Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 04 Мар 2022 14:25

Колата е гаранционна, следователно си ограничен до официални сервизи. В ТМ считай че си поне 2 седмици без кола.
Аз лично процедирам по следния начин. Завеждам щета и чакам да се съберат повече за да я дам на куп. Възлагателните писма имат срок 3 години.
СЛЕД като си заведеш щетата, може да разпиташ в ТМ за едни коректорчета, поръчват се по ВИН номер спрямо цвета ти. Едното е боя, другото нещо като лак. Ако е някъде по ръбчета и не е централно може да тестваш с нея.
Насред капака примерно или друго място, неопитна ръка ще го докара по - зле от колкото е да седи точица....поне аз така го докарах :D

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 04 Мар 2022 16:28

Отстраняването на щети и гаранцията нямат връзка, просто се води че официален сервиз е най доброто, но можеш да си ползваш доверен сервиз, аз няма да ползвам официален защото е извън София на другия край на града и не ми е удобно
Toyota Corolla 1.6 e210

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 04 Мар 2022 16:50

Не съм сигурен, но и не мога да споря по въпроса. Въпреки това все си мисля, че не седи така. Гаранция за ръжда има Х години. Отиваш завеждаш си претенция по гаранция и се оказва.. ооо ама ти си го правил НЯКЪДЕ СИ.... няма гаранция.
По щета ти сменят да речем лайсничките по вратата...ама ги правиш в доверен сервиз.... избледняват...гаранция няма да получиш.

Аватар
BladeBG
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BladeBG » 06 Мар 2022 17:42

method81 написа: 03 Мар 2022 16:51 Привет, от 2-3 дни се появи специфичен шум (скърцане), когато карам. Чува се сякаш от рейката или някъде под таблото откъм шофьора. Не е обвързан със скорост, завиване или минаване през неравности, а сякаш случайно се появява. Основно се проявява, когато е студено или при първото возене за деня. Прикачвам запис на шума. Някой да е имал подобен проблем?
Утре ще запиша час в ТМ Ауто.
При мен такова скърцане от към волана се появи, когато колата беше на 250-300 км (беше студено). Чуваше се понякога и при различна скорост. След като я закарах в ТМ Ауто Изток (началото на декември 2019) ми казаха, че изглежда, че е фабричен дефект, защото вече имали няколко такива с това скърцане на под 1000 км. Казаха, че ще поръчат части и януари месец 2020 ходих да ги сменят и оправят проблема. От тогава не съм чувал скърцане. Ето какво са написали, че са сменили:
Скърцане.jpg
Скърцане.jpg (73.71 KiB) Преглеждано 1755 пъти

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 06 Мар 2022 18:51

BladeBG написа: 06 Мар 2022 17:42
method81 написа: 03 Мар 2022 16:51 Привет, от 2-3 дни се появи специфичен шум (скърцане), когато карам. Чува се сякаш от рейката или някъде под таблото откъм шофьора. Не е обвързан със скорост, завиване или минаване през неравности, а сякаш случайно се появява. Основно се проявява, когато е студено или при първото возене за деня. Прикачвам запис на шума. Някой да е имал подобен проблем?
Утре ще запиша час в ТМ Ауто.
При мен такова скърцане от към волана се появи, когато колата беше на 250-300 км (беше студено). Чуваше се понякога и при различна скорост. След като я закарах в ТМ Ауто Изток (началото на декември 2019) ми казаха, че изглежда, че е фабричен дефект, защото вече имали няколко такива с това скърцане на под 1000 км. Казаха, че ще поръчат части и януари месец 2020 ходих да ги сменят и оправят проблема. От тогава не съм чувал скърцане. Ето какво са написали, че са сменили:
Скърцане.jpg
А като ходихте да им обяснявате, те чуха ли го или само по обяснения го приеха за рекламация, моя опит беше в тойота Пазарджик и там със сигурност по малко коли са има ли, но да знам дали да дебна голям студ за да го разглеждат този проблем
Toyota Corolla 1.6 e210

Аватар
BladeBG
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BladeBG » 06 Мар 2022 19:01

Ами не съм сигурен дали са го чули (може и да са) - аз ги бях предупредил, че не винаги се случва. При мен се чуваше (когато се случваше) дори при маневриране/паркиране с минимална скорост. Прегледаха колата и казаха, че им е ясно какъв е проблема.

Volkata
Мнения: 357
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 06 Мар 2022 19:06

Защото и при мен не е постоянно, евентуално съм забелязал като е студено и при ляво помръдване на волана ще го видим как ще се обяснява като се реша да ходя, благодаря
Toyota Corolla 1.6 e210

Аватар
BladeBG
Мнения: 68
Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BladeBG » 06 Мар 2022 19:16

Volkata написа: 06 Мар 2022 19:06 Защото и при мен не е постоянно, евентуално съм забелязал като е студено и при ляво помръдване на волана ще го видим как ще се обяснява като се реша да ходя, благодаря
Да и при мен се появи реално при първото застудяване (въпреки, че не изчезваше като се стопли колата и купето), но отстраниха проблема преди да се стопли времето. До колкото си спомням и при мен го правеше най-вече при завъртане на волана на ляво, но го правеше и на дясно. Успех!

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 07 Мар 2022 20:03

Как работи точно отоплението в Corolla хибрид? Има ли електрически отоплител, който работи преди да е загрял ДВГ или се разчита изцяло на ДВГ за ороплението. Охлаждането щом няма ремъци в двигателя предполагам е с електрически компресор? На другите хибридни модели по същия начин ли е?

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 07 Мар 2022 20:36

До колкото знам - отоплението на салона е "стандартно" - от топлообменик с антифриз (т. е. топли се от ДВГ), "ел отоплител" няма (поне при королите, до колкото знам, не и при тези за нашия пазар). (Но поне има подгрев на седалки и волан, които компенсират в много малка степен липсата.)
Компресора на "климатика" се задвижва от електродвигател (капсулиран с компресора). Този вариант си има недостатъци, но си има и предимства, най-вече при хибридите и плъгин хибридите.
(При другите хибриди на тойота, до колкото знам - е същата схема. Има вариация при рав плъгин хибрида, до колкото се разбра, но не е чак толкова съществена, колкото би се искала на потребителя - според мен smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 08 Мар 2022 06:26

Hursa написа: 07 Мар 2022 20:36 До колкото знам - отоплението на салона е "стандартно" - от топлообменик с антифриз (т. е. топли се от ДВГ), "ел отоплител" няма (поне при королите, до колкото знам, не и при тези за нашия пазар). (Но поне има подгрев на седалки и волан, които компенсират в много малка степен липсата.)
Компресора на "климатика" се задвижва от електродвигател (капсулиран с компресора). Този вариант си има недостатъци, но си има и предимства, най-вече при хибридите и плъгин хибридите.
(При другите хибриди на тойота, до колкото знам - е същата схема. Има вариация при рав плъгин хибрида, до колкото се разбра, но не е чак толкова съществена, колкото би се искала на потребителя - според мен smile.gif)
А по-бавно ли загрява в студа спрямо изцяло бензинов ДВГ?

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 08 Мар 2022 07:10

Не. Но например ярис хибрид, загрява осезаемо по - бързо. Може пък и да е заради малкото купе. Освен това бензиновия двигател на хибрида си е изцяло бензинов.
Единствената разлика е, че може да видиш колко време работи ДВГ само и само за да те топли.

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 08 Мар 2022 11:05

Королата е с най-неефикасното затопляне на купето от над 20-годишното ми използване и возене в различни марки автомобили. Докато не се затопли купето/ поне 20 мин работа на парното/ на шофьорското място усещам от лявата ми страна лек хладен полъх, на каквато и да е настройка на струята и позицията на обдухване, а от отворите излиза топъл въздух. Друг недостатък за мен е, че няма опция, когато духа на предното стъкло или предно стъкло и крака, да не духа и от централните/предни отвори, а само от левия и десния. Въпреки, че не съм зиморничав, доста ми е некомфортно докато не минат 20-те минути.

Аватар
biro
Мнения: 2799
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 08 Мар 2022 12:04

metoyo написа: 08 Мар 2022 11:05 Друг недостатък за мен е, че няма опция, когато духа на предното
Натисни бутона за премахване на влага от предното стъкло и спри A/C
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 08 Мар 2022 12:18

metoyo написа: 08 Мар 2022 11:05 да не духа и от централните/предни отвори, а само от левия и десния
Има врътки, които спират въздушния поток. Като недостатък може да кажеш, че страничните ИЛИ ги затеваряш напълно или сочат към прозореца. Тоест не мога да насоча струята към мен и да намаля потока, както мога с централните отпред и отзад.
Птмпсмп 2-те минуити, не съм забелязал подобно нещо, даже мога да кажа, че е бързо... поне сравнено с предишния ми дизел. Дори при дълго спускане пак се стопля прилично бързо.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта