Страница 25 от 65
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 14 Авг 2014 20:08
от dimpex_01
Здравейте,
Ето схема за монтаж ДРЛ (управление на "-") на YARIS 1 (до 2005).
Необходими материали:
1. модул с управление по минус
2. Реле с два нормално отворени контакта за 10А и намотка на 12V DC
3. Термо шлаух, поялник, опашки,...
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 20 Авг 2014 16:35
от Tas4o
Днес монтирах Дневни светлини на Корола Версо, която е със същата инсталация като Авенсис! Не съм преправял почти нищо по-оригиналната инсталация! Няма монтирани релета във фаровете и така нататък! Модула е CarDrl 4. Тъй като в изключено положение към крушките на дългите няма нито плюс, нито минус, съм използвал реле, което се управлява от модула, което подава минус след превключвателя на дългите, а кабелите за основните светлини са свързани след предпазителите за дългите. Тук идва лекото преправяне: Тъй като плюса на късите и дългите идва от едно и също реле, трябва да се раздели. Използвах изправителни диоди 6А 2бр. за 2та кабела. Кабелите от модула се включват след диодите. Така при светене на дневните светлини няма да светят и късите. При включване на късите всичко си идва по старо му. Този вариант с изправителните диоди съм го правил на 3 автомобила до сега и работи! Останалата част от кабелите на модула се свързват стандартно, мисля, че е ясно как става. Така реализиран монтаж е лесен за изпълнение, отколкото монтиране на релета в коша и един куп допълнителни кабели.
Преди известно време монтирах и на два гаранционни Яриса 2012г. Там уловката е, че не трябва да се бара инсталацията. Всичко е монтирано в кутията с релетата и предпазителите на фаровете в моторния отсег. По-принцип монтажа трябва да става в купето, но там кутията е достатъчно влаго и прахо изолирана, затова няма проблеми. Няма срязани кабели от инсталацията.

Дано съм бил полезен на някой! Поздрави! Станимир Мангъров.
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 20 Авг 2014 23:17
от diesel_power
Тези диоди ще греят доста и са на ръба на изгарянето .
Версото става лесно само с едно реле монтирано на едно от свободните места в кутията над радиатора .
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 25 Авг 2014 09:31
от boteto
Здравейте,
При Корола E15 може ли да стане с такова реле като при версото ? Ако да, какво е релето и къде точно се монтира ?
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 26 Авг 2014 08:40
от Yuli
boteto написа:Здравейте,
При Корола E15 може ли да стане с такова реле като при версото ? Ако да, какво е релето и къде точно се монтира ?
Какво реле бе колега... Ако беше прегледал темата, дори само картинките, то това което те интересъва е на страница 19 в темата.

Re: Дневни светлини
Публикувано на: 26 Авг 2014 20:59
от geniya
Мисля си за тези дневни светлини дали на моята Корола версо 2005г. светкавицата минава през реле.Идеята ми е да вържа DRL модула , тъй като съм си направил схема за DRL с PIC процесор, която схема се връзва да управлява дългите през светкавицата, но не трябва да е през реле защото схемата ги светва дългите на 40,50,60% и т.н. процента.На другата ми кола Голф 3 няма никакъв проблем с работата на тази схема.Някой знае ли как са вързани светкавиците?Не съм чел темата назад може и да го има описано.
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 26 Авг 2014 23:14
от diesel_power
Реле няма трябва ти да го сложиш.
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Авг 2014 07:25
от geniya
diesel_power написа:Реле няма трябва ти да го сложиш.
Точно това ми трябва да няма реле, защото модула който смятам да вържа както писах по-горе, управлява с импулси дългите светлини.Дано само да не пречи на електрониката в колата това ме притеснява малко.

- dsc06743.th.jpg (4.86 KiB) Преглеждано 5395 пъти
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Авг 2014 08:26
от diesel_power
Няма да стане така както го мислиш.
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Авг 2014 10:54
от geniya
diesel_power написа:Няма да стане така както го мислиш.
Не че нещо, но кaквa е причинaтa дa не стaне?модулa се връзвa към зaхрaнвaнето, към плюс след подaвaне нa контaкт, плюс след зaпaлвaне нa къси светлини и към светкaвицaтa.при зaпaлвaне изчaквa aлтернaторa дa вдигне 13.2V и подaвa нaпрежение към светкaвиците/дългите/.минусa е нa купето поне кaкто мерих, може дa не стaне aко се упрaвлявa по минус /при японските???/.товa може дa е единственaтa причинa, но зaтовa питaм зaщото не съм нaясно.чaкaм мнение.
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Авг 2014 15:51
от philipp
Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Авг 2014 16:06
от slowtraveler
philipp написа:Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?
Целта на дневните светлини е точно такава - да бъдат видими през деня с голям сектор на осветяване... Въпроса е да не са на 100%, а някъде около 20%...
Фабричните дневни светлини на Доблото са отделен фар, като форма на дългите (без ограничаване или корекция на светлинния лъч), но с крушка май 10W... T.e. - 18-20% oт мощността на дългите...
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Авг 2014 17:24
от ywy
slowtraveler написа:philipp написа:Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?
Целта на дневните светлини е точно такава - да бъдат видими през деня с голям сектор на осветяване... Въпроса е да не са на 100%, а някъде около 20%...
Фабричните дневни светлини на Доблото са отделен фар, като форма на дългите (без ограничаване или корекция на светлинния лъч), но с крушка май 10W... T.e. - 18-20% oт мощността на дългите...
МАйсторите ги монтират на дългите защото така им е по лесно. И при мен се опитаха да ме убедят колко хубажо щяло да бъде на дългите. После се мъчиха 1ч на късите и с кореция 40% нещата заспаха и стана много добре. С монтаж на дългите има опасение при пътуване извън БГ да отнесете глоба. (знаете какво пише в правилника никъде не пише дълги )
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Авг 2014 17:53
от veso_hds
philipp написа:Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?
Колега,изобщо не си прав.Две години карам равката с DRL модул,който намаля дългите на 30%.Лично съм карал с друга кола срещу моята,за да проверя как е.Няма никакво заслепяване,разсейване и т.н.Освен това често карам в "пакет" с приятели и съм ги питал-няма проблем,всичко е о,кей.Можех да сложа модула на късите,но предпочетох на дългите и не съжалявам.
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Авг 2014 19:31
от ywy
veso_hds написа:philipp написа:Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?
Колега,изобщо не си прав.Две години карам равката с DRL модул,който намаля дългите на 30%.Лично съм карал с друга кола срещу моята,за да проверя как е.Няма никакво заслепяване,разсейване и т.н.Освен това често карам в "пакет" с приятели и съм ги питал-няма проблем,всичко е о,кей.Можех да сложа модула на късите,но предпочетох на дългите и не съжалявам.
Колеги когато има някакви закони препоръчително е да се спазват:
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Ето и какво пише в закона за Гърция:
Lights:Dipped headlights should be used in poor daytime visibility. The use of full beam headlights in towns is strictly rohibited.
По европа ето изискванията където се прилагат днвени светлини
Compulsory to use daytime running lights or dipped headlights during the day
Естествено всеки сам решава как ще тълкува закона, но като се движа по пътищата колите с редуцирани дълги дразнят и заслепяват.