Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 05 Фев 2015 11:24

Rudy написа:
BOz написа:БМВ-то е 3-ка, 2003-та година. Мисля, че падат в един и същ клас автомобил.
Само, че едното е БМВ, а другото Тойота. Демек въобще не са в един и същи клас, а в един и същи сегмент.
Пазарната цена на 12-год ти БМВ е около 6500-7000 лв. Приус 2 не можеш да намериш за по малко от 9000. Та пазара казва, че Приуса е по-скъп! От там и частите.

Сега сериозно - стъклото на хибрида не е по-скъпо, по-скъпо е стъклото на Тойота. Така че престани да пишеш каквото ти е угодно...
OK, приемам този факт.
Кажи ми защо стъклото на БМВ 3, Е90, което е 2011-та година, с пазара цена от 30к, е пак 600лв и с такава разлика от кола, която струва 10к? Щом искаш да говориш в тази насока.
Още един пример - защо на 3-ка, която в момента в магазина е 100к, стъклото отново ѝ струва 600лв? Нали викаш БМВ-то по-скъпо, то и стъклото трябва да е по-скъпо. worthy.gif
И за финал, защото подхвана този въпрос.
Защо на БМВ 3-ка с:
Термо защита
Сензор за вода
Допълнителен термо пакет
Следене на пътното платно
Предупреждение за напускане на лентата
Хед-ъп диплей
Информация за скоростта
Струва точно 957 лв? - демек най-скъпото възможно стъкло.
И това е кола с тези екстри за около 140к лв.?
Какво ще кажеш в този случай?

И аз не съм отрекъл факта, че не всичко е свързано с хибрида, нали. Даже съм го написал. Просто ти попита.
Аз споделям опит за икономическата изгодна гледна точка на нещата. Защото карам Хибриден автомобил от Тойота и дизелов автомобил от БМВ. И за това просто направих съпоставка как един ремонт на хибридния ми автомобил да ми докара много голяма разлика, която бих я инвестирал в дизеловия автомобил.

С още една разлика, че механичните части - в частност турбо, дюзи, маховик и т.н. се износват главно от километри, а батерията освен от километри се износва и от време - химия, не можеш да влияеш.
За това ако карам дизела 15 години по 7к на година, то ще съм минал има няма 100к, ама на хибрида за тези 100к батерията вече ще е за боклука и 100% ще трябва да се изръсиш не малка сума. А един дизел на 100к може да си е съвсем здрав и механично погледнато да не е износен въобще. Или да не ти се налага да сменяш нищо до 30-тата му година или до 200к. А с хибрид това никога не може да се случи. Нека гледаме по-широко на нещата.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Rudy » 05 Фев 2015 11:55

BOz написа:Нека гледаме по-широко на нещата.
Ти гледаш толкова широко, че чак си се опулил - като цените на Тойота не ти харесват - взимай друго - сега всички големи производители имат хибриди, нали?
Аз съм написал, коя част е сериозната - стъклото за моята е толкова колкото и за LS600h модел 2014 (от 230 000 нагоре). Като не ми харесва цената, ще си купя стъклото от там откъдето го купуват и Тойота (нали си наясно, че не ги произвеждат те?). Обаче вземи си направи тема за твоя хибрид и дали за теб е икономически изгодно (дали тук или в БМВ форума - няма значение) и там, обещавам няма да пиша! Но дотук оплеска цялата тема с твоите собствени мисли, разсъждения и предразсъдъци. А тук всички сме различни и твоята гледна точка си е само твоя! Моите приоритети и възгледи за живота са различни от твоите, но не настоявам всички да приемат моята гледна точка.
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 05 Фев 2015 13:30

До колкото знам това е форум, където всеки има достъп и може да си споделя мислите и възгледите.
Ако на теб моите мисли не ти харесват, ми не ги приемай - аз не ги налагам.
Просто споделих какви са цените и какво може да направиш с тях.
Ти беше този, който първоначално не ти се вярваше, че може да има разлика, а след това започна да споделяш мисли, да не съм бил споделял.

Успех. drunk.gif

п.п. Айнщайн:
Да унищожиш предразсъдъците е по-трудно,отколкото да разделиш атома на частици.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от slowtraveler » 05 Фев 2015 13:34

За да ви успокоя, мога да споделя колко струва стъкло на предна врата на джипа (без значения ляво или дясно) - 1950лв без монтажа.. :whistle:
Да, триплекс са стъклата, ама все пак ми се струва, че някои се пооливат в ценообразуването ... ohmy.gif tooth.gif
(май челното стъкло е по-евтино)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Airfan » 05 Фев 2015 13:53

Аз също се учудвам, че се обиждате и го приемате така лично, когато BOz споделя цените. В крайна сметка дали стъклото се произвежда в Китай или на Луната, като идеш в ТМ Ауто, очевидно цената му е като посочената и съответно като идеш в Дару Кар пак е като посочената и това не е в полза на хибрида. Сигурен съм, че ще се намери евтино стъкло както за хибрида, така и за бавареца, но идеята е да се сподели дали са икономически изгодни хибридите.
Изводите всеки си ги прави сам.
Изображение Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Rudy » 05 Фев 2015 15:35

Airfan написа: Сигурен съм, че ще се намери евтино стъкло както за хибрида, така и за бавареца, но идеята е да се сподели дали са икономически изгодни хибридите. Изводите всеки си ги прави сам.
Искрено се надявам да не ти се налага да направиш извода дали ти е изгоден бензиновия авенсис, ако трябва да смениш челно стъкло.
И аз не се учудвам, че в ТМА са кожодери - протестирам, че се налага мнението, че стъклата само на хибридите в ТМА са такива, но всъщност челните стъкла са с приблизително еднакви цени, независимо дали са за бензин, дизел или хибрид.
Изображение

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Airfan » 05 Фев 2015 16:02

Rudy написа:
Airfan написа: Сигурен съм, че ще се намери евтино стъкло както за хибрида, така и за бавареца, но идеята е да се сподели дали са икономически изгодни хибридите. Изводите всеки си ги прави сам.
Искрено се надявам да не ти се налага да направиш извода дали ти е изгоден бензиновия авенсис, ако трябва да смениш челно стъкло.
И аз не се учудвам, че в ТМА са кожодери - протестирам, че се налага мнението, че стъклата само на хибридите в ТМА са такива, но всъщност челните стъкла са с приблизително еднакви цени, независимо дали са за бензин, дизел или хибрид.
Късно е за пожелания. Вече го смених след градушката, но фактурата не ми е под ръка. Цената беше под 1000 лв със сензор за дъжд и фарове (ако е на стъклото).
Изображение Изображение

Аватар
Ивалин
Мнения: 53
Регистриран на: 06 Дек 2006 11:25
Местоположение: Козлодуй

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Ивалин » 05 Фев 2015 19:07

Един въпрос.
Защо в Украйна моето предно стъкло струва 8609,47 грн или 601,66лв. а в Европейския съюз струва 1 141.81евро?
Не, че ще ида в Украйна да си го купя и да си го донеса като ръчен багаж, но......!!!!!
Изображение

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от iovkito » 05 Фев 2015 20:16

Защото сме по-богати от украинците или Toyota-Bulgaria са си харесали тази цена.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
Ивалин
Мнения: 53
Регистриран на: 06 Дек 2006 11:25
Местоположение: Козлодуй

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Ивалин » 05 Фев 2015 20:20

iovkito написа:Защото сме по-богати от украинците или Toyota-Bulgaria са си харесали тази цена.
Цената не е от TMA, там нямам си на идея колко е! Дано и скоро не науча, но за фар .....1200лв. И си ги оправих за 30 лв. (не бяха счупени, а за RHD обърнах ги за LHD, сам и за 30лв за материали biggrin.gif )
Изображение

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от nowyaris » 05 Фев 2015 20:28

Сигурно има хора,дето 2000 лева са им днеска джобните.тях един джам от официоза не ги бърка да си купят.Така че кое е икономически изгодно или неизгодно си е строго индивидуално и субективно.Някой купил ли си е досега Ярис Хибрид ?
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 05 Фев 2015 23:33

Ивалин написа:Един въпрос.
Защо в Украйна моето предно стъкло струва 8609,47 грн или 601,66лв. а в Европейския съюз струва 1 141.81евро?
Не, че ще ида в Украйна да си го купя и да си го донеса като ръчен багаж, но......!!!!!
Също може да попиташ защо бензина във Венецуела струва 3 стотинки, а тук 190.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Ивалин
Мнения: 53
Регистриран на: 06 Дек 2006 11:25
Местоположение: Козлодуй

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Ивалин » 06 Фев 2015 07:44

BOz написа:
Ивалин написа:Един въпрос.
Защо в Украйна моето предно стъкло струва 8609,47 грн или 601,66лв. а в Европейския съюз струва 1 141.81евро?
Не, че ще ида в Украйна да си го купя и да си го донеса като ръчен багаж, но......!!!!!
Също може да попиташ защо бензина във Венецуела струва 3 стотинки, а тук 190.
искаш да ми кажеш че Украйна произвежда стъкла за TOYOTA, LEXUS w00t.gif
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 06 Фев 2015 10:14

Ивалин написа:
BOz написа:
Ивалин написа:Един въпрос.
Защо в Украйна моето предно стъкло струва 8609,47 грн или 601,66лв. а в Европейския съюз струва 1 141.81евро?
Не, че ще ида в Украйна да си го купя и да си го донеса като ръчен багаж, но......!!!!!
Също може да попиташ защо бензина във Венецуела струва 3 стотинки, а тук 190.
искаш да ми кажеш че Украйна произвежда стъкла за TOYOTA, LEXUS w00t.gif
Нямам идея къде ги правят - може и там да ги правят.
Но разбрах сега каква ти е идеята.
В този ред пак да попитам:
Защо бензина в България струва 190 стотинки, а в Норвегия струва 318 стотинки? Явно България сама си го произвежда, ако следвам логиката ти, а Норвегия никога не се докосва до петрол. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Ивалин
Мнения: 53
Регистриран на: 06 Дек 2006 11:25
Местоположение: Козлодуй

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Ивалин » 06 Фев 2015 15:19

Идеята ми е такава, че дали хибридите са икономически изгодни.....стига да са произведени в ЕС и частите им също (за България не важи)! Защо сравняваш Европейска кола с Азиатска?
Мога да сравнявам ако желаеш TOYOTA COROLLA `87EE80 `88AE92 `94EE101, `96DAEWOO NEXIA и `91MAZDA 626 GE. Това съм имал, това съм карал, същото съм поддържал (не видях разлика относно консумативите, на NEXIA-та са малко по-евтини частите,разхода е ±, класа е няколко пъти +).
Rudi ти го написа няколко пъти Лексуса на RX400h еквивалента (че даже и базата върху която е направен) е RX330, RX450h->RX350. За приуса също има аналог. Който иска кара дизел (аз не)!
Без да си искам съвсем случайно от колеги, знам как вървят цените на авточастите и аксесоарите за AUDI, BMW, LAND ROWER, FORD, NISAN и MAZDA (повечето по-нови от "таралясника"), също знам кой, колко и за какво е нощувал по сервизите. За мен сметката си я направих (и съм повече от доволен)! wink.gif
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта