Страница 21 от 83
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 08 Авг 2018 15:25
от Hursa
Но тук въпроса не е въртящия момент. Не споря, че този въртящ момент от тези 30 кс при напълно натиснат педал може да реализира значително по голям въртящ момент през трансмисията към колелата. То и нивата на понижаваща предавка може да даде и по голям въртящ момент към колелата, предполагам. Обратно, ел двигателя при тези нулеви обороти развива нулева мощност, само въртящ момент (но и не консумира нулева ел мощност). Дори няма, подобно на работещия ДВГ - "запасена" енергия във въртящите се механизми (която се реализира отпускайки съединителя, например), няма и регулатор който поддържа оборотите около някакви минимални обороти.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 08 Авг 2018 15:37
от slowtraveler
BOz, точно това се опитвам да обясня на Hursa, ама нещо не се разбираме

Hursa, разбира се, че има някакви минимални обороти - не можеш да тръгнеш при обикновен автомобил, ако ДВГ не работи... Но когато работи преобразувано през трансмисията ДВГ подава много сериозен въртящ момент на колелата..
Проста сметка показва, че при около 1800об/мин (под 6км/ч) при дизелака ми подходяща предавка и режим на трансмисията изходящият въртящ момент към колелата е над 25.5kNm... Направи сметка какъв е въртящият момент, който можеш да приложиш на колелата на електричките..... Дори на доста по-слабата ми бензинова Маздичка преди това въртящият момент на колелата е почти 2.8кНм в момента на тръгване (удобството на чисто ДВГ е, че можеш да избереш необходимите за тръгване обороти дори и когато не си тръгнал)......
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 08 Авг 2018 15:43
от Hursa
Но как прескочихме от сравняване на приус 3 с приус 4 към сравняване на електричка с дизелак?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 08 Авг 2018 16:06
от strahomen1
WoLF написа: ↑06 Авг 2018 00:15
Живота на батерията се води равен на живота на колата, но реално е силно зависим от начина на експлоатация на колата... В твоя случай не се притеснявай за него точно, тъй като е още в удължена гарания хибридната ти система (ако си я закупуваш ежегодно за около 240-400лв, разбира се)

Километрите правилно си се ориетнирал как се въртят, но ако вземеш рамата проверяваш последното обслужване в системата на Тойота на колко километра е било и кога и си смяташ годишен пробег и примерни реални километри към момента

Набараш ли някоя под 200к я взимай, че си отиват като топъл хляб! Успех
Колега,правилно насочваш човека за възможността да си удължи гаранцията.НО!!!!!Аз също бях със тази идея в главата когато купих моя от 2011 година.И там идват няколко уточнения относно удължаването.Трябва да няма никакви (ама абсолютно никакви грешки в системата мисля,че беше за последните 500 км)след като го занулят един път,после след 500 км ходиш пак и тогава сверяват.Иначе самата проверка не тръгва ,ако има записани грешки.И още един вариант при който няма да се случат нещата е когато както беше при мен.Върнати километри!!!Имам записан ремонт 2016 година на 380000 в Германия и изведнъж в България из искам през 2017 г. да мина теста на 182000.И гредата е голяма!Но това никой не ти го обяснява иначе в началото.И просто се успокоих от мисълта,че вече има на няколко места където се подменят само елементите и спря да ме интересува гаранцията.Иначе успех на бъдещия колега с намирането на читава кола.Между другото от надежден източник разбрах,че "обикновенно" батерийте изкарват около 250-300к.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 08 Авг 2018 16:52
от BOz
strahomen1 написа: ↑08 Авг 2018 16:06
И там идват няколко уточнения относно удължаването.
Две са основните изисквания:
1. Да нямаш грешки в хибридната система - разбирай ЕКУ-тата за управление на батерия/хибридна логика/двигател/трансмисия.
2. Да имаш най-малко 2000 км. от изтриването на грешките в тези ЕКУ-та.
Твоят трети случай с върнатите километри е краен вариант, при който според мен самия дилър отказва такъв вид услуга, а не е логика на диагностичната система, за да не започне теста.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 08 Авг 2018 17:36
от WoLF
Да, няма ограничение за върнати километри, а само за набрани 2000км без грешки от последното "чистене"...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Авг 2018 10:47
от Hursa
Гледайки със съжаление замрялата "дискусия" за моменти и мощности, чак сега обърнах внимание на твърде големите числа, които сте дали и най-вече абсурдните разлики, които сте получили. Надявам се, че не е преднамерено, защото така не е коректно
BOz написа: ↑08 Авг 2018 15:03
Пример за дизел - Ауди при 1000 оборота на ДВГ-то, демек това го водят от старта му, има ~14кН на колелата. Приус 3 вади под 1кН. Демек хубав дизел на пътя в момента на потеглянето може да отдаде над 14 път повече енергия на пътя в сравнение с мега Приус електричката.
slowtraveler написа: ↑08 Авг 2018 15:37
Проста сметка показва, че при около 1800об/мин (под 6км/ч) при дизелака ми подходяща предавка и режим на трансмисията изходящият въртящ момент към колелата е над 25.5kNm...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Авг 2018 11:03
от slowtraveler
Дали е коректно или не - не знам...
При мен сметките са следните - около 1800об/мин въртящият момент на ДВГ е около 570Нм.
Съотношения: първа предавка - 4.71400 ... Раздатка 2.72 (бавни). Диференциали 3.45... Общ коефициент: 44.236176..
При бързи предавки общият коефициент е 16.263300 и въртящ момент около 9.5кНм... Което е много близо до казаното от BOz и разликата навярно е заради крайното предавателно отношение на диференциалите...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Авг 2018 11:16
от Hursa
Не бях отчел понижаващата предавка, но все пак не тръгвате с включена понижаваща, поне не и ако ще сравнявате с приус. Просто няма да получите този въртящ момонент от двигателя защото ще върти (ще ги "пили") и четирите гуми (ако сте с блокировки на дефиренциалите). И не вярвам да тръгвате форсирайки до 1800 оборота.
А мислите ли, че предавателното съотношение при аудито с мощен двигател е 16 на първа (умножена на главната предавка)? Но мисля, че BOz не е дал въртящия момент към колелата, а теглителната сила, която реализират (но само, ако "намерят такова сцепление"

.) И пак е много.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Авг 2018 11:43
от slowtraveler
Ами на джипката с достатъчно мощен двигател предавателното отношение е над 16 както съм го описал (на първа без включени бавни)...
Ако към това добавиш и печалбата на въртящ момент от хидротрансформатора (ако не се лъжа - може да е до около х3), то нещата стават съвсем несъпоставими точно при тръгването в сравнение с който и да е хибрид...
Дали е много - да много е... Обичайно е ако натисна малко по-силно газта при тръгване (и достигна 1.6-1.8х.об/мин) да започне да превърта четирите гуми, а те не са съвсем тънки (265/50/20)...
Разликата в конструкцията позволява такива разлики.
И няма нищо чудно в това...
И да - при хибрида постоянният и то висок въртящ момент на ел-двигателите започват да печелят сериозно преимущество при преминаване към следващи предавки на стандартния ДВГ....
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Авг 2018 11:50
от Hursa
Не е необходимо да споменавате хидротрансформатора. И всеки съединител ще реализира значително повишение. Просто гумите няма да позволят да получите макс момент на двигателя при тръгване. В случая сцеплението лимитира момента, който може да даде двигателя. (и все пак, първоначално ставаше дума за обороти на празен ход или поне близки до тях)
Сигурно при вас би тръгнал и на трета или дори 4та наравно, без да пипате педала на газта.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Авг 2018 12:00
от BOz
Hursa написа: ↑09 Авг 2018 11:16
Не бях отчел понижаващата предавка, но все пак не тръгвате с включена понижаваща, поне не и ако ще сравнявате с приус. Просто няма да получите този въртящ момонент от двигателя защото ще върти (ще ги "пили") и четирите гуми (ако сте с блокировки на дефиренциалите). И не вярвам да тръгвате форсирайки до 1800 оборота.
А мислите ли, че предавателното съотношение при аудито с мощен двигател е 16 на първа (умножена на главната предавка)? Но мисля, че BOz не е дал въртящия момент към колелата, а теглителната сила, която реализират (но само, ако "намерят такова сцепление"

.) И пак е много.
Няма никаква преднамереност, а чиста реалност.
Взех наистина добър дизел на Ауди, с общ коефициент на 1-ва от 15.6372, което дават, както написах, над 14кНм към колелата.
Но нека сме и най-крайни в другия спектър - взимам най-убития бензинов двигател да кажем на БМВ - 316 към днешна дата и сметките показват, че към колелата на първа пак "излизат" 3.8кНм, което е над 4 пъти повече от на Приуса.
И защото ми стана интересно сега, то реших да взема и най-убитата кола, която ми хрумва на пръв поглед, да кажем Айдо с еднолитров вентилатор и сметките показват, че това Айго изкарва на 1-ва отново 1кНм, което е малко повече от Приуса, отново.
slowtraveler написа: ↑09 Авг 2018 11:43
ако не се лъжа - може да е до около х3
3 е много. На уличните коли се върти около 2.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Авг 2018 12:08
от Hursa
Не, не съм съгласен. Колко е главното предавателно число на бмвето? Колко на приуса? Какъв е диаметъра (радиуса) на колелото при двата модела? Какво е предавателното число на редуктора към който е включен мг2 при приус 3 (това не го знаех, но го научих, благодарение на вас). Но дори да сметнем всичко това, пак момента даван от двигателя при бмв или двигателите при приуса не може да надвиши сцеплението, което предоставят гумите на двата модела.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Авг 2018 12:21
от slowtraveler
Hursa написа: ↑09 Авг 2018 11:50
Не е необходимо да споменавате хидротрансформатора
Споменах го, защото чисто технически при по-голяма разлика между оборотите на входящ и изходящ вал, хидротрансформатора работи като понижаваща предавка - 'печели' реално въртящ момент, за сметка на по-ниските обороти на изходящия вал, а не само да предава такъв както съединителя ... Съединителят наистина не би имал каквото и да е значение при тези изчисления, но това не е така за хидротрансформатора..
A за ниски обороти (не е коректно да се казва 'празен ход', щом товариш двигателя) - при мен на 1х.об/мин въртящият момент е около 250Нм... Т.е. грубо можеш да разделиш стойностите на две в сравнение с обявените по-горе стойности на колелата... И като ги умножиш по 'пестимистичното' х2 на хидротрансформатора пак получаваш същите стойности... Порядъкът е такъв...
Обикновено предавките и гумите се смятат, че могат да предадат дадения въртящ момент при идеални условия... Т.е. при грапав асфалт може да го натовариш до 100%... Предполагам и ти си имал случай, при който на чист грапав асфалт да тръгнеш без да ти примига ТС...
BOz, да, може и да е х2 - не бях сигурен в точната стойност, но ми се въртеше като спомен стойност между 2 и 3...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Авг 2018 12:33
от Hursa
При обикновенния съединител също се печели въртящ момент, но в по малка степен и при значително по-големи загуби. И имам предвид оборотите на празен ход, минималните обороти при които се приема че двигателя работи устойчиво

И при никакъв асфалт няма да могат да предадат такъв въртящ момент при потегляне. Освен ако не ги смените със зъбни колела и не ги поставите на зъбна рейка

Ауди а4 с типтроник 122 кс дизел - ускорение от 0 до 100 - 10,6 сек.
Приус 4 системна мощност 122 кс - ускорение 10,6 сек.
Ауди кю5 автомат 190 кс дизел - ускорение 8,4 сек.
Рав хибрид - системна мощност 197 кс - искорение 8,3 сек.
Къде виждаде реализирано преимущество?
