
...И отново за хибридите + и - ...
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
А кой е казал, че когато караш икономично, шофираш опасно? КК наистина е за това да въртиш само геврека. Обаче давате разходи и едва ли не колата много горяла. Еми харчи естествено, като от време на време не го изключвате този КК, когато идва баир или когато пущате колата по нанадолнище и т.н. Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! Има и един тънък момент, когато решиш да караш на КК набираш скоростта с която искаш да се движиш (задължително с подаване на газ чрез педала)+няколко км. отгоге, пущаш на КК и с ръчката на КК смъкваш скоростта до желаната. Така също доста се пести. Има и още тънкости, но друг път... 

- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Дай инфо, не оставяй нещата за друг пътprius 3 написа:А кой е казал, че когато караш икономично, шофираш опасно? КК наистина е за това да въртиш само геврека. Обаче давате разходи и едва ли не колата много горяла. Еми харчи естествено, като от време на време не го изключвате този КК, когато идва баир или когато пущате колата по нанадолнище и т.н. Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! Има и един тънък момент, когато решиш да караш на КК набираш скоростта с която искаш да се движиш (задължително с подаване на газ чрез педала)+няколко км. отгоге, пущаш на КК и с ръчката на КК смъкваш скоростта до желаната. Така също доста се пести. Има и още тънкости, но друг път...

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Предназначението на КК не е ли да спести на водача "мисленето"? biggrin.gif Все пак на тази кола е ли монтиран "високо технологичен" КК?prius 3 написа:Еми харчи естествено, като от време на време не го изключвате този КК, когато идва баир или когато пущате колата по нанадолнище и т.н. Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта.
А аз се чудя защо хората карат с толкова непостоянна скорост, че все се налага карайки с КК да изпреваря току що раминалата ме кола.
ПП: След 2 или 3-то подобно изпреварване разхода ми се дига осезаемо biggrin.gif
- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Я обясни малко по-подробно каква е разликата за двигателя дали ще подадеш газ с педала или КК без да намаляваш скоростта по баир?!prius 3 написа:..Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Има нещо такова. При изкачване (сравнително не продължителни) колата се форсира повече когато е на КК отколкото когато съм на педала. Предполагам, че се получава поради едва ли не подсъзнателното – като виждаш, че следва изкачване подаваш газ и така изпреварваш забавянето и влизаш в изкачването на вече развъртян до по високи обороти двигател. А когато е на КК автоматиката реагира когато вече двигателя е затормозен от изкачването и за да го компенсира форсира повече и ускорява вече при изкачване за да достигне зададената скорост. С педала използваме повече набраната преди изкачване инерция.
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Днес се возих от ТМ Изток до Бизнес Парк със зеленото такси "Приус". Определено колата е тиха, вози добре (е все пак момчето каза, че е на 3К). Отвътре според мен е ОК, като изключим малко странно разположенана централна конзола (като мост между предния панел и предните седалки), както и малкия някак си волан.
Материалите на интериора може и да са качествени но стоят като за клас: по-долу от средния. Какво се крие под капака не знам но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100.
Като цяло ми хареса колата !
Материалите на интериора може и да са качествени но стоят като за клас: по-долу от средния. Какво се крие под капака не знам но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100.
Като цяло ми хареса колата !
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
На моята кола мога да подавам газ и без да съм изключил КК.slowtraveler написа:Я обясни малко по-подробно каква е разликата за двигателя дали ще подадеш газ с педала или КК без да намаляваш скоростта по баир?!prius 3 написа:..Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! ...
Днес пробвах номера на китайката -
Много хитро, БК ми показва нула разход като смъквам с лостчето на КК надолуи един тънък момент, когато решиш да караш на КК набираш скоростта с която искаш да се движиш (задължително с подаване на газ чрез педала)+няколко км. отгоге, пущаш на КК и с ръчката на КК смъкваш скоростта до желаната. Така също доста се пести

- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Няма никаква разлика - ще ти покаже нула и ако отпуснеш педала на газта... И в двата случая скоростта намалява...Scott написа:...Много хитро, БК ми показва нула разход като смъквам с лостчето на КК надолу
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Разликата е много голяма. Не мисля, че не си я забелязал или просто ме пробваш?slowtraveler написа:Я обясни малко по-подробно каква е разликата за двигателя дали ще подадеш газ с педала или КК без да намаляваш скоростта по баир?!prius 3 написа:..Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! ...

Значи, като тръгне да качва баира и си на КК в един момент двигателя вдига обороти повече от необходимото, за да поддържа зададената скорост. КК е система за поддържане на скорост без оглед на това с какви обороти се движиш , колко отваря дросела и колко повече гориво ще вкара в цилиндрите. С крак много по-плавно стават нещата без излишно вдигане на обороти. Същото се получава примерно, ако е запаметена скорост 130 км/ч. Наложило се е обаче да намалиш на 50 примерно. Ако пуснеш после КК да ти набере зададената скорост ДВГ ще бъде много по-натоварено и ще изразходиш повече гориво отколкото, ако го направиш с педала на газта по-плавно без излишно вдигане на високи обороти. Подаването на газ с ръчката на КК също не е добре за разхода на гориво.
Преди баир, за да се пести се изключва КК, набира се малко по-висока скорост и така катерите. КК реагира винаги с една идея закъснение.
Изобщо КК е най-ефективен на терени без голяма денивелация. Има ли повече спускания и изкачвания е най-добре да поемете нещата в свои ръце/крака. Това естествено е за по-опитните шофьори, които могат да преценят, кога с каква оптимална скорост да се движат. При по-неопитните едва ли ще има разлика дали са на КК или на крачно управление на скоростта.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта