те пратки под 150евро не задържат на митниците защото от алиекспрес директно ти начисляват ДДС.Аз си взех кожен калъф за подлакътник,че на старата кола нямаше изпиране.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Авг 2022 21:14
от Dimitar38
method81 написа: ↑05 Авг 2022 16:58
Следващата "екстра" от алиекспрес най-после пристигна - амортисьорчета за багажника. За щастие не ги задържаха на митница.
За момента работят доста добре. Затварянето е малко по-трудно от преди, но се търпи.
Колко ги търсих тези амортисьори, прати линк на продавача
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2022 00:06
от Volkata
Това явно работи добре, аз бях си поръчал едни прожини за тази работа, но не беше добре, но по назад съм постнал намерих клипче със свински опашки се стяга на две места механизма и вече година и половина можеби работи без отказ
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Авг 2022 11:22
от venciru
Това с вдигането на капакът изцяло през ДУ или с натискане на "копчето" отзад става идеално само с презацепване на фабричните оригинални пружини. Без абсолютно никакви капиталовложения и трудни монтажи. Вече почти 2 години при мен работи без грешка. Е, естествено затварянето е малко по хард, но си струва удобството при отварянето.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Авг 2022 21:25
от Hursa
Днес след Кричим рязко ми задейства спирачките. В завой. Доста неочаквано и много гадно, не до спиране, но доста свали скоростта. Добре, че нямаше никой зад мен. В насрещното се движеше лек автомобил, в дясно има сравнително висока укрепваща склона стена, но лентата не е тясна. Не знам на кое реагира - на стената или на насрещния. Не бях близо до стената. И нито аз, ни насрещния бе близо до осевата.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Авг 2022 21:36
от slowtraveler
Да не би да си се хлъзнал - ESP понякога сработва доста активно...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 00:09
от astranom
На мен ми е реагирала така с намаляване на скоростта, ако на магистралата има завой и, докато се движа в лява лента, бързо настигам примерно камион в дясната лента. Тогава в едид момент муцуната на колата сочи точно към камиона, докато карам със 130 примерно, и понякога ми сработва адаптивният круиз контрол. В тази връзка, с влючен круиз контрол ли беше в ситуацията или сработи аварийното спиране?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 07:33
от slowtraveler
astranom написа: ↑10 Авг 2022 00:09
в едид момент муцуната на колата сочи точно към камиона, докато карам със 130 примерно, и понякога ми сработва адаптивният круиз контрол
Би било тъжно ако Тойота не са прецизирали КК... С години съм наблюдавал КК на друга марка точно в такава ситуация - магистрала, настигайки трафик с много висока скорост, сравнително остър завой (например завоите на Девня по АМ Хемус) - нито веднъж не се е лъгало по автомобил в съседна лента, въпреки, че муцуната е сочила точно натам и то на сравнително малка дистанция... Предполагам вземаше информация и от камерата и от положението на волана.
Да, 'настъпя' ли съседната лента - реагира дори и да съм в завой, пред муцуната няма нищо, но в завоя в моята лента има автомобил (който ми се пада встрани 'от муцуната')..
Тъй-като това е доста обичаен сценарий, все пак предполагам, че Тойота са си свършили работата и наблюденията на колегите не са били съвсем точни - например са настъпвали съседна лента в завой и т.н...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 08:14
от Krachunov
Hursa написа: ↑09 Авг 2022 21:25
Днес след Кричим рязко ми задейства спирачките. В завой. Доста неочаквано и много гадно, не до спиране, но доста свали скоростта. Добре, че нямаше никой зад мен. В насрещното се движеше лек автомобил, в дясно има сравнително висока укрепваща склона стена, но лентата не е тясна. Не знам на кое реагира - на стената или на насрещния. Не бях близо до стената. И нито аз, ни насрещния бе близо до осевата.
Коя година е колата?
Подобен случай са ми казвали за камри с предходната Toyota safty system. 2019-2020 королите мисля че са със TSS 2.0
Лично при мен никога не се е случвало подобно нещо, 3-5 пъти ми е пищяло за спирачки 3 от които се движа в квартална улица супер бавно и движейки се между колите (ако пред мен има друга), в даден момент се открива спряла такава.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 08:47
от method81
Малко извън темата, но при мен TSS 2.0 въобще не работи както по "филмите", които излъчват от euro NCAP.
Разбира се съм нямал случки, в които е било крайно нужно, но това с аварийните спирачки ми се струва, че работи от дадена скорост нагоре.
Например няма да натисне спирачка, ако карате с 20 км в час и пред вас има спрял автомобил, но пък с 50 би го направило.
Другото, което съм забелязал, е че ако да даваш малко газ или спирачка тази система не се задейства изобщо и те оставя да се оправяш.
Не очаквам някаква магическа self-driving система в корола, но за момента случаите, в които може да се предотврати инцидент, са за доста малко и стандартни.
Това са си мои наблюдения де, може би другите колеги имат различно мнение за системата.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 09:03
от slowtraveler
Пипнеш ли спирачката - на всички автомобили системата се изключва... Да, ако усети аварийно спиране от твоя страна (рязко и силно натискане), то ще добави още малко усилие за максимално спиране, но ако само си погалил спирачката - системата ще се е изключила. Точно тази логика използвам много често в града предимно когато пред мен някой завива за да не сработи системата (системата усеща рязко намаляващ или 'спрял' автомобил, все още заемащ моята лента) - пипвам спирачката, колкото да сработи 'стоп' светлината, защото ПРЕДПОЛАГАМ че автомобила ще приключи маневрата и няма да има нужда от промяна на моята скорост(но имам и безопасен резервен вариант - например заобикаляне без нужда от намаляване на скоростта).. Системата обикновено работи 'по време' - например 0.5 сек от удара при дадена скорост. При ниска скорост това време е толкова малка дистанция, че просто никой не изчаква до такава дистанция... Иначе да - системата не работи при ниски скорости , но ниски някъде под 8км/ч (поне така бе на друг модел)... Не говоря за системата за предпазване на пешеходци - тя работи практически до 0км/ч
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 10:33
от FearSoft
И какво се оказва сега? Тези системи за сигурност могат да ни докарат големи неприятности. И трябва аз да се съобразявам с тях, а не те - с мен! Колко хубаво си ни беше навремето, когато знаехме, че единствено ние казваме какво да прави колата и само ние сме си виновни, ако стане беля
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 10:54
от max-2
Обикновено давам газ при такива ситуации, за да не намаля колата когато има място да мина, а някой е спрял за ляв завой. Иначе на магистралата се държи прилично засега.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 10:54
от astranom
При мен това с намаляването в завой заради камион в другата лента не се случва винаги и мисля, че по-скоро действа някакъв допълнителен фактор. Например усещането ми е, че ако воланът е добре навит, за да минеш по геометричната среда на лентата, няма да го направи. Не е изключено да съм настъпвал осевата линия, както казва slowtraveler... Аз лично не намирам някакъв проблем в това, напротив, винаги разчитам на адаптивния круиз контрол на магистрала и ми е много отмарящо да знам, че колата намалява скоростта си спрямо предната кола, и то винаги (без изключения) и от доста голяма и сигурна дистанция. Моята е 2019 и нивото на функциониране на автономните системи в реални ситуации е на много високо ниво, то просто повече едва ли може да се очаква. Но да, трябва да се съобразяваш - например ако напускаш лента без мигач прави леко (и лесно преодолимо) усилие на те върне обратно, или пък адаптивният круиз контрол сработва твърде отдалеч, или пък колата продължава да намалява скоростта секунда примерно, след като предната кола вече се е отстранила от лентата, или пък изчаква известнно време лентата да е свободна, за да започне да набира пак до зададената скорост, или се бърка, ако пресича някаква изостанала стара напречна маркировка, или ако светлината е лоша или има залепени мушички на сензора отпред и т.н. Но все пак това са просто асистенти и за такива от 2019 в кола за 40к работят просто невероятно и са много много полезни и облекчаващи шофьора при дълго каране. Пък и повечето могат да се изключат...