Страница 231 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 25 Апр 2022 18:08
от Krachunov
Ммм мой близък е с камри и по въпроса за разхода не съм съгласен. Камрито има по - нисък разход. В града лятно време разход под 3 се докарва. С королата по - скоро е изключение. Като цяло среден разход може да се каже, че са сходни... СЕГА зависи и от шофьор и начин на каране. НО въпреки всичко камрито докарва среден около 5 за двеста и кусур коня кола, срещу 1,8 - 122 коня, който също е около 5-5,1 разход.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 25 Апр 2022 18:32
от Hursa
Твоя близък силно "послъгва", съвсем меко казано smile.gif
Volkata написа: 25 Апр 2022 18:03 при монтжа не ми бяха направил добре баланса
Същите при които ходя с ауриса от 10 години (по два пъти в годината и не съм имал оплаквания) ми направиха баланса и на фалкена. Ще е странно толкова лошо да са се справили именно с фалкена.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Апр 2022 09:56
от BOz
Krachunov написа: 25 Апр 2022 18:08 В града лятно време разход под 3 се докарва.
Това искам да го видя на хартия. Изминало разстояние върху касовата бележка от бензиностанция. А не там веднъж, при онези условия е било постигнато.
Нека не бъркаме понятията, че едната кола е толкова икономична колкото другата, само защото давала ниски разходи.
Сега погледнах реалната статистика на зарежданията. Ами Камри под 4.6/100 за един резервоар няма. А има масово Короли с разход от 3.6. Даже има единични индивиди, които влизат и в 2-ката, ама са редки случаи.
Да, някой сега гледа и казва - ами разликата не е толкова голяма. И може би ще е прав, гледайки чисто абсолютно. Но технически погледнато Камрито харчи с 30% повече гориво от Королата. Което технически е огромна разлика от гледна точка на това кой автомобил е максимално икономичен.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Апр 2022 10:32
от Krachunov
Hursa написа: 25 Апр 2022 18:32 Твоя близък силно "послъгва", съвсем меко казано smile.gif
Нито имам за цел да те увещавам теб нито който и да било. Послъгването лесно се вижда след като и королата и камрито имат myT и лесно може да видиш всички променливи. Отделно за да няма съмнения между муТ и реалния разход е засичал на колонка многократно, както и аз правя, кажи речи от както съм взел колата. Записвам всяко зареждане в отделен АПП... отклонение ако има то, то е след 3-тия знак след десетичната запетая. С две думи при королата спокойно може да се каже че е 99% точен компа.
За камрито най - вероятно също.
BOz написа: 26 Апр 2022 09:56 А не там веднъж, при онези условия е било постигнато.
Не е единичен случай, както казах е начин на шофиране. И не е от копитото надолу. Да не е на магистралата, но казах ЛЯТОТО и в ГРАДА и че се ДОКАРВА.... тоест поенже явно не се разбира...МОЖЕ да го направиш при желание и състояние на духа.
BOz написа: 26 Апр 2022 09:56 Нека не бъркаме понятията, че едната кола е толкова икономична колкото другата, само защото давала ниски разходи.
Явно нещо изпускам, щото ако аз докарвам 5 на една кола с Х коне и друг докарва 5 на кола с Х+1 коне, кое не е икономичното ?!
BOz написа: 26 Апр 2022 09:56 Сега погледнах реалната статистика на зарежданията. Ами Камри под 4.6/100 за един резервоар няма
Krachunov написа: 25 Апр 2022 18:08 СЕГА зависи и от шофьор и начин на каране. НО въпреки всичко камрито докарва среден около 5...
BOz написа: 26 Апр 2022 09:56 Но технически погледнато Камрито харчи с 30% повече гориво от Королата. Което технически е огромна разлика от гледна точка на това кой автомобил е максимално икономичен.
И технически и нетехнически и отдолу и отгоре да гледаш 5 разход среден е 5 разход...
и не говоря 5 разход за трипче или резервоар.. Говоря за ~50к км за камри срещу 30к за корола... Ако за 30-50к км средния ти е 5... предполагам е достатъчно реална статистика

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Апр 2022 11:05
от BOz
Krachunov написа: 26 Апр 2022 10:32 ..МОЖЕ да го направиш при желание и състояние на духа.
Аз имам постоянно такова желание и състояние на духа. И затова не го вярвам.
Затова просто помолих - нека мине едни 500 км и накрая да пусне средния разход с бележката от бензиностанцията.
Krachunov написа: 26 Апр 2022 10:32 Явно нещо изпускам, щото ако аз докарвам 5 на една кола с Х коне и друг докарва 5 на кола с Х+1 коне, кое не е икономичното ?!
По същата логика едно М550д е два пъти по-икономично от едно Камри. Само защото едното е двойно по-мощно, но разхода е относително един и същ.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Апр 2022 11:33
от Krachunov
BOz написа: 26 Апр 2022 11:05 Аз имам постоянно такова желание и състояние на духа. И затова не го вярвам.
Явно имаш тежък крак, слаби нерви или пък където живееш не предразполага за подобно каране. София явно се получава.
BOz написа: 26 Апр 2022 11:05 Затова просто помолих - нека мине едни 500 км и накрая да пусне средния разход с бележката от бензиностанцията.
Четеш ИЗБИРАТЕЛНО!!!
1.Казах че в града лятото се ДОКАРВА.... явно ще трябва да го обясня още след като не се разбира. Това означава че МОЖЕ да навъртиш 20-60км из града и да получиш този разход. НИКЪДЕ не съм писал че това е СРЕДЕН разход или разход за резервоар.
2. Мога да го обясня, но не мога да го разбера вместо теб. СРЕДЕН разход 5 на 100 за 50 000 с думи (петдесет хиляди) километра не са 30% ПО - ГОЛЯМ разход спрямо 5 на 100 за корола за 30 000 км... Ако ползваш някаква друга математика, вероятно съм пропуснал тези часове в училище.
BOz написа: 26 Апр 2022 11:05 По същата логика едно М550д е два пъти по-икономично от едно Камри. Само защото едното е двойно по-мощно, но разхода е относително един и същ.
Ами
Камри: 1595-1635 кг
Corolla TS: 1290-1430 кг
BMW Серия 5 Туринг (G31): 1955 кг (това ми излезе в аутодатата като търсих M550D - ако не съм го уцелил ме коригирай)

Така... Ако една кола харчи 5 литра за да премести собствената си маса на единица разстояние и друга кола която има "масата на първата"+Х и харчи същото количество, някак ми мяза да е по - икономична/ефективна. Тук не е спора да се хващаме за думите.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Апр 2022 15:48
от BOz
Krachunov написа: 26 Апр 2022 11:33 Явно имаш тежък крак, слаби нерви или пък където живееш не предразполага за подобно каране. София явно се получава.
Нали точно това казах. Имам лек крак, супер здрави нерви, още повече желание и живея в София. Падам си по хипермайлърството и обикновено винаги печеля "вътрешни" състезания с приятели на темата разход на автомобил.
За мен, Камри не може да слезе под 3 в градска среда, измерен на резервоар дистанция. Говоря за стандартен автомобил, каран в стандартна среда. Не подготвен с цел рекорди по съответното най-благоприятно тресе.
Krachunov написа: 26 Апр 2022 11:33 Това означава че МОЖЕ да навъртиш 20
Да, и аз съм го докарвал под 3 с Приуса на 15 години за това разстояние. По най-благоприятен маршрут, но не и в двете посоки на въпросното трасе. Горе-долу казваш, че веднъж, на един трип е възможно, с което съм съгласен. Ама не да развиваш теза, че този разход е постижим за един резервоар. Сега за пръв път вкарваш и тезата за разхода за един трип/дестинация, което е съвсем друго от обсъжданото до сега.

За средно разстояние от поне 15к километра;
Най-икономичното Камри.
Най-икономичната Корола.
Върти-сучи пак са си едно 30% разлика.
Ако вземем твоите данни за тежестта на автомобила, Королата с 30% завишаване на масата би трябвало да тежи средно 1730 кг, за да е наравно с Камрито по ефективност. Виждаме, че Камрито е по-леко, за същата тази ефективност. Демек Королата е по-ефективния и икономичен автомобил, гледайки разхода отнесен към масата, която придвижва. ppp.gif
Обърни внимателно, че Королата отново има зареждания на гориво на резервоар под 3/100. А за Камрито това е мираж.
От най-икономичното нагоре, вече е всичко в краката на шофьора и съответните условия. Но да, съгласен съм, че ако пускаш от Копитото до центъра на София, за 30 километра може да я вкараш и в 1 и нещо. tooth.gif
Или накрая тази разлика в разхода, съответства горе-долу в 3 поколения автомобили. Или след 20-25 години може Камрито да стане ефективно колкото Королата.:whistle:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Апр 2022 19:52
от Krachunov
Никога ама никога никога не съмказвал резеровар. Точната дума е ДОКАРВА СЕ, кой какъв смисъл вкарва в това е друго. След това написах че среден е 5. Толкова.
Относно най - икономичните камри и корола... Не съм задълбавал да разглеждам та не знам дали има данни кое къде е карано.
Освен това споделените от мен данни са в първо лице за корола и за камри на близък. Както казах муТ показва достатъчно подробни данни за да се види, кое какво.
BOz написа: 26 Апр 2022 15:48 Ако вземем твоите данни за тежестта на автомобила, Королата с 30% завишаване на масата би трябвало да тежи средно 1730 кг, за да е наравно с Камрито по ефективност. Виждаме, че Камрито е по-леко, за същата тази ефективност. Демек Королата е по-ефективния и икономичен автомобил, гледайки разхода отнесен към масата, която придвижва.
Честно казано как ги направи тези сметки не разбрах. Королата ако приемем долната стойност 1290 е 80% от камрито, което са 20%. тези заветни 30 които споменаваш нямам идея как ги вадиш.
и може би трябва да обясниш като за по - бавни.
имам 5 единици гориво с които извършвам работа - местя 1290 кг железа на 100 км
в другия случай имам пак същото но местя 1595кг железа на 100км

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Апр 2022 20:25
от Hursa
Marvin_to май се е отказал от тойотите покрай спора smile.gif
Иначе камри-то, според мен - определено по си заслужава парите по сравнение с королата - но за хора, които търсят подобен автомобил.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Апр 2022 23:15
от Krachunov
Именно, за всеки влак си има пътници. Както каза,хора търсят подобен автомобил... те или никога няма да качват пералня в багажника или пък имат познат с комби :D

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Апр 2022 19:36
от tonystz
Колеги, видяхте ли новите цени на корола и най-вечв големите промени в оборудването на HB и TS?
Screenshot_20220430-193045_Dropbox.jpg
Screenshot_20220430-193045_Dropbox.jpg (30.3 KiB) Преглеждано 1808 пъти
Няма gr sport, luxury вече само с 2.0 двигател. Няма luxury+pano roof и trek.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Апр 2022 19:47
от Krachunov
Те са ги плеснали тези цени, но сто про ти правят отстъпки, когато отидеш

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Апр 2022 19:49
от tonystz
Krachunov написа: 30 Апр 2022 19:47 Те са ги плеснали тези цени, но сто про ти правят отстъпки, когато отидеш
Пак си ги има 8% отстъпка, за повече може би на място ако дадат...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Апр 2022 20:28
от Hursa
Май винаги избора при бг дилъра е бил много по ограничен, но сега са прекалили - два варианта за хечбека и три за комбито. В други държави вариантите са по седем. За избора на модели също.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 03 Май 2022 10:26
от miti83
Цените бая са се вдигнали, като си спомням че моята 2.0 TS e поръчах май миналата година за 48K... Но се предлагат поне, защото преди 2-3 седмици като ходих до Тойота Запад ми казаха че бройките за тази година са изчерпани. Явно поръчваш сега и чакаш Дядо Коледа да ти донесе подарък :)