Страница 22 от 40

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 03 Авг 2020 14:43
от BOz
Според мен каквато и да е колата няма логика да не може да се сложи багажник (напречни греди) на тавана.
Като сметнеш, че едни греди стъпват на поне 200 см2 площ, да сложиш 200кг всичко на тавана, това се пада под 1кг сила на см2. Ако беше толкова зле от конструктивна гледна точка, то само като се хванеш за гредата, за да излезеш от колата (мисля, че всеки е виждал как излизат масата хора тежащо по 150кг от колата tooth.gif) и ще си сгъваш гредите на тавана сам. :)

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 03 Авг 2020 15:12
от Filbor
Filbor написа: 04 Дек 2019 22:22 Новина за проблем с люка на Камри в САЩ:
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... an-problem
Люковете на седана Camry се взривяват масово
...и без багажник на покрива, а ако се сложи, тогава какви ли ще са последствията?

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 03 Авг 2020 15:21
от slowtraveler
Точно това имах предвид за стъклените покриви... А и общо деформацията също е нещо сериозно...
BOz, 1кг/см2 е доста сериозно усилие :) Сметни, че трябва да понася и доста сериозни ускорения (неравности по пътя)... Сравни го дори и с налягането на гумите върху пътя :)

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 03 Авг 2020 19:01
от sssaaa
slowtraveler написа: 03 Авг 2020 08:36
sssaaa написа: 02 Авг 2020 13:54 Във един немски форум пише,че е направена като полу-спортна кола и ако се слагат багажници,някак няма да се вписва като спортна кола.
Немска му работа - щом не е немско - 'не може да се вписва' :)
По-вероятно е японците да са сметнали, че например ако има стъклен покрив - няма да е добре да се огъва от допълнителен товар... Или пък за нарушаване на устойчивостта..
Нещата обикновено са по-практични... На Джипа ме бе учудило, че не даваха повече от 50кг на тавана, а имаше сериозни греди по дължината на покрива за захват на багажник... Но отново имаше стъклен покрив, а и много високият център на тежестта вероятно би влошил управляемостта.
Офтопик
► Виж съдържание
Водят я "УЖ" лимозина,някак си няма да върви с Тюле отгоре или пък каравана да тегли.
Колкото и да ви е смешно веднъж в Гърция виждах полска Мерцедес S класа макар и на 15 години беше с каравана tooth.gif

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 03 Авг 2020 19:13
от biro
Какво значение има модела на колата? Нищо смешно няма. Аз в моя нов C-HR возих чували с цимент и пясък с работни дрехи. Дори в драгажния флот ходих да купя малко фракция. C-HR на кантара на влизане и после натоварен на излизане. С тия материали на обекта бърках бетон. Като имам да си свърша мръсна работа с вратовръзка ли да шофирам?

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 05 Авг 2020 08:50
от dracunculus
Ами лично в това, че на Камрито не би му отивала кутия отгоре не виждам НИКАКВА логика. Пътувам с малко дете и винаги много багаж и се събирам само ако имам кутия отгоре. А, btw. , пък точно в Германия (беше цитиран някакъв немски форум по-горе) няма нищо по-естествено от това с S-класата ти или Кайенето да отидеш на пункт за предаване на стъкло и дърво и метал да предадеш суровини с ремарке! Виждам го всяка събота лично

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 05 Авг 2020 10:07
от BOz
slowtraveler написа: 03 Авг 2020 15:21 BOz, 1кг/см2 е доста сериозно усилие
Зависи от гледната точка. Ако ще минаваш върху мравка, да за нея е доста голямо.
Иначе върху тази конструкция да сложиш това налягане е нищо. За протокола днес пробвах на Приуса да видя с палец (около 2 см2) дали ще подаде ламарината на гредата и не успях да я смачкам. :) Силата, с която натиснах беше около 5 кг/см2.
А и по принцип стъклените покриви са много здрави. Като за пример при градушката преди 6 години, единствените неща, които оцеляваха са именно стъклените покриви. Мнооого рядко някой да не е издържал на ударите от парчетата лед. А не знам дали знаеш за каква градушка беше, но парчетата лед събаряха светофарите, пробиваха целите фарове, "стъклото", корпуса, че и чак кората под мотора. Това е най-пострадалия автомобил, който видях. А стъкления покрив беше единственото здраво нещо в целия автомобил.
sssaaa написа: 03 Авг 2020 19:01 Водят я "УЖ" лимозина,някак си няма да върви с Тюле отгоре или пък каравана да тегли.
Лимузина, лимузина, колко да е лимузина. Почти БМВ 3-ка на размери. tooth.gif

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 05 Авг 2020 11:17
от dracunculus
BMW 3 2019- 4,709m, Camry 2019 4,885m, Avensis 2017 (Limousine) 4,710m. Като цяло БМВто е точно колкото Авенсиса, Камрито си е 15см по-дълго и така си се и усеща.

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 05 Авг 2020 12:52
от BOz
dracunculus написа: 05 Авг 2020 11:17 BMW 3 2019- 4,709m, Camry 2019 4,885m, Avensis 2017 (Limousine) 4,710m. Като цяло БМВто е точно колкото Авенсиса, Камрито си е 15см по-дълго и така си се и усеща.
Основния комфорт и големина на автомобила идва от междуосието, а не от размера на ламарината.
По тази логика Инсигниата като ми е 4.91, значи Камрито е по-нисък клас от нея и Опела ми е по лимо от Тойотата. tooth.gif

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 05 Авг 2020 13:33
от dracunculus
Ok, така погледнато си прав :thumbsup:

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 05 Авг 2020 18:57
от slowtraveler
BOz, сложи 100кг върху квадратче 10х10см и ще видиш колко е малко tooth.gif
Стъклата са особено критични към усукване и точково натоварване. Затова и се взривяват...
Не е само Тойота и Камри..
За градушка не ми разправяй - няколко години преди града в Сф, и нас ни смля. На тогавашната ми Астра освен джам, имаше огънати детайли, врати, греди,... Така че знам ефекта tooth.gif

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 05 Авг 2020 20:00
от BOz
slowtraveler написа: 05 Авг 2020 18:57 BOz, сложи 100кг върху квадратче 10х10см и ще видиш колко е малко
Реално погледни в една морга за коли, където катерят по 2-3 коли една върху друга. Слагат по 2-3 тона отгоре им, пък си стоят цели и нямат проблеми нито с гредите, нито със стъклата. ppp.gif
А стъклата се взривяват не от усилията а от закаляването, защото то създава вътрешно напрежение в стъклото, което като се счупи и вътрешната му енергия се освобождава. Ако го счупиш и с огромна площ на натиск, а не с точкова такава, то пак ще се взриви.

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 05 Авг 2020 22:50
от slowtraveler
BOz, навярно знаеш как разбиват стъклата на автомобилите... И как стъкло, издържащо на удар с чук бива 'взривено' с усилие, упражнено с два пръста...
Не съм виждал в морга сложени върху стъклен покрив 2-3 коли една върху друга tooth.gif

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 06 Авг 2020 20:29
от Hursa
Filbor написа: 03 Авг 2020 15:12
Люковете на седана Camry се взривяват масово
slowtraveler написа: 05 Авг 2020 18:57 Стъклата са особено критични към усукване ...
Това май не говори добре за каросерията на камри. А може би дори и за "Toyota New Global Architecture" - като цяло.

Новата Camry XV70 HSD /2019 - сега/- ценова листа и оборудване - обща дискусия

Публикувано на: 06 Авг 2020 23:22
от slowtraveler
Всяка конструкция се огъва... И при автомобилите битката е между здравина и комфорт/видимост... Идеалният вариант е здрава конструкция без прозорци :)
Е да, ама хората искат големи прозорци, че и стъклен покрив - хубаво, ама това си има и негативи... Ако ламарината понася безпроблемно и еластично такава деформация, то за стъклен покрив трябва да премахнеш част от силовите елементи на покрива (разпорките) за да осигуриш място за този голям стъклен покрив... Което като цяло го ослабва на чисто проектно ниво. Да, можеш да усилиш останалите разпорки, ама все пак - конструкцията не е идеална...
Пък стъклото не понася такива деформации както ламарината...
И затова поставят ограничения...
На джипа с големия стъклен покрив и здрава конструкция, позволяваща спокойно увисване 'на кантар' също в част от света се оплакваха от гръмнали стъклени покриви... Вероятно по същата причина...
И яката джипка, теглеща 3.5 тона ремарке, и със собствена маса до 3 тона, и с яките релинги по дължината на покрива имаше ограничение 50кг (петдесет кг) за покривен товар...