Страница 22 от 46

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 22 Май 2015 16:50
от BOz

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 23 Май 2015 11:11
от slowtraveler
Хахах. много интересни коментари по-долу:
Колю написа:ходя редовно в Чикаго и ти казвам че приус 1 вече няма! Приус 2 е на изчезване. Приус 3 е на всяка крачка. Ръждата ги изяде.
tooth.gif
или
Рудолф написа:Собствениците сами си ги демонтират. Така оставени без ток Еърбеците Таката не.могат да се активират. Кой не би предпочел да ходи пеш но да живее вместо.да бъде пречукан като куче от Таката.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 25 Май 2015 11:43
от Zachs
От 6 години имам Корола Версо 2.2 D4D (136к.с.) 6-степенна ръчна. И от около половин година ползвам Аурис Хибрид автоматик ( 132 к.с. сумарно. Не от най-новата модификация).

При движение по едни и същи маршрути на софийско градско (дължина на маршрута 20-25 км) частично в час пик разходът на гориво е:

Дизел - 7,0 до 7,5 л/100км
Хибрид (бензин) - 5,5 лятно и 6,0 зимно

По принцип не съм джигит, но при нужда обувката ми натежава. Климатрониците са винаги включени.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 30 Май 2015 18:58
от slowtraveler
Щом се намесиха китайците, ще станат икономически изгодни tooth.gif
Хибриден СУВ 505к.с.... Май няма такава Тойота blush.gif
http://www.blitz.bg/news/article/339697

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 10:28
от nowyaris
1780 километра за 5 дена из българска Гърция и Тасос - 91 литра бензин (по-точно 90,56) , зареждане пълно-пълно , еднократно Русе , еднократно Кърджали и еднократно на входа на Кавала вчера . Някой да знае що ми трябва хибрид ? Отделно дето вчера много бързах да се прибера - с трицилиндрова въшка Кавала-Русе през Маказа - 7 часа biggrin.gif Жената ме bash.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 11:45
от BOz
nowyaris написа:1780 километра за 5 дена из българска Гърция и Тасос - 91 литра бензин (по-точно 90,56) , зареждане пълно-пълно , еднократно Русе , еднократно Кърджали и еднократно на входа на Кавала вчера . Някой да знае що ми трябва хибрид ? Отделно дето вчера много бързах да се прибера - с трицилиндрова въшка Кавала-Русе през Маказа - 7 часа biggrin.gif Жената ме bash.gif
Абсолютно същото може да се каже и за:
София - Сърбия - Словения - Хърватска - Босна и Херцеговина - Черна Гора - Сърбия - София
3255 км. със 172,83 литра гориво.
Това е голямо комби, с 5 човека, напълнено с багаж до тавана, че и споделяне на багаж в друга кола, че не стигна комбито.
Това е разход на 2.4 литров дизелов двигател със 170кс мощност.
Я кажи за какво да караш Ярис тогава? Нито може да събере толкова багаж, нито може да върви толкова, нито може да ти е и толкова комфортно.
Да разгледаме и разхода. Ти си дал 5,1/100, а дизеловия автомобил е дал 5,3/100. Викаш за какво ти е да караш някакъв по-расов автомобил, като може да караш въшка, а в крайна сметка разхода да ти е същия.
И сега кажи честно, че даваш такъв разход с 3 цилиндров двигател, монтиран в Ярис? Тогава ще умра от смях. Особено на изказването, че си я понастъпил на връщане. Колко вдигна - 120? tooth.gif
Но в крайна сметка както се казва - за всеки влак си има пътници.
Отделно ако беше минал този маршрут с хибриден алтернативен автомобил, то сигурно щеше разхода да ти е 20-30% по-нисък. Ма какво са 20-30% разлика. Имай го предвид този процент когато преговаряш с работодателя ти за увеличение на заплатата. Искай поне 50%, за да ти се струва, че все пак има някаква малка разлика. drunk.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 12:40
от nowyaris
Колко струва това голямо и луксозно дизелово обемисто комби ? Колко му е годишния данък , сумите за обслужване , сумите за поддръжка и евентуален ремонт които заминават годишно ? Колко му е гражданската и каското ? Колко му струват гумите и акумулатора , спирачните накладки , съединителя и другите там нещица ? И как една Тойота Приус ще даде разход 3,5 / 100 из остров Тасос ? Или не си ходил или ..... С колко съм карал можеш сам да сметнеш . Дали вярваш или не си е твоя работа . Аз питах що трябва да дам 50 хиляди за нещо дето мога и срещу 25 хиляди да го получа ?
Ако се върнем на темата - верния отговор е само един - "Да , ако са ти подарък от тъста "
ПП. Аз не преговарям с работодателя си , той преговаря с мене . tooth.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 14:43
от BOz
nowyaris написа:Колко струва това голямо и луксозно дизелово обемисто комби ? Колко му е годишния данък , сумите за обслужване , сумите за поддръжка и евентуален ремонт които заминават годишно ? Колко му е гражданската и каското ? Колко му струват гумите и акумулатора , спирачните накладки , съединителя и другите там нещица ? И как една Тойота Приус ще даде разход 3,5 / 100 из остров Тасос ? Или не си ходил или ..... С колко съм карал можеш сам да сметнеш . Дали вярваш или не си е твоя работа . Аз питах що трябва да дам 50 хиляди за нещо дето мога и срещу 25 хиляди да го получа ?
Ако се върнем на темата - верния отговор е само един - "Да , ако са ти подарък от тъста "
ПП. Аз не преговарям с работодателя си , той преговаря с мене . tooth.gif
Аз не съм поставил твоето мнение под съмнение, че да не вярвам нещо.
И защо въобще питаш дали хибрида щял да харчи 3.5 на Тасос? Да не би твоя Ярис толкова да харчи там?
И защо все говориш за Приус, а сравняваш твоя Ярис? Взимай за основа Ярис. И да, може и 3.5 да харчи, при положение, че по книжка му дават 3.1. tooth.gif
Отделно за дизела - за 50к км., които си изминал ти с Яриса, то на дизела нито дискове ще си му сменил, нито съединител, нито гуми и т.н.
Но понеже си любопитен, то ще ти кажа, че въпросния дизел е с най-евтините гуми - 195/65/15. Акумулатора му е с 50 лв. по-скъп от твоя, накладките и дисковете да са с още 100 лв. по-скъпи, и съединителя и той да е с 50 лв. по-скъп. Та за едни 100к км. дефакто имаш има няма 300 лв. по-скъпи части от твоя Ярис. Прав си, много по-скъп излиза. tooth.gif
Само застраховката на твоя Ярис, като чисто нов автомобил за първите 2 години, се равнява на застраховката на дизела, който е купен на старо за последните 8 години от както се кара. punk.gif
Дефакто точно в поддръжка на темата - икономически изгодно ли е да караш чисто нов автомобил - ами не е, определено. Кеф ли е, ами кеф е, определено. drunk.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 16:12
от ffsolutions
BOz написа:Дефакто точно в поддръжка на темата - икономически изгодно ли е да караш чисто нов автомобил - ами не е, определено. Кеф ли е, ами кеф е, определено. drunk.gif
Така ще е докато в България данъка се определя на база годинките на автомобила, а не на емисиите и разхода на гориво. При нас да караш дърт таралясник е най-етвино, в нормалния свят е наопаки. Но има и защо да е така - по този начин държавата "брули" по-дебело по-платежоспособните за сметка на останалите. В противен случай хептен няма да има пари за хубавите ни пътища. tooth.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 17:01
от biro
На Тасос с хибрид ще е много икономично, защото пътищата са завои и баири. Моя авенсис даде 6/100 разход там. За майските празници обиколих острова два пъти и ходих из вътрешността (Теологос).

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 17:23
от BOz
ffsolutions написа:
BOz написа:Дефакто точно в поддръжка на темата - икономически изгодно ли е да караш чисто нов автомобил - ами не е, определено. Кеф ли е, ами кеф е, определено. drunk.gif
Така ще е докато в България данъка се определя на база годинките на автомобила, а не на емисиите и разхода на гориво. При нас да караш дърт таралясник е най-етвино, в нормалния свят е наопаки. Но има и защо да е така - по този начин държавата "брули" по-дебело по-платежоспособните за сметка на останалите. В противен случай хептен няма да има пари за хубавите ни пътища. tooth.gif
При покупка на нов автомобил данъка ти е най-малкия проблем. Искам да видя един човек, който не си купува нова кола, защото данъка му е двойно по-голям от алтернативен стар автомобил и не може да си го позволи.
И да, нормално е в България данъка да се определя така, защото ние сме бедна държава и съответно някои неща, като данъка на автомобила, са социално а не екологично или стимулиращо ориентирани.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 18:44
от slowtraveler
BOz написа:....При покупка на нов автомобил данъка ти е най-малкия проблем. ....
Данъка съвсем не е големия разход за разлика от застраховките... Например данъка ми е около 940лв, а застраховките първата година бяха около 5х.лв... Сега тъй-като джипа стана на 2г, застраховката спадна на около 4х.лв. :censored: ...

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 21:51
от ffsolutions
slowtraveler написа:
BOz написа:....При покупка на нов автомобил данъка ти е най-малкия проблем. ....
Данъка съвсем не е големия разход за разлика от застраховките... Например данъка ми е около 940лв, а застраховките първата година бяха около 5х.лв... Сега тъй-като джипа стана на 2г, застраховката спадна на около 4х.лв. :censored: ...
offtopic.gif
Стига бе, Слоу, ти сериозно ли говориш? Това за какво, гражданска + каско ли? wacko.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 22:19
от slowtraveler
ffsolutions написа:....
Стига бе, Слоу, ти сериозно ли говориш? Това за какво, гражданска + каско ли? wacko.gif
Съвсем сериозно mad.gif Да, ГО+каско....
В случая съм съгласен с BOZ - никаква икономическа изгода не можеш да търсиш при нов автомобил - там винаги си вътре и то МНОГО... Там преимуществото е другаде...

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 31 Май 2015 22:25
от Airfan
slowtraveler написа:
ffsolutions написа:....
Стига бе, Слоу, ти сериозно ли говориш? Това за какво, гражданска + каско ли? wacko.gif
Съвсем сериозно mad.gif Да, ГО+каско....
В случая съм съгласен с BOZ - никаква икономическа изгода не можеш да търсиш при нов автомобил - там винаги си вътре и то МНОГО... Там преимуществото е другаде...
Преимуществото е в кефа основно. Днес покарах на татко Пежо 206 комби... ами мъка е, но после като се качих на Авенсиса беше егати кефа! stretcher.gif