prius 3 написа:....А има и нещо друго, че резервоара дори да е мехурест не побира различно количество. Обема му е един и същ всеки път, както при твърдия. Това не е балон да го разтягаш и да го пълниш всеки път с различно количество течност.
Според информацията от технически приус форум (имаше и разглобен/разрязан такъв резервоар, който го сменяха заради проблемите с препълване) хората пишеха, че втория проблем бил при ниски температури - мяха навярно се втвърдява, и резервоара намалява обема си с над 10% (с около 5л)... Освен това в металната част на резервоара намериха 'неснижаем' остатък бензин (явно от някъде конекторите на мяха или вентилацията е изпуснала ) , което при удар е много опасно, защото там си стоят въздушно-горивни пари в пространство, въобще не предвидено за това.
А за пипетката се шегувах, защото 10 грама нали разбираш че е нереално да измериш....
Причините са няколко:
1. Резервоара не е измервателен уред и обема му не е точна стойност, а ориентировъчна.
2. Резервоара има свободен резервен обем, (в който не можеш да заредиш при пълнене през гърловината), за да компенсира температурно разширение на горивото (няколко литра)
3. 10 грама грешка е приблизително 1см разлика в нивото на зареждане в гърловината. Едва ли си оливаш автомобила, зареждайки до ръба
4. Колонката също има грешка (да кажем около +/-0.5%)... Т.е при зареждане 45л можеш да получил разминаване в показанията само заради колонка от почти половин литър
5. Свободния обем от т.2 понякога успява да се напълни частично ако разклатиш автомобила - горивото навлиза във вентилационни тръби и т.н. При мен на маздата при пълнене до гърловина и успокояване на течността, често след 30-40 секунди изведнъж се чува гъргорене на въздух, и изплювайки част от горивото (олива колата

, след което засмуква нанякъде бензина и мога да долея повече от литър-литър и половина..
И при показание на БК 0км и стрелка забита надолу/отдавна светеща лампа пак не успявам да налея повече от 58-60л във 64 литров резервоар (случвало ми се е да зареждам и през над 820км).
Заредя ли до препълване, и измина няколко метра (да се разклати автомобила) - бензина в тръбата отново е изчезнал нанякъде (навярно позапълнил свободния обем)..
Затова и въобще не си играя да си губя време по бензиностанции - оставям ги да налеят до горе когато ми е светнала лампата, и не се занимавам да доливам, меря грамове/литри и т.н.