Страница 220 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 12:33
от Not_active_user_2
metoyo написа: ↑08 Мар 2022 11:05
Королата е с най-неефикасното затопляне на купето от над 20-годишното ми използване и возене в различни марки автомобили. Докато не се затопли купето/ поне 20 мин работа на парното/ на шофьорското място усещам от лявата ми страна лек хладен полъх, на каквато и да е настройка на струята и позицията на обдухване, а от отворите излиза топъл въздух. Друг недостатък за мен е, че няма опция, когато духа на предното стъкло или предно стъкло и крака, да не духа и от централните/предни отвори, а само от левия и десния. Въпреки, че не съм зиморничав, доста ми е некомфортно докато не минат 20-те минути.
Днес за пореден път страдах от " студа в колата". Сутринта карах по магистралата при -10 и лявата ми ръка и рамо буквално ме боляха от студ! Духа от сглобката на вратат - точно, където свършва кората и започва рамката за стъклото. Към пловдив стана - 4 и спря да ме боли от студ . След това пак отиде на -6 и отново измръзнах.
За мен е абсурдно кола 2021 година да и се потят стъклата като завали сняг или дъжд, да духа от сглобките като Жигулито дето имахме 80те години, шума в купето да ти докарва главобол при дълго магистрално шофиране. Чистачките да са фабрично криви рамена и да не притискат добре в горно положение. Да няма пръскалки на фаровете, които да мият и радара отпред и в сняг да ми пищи на умряло, че трябва да спра, а това да не е възможно в рамките на 30мин - като китайско мъчение е! Спирам , чистя, и след 15 мин пак. И най- лошото е , че и фаровете изчезват зад плътен слой мокър сняг! За това се превръща в много опасен автомобил, но четейки тук и други форуми явно аз карам различна корола....
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 14:44
от method81
Съгласен съм за доста от забележките към колата. Със сигурност не си единственият, който ги е забелязал.
Ужасните чистачки ми вадят очите на дълъг път, когато е мокро. За момента не съм намерил решение, след като пробвах поне 5 вида различни чистачки, включително 2 комплекта оригинални.
Не искам да обръщам темата отново на корола срещу други модели, но това е колата с най-неадекватни чистачки и изолация, която съм карал. Нека спра дотук, за да не започваме отново 20 страници спор.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 15:18
от Krachunov
Духаше ми от вратата след като при едно миене, реших да намажа уплътненията с някъв препарат за гума и пластмаса. Голяма грешка.. След като го изчистих на 1-2 пъти спря. След като ти духа ходи и си се разправяй. Относно Пръскалките по радара, не съм забелязал други модели да имат, дори скъпи мерджани.
Предвид лед фаровете и липсата на топлина от това, наистина фаровете стават доста зле и липсата на пръскалки е голяма.
Относно загряването 10 минути на магистрала?!?! Нещо явно наистина караме различни коли. За 10 минути в града посока център колата вече духа топло, на 15тата си е вече доста. А на магистрала предвид натоварването бих казал че и по - бързо вдига темп.
Ходи и ги питай да я обезвъздушат системата или знам ли ?
За чистачките е факт, от ден 1 от както я взех, мажеха МНОГО точно на височината на очите. След няколко месеца реших да си импрегнирам стъклото с уж водоотлбъскващо покритие и не че беше лошо, но чистачките почнаха да мажат още повече.
Та 5-6 месеца след това се пооправиха нещата, през което време вече си бях сменил перата с някакви, гръцки ли бяха.. 20-25 лева за двете предни. И последните 2-3 месеца (зимния сезон) ми прави впечатление, че си чисти добре.
А не съм сменял повече перата, което ме навежда на мисълта, че може да има някакво покритие по стъклото което след като се махне с времето и под въздействието на препарати. Почва да чисти нормално.
Иначе и за камри познат щеше да ходи да ги КАЛИБРИРАЛИ... и чакали СПЕЦИАЛЕН ИНСТРУМЕНТ в ТМ. До колкото знам все още не е отишъл, ама като гледам аз май няма и да имам нужда.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 15:30
от slowtraveler
Krachunov написа: ↑11 Мар 2022 15:18
може да има някакво покритие по стъклото
Споменавал съм го и преди в други теми... Новите автомобили идват покрити с нещо като парафин... Смъква се с по-слаб разтворител, но не е лесна работа (в единия дилър май го смъкваха с нафта+някаква химия)...
Но е напълно възможно тънък слой от този мъзгоч да остане на стъклото... Затова и след като видях какво е, започнах да си мия стъклата на новите автомобили внимателно със силен разтворител (внимателно за да не попадне върху гуми, пластмаси и т.н.)... И оригиналните чистачки чистиха разкошно над 2 години...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 15:44
от Mcl
Под разтворител какво имаш предвид AMB или нещо друго.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 17:45
от dracunculus
Hybrid1stTime- да духа от уплътнение- не е нормално, рекламирай го..Само да не е от субективното чувство за студ, доближавайки ръката ти до по-студеното стъкло и подсъзнателно сравнявайки го с по-добре изолираната врата. По отношение на шума в купето- сигурен ли си, че не очакваш малко невъзможни неща? Че шумът ти "докарвал главоболие" е субективен критерии до безкрай. Ако държиш- измери с уред dB в купето и ги сравни с други коли от този клас (сегмент и ценови клас)- резултатът би ми бил интересен. Колата е просто Корола и не, не е скъпа- факт, въпреки, че някой ще тръгне да обяснява, че "струвала 50 000"- остава си евтина кола, както и всяка една друга кола за 50 хиляди. В някоя ще е недостатък това, в друга-онова. Че радарът се заснежава и светват лампите- ами при Лексусът ми е същото, при Е-Класа 2017 също, също и при GLC от 2021. И трите споменати коли НЯМАТ пръскалки на радара. Е сега погледнах и на съседа S-Klasse-то, колата е 2022 (на 2 дни точно) и НЯМА пръскалки на радара..Интересно ми е дали има изобщо коли с пръскалки там? Аз не съм виждал такива. А, че фаровете се покриват със сняг- ами и на трите споменати коли е така, и на Авенсиса ми е така. На аеродинамиката ли се дължи или е неизбежно при силен снеговалеж с мокър сняг- не знам, но не са виновни колите, каквито и да са те. И не, не пиша в стил- "Королата е кола за пример и всички останали са боклук", просто сравнявам Корола с други коли на Концерна (Авенсис и Лексус) и коли от марката МБ (давана често за пример за безгрешност) с цел по-обективно мнение.

А по повод на маженето от чистачките- гледайте какви течности сипвате- някои имат глицерин с цел да не скърцат чистачките като чистят, и резултатът е, че само замазват страшно. Случвало ми се е и е било абсолютно явно от това- пише си им и в състава, че са с глицерин. Смених течността и нямам никакви ядове
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 18:07
от stereo_man
Относно радара - някой беше писал, че като се задържи бутона от волана, с който се активира по принцип, се преминава към “обикновен” темпомат (без следене на лентите и разстоянието до предната кола). Не съм го тествал, но е някакво временно решение да не пищи и свети като не е почистено.
За липсата на пръскалки на фаровете е и минус, и плюс според мен. Имам познати, при които точно зимата от такова натрупване на сняг, замръзнал от скоростта, замръзват и те и следва чупене, пукане, а от там и теч навсякъде, само не и по фара
Чистачките факт, че не чистят както трябва. Мазах и аз с едн turtle wax, от който по принцип на предна кола бях много доволен. На тази е супер без да се ползват (на магистрала до определена сила на валежа например), но когато се ползват чистачки е много зле положението. Ще погледна каква ми е течността. Не се бях замислял.
Уплътнението на вратите и според мен не е достатъчно, понеже си се чува един специфичен шум при по-висока скорост, но чак да ми замръзне ръката не съм усещал
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 19:07
от biro
Радара работи и без да си на темпомат, така че файда няма да задържаш бутона. Натрупа ли сняг на емблемата си излиза грешка на дисплея квото и да натискаш.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 20:34
от Krachunov
slowtraveler написа: ↑11 Мар 2022 15:30
Споменавал съм го и преди в други теми.
Точно мислех да го пиша, но не можеах да намеря от 200 страници назад къде беше аджеба.
stereo_man написа: ↑11 Мар 2022 18:07
Относно радара - някой беше писал, че като се задържи бутона от волана, с който се активира по принцип, се преминава към “обикновен” темпомат (без следене на лентите и разстоянието до предната кола).
Да, със задържане на бутона за адаптивния круз контрол, се включва нормалния темпомат, само някой да не се наиграе свикнал с адаптивния.
Лентите се следят от КАМЕРАТА на джама, НЕ от радара. Ако не може да следи лентите при подобен снеговалеж, то вероятно е защото не може да види линиите на пътя.
Това което прави, когато пуснеш ленд асиста и радара, МОЖЕ да се закачи за колата отпред и да следва нея, но това толкова рядко се случва, че му обръщам внимание. Под рядко имам предвид използваемо, Закача се към колата и почнете да завивате, от ъгъла на завоя губи колата пред него и пак оставаш без.
biro написа: ↑11 Мар 2022 19:07
Радара работи и без да си на темпомат, така че файда няма да задържаш бутона. Натрупа ли сняг на емблемата си излиза грешка на дисплея квото и да натискаш.
Между другото забелязах нещо интересно. Докато си в движение и натрупа или се замърси - да светва съобщение.
НО Ако радара бъде навят със сняг докато колата е изгасена, или пък я загасиш и след това запалиш със заснежен радар... Радара не изкарва нищо НО продължава да се включва и няма съобщение за грешка.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 21:13
от Not_active_user_2
Krachunov написа: ↑11 Мар 2022 15:18
Относно загряването 10 минути на магистрала?!?!
Говоря за "-10" градуса по Целзий външна температура.
Krachunov написа: ↑11 Мар 2022 15:18
Ходи и ги питай да я обезвъздушат системата
Парното си работи.
dracunculus написа: ↑11 Мар 2022 17:45
И трите споменати коли НЯМАТ пръскалки на радара. Е
Ами предвид разположението на радара при Корола с пръскало за фаровете ще се измива и той, но...
А защо тези коли нямат - да имат. Мондеото преди 10 години имаше , и сега има. И никога не са дефектирали при всякакви виелици.
Чистачките са Бош аеротуин - чистят, но притискането в крайно горно го няма. Остава една лека "локва" по линията , но според мен не го обяснявам добре.
За децибелите - мерил съм ги! С королата за 400км със 140 ми дава средо 82db. С Дачия Сандеро степуей ( щръкнала , като жаба кола) с теоритично по-лоша аеродинамика дава за същия маршрут със същата скорост 72db. А при мондеото 65db... ( това без никаква музика или каквото и да било) просто от любов към королата!
А за студа - още ми е схваната лявата страна! Не си доближавам ръката - тялото ми е там, в свободна позиция за път и ме веее все седно съм в гората!
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 21:35
от dracunculus
Къде е радара на Мондеото? На Тойота-Лексус е зад емблемата, на Мерцедеса е също зад емблемата (в АМГ-ФЛ с голямата звезда в решетката), на S-класата на съседа с "щтръкналата" звездичка отгоре на капака радарът е зад една бляскава пластмасова плочка пак в средата на решетката. Т.е. все на място, което не мога да си представя как би се мило от пръскалките на фаровете.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 22:21
от slowtraveler
Mcl написа: ↑11 Мар 2022 15:44
Под разтворител какво имаш предвид AMB или нещо друго.
Аз ползвам промишлен много силен на ацетонова основа... Просто такъв имам под ръка..
Със сигурност биха станали и такива в магазинната мрежа на ацетонова основа..
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 22:25
от Hursa
С увеличаване на скоростта - автомобила се охлажда повече (зимата - обдухва се от студения въздух външната му повърхност). И ако купето не е достатъчно добре уплътнено (достатъчно газоплътно) - с увеличаване на скоростта все по-осезаемо ще си "духа" (ще си влиза студен въздух) - и тогава много трудно може да се направи нещо с отоплението за да стане що годе комфортно. А шумоизолацията дори в много по-голяма степен се влияе от доброто уплътнение. (За шумоизолацията е важно да е цялостна (комплексна), да не е прекъсната, да е без слаби участъци. Дори в много малка зона да е не липсваща, а само слаба - това до голяма степен би компрометирало дори добра шумоизолация във всички други зони - в случая за купето.)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 22:31
от Krachunov
Както казах явно караме различни коли... и все пак тествайте да правите рекламация за изолация духане и шум
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Мар 2022 22:47
от Volkata
И на макс ли ви е парното като ви е студено...., аз карам на 22 градуса с горнище, ако няма слънце и е много студ на 24 повече не съм имал необходимост, каквато и ще изолация да има само наличието на слънце без значение от температурата променя усещането значително поне аз така го усещам