Страница 25 от 40

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 14 Мар 2023 15:15
от ufer
Колега, не че нещо, ама, дай на български, че темата е интересна. Аз от 40 години работя с английски, ама не съм хакер... инфотейнмънт... тригърва... креденшълите... rolleyes.gif :thumbsup:

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 14 Мар 2023 16:15
от bts
Добре, извинявам се, че съм бил неясен. Общо взето често, като съм паркирал колата и след това я запаля не ми зарежда моят профил (на основния водач) и трябва на ново да си вкарам юзърнейма и паролата, защото иначе не ми зарежда настройките и съм с профил на гост. И сякаш го прави на случаен принцип или поне не съм открил какво го провокира.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 14 Мар 2023 21:05
от Monster
Честита нова придобивка! Аз също смятам, че моделът предлага едно от най-добрите съотношения на цена и предлагани технологични възможности, а защо не и екстри.

Ако разбирам правилно проблемa с профила, предполагам това си е свързано с новата мултимедия от 2023 и няма да мога да помогна аз, а по-скоро да го дискутирате с Коко Т, който има модела от същата година. Аз така и не се регистрирах в сайта на Тойота и в MyT приложението, тъй като след дискусии тук разбрах, че за 2022 и старата мултимедия няма облачни услуги, за които да си заслужава да правя такава регистрация. Мисля, че за 2023 при новата мултимедия би трябвало да има включени някакви по-интересни облачни услуги с промоционален безплатен период, поне според обновените ценови листи с описани екстри, които бях гледал преди време. Например потенциално очаквам при вас да има някаква тойотска клауд навигация и може би отдалечено пускане на климатика през приложението. Ще е интересно да споделите какво има и дали работи добре, като успеете да разучите колата.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Мар 2023 15:26
от Jorjeta Bogoeva
При мен този проблем се разреши по следния начин-когато запаля колата,изчаквам да се прехвърли телефона и съобщението за основен водач.Не пипам скоростния лост докато тази информация не се прехвърли.В началото и на мен ми даваше настройките или на "гост" или моите.Но откакто започнах да изчаквам да се появят съобщенията на мултимедията-нямам проблеми.Пробвайте,при мен стана и не прехвърля вече на "гост".

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 16 Мар 2023 13:03
от bts
Благодаря за информацията. За да се прехвърли телефона, не трябва ли първо да ти разпознае профила? Защото телефонът ми е свързан с профила и не се свързва като съм гост.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 16 Мар 2023 13:14
от bts
Благодаря за инфото. Все още не съм разрешил проблема - дава го на абсолютно случайна база. Иначе през приложението може да си пускаш климатика, може да следиш колко е заредена колата (примерно като я сложиш да се зарежда, можеш да следиш колко й остава да се напълни в реално време), дава ти къде си я паркирал (малко бавно се ъпдейтва), дава ти нотификация, ако си я оставил отключена или с отворен прозорец и може да си я заключиш, може да си включиш аварийките, ако си спрял на голям паркинг, за да я видиш къде е. Има 4 години ъпдейт на услугите, включително и на сток навигацията (която учудващо е доста добра, като според мен дърпа информация от гугъл мапс). Гласовите команди са малко трудни за използване и не съм задълбавал много в тях.
Monster написа: 14 Мар 2023 21:05 Честита нова придобивка! Аз също смятам, че моделът предлага едно от най-добрите съотношения на цена и предлагани технологични възможности, а защо не и екстри.

Ако разбирам правилно проблемa с профила, предполагам това си е свързано с новата мултимедия от 2023 и няма да мога да помогна аз, а по-скоро да го дискутирате с Коко Т, който има модела от същата година. Аз така и не се регистрирах в сайта на Тойота и в MyT приложението, тъй като след дискусии тук разбрах, че за 2022 и старата мултимедия няма облачни услуги, за които да си заслужава да правя такава регистрация. Мисля, че за 2023 при новата мултимедия би трябвало да има включени някакви по-интересни облачни услуги с промоционален безплатен период, поне според обновените ценови листи с описани екстри, които бях гледал преди време. Например потенциално очаквам при вас да има някаква тойотска клауд навигация и може би отдалечено пускане на климатика през приложението. Ще е интересно да споделите какво има и дали работи добре, като успеете да разучите колата.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 16 Мар 2023 15:56
от Jorjeta Bogoeva
Да,аз настройвах някакво синхронизиране на профила през основното меню на колата и приложението MY TOYOTA.Обаче не помня как го правих.А за гласовите команди-моята съм я настроила на руски.В началото беше голям зор да налучкам командите,следват едни инструкции от международни сайтове.И след едноседмична борба успях.Това,което изпълнява с гласови команди е:смяна на радиостанция,променя температурата на климатика на градусите,които й кажеш,сваля и вдига стъклата на автомобила,пуска предни и задни чистачки по команда,отваря и затваря слънце защитната щора на стъкления таван,дава информация за времето/ако я попиташ :) ,навигацията ми работи също с гласови команди.Климатика също го включвам и изключвам само с гласови команди,както и реотаните на задното стъкло и страничните огледала.Сега се сещам,че не съм пробвала дали пуска нагряващото на дупето :) с гласова команда.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 19 Мар 2023 19:09
от Мирослав Петков
bts написа: 16 Мар 2023 13:03 Благодаря за информацията.
Колега да попитам в модела за 2023 година ,налична ли е екстрата за 3D изглед от горе "птичи поглед"?

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 20 Мар 2023 12:41
от bts
Има, да. Особено е полезна при паркиране и в тесни пространства. Може да я настроиш да ти се включва автоматично като намалиш под 7 км/ч (ако не се лъжа) и ти дава изглед отпред и отгоре. Мен малко ме дразнеше това и доста време мина докато разбера от къде се спира, но сега се замислям пак да си го пусна, защото е полезно, особено като излизаш между две коли и нямаш добра видимост.
Мирослав Петков написа: 19 Мар 2023 19:09
bts написа: 16 Мар 2023 13:03 Благодаря за информацията.
Колега да попитам в модела за 2023 година ,налична ли е екстрата за 3D изглед от горе "птичи поглед"?

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 01 Апр 2023 15:49
от Мирослав Петков
Това е което открих, като причина за разлика на шума в кабината между Rav PHEV и Rav хибрид.
Преведено:
Както е обяснено в раздела за производителност и технология по-горе, има по-малко шум от хибридния двигател, тъй като той може да работи при по-ниски обороти в сравнение с RAV4 Hybrid. Шумът и вибрациите също се потискат чрез допълнителна изолация в облицовките на калниците и предните колони и използването на акустично стъкло за предното стъкло и предните странични прозорци.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 22 Апр 2023 09:25
от Monster
method81 написа: 02 Мар 2023 09:21 Интересна статистика, не искам да разпалвам страстите, но след като се кара 95%+ на ток не е ли по-подходящо да се вземе електричка?
Как се процедира с обслужването на ДВГ-то, след като се пали веднъж в месеца, интервалите за обслужване същите ли са?
Завръщам се към тези въпроси, за да доразпаля страстите. tongue.gif Когато аз поръчвах Rav4 PHEV беше с повече от 25 хил лв по-евтин спрямо сравнимия като размери и цена Tesla Model Y AWD. С тогавашната разлика в цената за мен изборът беше изключително лесен, тъй като плъгин хибрида с голям електрически пробег е универсалния автомобил за моите нужди без никакъв компромис за дългите пътувания. Сега Тойота вдигнаха цените, а Тесла ги намалиха и предвид, че се поизравниха сумите дилемата би била по-сериозна поне за мен. И все пак дори така наречения "Long Range" е свързан с компромиса за малкия магистрален пробег, който в статистиките на EV Database го смятат за скорост от 110 км/ч, но за мен това не е приемлива скорост предвид, че ограничението в България е 140 км/ч, а в повечето страни в Европа е 130 км/ч. В моя случай става въпрос за десетина летни пътувания, в които ще трябва да се примиря с този компромис (основно до Варна, Бургас, Гърция и потенциално трипче до западна Европа). За хора, които ходят на ски зимата в западните курорти компромисът би бил по-сериозен, тъй като при ниски температури и магистрално шофиране електичката ще има нужда от зареждане на всеки 200-250 км, което неминуемо би удължило времето за път, сравнено с плъг-ин хибрид. И все пак смятам, че има много голям процент хора, за които този компромис не би бил проблем и този модел на Тесла с днешната му цена би бил най-доброто решение за ежедневните им нужди.

По втората тема относно дългото неизползване на ДВГ - вчера приключих дългата ми серия без зареждане на гориво. Реално можех да отложа зареждането след още 3 седмици, когато пак имам планирано пътуване, но реших че горивото, което стои в резервоара ми вече повече от 3 месеца, е добре да го изгоря цялото. Иначе казано - тази седмица имах пътуване до Лом и обратно, при което можех да изгоря гориво за около 160 км пробег ако бях използвал повече от тока в батерията, но в крайна сметка реших да изгоря около 300 км пробег, така че да се върна в София с почти нулев HV пробег и да заредя в бензиностанция. На прикачените снимки може да се види, че на 29 км от София при тръгването към Лом средния ми разход за гориво от последното зареждане на бензиностация беше 0.5 литра на 100 км. Показанието Trip A го занулявам при зареждането на ток в гаража. На следващата снимка може да се види, че при зареждането на бензиностанцията в София вече средния разход на бензин беше 0.8 литра на 100 км. Показанието Trip B го занулявам при всяко зареждане до горе на бензиностанция и от него може да се види, че между двете зареждания за тези повече от три месеца съм изминал 5020 км. Ако бях отложил с още 3 седмици зареждането на бензин вероятно това число щеше да е близко до 6000 км изминати между зарежданията. Както и да е - интересна статистика за зимния период, в който за моя случай не съм излизал от София и околните на нея села. През следващите 6 месеца имам планирани по 2-3 извънградски пътувания на месец и горивото няма да се застоява толкова дълго - това вероятно ще се случи чак следващата зима.

И последно относно обслужването на ДВГ - прикачил съм извадка от ръководството на Rav4 PHEV, където от Тойота препоръчват поне веднъж годишно да се зарежда ново гориво в резервоара. В случай, че това не се случи, на дисплея ще се появи подсещащо съобщение, това да бъде направено. За мен този период от 12 месеца ми се струва доста дълъг и ако някой наистина види това съобщение, то определено е сбъркал автомобила и е трябвало да си купи чиста електричка. Иначе, независимо от това дали е ползван или не ДВГ, в Тойота си му сменят маслото на всеки 15 000 км или 1 година.

P.S.: Между двете прикачени снимки може забележите разликата от това как изглежда дисплея преди и след като забърша прахоляка по него. Вчера отидох да поизмия колата малко преди зареждането ми на бензиностанцията, че с тези дъждове беше станало доста грозно положението.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 22 Апр 2023 10:37
от slowtraveler
Съветът ми е да не просрочваш 6 месеца гориво в резервоара (повечето моторджии знаят, че след зимният сезон моторетката рядко пали със стария бензин).
Можеш да приложиш друга стратегия - да не доливаш над 20л, а да слагаш малко количество но по-често...
Разбира се - полупразният резервоар винаги е бил 'зле' :)
За зимният престой в техниката обикновено слагам стабилизатор на бензина - пише, че е добре, ама не мога да кажа след един сезон - това, дето си палеше лесно - си пали лесно. Това, което не палеше - пак не си пали tooth.gif

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 22 Апр 2023 12:20
от Monster
И аз си спомням, че бях чел някъде за 6 месеца и се изненадах днес като видях в ръководството на автомобила да пише за 12 месеца. Така или иначе в случая бях напът да направя 4 месеца между пълненията на бензин и това мисля, че ми е горната граница, тъй като при стопляне на времето гледам да пътуваме повече със семейството по света и у нас.

В този ред на мисли - какво ви е мнението за новината, че Тойота ще прави плъг-ин хибриди с 200 км пробег на ток. От една страна е супер особено зимата, когато пробегът пада на 60% и понякога ми се налага междинно презареждане през деня, за да измина повече от 50-60 км с Равката. От друга страна маршрутите, по които пътувам най-често и харча някакво количество бензин, ще мога да ги взимам изцяло на ток, а бензинът ще остане предимно за десетината по-дълги извънграски пътувания, които описах в горното си мнение. Например в момента София - Панагюрище си го взимам почти изцяло на ток (само с около 20 км магистрален участък на бензин), а София - Лом го взимам с около 80 км на ток и другите 80 км в хибриден режим. Освен това и сега Равката тежи 2 тона, а с двойно по-голяма батерия ще се увеличи допълнително теглото. По-голямата батерия несъмнено ще се отрази и на цената на автомобила.

Интересно ми е според вашите нужди колко трябва да е електрическия пробег, така че да има оптимален баланс между шофиране изцяло на ток и шофиране в хибриден режим?

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 23 Апр 2023 11:44
от Ivo Dobrich
Здравейте! След доста четене и умуване се убедих, че следващата ми кола трябва да е PLUG-IN хибрида на RAV4. Естествено за новичък се чака ред, но стъпката вече е направена а засега - търпение и пак четене. Ааа и бих искал да попитам. Понеже искам да закупя втори коплект джанти за зимните гуми, въпросът ми е струва ли си те да са един размер по-малки (18"), за да мога да мина на гума с по-висок профил или да са 19" като оригиналните заводски. Всички знаем общото състояние на пътищата в родината и се питам гумата с по-висок профил дали няма да е по-удачен вариант? Да, зная, че има отделен форум за гуми, но държа да чуя мненията на притежателите на RAV-ки, затова и пиша тук. Благодаря на всички!

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 23 Апр 2023 12:59
от iovkito
Струва си, да. Гумите са по-евтини. Предимството на ниския борд е при високи скорости, също така и са по-красиви. Аз съм сложил големи джанти най-вече заради второто. Също така много често по-големите джанти са с по-широко гуми и разходът е по-висок. Между 235 55 р18 и 225 65 р17 разликата е 300-350мл/100км извънградско.