Страница 25 от 46
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 14 Юни 2015 23:25
от nowyaris
prius 3 написа:Много отдавна е оправен. Писал съм в съответната тема.
Ремонта икономически изгоден ли излезе ? За немските стандарти питам , естествено .
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Юни 2015 09:29
от BOz
nowyaris написа:prius 3 написа:Много отдавна е оправен. Писал съм в съответната тема.
Ремонта икономически изгоден ли излезе ? За немските стандарти питам , естествено .
Какво значение има като ползваш услугите на застрахователи?
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Юни 2015 19:23
от Not_active_user_1
nowyaris написа:prius 3 написа:Много отдавна е оправен. Писал съм в съответната тема.
Ремонта икономически изгоден ли излезе ? За немските стандарти питам , естествено .
С 3200 евро съм напред.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Юни 2015 22:20
от nowyaris
prius 3 написа:nowyaris написа:prius 3 написа:Много отдавна е оправен. Писал съм в съответната тема.
Ремонта икономически изгоден ли излезе ? За немските стандарти питам , естествено .
С 3200 евро съм напред.

Това наистина е просто чудесно , вундербар дето му викат по немско.Като се замисля - що не вземеш да я удариш още един път и да събереш сумата за нови батерии biggrin.gif
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 16 Юни 2015 10:13
от scorpion
prius 3 написа:
...
С 3200 евро съм напред.

С този отговор по заглавието на темата мисля, че не само икономически са изгодни (хибридите) но дори и силно препоръчителни biggrin.gif
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 16 Юни 2015 18:21
от zi_zi_top
Не съм предполагал, че немските застрахователи са такива льольовци!?
В БГ няма такива будали в застрахователния бизнес, тук се стараят да те обрулят максимално при застраховането и да ти откажат плащане по евентуална щета.
Приус 3, имаш ли данни колко нови хибрида се продават за 1 година в Германия?
Аз ходя поне веднъж годишно в различни немски градове и не ми е направило впечатление да има много Приуси, но все пак съм за кратко, а ти живееш там.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 16 Юни 2015 21:45
от nowyaris
За Германия не знам точно,но тук в Тирол няма.Един Приус 2 стои на Айгнер в двора от близо три месеца,на 168 хиляди за 6800 евра.Вчера още беше там.
Обаче в интерес на истината все повече Ауриси със синичка емблема виждам за последните 6 месеца из региона . И до сега - само един "син" Ярис има продаден при мене . Вчера обаче за час и нещо моткане из Залцбург видях 3 тъмно сини таксита Приус 3 . Преди не бях виждал .
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 17 Юни 2015 18:16
от slowtraveler
В двора ни от месец-два се мотка един ярко -червен 'син' Ярис... И го карат от време на време

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 19 Юни 2015 15:01
от stoyankirov
Икономически изгодни ли са хибридите ?!?
...що не си карате колите ами висите по форумите да се "чепкате" за глупости. Напишете нещо градивно, полезно за посетителите на този форум, а не на кой колко му бил голям..., с какви та..ци бил и т.н. - нещо като по колите им ще ги познаете
Има ли все още хора които се нуждаят от "уникално" мнение на някой непознат /който постоянно се "изхвърля" и "драчи" с другите във форума/ при покупката на автомобил. Дали такова мнение накланя везните и дали е от полза. Според мен едва ли, но пък помага да се избие някой и друг комплекс.
Приятно и безаварийно пътуване.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 20 Юни 2015 15:06
от Not_active_user_1
zi_zi_top написа:Не съм предполагал, че немските застрахователи са такива льольовци!?
В смисъл? Това, че в БГ застрахователите са тарикати и ви клатят излиза, че е добре, а в Германия, когато плащат е зле или грешно съм разбрал? Каква е процедурата да обясня, че някой почнаха веднага да се правят на палячовци, както винаги между другото. Споделям процедурата, която минах. Има други варианти, но този, който го направих е най-изгоден в конкретния случай. След удара отивам в DEKRA при сертифициран експерт инженер оценител по катастрофите Gutachter. Той прави снимки, оглед и пълна оценка на щетите. В моя случай са над 45 страници изписано, като 11 страници са снимковия материал. Дава оценка за цената на колата преди и след катастрофата, както и дава оценка за стойността на колата след ремонта и разликата за която мога да е продам в бъдеще, защото колата има удар. Тази експертна оценка е пращам на застрахователя на ответната страна и той ми плаща сумата. Опитаха се да ме клатят и да ми предложат по-ниска цена, но ги заплаших със съд и веднага клекнаха. Времето за което съм останал без кола ми го смятат по 50 евро на ден, т.е. ми плащат по 50 евро, докато колата бъде оправена(в случая срока е 2 седмици). Презумцията е че с тези пари трябва да си наема друг автомобил. Не е задължително и не съм наемал, защото имам и други автомобили, но тези пари се плащат, така или иначе. След, като получа сумата за ремонта, започвам да търся къде ще ми оправят колата (никой не ме задължава дали ще е оправям, дали не или къде). Намерих сертифициран сервиз партньор на Тойота (франчайзинг) в който ми предложиха най-добра цена и си е оправих колата там.
zi_zi_top написа:В БГ няма такива будали в застрахователния бизнес, тук се стараят да те обрулят максимално при застраховането и да ти откажат плащане по евентуална щета.
Можех да изкарам още поне 2000 евро за нематериални щети (получен стрес от катастрофата), но трябваше да заведа дело и щях да изгубя нерви и много време, за да ги получа, което не ми се вързва.
zi_zi_top написа:Приус 3, имаш ли данни колко нови хибрида се продават за 1 година в Германия?
Аз ходя поне веднъж годишно в различни немски градове и не ми е направило впечатление да има много Приуси, но все пак съм за кратко, а ти живееш там.
Нямам данни, но повярвай ми явно добре се продават. Непрекъснато ги виждам по пътищата. Вярно не са, колкото са Гоуфовете и другите немски творения, но ги има и е нужно да се гледа конкретен модел, а не да разчиташ какво общо си видял.. Много от такситата специално са Приус. Скоро ми се случи на един светофар да бъдем 5 Приуса. 3 таксита и 2 частни автомобила. Иначе редовно се засичаме по 2-3 Приуса на светофарите. В други големи немски градове, също виждам коли от този модел. В по-малките населени места не толкова. Може би там хората са по-консервативни и си тракат с нафтовите печки.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 21 Юни 2015 16:34
от slowtraveler
Хм... Не знам zizi откъде е с такива впечатления от нашите застрахователи...
От това, което обяснява prius 3 не съм сигурен кое е по-удобното за застрахования - дали в Германия или тук...
Лично на мен ми е по-удобно тукашното развитие - обикновено не се занимаваш да търсиш сервиз и т.н. когато имаш каско...
Хвърляш ключовете на застрахователния агент (ако е в движение автомобила) и му казваш къде да ти я ремонтират...
След това отиваш да си я получиш - нямаш други занимавки, нито плащания...
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Юни 2015 16:08
от Not_active_user_1
slowtraveler,
не случайно споменах, че има и други варианти. От финансова гледна точка на мен този ми е най-изгоден. Нали не мислиш, че съм обикалял сервизите да питам? Всичко става по телефона и по имейла на съответните сервизи и те ми изготвят оферта колко ще струва(всичко е описано подробно заедно със снимки). Разликите в цените са огромни. Ако на теб нещо ти струва в магазина до вас 50 лв., а на съседната улица същото нещо го продават за 20 лв. какво ще направиш? Същото, което направих и аз. Много хора, обаче не разсъждават така(или може би не знаят) та можеше и аз да не си мръдна пръста. На мястото на катастрофата викам да дойдат от Тойота, вдигат ми колата и е карат при тях, оправят е и те се разправят със застрахователите, правят оценки, пазарят се колко ще струва и т.н.. След 2 седмици отивам и си вземам колата и оставям печалбата за тях. Има вариант адвокат да ми движи нещата, но там нищо не е сигурно. Може много да спечеля, а може и много да изгубя. Има вариант, когато ремонта струва над определена стойност се приеме за финансова/икономическа тоталка (wirtschaftlicher Totalschaden), т.е. колата да може да се оправи, но да не е изгодно да се прави и да ти дадат друга кола на горе-долу същите години и км. или пък др. вариант с пари и т.н. Вариантите наистина са доста. Интересно ми е обаче в Бг, както казваш, че застрахователите са печени, кой ти плаща разликата между стойността на автомобила преди и след удара? Плаща ли се изобщо подобно нещо? Както се знае колата след удар има съвсем друга стойност. Поне в Германия нямаш право този факт да го криеш и по принцип не го крият. Цената на автомобил претърпял някаква катастрофа е по-ниска от тази на същия без катастрофа. Та тези пари смятат ли се или застрахователя ти плаща само ремонта и ти пиеш една студена вода?
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Юни 2015 17:13
от slowtraveler
Чак да са печени - едва ли - всеки си търси интереса...
Но ме учуди, когато каза, че ти си се занимавал с това къде какво ще се прави...
Обикновено времето ми е по-ценно отколкото да се занимавам с несвойствена работа...
Относно амортизацията на ударен автомобил - мисля, че тук няма такова нещо (въпреки, че си прав, че логически погледнато би трябвало да има такова нещо)...
Вярно, че единствения по-сериозен удар на фирмен автомобил донесе тотална щета - получихме 100% от сумата, на която бе застрахован автомобила...
А множеството малки/средни щети (драскотини, огънат калник, броня и т.н.) не са водили до намаляване на застрахователната стойност за следващата година (имам предвид намаляване извън нормалното амортизиране за година)...
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Юни 2015 18:03
от nowyaris
Няма как да отрека че Приус3 е постъпил изключително правилно и с ръка на сърце да го поздравя за изключително правилния избор на начин за действие. Не знам кви пари трябва да печелиш,че да не си струва да загубиш няколко часа на компютъра или телефона заради едни 3200 евра . На баба сина април му ударили Туарега долу на Щаермарк като си идвал от Италия , даже не ми е казал , оформил всичко перфектно като документи и за десетина дена му заредили банковата сметка . После за седмица ремонт в украинския сервиз на марката в Ужгород - и едни към 2000 евра напред . Удара и ремонта не са били нищо особено , ама е пребоядисал целия Туарег и пак му е останала тази сума . Абе - бели държави , всичко им е как си трябва . Само дето не щат да карат японски хибриди и това си е biggrin.gif .
ПП. Наистина и застрахователните ежегодни суми са ужасяващи за българския стандарт .
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Юни 2015 18:22
от slowtraveler
nowyaris написа:Няма как да отрека че Приус3 е постъпил изключително правилно и с ръка на сърце да го поздравя за изключително правилния избор на начин за действие. Не знам кви пари трябва да печелиш,че да не си струва да загубиш няколко часа на компютъра или телефона заради едни 3200 евра ....
Добре де, аз доколкото разбрах в тези 3200 евра влиза ремонта и проектно спадане на цената на автомобила...
Т.е. нищо не печелиш (да, парите за ремонта и спадане себестойността явно минават през твоя банкова сметка), а само губиш лично време...