slowtraveler написа: ↑23 Яну 2023 09:03
също както 4х2 на даден автомобил може да е по-проходим от друг автомобил 4х4 при дадени условия
Може ли пример, който при равни условия, например да са със зимни гуми двата автомобила, този с 4х2 ще е по-проходим, само на базата на задвижването?
Само да не излезеш с логика на 10 см просвет към 80 см трактор.
Като примера на колегата dracunculus силно вярвам, че е доста субективен. Ако Е класата е била със зимни гуми, разликата в тракшъна е умопомрачителна. Не вярвам, че Е-то ще закъса за вериги, а 4х2 ще си тръгне без проблеми от същото място.
Да не се окаже само, че има знак за задължително използване на вериги и Е-то просто е изпълнявала дълга си пред закона.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Яну 2023 01:49
от OVI
Monster написа: ↑31 Яну 2023 00:25
как се държи твоята при въпросния офроад участък до вилата.
Ще го направя при първа възможност, просто не ми се е налагало да ходя до там скоро.
Правих lite версия на този преход на втората седмица след като я взех- до една летищна площадка край село Бохот (Плевенско). Но там е само 2 км офрууд, и макар, че беше след като е валяло, част от пътя е с толкова насипка през годините, че все едно си по не добре наредени павета, по които се е насъбрало и кал. Колата бавно и кротко издрапа, като даже не включвах Trail режима.
На автомивката обаче забелязах нещо, което не ми хареса. В подобни преходи е ясно, че ще има кал "до ушите". Но интересноте беше, че гумените уплътнения в долната част на вратите бяха омазани с кал. Въобще не очаквах мизерията да стига до тях- те са меки на пипане, и предполагам, че калта и пясъка не им повишават здравината. Абе все едно задните врати не са били плътно затворени, и само тези уплътнения са предпазвали цялата гняс да влезе в купето.
Иначе аз също НЕ шофирам офрууд! Отсечката до вилата и някой инцидентен пробег по такива места- я се случи 4-5 пъти в годината, я не. Но зимно време, ако падне сняг в моя квартал снегорини не минават. Каквото си изчистим ние живущите там. След снеговалеж и последвал "сух студ" обикновено последствията са дълбоки коловози, а нощем като стегне съвсем- всичко е лед. В деня, преди да поръчам моята условията беха точно такива, и след разговор с търговеца, който ме обслужваше правих обход с тестовата РАВ4- справи се повече от добре.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Яну 2023 08:42
от slowtraveler
BOz написа: ↑31 Яну 2023 00:46
Може ли пример, който при равни условия, например да са със зимни гуми двата автомобила, този с 4х2 ще е по-проходим, само на базата на задвижването?
Цитираш избирателно... Пропуснал си:
най-калпавото 4х4 е по-добро от 4х2 на аналогичен автомобил
А относно примера мисля съм го споделял тук: на времето за няколко месеца имах една служебна Таврия (вероятно по-младите колеги не са и чували за това изчадие - наследник на ЗАЗ (след като стана украински ) .. Лек автомобил, 5МТ, предно предаване без никакви електронни помощници, с дървени 'летни' гуми (оригиналните на Таврията - бяхме я взели нова), които обаче бяха достатъчно тънки.
Зима с голяма поледица във Варна (тук снега може да не е обичаен, но поледиците, получени от дъжд, който замръзва на пътя не са изключение). Баира точно вляво на първият светофар от АМ Хемус. Пътят заледен до 'огледало'... Трафикът - спрял - джипове се опитват да се катерят по леда... Безуспешно. Спрях си в баира за да изчакам да се 'свлекат' към бордюра. Първа - и продължавам нагоре до следващият джип, опитващ се да катери баира, където пак спирам, изчаквам, първа предавка и пак си продължавам нагоре ...
Причината според мен - силен дисбаланс в натоварването по мостове на колата - цялата тежест на предния мост при Таврията, а колата - лека. Гумите - тънки.
slowtraveler написа: ↑23 Яну 2023 09:03
също както 4х2 на даден автомобил може да е по-проходим от друг автомобил 4х4 при дадени условия
Може ли пример, който при равни условия, например да са със зимни гуми двата автомобила, този с 4х2 ще е по-проходим, само на базата на задвижването?
Само да не излезеш с логика на 10 см просвет към 80 см трактор.
.....Не вярвам, че Е-то ще закъса за вериги, а 4х2 ще си тръгне без проблеми от същото място.
Да не се окаже само, че има знак за задължително използване на вериги и Е-то просто е изпълнявала дълга си пред закона.
