Страница 23 от 160
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 16:48
от Rudy
LEXUS написа:Уважавам твоето мнение,както всяко друго. Но като погледна spritmonitor няма ML с разход под 10/100, при това с по 150-160 коня само, горе-долу 2 пъти по-малко от Лексуса,който караш. A Lexus RX450h пък няма такъв,който да харчи над 10/100км. Разбира се, ако не си поставиш такава цел.
Аз съм разочарован от Веско - свали разхода под 10/100... Не мога да повярвам - сигурно е от италианския бензин?
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 16:52
от Vesko
Rudy написа:LEXUS написа:Уважавам твоето мнение,както всяко друго. Но като погледна spritmonitor няма ML с разход под 10/100, при това с по 150-160 коня само, горе-долу 2 пъти по-малко от Лексуса,който караш. A Lexus RX450h пък няма такъв,който да харчи над 10/100км. Разбира се, ако не си поставиш такава цел.
Аз съм разочарован от Веско - свали разхода под 10/100... Не мога да повярвам - сигурно е от италианския бензин?
Dori i az si uchudih kato vidiah statistikata. Posledniat put zaredih na magistralata i karah do triest. Ne sum zarejdal pak i ne e vklucheno zarejdaneto s sredniat razhod. No po BK ot zarejdane sum se dvijil s 9.2l/100. Ama to mai e ot pretovarienite magistrali poveche, ot kolkoto ot kachestvoto na gorivoto.... Ili puk cenata. Posledniat put popadnah na benzinostancia deto benzina beshe 1.9e/l :( Ama za smetka na tova puk e ikonomichna kolata, ta sredno s pari pak harchi ednakvo

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 17:00
от петър
Тук доста ни думкат наистина и в количеството,последния ми пример е от преди 2 дена на 60литра около 4 ми се губят.
Даже ми обясниха как го правят,просто настройват машините на еденица сума да не пуска еденица гориво а 0.95% да кажем.
И като добавим и темата за качеството и става чудесно.Та на Веско джипа сигурно и тук си гори толкова,ама с празните литри......
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 18:11
от slowtraveler
петър написа:Тук доста ни думкат наистина и в количеството,последния ми пример е от преди 2 дена на 60литра около 4 ми се губят..
Как все попадате на такива бензиностанции? Откакто водя статистиката (от доста години) нито веднъж не са ме 'думкали' с количеството.
БК и изчисленията показват еднакво гориво (в рамките на нормалната статистическа грешка или физическите закони).
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 19:38
от петър
Хайде де,и аз тва се питам:)))).
И гледам даже сам да си зареждам,за да мога само себе си да обвинявам:))))).
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 22:16
от Not_active_user_1
slowtraveler написа:На новите не се ли върнаха към стандартния резервоар поради това, че предходния 'с мехура' излезе неуспешно решение (че и капризно при ниски температури или препълване)?
Как е решена логиката при свършване на горивото при приуса? Дали няма да тръгне да се опитва да запали двигателя прекалено усърдно?
За нормална бензинка оставането без бензин не е проблем - двигателя изгасва... Да, помпата малко ще позагрее, но какво от това.
Стига да не е постоянно - това не е проблем.
Сипваш бензин, врътваш ключа мааалко повече, палиш и заминаваш...
Нямам инфо да са ги сменяли.
Не вярвам да почне да го прави това с двигателя. При толкова електроника да направят такъв пропуск е немислимо според мен.
Оставането без гориво в резервоара е опасно, но не заради загряването на помпата, а заради вибрациите, които се тушират от течността вътре. Т.е. вибрациите скапват горивната помпа, а не загряването или прегряването.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 22:19
от Not_active_user_1
петър написа:При прехода с които си минал 1125км, с един резервоар с каква скорост си се движел горе-доло?? До 120км/ч или...
Горе-долУ макс. 130 км/ч на магистрала, 110 км/ч на извънградско и до 80 км/ч градско.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 22:26
от Not_active_user_1
Vesko написа:prius 3 написа:БК на Приус е много просто направен, интуитивен и дава много подробна информация.
Ili pri lexus za propusnali intuitivnostta ili si chel mnogo reklami
RX2(tazi na Rudi) izobshto ne pokazva ostavashti kilometri. Moje bi prosto pazi sarceto na vadacha

RX3 pokazva ostavashti kilometri. no pokazva oshte mnogo posredstvena informacia. Kato: sreden razhod ot nulirane, sreden razhod ot zarejdane, sredna skorost ot nulirane. Niama nikakv info za tekushtiat trip. Neshta deto ML-a primerno si gi pokazva.
Какви реклами да чета, като колата всеки ден е в ръцете ми! Още на първият тест драйф БК го разгадах без усилие и без да чета книжката. Не мисля, че съм гении, което значи, че щом съм разбрал кое, какво означава са го направили интуитивно. Точно какви стойности показва в долният ляв ъгъл казвам по ред:
1. Изминати км.
2. Оставащи км. до следващото сервизно обслужване
3. Колко км. остават до следващото зареждане с досегашният стил на каране от последното зареждане
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 22:37
от Not_active_user_1
Rudy написа:Vesko написа:RX2(tazi na Rudi) izobshto ne pokazva ostavashti kilometri. Moje bi prosto pazi sarceto na vadacha

Ако това е целта - провалили са се. Като направя 500км и се оглеждам за колонка (най-дългия ми пробег с едно зареждане е 580) - обаче се оказа, че тогава имах още 6-7 литра. Само веднъж съм ходил с туба до бензиностанция (с един пасат) и никога повече.
Иначе не ме е грижа за показанията на БК, 'щото разбирам, че някой лъже - или БК или колонката. Другаде писах за доказателствата, че колонките мамят, ама по техните показания плащам горивото.
А пък от една седмица се забавлявам с гласовите команди - открих, че има неща, които са скрити и не можеш да извикаш на дисплея с копчетата, а само с гласовите команди - разбира се ако успееш да докараш произношението на Джинглиш.
БК всеки път ще те лъже по един и същи начин. Въпросът е да знаеш с колко и от там да си правиш сметките. Моят лъже с 0,2-0,3 л/100км и е най-точното показание до сега, което съм имал. Обикновено БК на други автомобили съм забелязал, че лъже с около и над 0,5л/100 км. Колонките, ако имаш съмнение, че лъжат пълниш до гърловината, зануляваш и като знаеш колко ти е обема на резервоара и колко си карал с определен разход можеш да хванеш дали те ментрят или не. Аз до сега не съм хващал подобно нещо. В БГ зареждам предимно на ЛукОйл, ОМВ и РомПетрол. Разлика в поведението на колите, които карам няма с българските и немските горива. Разлика в разхода има, но той е минимален и го отдавам предимно заради по-ниската скорост, по-честото намаляване заради дупки и препятствия и качеството на асфалта. Около 0,5/100 и по-малко ми е разликата между немско и българско каране.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 22:39
от Not_active_user_1
Rudy написа:LEXUS написа:Уважавам твоето мнение,както всяко друго. Но като погледна spritmonitor няма ML с разход под 10/100, при това с по 150-160 коня само, горе-долу 2 пъти по-малко от Лексуса,който караш. A Lexus RX450h пък няма такъв,който да харчи над 10/100км. Разбира се, ако не си поставиш такава цел.
Аз съм разочарован от Веско - свали разхода под 10/100... Не мога да повярвам - сигурно е от италианския бензин?
Мръсника, зяпа талянките и кара по-бавно, а от там прави икономии...

