Страница 212 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 22:17
от BOz
Май излиза, че графиката не излиза пак толкова стара.
И нищо не каза - как ще заредиш кондензатора, при 20% степен на зареждане при 20% номинален волтаж? Какви кабели ще опъваш, за да запазиш мощността? Как ще избегнеш спада на мощността почти линейно на волтажа, респективно оставащия капацитет? При такава плътност реално губиш изцяло ползата му от гледна точка на производителност. И става точно обратното на твоето предположение - ще намали хибридното предимство, за сметка на теоретичната дълголетност.
П.п. Аз лично чакам отново невижданото - в новото поколение на Приус, да се покаже и първата комерсиална твърда батерия.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 22:30
от Hursa
Когато е разреден до 20% какъв е проблема със зареждането? Отдаването е проблема, но имайки предвид допустимата сила на тока - не е толкова голям. 600 волта не са предел и сега говорят за зареждане на автомобилни батерии с мощност до 800 кВт.
Реализирано е в автобуси - като за "чисто" ел задвижване, във формула 1 - като за хибриди (поне до колкото знам).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 08:46
от Krachunov
dracunculus написа: ↑11 Фев 2022 17:42
Гаранция, че ще ТРЯБВА да я смениш след 10 години няма. Возил съм се нееднократно в Приус-таксита в Берлин и са ми казвали, че са с първата си батерия...на над 15 години и 500 000км. А и, купувайки нова кола в никакъв случай не бих се притеснявал за батерията
то това е най - голямата заблуда. До колкото гледах последната една година цената за батерия за королата беше 5-7к лв... дилъра каза че преди 3 години е била 9к лв. След 10 години когато изтече гаранцията бих предположил, че ще е още надолу. НО дори и да остане на тази... ти сложи само смяна на съединител, обслужване на скорости и смяна на съединител, ангренажи и ремъци. И със сигурност ще минеш заветната цена за нова батерия. А пък и вече са отговорили, че има клипове буквално HOW TO в нета да си смениш сам проблемните клетки. Така че всеки път, когато някой изтъкне батерията, като минус ми е много забавно

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 11:01
от centil
Krachunov написа: ↑12 Фев 2022 08:46
ти сложи само смяна на съединител, обслужване на скорости и смяна на съединител, ангренажи и ремъци. И със сигурност ще минеш заветната цена за нова батерия... Така че всеки път, когато някой изтъкне батерията, като минус ми е много забавно
Забавно е и постоянното изтъкване за ремонт на съединител и скоростна кутия при другите марки.
И понеже аз вече карам няколко автомобила други марки от почти нови до над 200 000км, то мога да кажа че никога не съм сменял съединител или нещо друго освен дискове, накладки и течности. Не всички автомобили имат ангренажни ремъци. А като гледам как в Германия сменят задни дискове и накладки на Yaris Hybrid на всеки 60 000км, то и в това отношение не виждам особено предимство.
Сегашния ми автомобил е на почти 170 000км и за сега съм сменилл само един сензор на стойност 25€, всичко друго е стандартно обслужване. Като гледам гаранжията на батерията на Тойота в България към момента е 10г и/или 175 000км:
Пионерната акумулаторна технология на хибридите на Toyota е проектирана така че да издържи целия експлоатационен живот на автомобила. А тъй хибридът е самозареждащ се, няма нужда той да бъде включван в мрежата за зареждане. Всички хибридни компоненти, включително хибридната батерия се предлагат с 5-години/100,000 км* гаранция на Toyota от нова.
Като част от обслужването Toyota Hybrid Health Check, хибридната система на вашия автомобил ще бъде проверена от техниците на Toyota, за да се гарантира нейното състояние. Ако правите това един път годишно, автомобилът ще подлежи на допълнителна 1-година/15,000 км* удължена гаранция на батерията, до общо 10 години.
*Което настъпи по-рано.
Теоретично ако се случи нещо с батерията след 10-години/175 000 км (както при Приуса на Boz), то евентуално купената Corola Hybrid би била по-скъпа при употреба до 200 - 220 000км от предишните ми автомобили.
Миналата седмица бях поканен отново да шофирам Корола. В момента в Германия върви кампания заради олимпиадата в Китай, а Тойота е спонсор на немските олимпийци. Получих оферта от порядъка на 26 000€ или лизинг с месечна вноска 249€

Все още не виждам причина да се разделя със сегашния ми безпроблемен дизелов автомобил и да зареждам по-скъпия бензин в Германия.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 11:56
от dracunculus
Прав си, колега. Всеки си смята неговата сметка..Аз за 10години ще врътна на Лексуса около 400 000км. Преместих се в близост до Мюнхен и пътувам всеки ден 70км до работа- 60км аутобан + 10км мюнхенски задръствания. Лексусът ще ми изхарчи по този маршрут около 19 000 Евро по-малко спрямо Авенсиса ми (с оглед на лично от мен засечената реална разлика по маршрута) за този експлоатационен период. Е, нека ми дефектира батерията за 7600 Евро (по сегашните цени), все ми е едно. Отделно, пак ти казвам, има маса хибриди, които минават хибриден-чек без каквито и да е дефекти на батерията на над 10-15 години и по над 300-400 000км. Разбира се има и такива, които им дефектират отделни клетки и на по-малко километри. Как ще дойде при мен- времето ще покаже. Бтв...поразгледай немските форуми по тези въпроси

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 12:36
от BOz
centil написа: ↑12 Фев 2022 11:01
Като гледам гаранжията на батерията на Тойота в България към момента е 10г и/или 175 000км:
Гаранцията няма пробег, а само години. Демек може и на 500к да е още в гаранция.
centil написа: ↑12 Фев 2022 11:01
И понеже аз вече карам няколко автомобила други марки от почти нови до над 200 000км, то мога да кажа че никога не съм сменял съединител или нещо друго освен дискове, накладки и течности
Демек си карал почти нови коли, спрямо много от производителите в гаранционният им пробег. Да му мислим ние, които им продължаваме живота след това.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 13:35
от centil
BOz написа: ↑12 Фев 2022 12:36
centil написа: ↑12 Фев 2022 11:01
Като гледам гаранжията на батерията на Тойота в България към момента е 10г и/или 175 000км:
Гаранцията няма пробег, а само години. Демек може и на 500к да е още в гаранция.
Според Тойота БГ - през първите 5 г е
5-години/100,000 км*, т.е. макс. 100 000км, а после
допълнителна 1-година/15,000 км*, т.е. още 5г с макс. 75 000км. Или общо макс. възможни 175 000км.
BOz написа: ↑12 Фев 2022 12:36
centil написа: ↑12 Фев 2022 11:01
И понеже аз вече карам няколко автомобила други марки от почти нови до над 200 000км, то мога да кажа че никога не съм сменял съединител или нещо друго освен дискове, накладки и течности
Демек си карал почти нови коли, спрямо много от производителите в гаранционният им пробег. Да му мислим ние, които им продължаваме живота след това.
Това няма оргомно значение за моето твърдение, защото се съпоставят автомобили до навършването им на 10-12г или около 200-220хил.км, т.е. до края на гаранцията на хибридната система, че и малко повече.
Не зная какво имат да му мислят потребителите след мен, защото тези автомобили главно след това се шофират от роднини и приятели, като досега никой не е имал проблеми с тях. Само стандартни обслужвания и подмяна на някои изхабяващи се части. Нищо нетипично за коли на 15 и повече години. Освен ако някой не очаква, че амортисьори, гумени тампони на окачване и т.н. могат да издържат 20-30г. или 300-400 000км.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 13:42
от BOz
centil написа: ↑12 Фев 2022 13:35
Според Тойота БГ - през първите 5 г е 5-години/100,000 км*, т.е. макс. 100 000км, а после допълнителна 1-година/15,000 км*, т.е. още 5г с макс. 75 000км. Или общо макс. възможни 175 000км.
Това е каквото Тойота ти дава без пари. След това до 10-тата година може да си караш и правиш презаверка на гаранцията и до 7 милиона километра.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 15:40
от Krachunov
centil написа: ↑12 Фев 2022 11:01постоянното
Чудесно е това. Имам познати,които са имали и проблрми на 2,3 годишни коли именно с тези части но това не е критерии за нищо.
Основните скептици на хибрида изтъкват батерията, като слабост, а аз просто казвам че не е по - слаба част пт на всеки средно статистически автомобил чарколяците. Като дори и да зададе, няма да е по - скъпо
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 16:12
от Filbor
travelboy1965 написа: ↑11 Фев 2022 21:57
Търгувам с електроника от Китай и хвърлих едно око какво се предлага за Корола.То не бяха отделни клетки за батерия,лед осветления
спойлери,канбус модул за показване налягането в гумите и др.
Королата им е любимата кола

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 17:52
от tonystz
Аз си поръчах Corolla 1.8 HSD седан Executive plus точно в този цвят като от класацията отгоре - 587 golden sandstone. Чакам я с нетърпение след няколко месеца. Има ли някой колега с този цвят? В youtube няма нито едно клипче с този цвят, интересно защо?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 18:14
от travelboy1965
tonystz написа: ↑12 Фев 2022 17:52
Аз си поръчах Corolla 1.8 HSD седан Executive plus точно в този цвят като от класацията отгоре - 587 golden sandstone. Чакам я с нетърпение след няколко месеца. Има ли някой колега с този цвят? В youtube няма нито едно клипче с този цвят, интересно защо?
Няма го защото го добавиха 2022.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 18:29
от tonystz
Аз останах с впечатление, че новия цвят е 1L0 на мястото на 1K0, но може би не е единствения нов.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 12 Фев 2022 23:09
от Borkata_
Колко месеца ти обявиха и кога я поръча?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 13 Фев 2022 07:32
от tonystz
Поръчах я в първите дни на Февруари и ми казаха около 4 месеца, но предишни поръчки за този модел идвали даже по-рано.