Страница 23 от 46
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 01 Юни 2015 07:49
от nowyaris
biro написа:На Тасос с хибрид ще е много икономично, защото пътищата са завои и баири. Моя авенсис даде 6/100 разход там. За майските празници обиколих острова два пъти и ходих из вътрешността (Теологос).
Чеверме хапна ли biggrin.gif Аз ходих и по-навътре , и още по-нагоре - на няколко пъти се включваше перката на радиатора,въпреки че беше 19 градуса въздуха.Защо Хибрида да е икономичен на баири - нагоре си го натискаш здраво , а надолу и Яриса е икономичен - показва компа разход 0,0 литра/100 biggrin.gif .
ПП Всъщност Като че ли темата не е зададена правилно.Трябва да е "Икономически изгодно ли е закупуването на чисто нов Хибрид от магазина за семейна/фамилна/основна и единствена такава кола" . Всичко друго е разсъждения върху употребявани автомобили , а там нещата са съвсем различни - сметките и всичко останало

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 01 Юни 2015 09:09
от biro
Да хапнах чеверме. Хибрида е икономичен, защото в завоите се натискат спирачки и това зарежда батеряита. После натискаш газта и част от ускорението идва от електрическия двигател. Гърците се дърпаха в банкета, за да ми правят място за изпреварване. Много културни шофьори са.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 01 Юни 2015 18:30
от Hursa
nowyaris написа:
ПП Всъщност Като че ли темата не е зададена правилно. ...
Ако темата е зададена така, за нов автомобил, може би отговора е сравнително еднозначен.
Ярис CVT с 1.33 двигател – от 30490 до 35740.
Ярис хибрид – от 30390 до 35700 (с постоянно действащата "хибридна" отстъпка, което си е май чисто търговски трик).
За същите пари с хибрида получаваш по добър като усещане автоматик. С чувствително по нисък разход – особено в града. С по евтина поддръжка. Всички тестове сочат хибрида и като чувствително по надежден от CVT. Освен това хибрида е по динамичния автомобил от двата.
Защо автоматик – дори на извънградско, а не само в града и особено в планината – може да попитаме американците – дори за техните „междуградски” вземат преди всичко автоматици.
Има ли колеги с ярис хибрид?
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 04 Юни 2015 14:27
от SFINKS
Не бъркай настоящата ценова политика на Тойота България с въпроса изгодни ли са хибридите.
Просто имат много произведени хибриди и искат да ги продадат по-бързо а и видяха че няма много балами да дават по + 10 000 лв в сравнение с бензиновият аналог за уникалните им хибриди
Няма да се учудя и ако този ход не сработи, следващият месец хибридите на Тойота да се предлагат на по-ниска цена от бензиновият вариант.
Изобщо могат да манипулират пазара както си искат , както впрочем направиха с Лексус , там вече почти няма модели които да не са хибриди за да нямат клиентите даже и възможност да избират..
Отделно бензиновият Ярис като му изтече гаранцията и стане на 5-10 години ще струва повече от хибрида на същите години...
p.s За нов бензинов Ярис в магазина веднага ще ти направят поне 10 % отстъпка , за хибрида няма и в крайна сметка пак бензина ще е по евтин с 3000-4000 лв..
Безплатен обяд няма няма и да има никога.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 04 Юни 2015 15:52
от nowyaris
Не мога да не се съглася със Сфинкса - бензинов Ярис с ръчна скоростна струва около 25 хилки , а може и по-евтино да се вземе . Разхода е почти аналогичен със този на хибридния,ама е с повече от 10 хилки по-евтин.Колко хора познавате,дето ще дадат 35 хилки за Ярис ? Аз не познавам . Говоря за новозакупени модели , не употребявани . А истина е че ценовата политика на авто производителите за всеки отделен регион си е шантава работа .
Единственото за което бих се гръмнал на сравнително поносима цена е хибриден Аурис комби , но трябва преди това да съм си решил всичките други проблеми.... biggrin.gif . Относно цените за употребявани нямам представа - трябва да съм луд за да си продам Яриса

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 04 Юни 2015 23:03
от BOz
nowyaris написа:Не мога да не се съглася със Сфинкса - бензинов Ярис с ръчна скоростна струва около 25 хилки , а може и по-евтино да се вземе . Разхода е почти аналогичен със този на хибридния,ама е с повече от 10 хилки по-евтин.Колко хора познавате,дето ще дадат 35 хилки за Ярис ? Аз не познавам . Говоря за новозакупени модели , не употребявани . А истина е че ценовата политика на авто производителите за всеки отделен регион си е шантава работа .
Единственото за което бих се гръмнал на сравнително поносима цена е хибриден Аурис комби , но трябва преди това да съм си решил всичките други проблеми.... biggrin.gif . Относно цените за употребявани нямам представа - трябва да съм луд за да си продам Яриса

Честно да ти кажа аз не познавам нито един, който ще даде 25к за Ярис. Това не означава, че няма такива хора, нали?
Ама пак въртиш, сучеш и нямаш доводи над изказването ти.
Виждаш, че дали ще вземеш хибрид или не хибрид, при относително еднакви параметри, цената е относително еднаква.
Кой луд ще даде 30к за Айго, като може и за 17к да си купи?
Кой луд ще даде 60к за Авенсис, като може и за 40к да си купи?
Същия този може да даде и 35к за Ярис, като може и за 25к да си купи.
Приеми, че има хора, които не искат да карат най-евтината и базова версия от даден модел.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 05 Юни 2015 07:42
от slowtraveler
nowyaris, в случая BoZ e прав....
Не само познавам човек, който би дал такива пари, ами и в офиса има един такъв - Ярис най-високо оборудване, който преди 4-5 години струваше някъде около 43х.лв с всичките си екстри, включително навигация за Европа (е, за БГ бе под всякаква критика), безключов достъп и т.н.
Като човека се чудеше дали да не вземе IQ, ама IQ-то бе по-скъпо дори от Яриса
Цената в никакъв случай не е основния определящ фактор при покупка на нов автомобил....
В дадения ценови диапазон (определен от възможностите ти и личния критерий) можеш да избереш доста модели и марки, избора на част от които не влизат в критерия ми за здрав разум
Ама хората си ги избират

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 05 Юни 2015 13:59
от nowyaris
slowtraveler написа:nowyaris, в случая BoZ e прав....
Не само познавам човек, който би дал такива пари, ами и в офиса има един такъв - Ярис най-високо оборудване, който преди 4-5 години струваше някъде около 43х.лв с всичките си екстри, включително навигация за Европа (е, за БГ бе под всякаква критика), безключов достъп и т.н.
Като човека се чудеше дали да не вземе IQ, ама IQ-то бе по-скъпо дори от Яриса
Цената в никакъв случай не е основния определящ фактор при покупка на нов автомобил....
В дадения ценови диапазон (определен от възможностите ти и личния критерий) можеш да избереш доста модели и марки, избора на част от които не влизат в критерия ми за здрав разум
Ама хората си ги избират

Прави ми впечатление,че четете това което съм писал като дявола Евангелието.Сигурно има хора дето са готови да дадат 35 хиляди или 45 хиляди за нещо дето струва 25 хиляди .Не твърдя че са луди (въпреки че в момента не се сещам за друга по-точна квалификация) , просто си имат парички и в момента няма какво друго да си ги правят . Гледам колко Яриса като моят се движат по българските (и не само) улици и колко Приуса. И смятам .
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 05 Юни 2015 18:58
от Hursa
Не знам дали това е настоящата ценова политика на бг представителя или въобще на тойта, защото хибридната отстъпка я имат май навсякъде. Така внушават на купувача, че купува изгодно нещо скъпо, а истината може би е, че хибрида не е толкова скъп. Ако им беше толкова неизгоден може би нямаше да го пуснат с новите модели на аурис и ярис. Или поне бг представителя нямаше да го предлага, така както не предлагат двулитровия дизел с новия модел аурис или с 2,2 дизела на стария модел. И този им ход с хибридната отстъпка го направиха още с пускането на новите модели ярис и аурис. Това дали 10 годишния бензинов аурис ще струва повече от десетгодишния хибрид е доста спорно, ако погледнем сегашните цени на аурис хибрид по сравнение с бензиновия. А и CVT след 10 години нормална експлоатация, ще е в по лошо състояние от батерията на кой да е хибрид, според мен. Макар, че при днешното ниво на надеждност на автомобилите е трудно да се правят такива далечни прогнози. Колега хвърли ръчна скоростна кутия на авенсис на 60 хиляди.
Обезценяването на автомобила на вторичния пазар е некоректен критерии, доста голямо значение има разпространението на модела. Ако това бе показател, по този показател моделите на бмв и мерцедес значително отстъпват на хибридите на тойота. А за 10% отстъпка на нов бензинов - аз купих хибрида с повече от 10% отстъпка без да съм се търгувал, та това едва ли е аргумент.
Иначе, да – бензиновия ярис с ръчна скоростна кутия е доста по евтин, с базовата комплектация. Автоматика и хибрида не ги предлагат с ниското ниво оборудване. Но има хора които смятат, че автомобил с ръчна скоростна кутия, е атавизъм подобно на каруцата – попитайте колегите от САЩ (което е странно при положение, че каруцата няма скоростен лост и е по близо до автоматика).
Не знам колко ярис автоматик се купуват, но щом тук в нашият град се появиха толкова автоматици ярис, аурис и не само тойота, може би имат търсене. А трафикът в градът ни е по близко до трафика в селата, отколкото до трафика в София.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Юни 2015 16:14
от SFINKS
Тойота внушава че е по-добре да си купиш хибрида отколкото бензина или дизела на същото купе , и то на същата цена , дали е случйно как мислиш тойота да ти дадат едва ли не безплатно свръх високота си технология laugh.gif
Бензинова или дизелова Тойота след като изтече гаранцията на много места ще могат да ти я обслужат и на много места ще намериш части , виж за хибрида при специфичен ремонт леко никъде извън оторизираните сервизи няма да могат да ти го ремонтират нито ще има откъде да си вземеш части.
Питай Божко откъде намери части за стар Приус като го удари градушката и колко струваха. За нов да не говорим.
Общо взето за доста неща по хибрида ставаш доживотен клиент на оторизираният сервиз и то без право на обжалване
Тойота мислят доста години напред , по-добре е днес да спечелят по-малко от директната продажба на хибрида , но за сметка на това купувача става доживотен клиент на оторизираният сервиз . А от това се печели доста повече отколкото от директната продажба.Колкото повече клиенти излъжат с "отстъпката" толкова по-добре ,оторизираните сервизи ще са гарантирано пълни в следващите 10-15 години и частите и консумативите ще се продават гарантирано.
За обезценяването не знам какво има да коментираме , едва ли ще има по-бързо обезценяваш се автомобили от хибридите след 10 години , точно пак заради батерията и гарантираният и летален край .За CVT изключително мъдра мисъл си изказал , сам се сети защо

Честно казано покупката на стар хибрид за мен е огромна глупост , не че на нов не е ..
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Юни 2015 19:20
от Hursa
Няма в хибрида на тойота свръх висока технология. Има просто решение в трансмисията и поради това е надеждно (и поради това сравнително евтино). Няма свръх сложна електроника в хибрида, във всеки автоматик или робот устройствата за превключване са по сложни – използват електромеханични или електрохидравлични устройства, които са значително по ненадеждни, дори софтуерно са по сложни - робота или автоматика (според мен). Че частите са скъпи от тойота, това го знаем, предпочитат да продават нови автомобили, но и при почти всички производители е така. Да у нас сега ще е по скъпо да се отремонтира хибридната система или батерията, най-вече поради това, че трудно ще се намерят части втора употреба. Но при пазари където хибридите са повече – не е така. Сравнете какво е положението в Русия – имат си и сервизи за хибриди и развит вторичен пазар. Може би и у нас положението ще се промени – виждат се все повече от хибридите на тойота, част от зелените таксита също след известно време ще станат подходящи донори и то не поради недостатъци на хибридната им система. А и хибридите на тойота не са само приус – ако ауриса го удари градушката, цената ще ми е колкото да отремонтирам кой да е аурис. И още – дори да се наложи смяна, след 10 години хибрида ще ми е спестил повече от достатъчно за една нова батерия по сравнение с CVT, дори при доста умерен пробег за година.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 10 Юни 2015 09:46
от SFINKS
Тойота са хвърлили голямото чепаре , колкото повече рибки се закачат толкова по-добре laugh.gif
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 10 Юни 2015 10:08
от Hursa
Всички производители хвърлят въдиците с всеки свой модел. сорри
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 10 Юни 2015 11:04
от SFINKS
С чепаре се ловят сафридчета , мънички и глупавички

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 10 Юни 2015 11:47
от Hursa
Възможно е. Но доказателства ще има, ако се появят тук оплаквания от хибридната система.

Иначе твърдениятя са голички откъм аргументи.