))
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 22:43
от slowtraveler
prius 3 написа:...
Нямам инфо да са ги сменяли.
Не вярвам да почне да го прави това с двигателя. При толкова електроника да направят такъв пропуск е немислимо според мен.
Оставането без гориво в резервоара е опасно, но не заради загряването на помпата, а заради вибрациите, които се тушират от течността вътре. Т.е. вибрациите скапват горивната помпа, а не загряването или прегряването.
Не си прав - горивото смазва и охлажда помпата. Най-явно проблема се вижда при газаджиите... Вибрациите не влияят в такава степен на едно двигателче като за радиоуправляема количка ..
А относно електрониката и безупречността. Доколкото съм чел из разни форуми, има интересни пропуски - като например споменатото по-горе препълване на 'мехура', което влече след себе си check engine лампа, нужда от смяна на резервоара и други идиотски и учудващи поне за мен недомислици, които не са срещани в други 'нискотехнологични' автомобили... Или пък намаляване обема на 'мехура' с 4-5л при ниски температури..
Точно тези неща са принудили след 2010г да се върнат обратно към стандартна система на резервоара и на вентилацията на резервоара..
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 22:50
от Not_active_user_1
slowtraveler написа:петър написа:Тук доста ни думкат наистина и в количеството,последния ми пример е от преди 2 дена на 60литра около 4 ми се губят..
Как все попадате на такива бензиностанции? Откакто водя статистиката (от доста години) нито веднъж не са ме 'думкали' с количеството.
БК и изчисленията показват еднакво гориво (в рамките на нормалната статистическа грешка или физическите закони).
Това е типична черта на българина да търси причините другаде, а не в себе си. В БГ са единици хората, които си пълнят резервоара до гърловината и като падне нивото му до половината пак да налеят до гърловината. Всеки кара на резерва, отива да налее за 20 лв и то максимум и после прави едни сложни сметки и почва да обвинява бензиностанциите, ББ, Костов и международното положение, а не мисли, че колкото по-голям е обема на празното пространство в резервоара, толкова повече изпарения има и толкова повече от горивото му излита във въздуха. Особено на това горещо време. На Приус резервоара, обаче е направен така, че проблема с изпаренията е минимизиран и не влияе на разхода.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 22:53
от Not_active_user_1
slowtraveler, не съм се задълбочавал по темата и не мога да твърдя, че съм 100 % прав. Това нещо го четох в един немски автомобилен форум. Хората, които дискутираха бяха механици и се занимават с това, та от там го знам. Може и да грешат.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 23:04
от slowtraveler
prius 3 написа:...
Това е типична черта на българина да търси причините другаде, а не в себе си. В БГ са единици хората, които си пълнят резервоара до гърловината и като падне нивото му до половината пак да налеят до гърловината. Всеки кара на резерва, отива да налее за 20 лв и то максимум и после прави едни сложни сметки и почва да обвинява бензиностанциите, ББ, Костов и международното положение, а не мисли, че колкото по-голям е обема на празното пространство в резервоара, толкова повече изпарения има и толкова повече от горивото му излита във въздуха. Особено на това горещо време. На Приус резервоара, обаче е направен така, че проблема с изпаренията е минимизиран и не влияе на разхода.
Прав си за търсенето на причините

Относно изпаренията - всеки производител има оригинални и добри решения - не бих коментирал кое решение е по-правилното.
На маздата например резервоара е с повишено налягане (на авенсиса май пак беше така), което по принцип намалява изпарението... А отдавна изпаренията от резервоара не се губят - те се вкарват за изгаряне, така, че не би трябвало това да влияе на разхода...
Относно лятото - забелязал съм, че лятото БК започва да показва маалко по-голям разход в сравнение със зимата/пролетта/есента... Което е напълно логично, защото горивото в резервоара се нагрява и разширява доста повече в сравнение със оригиналната си температура. Т.е. зареждаш 55л, а в резервоара стават 56-57л...
А зареждане 'до гърлото' точно поради вентилационната система отдавна не е 'абсолютно точен метод'... При напълно зареден резервоар, дори и да виждаш бензина в гърловината, винаги имаш свободен обем за разширение (подобно на газовите бутилки за LPG, които се пълнят до около 80% от обема си)... Просто разклати автомобила, или измини 50 метра с лашкане на автомобила, и отвори отново гърловината - няма да видиш бензин...
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Юли 2013 23:30
от Rudy
Когато успеят на колонка да напълнят туба от 10 л. (градуирана и сертифицирана от лаборатория на БАН) с 12л (по показания на колонката) какво общо има гърловината - темата е за нафта и беше пусната в офроуд форума преди няколко години. Замерена е температурата на въздуха и на горивото (според БДС).
Бяха писали и при колко градуса се желира нафтата, колко парафини има в нея и т.н. Това на 5 бензиностанции от различни вериги. На всичките им бяха съставили актове и бяха уволнени служители. Ама да не мислите, че нещо се е променило? Дори и вързани към НАП - шашмите си продължават със същата сила.