Страница 22 от 32
Публикувано на: 26 Мар 2012 16:44
от LEXUS
Опростяваме сложната хибридна техника на ниво форумно обяснение.
Ти как мислиш Тойота лъжат ли ,че колата е 136 к.с.
Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?
Публикувано на: 26 Мар 2012 17:29
от slowtraveler
Да, отбелязано е....
В характеристиките на колата отделно са посочени ДВГ и ел-мотора...???
И обща мощност, която също се постига при определени условия...
Без енергия няма работа - ако нямаш бензин - имаш само мощността на ел.двигателя (ако има ел-мод)...
Ако нямаш ток - част от енергията на ДВГ отива за зареждане на акумулатора...
Перпетум мобиле няма изобретено...
Публикувано на: 26 Мар 2012 17:40
от Scott
LEXUS написа: Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?
Хитреците в Тойота разчитат на ограничаване на максималната скорост. 170км/ч е скорост, която може да се постигне с 99к.с. (и малко попътен вятър

) и никой не го интересува къде се 'загубиха' останалите 37к.с.
Публикувано на: 26 Мар 2012 18:05
от LEXUS
slowtraveler написа:Да, отбелязано е....
В характеристиките на колата отделно са посочени ДВГ и ел-мотора...???
И обща мощност, която също се постига при определени условия...
Без енергия няма работа - ако нямаш бензин - имаш само мощността на ел.двигателя (ако има ел-мод)...
Ако нямаш ток - част от енергията на ДВГ отива за зареждане на акумулатора...
Перпетум мобиле няма изобретено...
Мисля,че си си отговорил на въпроса как поддържа пълна мощност.
По другия въпрос- никъде не е отбелязано,че колата е 136 к.с. при определени условия,а 99 кс.с- при други.
Ако колата е 99 к.с. се изменят характеристиките й,което още повече задълбочава терена за съдебни дела.
Публикувано на: 26 Мар 2012 18:08
от LEXUS
Scott написа:LEXUS написа: Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?
Хитреците в Тойота разчитат на ограничаване на максималната скорост. 170км/ч е скорост, която може да се постигне с 99к.с. (и малко попътен вятър

) и никой не го интересува къде се 'загубиха' останалите 37к.с.
Първо, максималната скорост е 180км./ч.
Второ, и по-важното е ,че Приус 2 е с макс.скорост 170 км./ч. и с двигател 75 к.с. и тегло 1300кг. Ти кажи как тази мощност осигурява тази динамика при това тегло,ако не поддържа целите 110 к.с. на системата.
КАзва се Hybrid Synergy Drive и като такъв купуваш авотмобилът със сумарната му мощност, а не с нея при определени условия. Това иначе задължително щеше да бъде упоменато.
Публикувано на: 26 Мар 2012 18:15
от slowtraveler
LEXUS, май говорим на различни езици...
Пълната мощност се проявява при определени условия. И това всеки го знае...
След като си толкова убеден в правотата си, поразсъждавай малко върху инструкцията на ПРИУС '10-11г:
The third zone is the red area. It indicates when high power demand is requested. This specific zone should be used only briefly, to avoid inefficient driving.
Нямам какво повече да кажа....
П.С. При приус 'определените условия' за пълна мощност са 'достатъчно енергия в батерията'.... И в този режим батерията се разрежда. Точно затова просто няма как този режим да се използва дълго време, дори и температурно да издържат всички компоненти. Сам знаеш, че хибрида при нужда сумира енергията от ДВГ 99к.с. с електродвигателя, черпещ ток от акумулаторите (да кажем около 50Kw).
Та с новата 4.4kWh батерия, дори и да е напълно заредена (което хибридната система допуска изключително рядко ако си се спускал продължително време само по наклон надолу), и се изхаби на 100% (което хибридната система не допуска за да не се скъси живота на батерията), то имаш пълна мощност около 5 минути, а в реалния живот (60% заряд до 10% заряд), то нещата изглеждат вече около 2-3 минути пълна мощност... След това системата ще чака появяване на 'излишна' мощност - дали отпускане на газта (ще преразпредели енергия вместо към колелата, към зареждане на акумулатора) или регенерация със спирачки - няма значение... Но тогава отново не е налична пълната мощност докато не се позаредят акумулаторите....
Публикувано на: 26 Мар 2012 18:28
от LEXUS
Да, разбирам,че пълната мощност се появява при определени условия и тя е 134 к.с.,а не 99.
Даже в брошурката ,която си дал по-надолу има обяснения.
Това,което си цитирал,е ясно и се отнася за всеки автомобил. Естествено за всеки автомобил е да се препоръча кратко използване на пълната му мощност, защото това води до неефективност.
Публикувано на: 26 Мар 2012 19:06
от LEXUS
Радвам се,че става дискусия,за да изясним нещата.
Но,първо, никъде Тойота не упоменава,че ти продава кола с 134к.с. само за 5 минути
Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло.
Уважавам техническите разсъждения, но логиката се загубва,след като Тойота никъде не упоменава,че 134 к.с. са за определен момент,като след това колата не е с тази мощност.
Публикувано на: 26 Мар 2012 19:06
от Vesko
Когато се движи само на електродвигатели, независимо от тяхната можност от батерията могат да се консумира само 45кВ. Така че в ЕВ режим можността е само 45КВ, въпреки сумарните 200кВ. При това говоря за RX00h, защото за него четох доста

Предполагам че от батерията на приус може доста по-малко енергия да се консумира.
Публикувано на: 26 Мар 2012 19:17
от Japanese_fever
Батерията на Приусите все още е NiMH, но много скоро ще навлезнат Li-ion батерии.
http://wheels.blogs.nytimes.com/2012/02 ... y-density/
Публикувано на: 26 Мар 2012 20:15
от slowtraveler
LEXUS написа:....
Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло....
Ако си спомням правилно - Астра Ф(първите), 1.4/75к.с карбуратор бе с максимална скорост 176км/ч.... Тегло и размер - близки до тези на Приуса...
Кашкай, който е по-тежък, с аеродинамика на тухла, но с реални 140к.с. има максимална скорост около 193км/ч.
A близката като размер и форма Корола със 132к.с. е с максимална скорост 200км/ч (всеки километър максимална скорост нагоре изисква геометрично нарастване на нужната мощност)...
Королата 101к.с. е с максимална скорост 180км/ч... Те ти ги реалните к.с.
П.С. предполагам, че на приуса 101к.с. му стигат да поддържа дадената скорост, но също така предполагам, че при интензивно натоварване при разредена батерия ще клекне - просто няма как да е решено по друг начин...
Публикувано на: 26 Мар 2012 20:50
от LEXUS
slowtraveler написа:LEXUS написа:....
Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло....
Ако си спомням правилно - Астра Ф(първите), 1.4/75к.с карбуратор бе с максимална скорост 176км/ч.... Тегло и размер - близки до тези на Приуса...
Кашкай, който е по-тежък, с аеродинамика на тухла, но с реални 140к.с. има максимална скорост около 193км/ч.
A близката като размер и форма Корола със 132к.с. е с максимална скорост 200км/ч (всеки километър максимална скорост нагоре изисква геометрично нарастване на нужната мощност)...
Королата 101к.с. е с максимална скорост 180км/ч... Те ти ги реалните к.с.
П.С. предполагам, че на приуса 101к.с. му стигат да поддържа дадената скорост, но също така предполагам, че при интензивно натоварване при разредена батерия ще клекне - просто няма как да е решено по друг начин...
Приус е ограничен на тази макс.скорост, а не че не може да вдигне по-висока заради надеждността на цялата хибридна система. Превантивни мерки го наречи.
Астра със 75 коня няма,която да развива 175 км./ч., също така изпускаш,че Астра е 300 кг. по-лека от Приус. Все едни "маловажни "неща пропускаш.
Нито теглото, нито размерите на тези малки Астри са близки до Приус.
Рав4 дизел автомат със 150 коня,които също са реални пък има макс.скорост 185 км./ч. , с 5 км./ч. повече от Приус.
Публикувано на: 26 Мар 2012 21:05
от zi_zi_top
От известно време следя темата без да се включвам и вече не мога да разбера смисъла на спора.
1. Никой от спорещите (освен Веско и Prius3) не притежават хибрид и нямат личен опит.
2. Всички спорещи нямат ни най-малко намерение да си купят хибрид заради цената му и неясното бъдеще.
3. Ролята на хибридите е доста спорна в световен мащаб - доста производители правят хибриди, но в никакъв случай не се преориентират към основно производство на хибриди. Хибридите са "екзотика" в автомобилната индустрия.
4. Всички твърдят, че електроавтомобилите са бъдещето.
Shai Agassi от Better Place има едно доста сполучливо сравнение на хибридите с русалки - когато ти трябва жена, получаваш риба, а после искаш риба, но получаваш жена. biggrin.gif
Публикувано на: 26 Мар 2012 21:15
от zi_zi_top
cokata написа:Чивяк, писна ми да ти слушам глупостите вьв всяка тема! земи млькни малко! Дее..а и скапаното бмв много го префалваш... Ма, не ми сравнявай лебеници с круши,.. Като ми фалиш 2'5 тди, сравнявай го с 2.5 турбо бензин бре!
В потвърждение на това е и сервизната кампания на БМВ. laugh.gif
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4677691
Публикувано на: 26 Мар 2012 21:27
от slowtraveler
LEXUS написа:.....
Астра със 75 коня няма,която да развива 175 км./ч., също така изпускаш,че Астра е 300 кг. по-лека от Приус.....
Щом казваш, че няма Астра Ф 75к.с. около 176км/ч - 'вервам' ти, нищо, че съм карал 2 години такава седан (сега проверих - 176км/ч)...
Седана е около 1т, така, че за килограмите наистина си прав, но те имат по-голямо значение за динамиката, а не чак толкова за максималната скорост.. Пробвано с 4 човека в колата...
Но това си е просто пример - ако искаш разгледай другите примери...