Електрически коли, но Не от TOYOTA
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Спринг е 3+1 места да се има в предвид.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Mиналата седмица си сложих летните гуми и ...
... и днес по северния склон на Петрохан натрупал сняг + валеж при -2 градуса.
Само на един завой усетих превъртане на гумите. После на правите участъци бях с не повече от около 30 км/ч. Така успях да се дотътря до южния склон, където вече нямаше сняг и се прибрах благополучно.
Като се замисля с тази кола все през премеждия минавам - но пък винаги успешно
Планът беше утре да се прибирам, но заради времето, че ще се влоши още повече и заради летните гуми реших днес.
И така.

Само на един завой усетих превъртане на гумите. После на правите участъци бях с не повече от около 30 км/ч. Така успях да се дотътря до южния склон, където вече нямаше сняг и се прибрах благополучно.
Като се замисля с тази кола все през премеждия минавам - но пък винаги успешно

Планът беше утре да се прибирам, но заради времето, че ще се влоши още повече и заради летните гуми реших днес.
И така.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Те явно през последните години сезоните се изместват. Аз лично очаквам в най-скоро време да свалят скоростта на 130 по магистралите, а от догодина ползването на зимни гуми да стане задължително до 1 май...



- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
В последната година се нагледах на различни новини за разработки на технологии за батерии. Днес ми попадна едно видео, което звучи обещаващо по няколко параметъра - кратки срокове за навлизане в публичните разработки (2023/2024 година), достъпни производствени материали (не са съсредоточени в малък брой страни, както сегашните батерии), тройно по-леки батерии и тройно по-евтини на kWh (би позволило много по-голям пробег при големите коли и също така много по-евтини малки електрички). Ето го и видеото, за който би му било интересно:
P.S.: Ето и статия по въпроса, ако някой предпочита текстовия вариант пред видеото.
P.S.: Ето и статия по въпроса, ако някой предпочита текстовия вариант пред видеото.
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Пътуване София - Казанлък /през Подбалкана/ - Бургас /преспиване/ - Казанлък /през Подбалкана/ - София
Летни гуми. Сам съм в колата. Бях я направил като баничарка
с бутнати задни седалки за по-голям багажник.
1) София - Казанлък /през Подбалкана/. Колата пълна с багаж. Температура около 20 градуса.
Тръгване с батерия на 91%. Пристигам в Казанлък за 3 часа без да спирам никъде.
Имах един час табота тук, но не можах да го комбинирам със зареждане, защото зареждачката е накрая на града.
После за зареждачката пристигам на 41%. Зареждам 21,22 кВч за около 37 минути за 19,60 лв.
2) Казанлък - Бургас. През Подбалкана, после се отклонявам по пътя /Сливен - Ямбол/ и после на магистрлата. Вече половината кола е с багаж. Температура около 20 градуса.
Не спирах никъде и със скорост около 120 км/ч на магистралата пристигнах на безплатната зареждачка в Бургас за около 2 часа с ниво на батерията 26%.
Това значи чисто време за пътуване София - Бургас с едно зареждане: около 5 часа и 40 минути за 19,60 лв.
На безплатната зареждачка пазарувах от магазина и заредих за 1 час - 36,06 кВч до ниво 94%.
3) На другия ден в Зоито успях да натоваря хладилник с размер около 140 см. Снимките долу. Бьорн Ниланд прави "Banana Box Test", а аз направих хладилник бокс тест ха-ха-ха
Така по същия път наобратно до Казанлък и температура около 23 градуса. Тръгвам с 92%. По магистралата шофирам със скорост към 110 км/ч, но вече си имам оправдание - карам хладилник
Не успях да издържа без спиране и реших да се отбия на зареждачката до Сливен. Пристигам на 52%. Зареждам 6.71 кВч за около 10 минути до 65% на цена: 6.54 лв.
Преди време ви бях писал по-нагоре в темата за един проблем, при който зареждането ми спираше всеки път на 10-тата минута при зареждане на ЕлДрайв и после трябва втора сесия, която може и тя да спре, но може и да продължи след това време. От този проблем няма и помен и се "саморазреши".
Но оттогава от една страна ми се е обновявал SW на колата два пъти по въздуха, а от друга ЕлДрайв също са си обновявали SW. Така че къде е била причината не стана ясно. Пристигам в Казанлък на 43%.
