veniii написа: ↑18 Авг 2020 18:15
Здравейте,
NoName_7 написа: ↑19 Сеп 2020 19:27
Здравейте,
Здравейте,
Колата е здрава по принцип, но зависи от конкретната бройка, която намерите.
Ремонтите не са много скъпи, бензин 110коня харчи 5-8 (90км/ч - 140км/ч) извънградско и 7-9 (10-80км/ч) градско, средно при мен е 7 за около 70 000км, 70% извъградско. Дизел вече нямам идея, някой колега може да сподели.
Седан/комби са с по-големи багажници, вътре купето е общо взето същото като големина. Напоследък и 3-те вида купета на Королата 2002-2005г. се харчат като топъл хляб, преди 6 години, като взех моята, бяхме 1-2 в квартал от 100 000 жители, сега в радиус от 3 блока има 5 коли, цената е доста ниска, а колата е добра.
Дизел за много извънградско е ок (много км са поне 15-20+ хиляди на година), ако ще е основно градско един бензин е ок, вече зависи и какви коли сте карали преди това, че понякога минаването от бензин на дизел и обратното иска свикване. Ако намерите Корола автоматик още по-добре, просто е по-лесно, но пък и поддръжката на автоматик на 15+г. предполагам ще е по-скъпа отколкото на ръчната кутия.
Газ за малко километри също не е оферта, много глабоволия за няма нищо ( първоначална цена + реглажи от време на време). Бензин сипвайте от свестни бензиностанции, тоест не скъпи, ами свестни - то си личи по поведението на колата. Аз зареждам само на Круиз и проблем нямам, преди това бях само на ЕКО и беше зле положението, въпрос и на късмет и на лично мнение.
Надежност - за 70к км из БГ и Европа не е имало проблеми, планини, черни пътища, магистрали, всичко е точно. Колата е с достатъчен клиренс и за легнали полицаи, и за черен път.
Салонът е износоустойчив и няма грешка, стига бройката кола да не е с прокъсан такъв. Ако е запазен то една прахосмукачка и малко препарат и е като нов.
Търсете най-високите нива - тоест да има климатроник (да може да нагласяш и да изобразява градусите), също 4 електрически стъкла, отопление и електрическо управление на страничните огледала. Не се сещам какво друго имаше, предполагам колегите ще допълнят. Парктроници и круиз контрол може да се добавят лесно.
Воланът има може би 1.5 оборота, не е като на нова кола да врътнеш половин оборот и да си направил обратен завой, като цяло е голям, директен, няма луфтове, спирачките са добри, скоро сменях спирачната течност (на всеки 2 години по правило) и коват от раз. Окачването е много здраво, има нужда да се поглеждат биалетките от време на време, те се чупят най-често (поне при мен), както и да се огледат амортисьорите, ако колата е минала едни 120-150к км и не са сменяни.
Най-добре ги проверявайте в сервиз колите, външният вид лесно се поправя, по-важно е състояните на ходовата част, мотор и дали има тежки ръжди по панелите, както и дали могат да докажат с документи дали и кога са сменяни части/масла и т.н. поддръжка. Оглеждайте добре гумите - да са изтрити равномерно и въобще да има гуми, тоест да не са произведени 2009г., ако са от тогава са за смяна. 1 комплект премиум гуми(Goodyear, Continental, Michelin, Dunlop) са 450лв с поставянето.
Кола от Италия - НЕ. Може да се вземе на 50% отстъпка в цената и то с уговорка за 3 месеца гаранция

Важи за всички коли различни от ново Ферари или Ламбо
