Здравейте колеги! Да се включа и аз. Абсолютно съм съгласен с колегата Monster. В момента сметката излиза само за колите във високия клас.
От много време мисля да мина само на ток но засега ми е твърдо скъпо. Последните 10 години живеехме в къща близо до София и пътувах всеки ден по 60 км, после нараснаха до 90 км. Имах гараж и ток и беше много оправдана инвестиция. За съжаление нямаше достъпни модели. Сега нещата се променят, но ние пък се преместихме обратно в града заради училището на децата. Пак имам гараж и ток, но пък не карам вече толкова. 2009та си купих чисто нова кола дизел за 30 000 лв. за 8 години навъртях 153000 км, похарчих 15 000 лв за каско и поддръжка и 20 000 лв за нафта. Накрая я продадох за 9000 лв. - т.е. 56000 лв разход за 8 години или 584 лв на месец. Колата загуби 70% от стойността си.
В момента карам Рав4 2,5 който харчи 13/100 газ или 11 бензин. за 5 години ще похарча 20 000 лв за гориво ако цените останат такива (което много ме съмнява) и до тук 4500 лв на година за обслужване (масло, филтри, ремонти, каско и ГО). Много гледам електричките на пазара но или са твърде скъпи или не ми вършат работа. 90% от времето карам около София в рамките на 200 км - което е ок но 3-4 пъти в годината пътуваме до Бургас (400 км) и също толкова до Лом (200 км)
В момента много се чудя дали да инвестирам отново в Тойота - Рав4 хибрид който е с разход от 7/100 или Корола с разход 4/100 но това не ме лишава от разходите за подръжка на колата. Рав 4 Плъгин е 100к лв и според мен е по добре Тесла за тези пари или друга кола с 80+ kWh батерия.
Гледам Citroen e-C4 но батерията е 50 кВч и на цена 76 000 лв. по добре да изчакам Megane e-tech с 60 кВч който го дават 79 000 лв. Другия голям проблем е както сте писали по назад - Каското. Това беше и най големия разход когато имах нова кола. Каското на кола за 100 000 лв е 4000 лв на година което не е никак малко.
Зоуи вече започва от 66 000 лв, R135 дори е 69к. Евала на колегата Filbor че се е решил миналата година още. В момента дори няма отстъпки никъде поради недостига и голямото търсене. Преди винаги имаше 7-10% надолу от цената като отидеш и питаш в шоурумите.
Има фирми които внасят от Германия чисто нови коли на доста по ниска цена от нашите вносители. Определени модели с по 10 000 лв по евтини отколкото тук. Имам приятели които си купиха така нова кола. Гаранцията и си важи тук.
Единствената ми мотивация засега е огромния кеф от моменталния въртящ момент (много ми липсва още откакто продадох дизела) и тишината в колата.
Та така. Ще следя темата и се надявам скоро да мина изцяло на ток.