Точно и аз това мисля.....предполагам беше с летни гуми. Не знам. Стори ми се просто много смешно. Най-малкото защото лично аз съм карал такава Е-Класа точно и знам как се държи на сняг. Знак за задължителни вериги няма! Лично аз мисля, че обективно сравнение на проходимостта между два автомобила (4х2 и 4х4) може да се направи само, ако са с еднакви гуми (пък даже и модел и година), на еднакви километри (с еднакво износване) и само, ако ги пуснеш едновременно по терена. Всичко друго е субективно, разбира се
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Яну 2023 15:47
от slowtraveler
BOz написа: ↑31 Яну 2023 00:46
Не вярвам, че Е-то ще закъса за вериги, а 4х2 ще си тръгне без проблеми от същото място.
Ами в описаният от мен случай не Е-то, а вероятно над 10 джипа - всякакъв размер, форма и конфигурация, освен още поне 20-30 автомобила и 4-5 автобуса бяха по този баир... Спрели, закъсали, свличащи се към бордюра и толкова... (автобусите се опитваха да минат през настрещната лента, ама и те бяха до там)..
Таврията си спираше, тръгваше и заминаваше.. Без всякаква електроника. С летните си гуми (абе то вдървена украинска гума - де да ги знам какви бяха)..
Затова и споменах, че зависи от компановката, автомобила и т.н....
Иначе сравнението с проходимостта си го правя редовно - Кашкая има режим на изключване (освен при сработване на ЕСП) на задния мост.... Остава на чисто предно... Все едно караш коренно различни автомобили...
Правил съм си експеримент - 4х2 не може да отлепи на леда - върти гуми и не помръдва дори при изключен ТС... Включиш ли на АУТО - тръгва дори без да премигне ТС...
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Яну 2023 15:58
от gimara
slowtraveler написа: ↑31 Яну 2023 15:47
Таврията си спираше, тръгваше и заминаваше.. Без всякаква електроника. С летните си гуми
И Москвича така вървеше.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Яну 2023 16:05
от Ивайло Димов
Зазката също яко драпаше
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Яну 2023 22:25
от slowtraveler
Съжалявам, че отклоних темата ....
Моля колегите да споделят как се държат новите РАВ-ки на сняг и лед
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 01 Фев 2023 13:27
от DrDevil
Въпреки че не съм с РАВ-ка, шасито е същото, технологията е почти същата, както и (предполагам, все още не съм открил официална информация) трансмисията. В събота заминаваме на ски в Австрия, надявам се да видя малко сняг по местните баири по път за вилата, за да споделя и аз впечатления от полеви условия.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 03 Фев 2023 10:48
от Monster
DrDevil написа: ↑01 Фев 2023 13:27
Въпреки че не съм с РАВ-ка, шасито е същото, технологията е почти същата
Понеже не виждам в профила описание на автомобила - за кой точно модел и година става въпрос?
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 03 Фев 2023 11:31
от DrDevil
NX 350h
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 05 Фев 2023 09:40
от chukich
За всички любители и собственици, хубаво ревю от симпатичиния иракчанин
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 13 Фев 2023 18:35
от DrDevil
DrDevil написа: ↑01 Фев 2023 13:27
Въпреки че не съм с РАВ-ка, шасито е същото, технологията е почти същата, както и (предполагам, все още не съм открил официална информация) трансмисията. В събота заминаваме на ски в Австрия, надявам се да видя малко сняг по местните баири по път за вилата, за да споделя и аз впечатления от полеви условия.
Мислехме, че е със свободен достъп, защото нямаше знаци или пуснати бариери и покарахме точно 3 минути, преди най-любезно да ни изгонят. Нямам какво толкова да споделя за съжаление, единствено ще кажа че може да се дрифти контролирано на лед. Зависи от гумите разбира се, но все пак..
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 14 Фев 2023 16:18
от Monster
Аз преди десетина дни като беше навалял пресен сняг през уикенда закарах малкия до едно от околните села да се попързаля с шейната. Не мога да кажа, че съм изтествал някакви способности на колата, тъй като не съм я карал по стръмни заснежени баири, но я набих на няколко пъти в преспи пресен около 15 см сняг и впечатленията ми са, че се движеше с лекота без изгледи да превърта гуми или да се затруднява при копаенето в снега при бавни скорости. През цялото време я карах изцяло на ток (само в EV режим), като в някои преспички сменях от Eco на Trail - без да съм усетил реална нужда това да се прави, но кога иначе да ползвам този Trail бутон . Тъй като колата няма никаква шумоизолация откъм пътната настилка, минаването през неразринатия сняг се чуваше като хрупане и на няколко пъти слизах да гледам да не я карам "по корем" върху снега, но не - дълбочината на преспата беше по-малка от 19 сантиметровия (по каталог) просвет.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 15 Фев 2023 08:16
от dracunculus
Супер. Може би на сняг ще да е не ролкова лошо представянето. Съранно ми е защо Сузуки Акрос (реално същата кола като РАВ4) на ролер-теста се справя значително по-добре- .
В каква степен тези тестове пресъздават реална обстановка- не знам. Но РАВ-ката (поне нормалноя хибрид) се справя по-зле. Ето го същия тест за РАВ- .
За плъг ин- хибрида не намирам такъв тест в YouTube