Разтоварих хладилника. Казват, че не трябвало да се кара легнал. Е, ще видим все пак беше Великден и се надявам да е възкръснал. Ще разбера след време
дали това е бил Исуса на хладилниците.
4) След няколко часа отивам на зареждачката в Казанлък да заредя колата и да тръгвам към София... И греда ... гледам БМВ iX и мъж и жена пред зареждачката се суетят. Паркирам до тях.
Те не могат да си заредят, защото не могат да се логнат като мен в приложението на ЕлДрайв
. Нито с телефона на жената, нито на мъжа.
През това време тя говореше с поддръжаката на ЕлДрайв.
Казвам им, че издават карта и с нея може да се зарежда лесно. Той пита "Кога?". Казвам им за 3-4 дни. Той: "Е, не, трябва ни сега", че са закъсали и искат да стигнат до църквата на Шипка. После жената ме пита дали работи по това време. Казах, че не знам.
В крайна сметка от подръжката на ЕлДрайв рестартираха зареждачката в специален режим, за да може да зарежда, а парите за зареждането да им бъдат взети отделно от техните регистрирани карти в приложението.
Като им започна зареждането, то батерията им нямаше 30% и тогава мъжът ме пита за колко време щяло да му стане 50%
. Отговарям, че знам за моята кола, но не и за неговата. После видях, че колата е iX50.
Те ме питат защо не използвам другия куплунг? Отговор: Защото е Чадемо и е за Нисан Лийф. Тогава виждам ле-ле мале, те не са сами ами и с детето си + бабата и дядото: цялата фамилия.
Нарече колата за 200 бона: "Голямо дърво
". Като я погледнах отпред и... преди мислех, че тази грозна предна решетка, която има е изградена от някакви примерно пластмасови елементи (поне така изглежда на снимки), а то предницата е просто рисунка
: честно казано видях го с очите си, но още не им вярвам
.
Казаха, че ще зареждат 30 минути и отидоха на масичките на бензиностанцията.
Аз останах на няколко метра от колите загледан в безкрайността или в сеира на хората, все едно не съм оттук.
Като се върнаха вече беше над 55%. Но отново греда: не могат да си спрат зареждането
.
Жената се обажда на Елдрайв (Всъщност като се обадиш на тяхната поддръжка отговорът е "Свързахте се със Спарк".
), но оттам никой не вдига - е все пак Великден Неделя около 18:00 часа вечерта.
Жената вече притеснена и за мен: "Да спираме зареждането, че момчето ще се прибере чак в 23:00 в София."
Питам мъжа няма ли бутон? (При Зоито си има бутон в колата) Той отговаря: "Няма, тук всичко е тъч скрийн". Приближвам се да хвърля и аз един поглед: то вътре в купето е космически лукс
. На централния дисплей сума икони и както ги местеше нагоре надолу и видях една с име "Charging". Съветвам го: "Ето тук е." После вътре пак много настройки за какво ли не. Накрая той намери къде е и спря зареждането.
После като тръгнаха се сетих, че аз мога и от дистанциконното да спра зареждането ако държа бутона за отключване по-дълго време.
Споделиха, че преди това са зареждали на безплатната зареждачка на Тракия на 122 км и утре се чудят къде да зареждат в обратна посока за София - ужас и това ли не знаят. Показах им в PlugShare къде.
Питах го за какво си е взел такава кола, но не получих точен отговор.
...
Я, жена ми се оказа права да се прибера в неделя преди 3 следобяд в София, че после започвал лош лунен ден
...
Най-после започнах за зареждам около 18:20. От 42% до 81% - 19,61 кВч за около 32 минути на цена 18.15 лв. Около 18:53 тръгвам за София. Не спирах никъде по-пътя. После през планината като се стъмни и по завоите надолу видях, че като си махна крака от педала на газта изцяло и светят стоповете.
Бях се притеснил дали това се случва и дали са предупредени водачите зад мен, но сега вече съм спокоен. Преди София в неделя вечер на Великден само единични коли и тогава си правих експерименти с рекуперацията да видя при каква стойност започват да светят стоповете.
Е, не можах да видя точно, но грубо като е над 20 кВ.
Накрая се прибрах в 10 и нещо вечерта с батерия на 31%.
Среден разход по борд компютър: 14.3 кВч/100км
(според ev-database: Combined - Mild Weather (23 градуса): 14.6 kWh/100km)
Средна скорост 67.7 км/ч за 784.6 км.
___________
Хладилник бокс тест:
Летни гуми. Сам съм в колата. Бях я направил като баничарка

1) София - Казанлък /през Подбалкана/. Колата пълна с багаж. Температура около 20 градуса.
Тръгване с батерия на 91%. Пристигам в Казанлък за 3 часа без да спирам никъде.
Имах един час табота тук, но не можах да го комбинирам със зареждане, защото зареждачката е накрая на града.
После за зареждачката пристигам на 41%. Зареждам 21,22 кВч за около 37 минути за 19,60 лв.
2) Казанлък - Бургас. През Подбалкана, после се отклонявам по пътя /Сливен - Ямбол/ и после на магистрлата. Вече половината кола е с багаж. Температура около 20 градуса.
Не спирах никъде и със скорост около 120 км/ч на магистралата пристигнах на безплатната зареждачка в Бургас за около 2 часа с ниво на батерията 26%.
Това значи чисто време за пътуване София - Бургас с едно зареждане: около 5 часа и 40 минути за 19,60 лв.
На безплатната зареждачка пазарувах от магазина и заредих за 1 час - 36,06 кВч до ниво 94%.
3) На другия ден в Зоито успях да натоваря хладилник с размер около 140 см. Снимките долу. Бьорн Ниланд прави "Banana Box Test", а аз направих хладилник бокс тест ха-ха-ха

Така по същия път наобратно до Казанлък и температура около 23 градуса. Тръгвам с 92%. По магистралата шофирам със скорост към 110 км/ч, но вече си имам оправдание - карам хладилник

Не успях да издържа без спиране и реших да се отбия на зареждачката до Сливен. Пристигам на 52%. Зареждам 6.71 кВч за около 10 минути до 65% на цена: 6.54 лв.
Преди време ви бях писал по-нагоре в темата за един проблем, при който зареждането ми спираше всеки път на 10-тата минута при зареждане на ЕлДрайв и после трябва втора сесия, която може и тя да спре, но може и да продължи след това време. От този проблем няма и помен и се "саморазреши".
Но оттогава от една страна ми се е обновявал SW на колата два пъти по въздуха, а от друга ЕлДрайв също са си обновявали SW. Така че къде е била причината не стана ясно. Пристигам в Казанлък на 43%.
Разтоварих хладилника. Казват, че не трябвало да се кара легнал. Е, ще видим все пак беше Великден и се надявам да е възкръснал. Ще разбера след време

4) След няколко часа отивам на зареждачката в Казанлък да заредя колата и да тръгвам към София... И греда ... гледам БМВ iX и мъж и жена пред зареждачката се суетят. Паркирам до тях.
Те не могат да си заредят, защото не могат да се логнат като мен в приложението на ЕлДрайв

През това време тя говореше с поддръжаката на ЕлДрайв.
Казвам им, че издават карта и с нея може да се зарежда лесно. Той пита "Кога?". Казвам им за 3-4 дни. Той: "Е, не, трябва ни сега", че са закъсали и искат да стигнат до църквата на Шипка. После жената ме пита дали работи по това време. Казах, че не знам.
В крайна сметка от подръжката на ЕлДрайв рестартираха зареждачката в специален режим, за да може да зарежда, а парите за зареждането да им бъдат взети отделно от техните регистрирани карти в приложението.
Като им започна зареждането, то батерията им нямаше 30% и тогава мъжът ме пита за колко време щяло да му стане 50%

Те ме питат защо не използвам другия куплунг? Отговор: Защото е Чадемо и е за Нисан Лийф. Тогава виждам ле-ле мале, те не са сами ами и с детето си + бабата и дядото: цялата фамилия.
Нарече колата за 200 бона: "Голямо дърво



Казаха, че ще зареждат 30 минути и отидоха на масичките на бензиностанцията.
Аз останах на няколко метра от колите загледан в безкрайността или в сеира на хората, все едно не съм оттук.
Като се върнаха вече беше над 55%. Но отново греда: не могат да си спрат зареждането

Жената се обажда на Елдрайв (Всъщност като се обадиш на тяхната поддръжка отговорът е "Свързахте се със Спарк".

Жената вече притеснена и за мен: "Да спираме зареждането, че момчето ще се прибере чак в 23:00 в София."
Питам мъжа няма ли бутон? (При Зоито си има бутон в колата) Той отговаря: "Няма, тук всичко е тъч скрийн". Приближвам се да хвърля и аз един поглед: то вътре в купето е космически лукс

После като тръгнаха се сетих, че аз мога и от дистанциконното да спра зареждането ако държа бутона за отключване по-дълго време.
Споделиха, че преди това са зареждали на безплатната зареждачка на Тракия на 122 км и утре се чудят къде да зареждат в обратна посока за София - ужас и това ли не знаят. Показах им в PlugShare къде.
Питах го за какво си е взел такава кола, но не получих точен отговор.
...
Я, жена ми се оказа права да се прибера в неделя преди 3 следобяд в София, че после започвал лош лунен ден

...
Най-после започнах за зареждам около 18:20. От 42% до 81% - 19,61 кВч за около 32 минути на цена 18.15 лв. Около 18:53 тръгвам за София. Не спирах никъде по-пътя. После през планината като се стъмни и по завоите надолу видях, че като си махна крака от педала на газта изцяло и светят стоповете.
Бях се притеснил дали това се случва и дали са предупредени водачите зад мен, но сега вече съм спокоен. Преди София в неделя вечер на Великден само единични коли и тогава си правих експерименти с рекуперацията да видя при каква стойност започват да светят стоповете.
Е, не можах да видя точно, но грубо като е над 20 кВ.
Накрая се прибрах в 10 и нещо вечерта с батерия на 31%.
Среден разход по борд компютър: 14.3 кВч/100км
(според ev-database: Combined - Mild Weather (23 градуса): 14.6 kWh/100km)
Средна скорост 67.7 км/ч за 784.6 км.
___________
Хладилник бокс тест:
- Прикачени файлове
-
- Хладилник бокс тест 1.jpg (891.17 KiB) Преглеждано 6897 пъти
-
- Хладилник бокс тест 2.jpg (832.55 KiB) Преглеждано 6897 пъти
-
- Хладилник бокс тест 3.jpg (571.45 KiB) Преглеждано 6897 пъти
-
- Хладилник бокс тест 4.jpg (394.01 KiB) Преглеждано 6897 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Остави хладилника прав няколко дена, без да го включваш, и след това не би трябвало да има проблеми... 

- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Сега се зачетох, за да се образовам по темата - много тъжно как типично по електричарски са омазали (да не ползвам друга дума) работата с липсата на стандарт за портовете изначално. Почти бях сигурен, че има някакъв адаптер, който да се купи, но след четене в нета разбирам, че поради концептуални разлики свързани, както със заключването на кабела, така и нещо с волтажите, такъв адаптер е трудно осъществим (изисква слагане на скъпа електроника в адаптера, която да имитира комуникацията с кола с различен порт). На някои места се твърди, че имало адаптер в едната посока, но май и това не е вярно.
В крайна сметка нали правилно съм разбрал, че нито старият Nissan Leaf може да зареди с адаптер към CCS, нито новите коли (например Zoe) може да зареждат с адаптер към CHAdeMO?
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
CHAdeMO е японския стандарт. По света се е разпространил благодарение на Nissan Leaf. Има го, както на стария така и на новия Nissan Leaf. Има го и на Lexus UX 300e. CCS2 e Европейския стандарт.
Но вече на новия Lexus RZ 450e си е със CCS2, както и на Nissan Ariya. На новите електрически Тойоти също ще е CCS2.
На Тесла стандарта е друг и трябва да се купува преходник. Виждал съм Тесла да зарежда с преходник към CHAdeMO:
https://shop.tesla.com/en_au/product/chademo-adapter
Но Финес не слагат CHAdeMO. Имат по 2 или 3 куплунга за CCS2.
А и ЕлДрайв постепeнно като си обновяват старите зареждачки (или слагат нови) махат CHAdeMO и слaгат два CCS2.
Не съм виждал такава възможност.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Да доразбуня аз духовете с един видео коментар на човек с 3 деца, който от 5 години се е сбогувал с ДВГ колите и използва само електрически автомобили за семейството си в България. Макар да не съм на 100% съгласен с крайните му позиции, като цяло споделям в голяма степен вижданията му и ми беше любопитно да ги чуя от първо лице предвид досегашния му опит. Чак за момент ме накара (отново) да се замисля дали поръчката ми на плъг-ин хибрид не беше по-скоро проява на страхливост предвид, че електромобил с 80 kw батерия щеше да ми върши напрактика същата работа за повече от 95% от пътуванията ми. И все пак тук идва едно от разминаванията ми с вижданията на "Павката", а именно аз смятам, че недостигът на автомобили важи за всички модели и търсене (особено в България) ще продължи да има, както за електрички, така и за ДВГ и особено хибриди. Само времето ще покаже дали съм бил прав...

-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Нищо за разбунване няма

- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Така е - да се говори за надеждност при положение, че спомена няколко коли, които е сменил за 5 години, не е съвсем меродавно. За справка - преди 6 години купих моята Шкода дизел и дотук е абсолютно безупречен автомобил. Единствено съм плащал за гориво и всяка година съм й сменял масло и филтри (което не е кой знае какъв разход, дори за гаранционна кола). И все пак мисля, че е вярна сметката, че купувайки нова електрическа кола сега, ще я продадеш на добър процент от цената и освен това няма да си дал почти нищо за "гориво". В този ред на мисли електричката може би наистина се оказва икономически по-изгодна от една нова дизелова или не дай си Боже бензинова, дето гълта гориво като смок
.

-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Като цяло един автомобил е разход и той трябва да се изчислява на база колко ми струва да притежавам автомобила на месечна база , а не на база колко харчи, защото ако караш малко разходната част за гориво е нищожна спрямо това , което даваш за лизинга на автомобила например.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Имаш ли място, от където ще си зареждаш колата?Monster написа: ↑28 Апр 2022 13:21 Така е - да се говори за надеждност при положение, че спомена няколко коли, които е сменил за 5 години, не е съвсем меродавно. За справка - преди 6 години купих моята Шкода дизел и дотук е абсолютно безупречен автомобил. Единствено съм плащал за гориво и всяка година съм й сменял масло и филтри (което не е кой знае какъв разход, дори за гаранционна кола). И все пак мисля, че е вярна сметката, че купувайки нова електрическа кола сега, ще я продадеш на добър процент от цената и освен това няма да си дал почти нищо за "гориво". В този ред на мисли електричката може би наистина се оказва икономически по-изгодна от една нова дизелова или не дай си Боже бензинова, дето гълта гориво като смок.
Последно промяна от BOz на 28 Апр 2022 16:36, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Имам гараж, но вероятно ще я зареждам почти изцяло като ходя на работа, тъй като там е безплатна зарядна за служители.
Така е, особено като вкараш и каското в сметката, което при нов автомобил е доста голямо. За човек, на който му трябва кола само за градско и няма да я кара ежедневно, а примерно 2-3 пъти в седмицата на кратки разстояния, тогава много вероятно да излезе по-евтино да ползваш услугата на Spark, вместо да поддържаш собствен автомобил. За съжаление за сега само за София и Пловдив. Много бих се радвал да разширят обхвата си и в други големи градове в България (например Варна и защо не Бургас).vfr800 написа: ↑28 Апр 2022 16:23 Като цяло един автомобил е разход и той трябва да се изчислява на база колко ми струва да притежавам автомобила на месечна база , а не на база колко харчи, защото ако караш малко разходната част за гориво е нищожна спрямо това , което даваш за лизинга на автомобила например.
Последно промяна от Monster на 28 Апр 2022 16:47, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта