Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Здравей имам подобен проблем на твоя,откри ли проблема на твоята?
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Сложно е за обяснение. Докарах я до там че не треср когато климатика не си е доближил целевата температура в купето. Или с други думи - тресе ми рядко, на дълъг път (последния път 300 километра), защото я карам напоследък почти само градско на къси пробези и навън е почти 40 градуса на сянка.
Изчете ли цялата тема? Дори и на диагонален метод....
На какъв пробег е тая кола?
Има ли газова уредба?
Всяко едно нещо което ревизираш ще ти даде подобрение. При мен останаха клапани за ревизия на хлабините им и веригата със цялата периферия около нея - обтегач, банани, зъбни колела, муфа на VVT-I.
Компресията на цилиндрите е близо до истината но е под нормата. Ще видя кога ще я меря като свят и кога ще меря клапани и верига.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Ами доста четох от писаното до момента,но при мене проблема е следния като я запаля и направо е на 2000 оборота след като дам леко газ оборотите падат,но когато загрее и почва да играе както при тебе при мене не е от климатика,закачах я на компютър показва ми vvti напрежение и vvti исторически.Купих клапан vvti смених го обаче ефект никакъв дросела смених,стъпков мотор сменях,свещи и бобини ефекта е никакъв
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Дай да започнем малко по сериозно?
Кога е произведен автомобила? Преди 09.2004 или след? Разликата е че до 09.2004 дросела има И IACV и педала на газта е със жило, а след 09.2004 дросела е електронен, педала на газта е електронен (потенциометър), и няма IACV. Т.е. след 2004 няма "стъпков мотор". Разбира се и компютъра е различен.
Има и още малко разлики.
Клапана хубаво си го сменил, ама да му беше промил и цедката?
Гумените изделия на мотора препипа ли ги? Гарнитура на входящия колектор, маркучите за картерната вентилация и вентилацията на клапаните, маркучите към серво усилвател на спирачната система?
Маркучите от канистъра?
Гарнитура / гарнитурите на дросела?
Дунапрена на канистъра изпра ли го?
Уплътнението на капачката за маслото?
О-пръстена на щеката за маслото?
Пак да питам - ГаССс има ли, че масово тия мотори се карат на газ, и там има още куп мизерии по линия на газта?
Без особено подробна картинка ще ти давам уклончиви и общи отговори. Просто може да са много неща замесени в ситуацията.
Факта че надува до 2000 оборота, навява идеята че имаш несанкциониран въздух. При мен от недобре затегнат входящ колектор и старата гарнитура се надуваше до 2000 оборота малко след запалването. Тръгваше на 1400, качва до 1600 и рязко скача на 2000, след което тресеше между 1000 и 2000.
На празен ход тресе ли оборотите дори и топла?
Ако да - не си само за тая тема само. По-скоро четивото е в тази:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=34041
Не го приемай като критика, или че се опитвам да те "изгоня" от "моята тема".
Кога е произведен автомобила? Преди 09.2004 или след? Разликата е че до 09.2004 дросела има И IACV и педала на газта е със жило, а след 09.2004 дросела е електронен, педала на газта е електронен (потенциометър), и няма IACV. Т.е. след 2004 няма "стъпков мотор". Разбира се и компютъра е различен.
Има и още малко разлики.
Клапана хубаво си го сменил, ама да му беше промил и цедката?
Гумените изделия на мотора препипа ли ги? Гарнитура на входящия колектор, маркучите за картерната вентилация и вентилацията на клапаните, маркучите към серво усилвател на спирачната система?
Маркучите от канистъра?
Гарнитура / гарнитурите на дросела?
Дунапрена на канистъра изпра ли го?
Уплътнението на капачката за маслото?
О-пръстена на щеката за маслото?
Пак да питам - ГаССс има ли, че масово тия мотори се карат на газ, и там има още куп мизерии по линия на газта?
Без особено подробна картинка ще ти давам уклончиви и общи отговори. Просто може да са много неща замесени в ситуацията.
Факта че надува до 2000 оборота, навява идеята че имаш несанкциониран въздух. При мен от недобре затегнат входящ колектор и старата гарнитура се надуваше до 2000 оборота малко след запалването. Тръгваше на 1400, качва до 1600 и рязко скача на 2000, след което тресеше между 1000 и 2000.
На празен ход тресе ли оборотите дори и топла?
Ако да - не си само за тая тема само. По-скоро четивото е в тази:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=34041
Не го приемай като критика, или че се опитвам да те "изгоня" от "моята тема".
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Здравей, извинявай забравил съм да уточня колата е Тойота Авенсис 2002година 1.8vvti 129коня на газ.Разрових се в това което си пуснал и видях доста неща който може да пробвам,благодаря ти!!!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Попълни си профила и няма да се налага да помниш за да уточниш. То си го пише и в правилата, които май никой не чете. Темата е за Т25 след 09.2004 специфично, защото това имам в ръцете си.
Измий си пружината на дросела, която връща жилото на газта и клапата. Много вероятно е клеясала, предвид на предишния ми опит с една Т22-ка която отиде в моргата и после на скрап.
Измий дросела и дебитомера преди всичко останало - ще имаш стабилна основа за наблюдение и размисъл.
Излишен въздух ти генерира само плюсови стойности на късия трим, на загрят мотор, на празен ход без електрически консуматори. Просто няма минусови или са изключително рядко.
Запушения клапан на картерната вентилация ти води до издухана и течаща гарнитура на капака на клапаните, на места на които не може да олееш с масло.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 02 Окт 2024 16:38
- Местоположение: гр.Карнобат
- Получена благодарност: 2 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Здравейте темата ви много ми помогна за оборотите при пуснат климатик да преиграват когато я пуснеш по инерция в моят случай смених опръстенът на дебитомерът ,почистих дебитомерът и почистих филтърчето на черната кутия през която минават изпаренията от резервоарът и сега пак сами оки оборотите
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
marinpetrov, моите още не са. Имам си почти пълен ангренажен комплект и маслена помпа в гаража в едно кашонче. Чакам скоро да се появят и гарнитури за маслената помпа и смукателя ѝ. Някъде към края на декември, когато хората колят прасета, аз ще приколя колата в гаража за смяна на веригата, маслената помпа и ще измия и картера.
Не съм писал скоро тук, защото съм затиснат на друг фронт, който си отворих с един нов внос, та няма време за екзекуцията на Авенсиса.
Смени си гарнитурите - особено на капака на клапаните, ако е олят целия със масло. И си отпуши клапана за картерните газове - на втората Тойота в семейството със същия мотор беше издухана гарнитурата на капака на клапаните, че и о-пръстена на тръбичката на щеката. На Авенсиса картерните газове поне ми бяха пожалили пръстена на стойката на щеката (който все пак го смених на инат).
Не съм писал скоро тук, защото съм затиснат на друг фронт, който си отворих с един нов внос, та няма време за екзекуцията на Авенсиса.
Смени си гарнитурите - особено на капака на клапаните, ако е олят целия със масло. И си отпуши клапана за картерните газове - на втората Тойота в семейството със същия мотор беше издухана гарнитурата на капака на клапаните, че и о-пръстена на тръбичката на щеката. На Авенсиса картерните газове поне ми бяха пожалили пръстена на стойката на щеката (който все пак го смених на инат).
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 02 Окт 2024 16:38
- Местоположение: гр.Карнобат
- Получена благодарност: 2 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Таратор аз моята я купих с голям мерак ама продавачите бяха кофти хора наръгалия с добавки и като почнах да я карам установих че си хапва бая масалце направо бях бесен ама ся я карам докато утрае после ще я мисля иначе гарнитурата на капака на клапаните и картерната вентилация са сменени и почистени
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Да си развутам малко темата че хвана много прах, покрай другите ми житейски неволи:
- на 28.12.2024 имам пазарен подемник в сервиз да го ползвам. Планът е следния:
-- присадка за промиване на маслените пътища за около 20-30 минути на празен ход пред сервиза. Мотора така или иначе ще е стоплен, че сервиза е на 10 километра от вкъщи
-- източвам маслото и махам масления филтър
-- свалям картера и го измивам. Измивам и цедката маслената помпа
-- свалям верига, зъбни колела, валовете на клапаните, бананите, обтегача, маслената помпа и каквото има по/около линията на веригата. Би трябвало да имам всички нужни нови части в кашона вече.
-- във вала на входящите клапани има 2 канала за маслото на муфата за газоразпределението. Ще се опитам да ги промия докато вала е навън - със спрей за карбуратори, обезмаслител и т.н.
---> събирам обратно всичко.
Не знам дали трябва/не трябва да се пусне един силикон по борда на картера преди да го затворя?
-Следващия план при топло време:
-- да изхвърля таблото навън и да сменя: 82345-12030, 82345-20040, 82345-20050.
Специфично 82345-12030 участва във BEAN мрежовата верига на интеграционното реле, което изгоря два пъти заради варненските говняри... Трите са около 30 долара прогнозна цена, забутани са под таблото вътре в сноповете с кабелите и ще си е гадно упражнение да ги сменя, но цената е такава че не си струва да спестя и другите два, за да открия че после някой друг не е наред.
- на 28.12.2024 имам пазарен подемник в сервиз да го ползвам. Планът е следния:
-- присадка за промиване на маслените пътища за около 20-30 минути на празен ход пред сервиза. Мотора така или иначе ще е стоплен, че сервиза е на 10 километра от вкъщи
-- източвам маслото и махам масления филтър
-- свалям картера и го измивам. Измивам и цедката маслената помпа
-- свалям верига, зъбни колела, валовете на клапаните, бананите, обтегача, маслената помпа и каквото има по/около линията на веригата. Би трябвало да имам всички нужни нови части в кашона вече.
-- във вала на входящите клапани има 2 канала за маслото на муфата за газоразпределението. Ще се опитам да ги промия докато вала е навън - със спрей за карбуратори, обезмаслител и т.н.
---> събирам обратно всичко.
Не знам дали трябва/не трябва да се пусне един силикон по борда на картера преди да го затворя?
-Следващия план при топло време:
-- да изхвърля таблото навън и да сменя: 82345-12030, 82345-20040, 82345-20050.
Специфично 82345-12030 участва във BEAN мрежовата верига на интеграционното реле, което изгоря два пъти заради варненските говняри... Трите са около 30 долара прогнозна цена, забутани са под таблото вътре в сноповете с кабелите и ще си е гадно упражнение да ги сменя, но цената е такава че не си струва да спестя и другите два, за да открия че после някой друг не е наред.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Смятам, че е по-добре ако е с гарнитура картера да не се слага силикон. Другия вариант е ясен, без гарнитура, лепене с хубав силикон.
Внимателно със зацепването на веригата. Колкото и да е лесно, стават грешки и след това работата се удължава. Успех!
Внимателно със зацепването на веригата. Колкото и да е лесно, стават грешки и след това работата се удължава. Успех!
Carina E 4AFE LB 1992
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
max-2, по каталог не виждам да има, в сервизното нямам спомен да пишеше нещо за гарнитура. След малко ще си разпечатам всички нужни секции от сервизното да ги имам на хартия. Не че и лаптопа няма да е около мен...
Явно ще мина да грабна някоя туба силикон за гарнитури утре.
Явно ще мина да грабна някоя туба силикон за гарнитури утре.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Сериозно обслужване. Успех!
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Специфично диода си го мисля по 2 причини:
Веригата и цялата ангренажна група, щяха да тропат и на изключен климатик. А те клатят обороти много рядко. Няма да са излишни, защото в момента легена е гладен и мързелив. Но няма да решат проблема с климатика.
Въпросния диод е получил 2 плюса по 12 волта, което са си 24 волта вместо 12, вероятно е пробил. А мрежата между компютрите е чувствителна на разлика в напрежението.
Единия диод го бях намерил в една дизелова инсталация, и ми стана интересно, каква е тази букса с черна "тапичка", скатана с тиксо вътре в снопа. И после намерих още една "тапичка". Та от там знам за тия диоди...
Днес намерих време да ги намеря в схемата.
Веригата и цялата ангренажна група, щяха да тропат и на изключен климатик. А те клатят обороти много рядко. Няма да са излишни, защото в момента легена е гладен и мързелив. Но няма да решат проблема с климатика.
Въпросния диод е получил 2 плюса по 12 волта, което са си 24 волта вместо 12, вероятно е пробил. А мрежата между компютрите е чувствителна на разлика в напрежението.
Единия диод го бях намерил в една дизелова инсталация, и ми стана интересно, каква е тази букса с черна "тапичка", скатана с тиксо вътре в снопа. И после намерих още една "тапичка". Та от там знам за тия диоди...
Днес намерих време да ги намеря в схемата.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта