Страница 21 от 65

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 08 Апр 2013 21:33
от ahmedcholak
The enD написа:
The enD написа:Не ми се занимава да търся назад из 20-те страници(май имаше и още по-голяма тема). Дневните светлини признават ли се от закона за заместител на късите(които ни задължиха целогодишно), ако не са фабрично поставени?
По гоцеделчевско не само, че не ги признават, ами искаха и акт да ми пишат, че съм ги поставил.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 08 Апр 2013 21:45
от vessonik
ЗДП - бр.54 от 17 Юли 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.60 от 7 Август 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.75 от 2 Октомври 2012г., доп. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г.
Раздел XVII.
Използване на светлините
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. :thumbsup:

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 08 Апр 2013 21:48
от slowtraveler
По закон дневните светлини се признават ако са одобрени (включително монтажа) от оторизирана компания (например технотест)...
Иначе се води 'промяна на конструкцията на автомобила'...
Но повечето катаджии не са наясно кое как е...

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 08 Апр 2013 22:04
от Rudy
slowtraveler написа:По закон дневните светлини се признават ако са одобрени (включително монтажа) от оторизирана компания (например технотест)...
Иначе се води 'промяна на конструкцията на автомобила'...
Но повечето катаджии не са наясно кое как е...
Признават се и ако са монтирани като оригинални светлини в официалния сервиз. В САЩ дневните светлини са обикновено дългите с понижен интензитет, а не както пише в нашия закон къси или отделни дневни.
А колко са наясно с буквата на закона служителите на КАТ?!... Тук имаме навик да сме по-католици от папата - в ЕС искат само съответната маркировка, а не измислени документи от "частни" фирми като технотест.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 08 Апр 2013 22:23
от slowtraveler
Rudy написа:...
Признават се и ако са монтирани като оригинални светлини в официалния сервиз. В САЩ дневните светлини са обикновено дългите с понижен интензитет, а не както пише в нашия закон къси или отделни дневни.
А колко са наясно с буквата на закона служителите на КАТ?!... Тук имаме навик да сме по-католици от папата - в ЕС искат само съответната маркировка, а не измислени документи от "частни" фирми като технотест.
Разбира се, че фабричните никой не може да ги пипне, защото е одобрен автомобила като цяло.
Относно модификацията и ЕС - не си прав... Не се гледа само маркировка. И това е напълно логично - трябва да има контрол върху модификациите на автомобила. Иначе всеки може да си сложи фар с правилния знак, но на неправилно място и с неправилна настройка...

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 08 Апр 2013 22:38
от vessonik
При Авенсиса, а и някои други марки, дневни са само късите на 100%. Това да не би да противоречи на закона, след като не са го написали ясно и точно? А промяна в конструкцията НЯМААА!

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 08 Апр 2013 22:50
от slowtraveler
Няма проблеми с фабричните изпълнения - те са си законни, независимо от това, кое свети - отделна светодиодна линия, къси светлини или допълнителни фарове за дневни светлини...

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 03 Юни 2013 15:28
от Largobg
Здравейте днес се рових из ръководството на Селика 93 и попаднах на заглавието DRL- диаграма на ел.схема ,самоче аз опредено не разбирам колкото е нужно за да изкажа някакво мнение,даже мн бих искал някой да изрази мнение да каже имат ли оригинален DRL или не.
Благодаря предварително worthy.gif

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 03 Юни 2013 23:45
от The enD
Aко Селиката е от Канада би трябвало да има DRL, защото там ги задължават да имат и излизат така от завода.
Сигурно за по-улеснено са сложили всички възможни екстри и тяхното окабеляване в едно голямо упътване.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 04 Юни 2013 08:56
от Largobg
The enD написа:Aко Селиката е от Канада би трябвало да има DRL, защото там ги задължават да имат и излизат така от завода.
Сигурно за по-улеснено са сложили всички възможни екстри и тяхното окабеляване в едно голямо упътване.

Ммм не е от Канада , но вчера бая се порових из кабелите и открих,че всички кабели и на посочените места си има каде да се поставят релета (схемата е реална) и се захваштам с пробите пък дано да стане... :whistle: ,определено не искам винаги като се кача в колата да карам с "мерниците" ,а LED-DRL светлините ...да удобни и лесни за монтаж,no пък карам кола не коледна елха.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 04 Юни 2013 11:02
от rossenboy
Freedom написа:Днес най-сетне намерих време и си поставих модул HIDBG-01 за управление на късите светлини. Всичко мина без рязане и ми отне около половин час с разглеждане на схемата. Сега ксенона се пали автоматично 4-5 секунди след стартиране на двигателя без да се пускат габаритите. Мислех варианти с управление на дългите, но не ми се разправя с куките.
За авенсис 2007 добре, но има ли някаква информация дали ще стане на Ярис Версо 2005 бензин? И ако може да стане евентуално някава насочваща схемичка ако някой го е правил?

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 05 Юни 2013 08:36
от vessonik
rossenboy написа:
Freedom написа:Днес най-сетне намерих време и си поставих модул HIDBG-01 за управление на късите светлини. Всичко мина без рязане и ми отне около половин час с разглеждане на схемата. Сега ксенона се пали автоматично 4-5 секунди след стартиране на двигателя без да се пускат габаритите. Мислех варианти с управление на дългите, но не ми се разправя с куките.
За авенсис 2007 добре, но има ли някаква информация дали ще стане на Ярис Версо 2005 бензин? И ако може да стане евентуално някава насочваща схемичка ако някой го е правил?
Колега, намери си ел. схемите за конкретния модел, виж има ли опция за DRL и тогава ще разбереш дали е приложимо това решение. Необходими са елементарни познания по електротехника. За моя Авенсис всичко си беше инсталирано и добавих само релето в гнездото. Автомобилът е купен от Тойота БГ. HIDBG-01 струва 20 лв., а за оригиналното не съм питал в Тойота. Успех!

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 05 Юни 2013 23:44
от andrian999999
Единствената държава освен Швеция която караме през деня на светлини. Ама нормално Селянин до вчера се возил на каруца днес депутат в парламента и гласува да каране на светлини.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 06 Юни 2013 06:56
от Vesko
andrian999999 написа:Единствената държава освен Швеция която караме през деня на светлини. Ама нормално Селянин до вчера се возил на каруца днес депутат в парламента и гласува да каране на светлини.
I v ungaria se kara taka.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 02 Юли 2013 12:02
от ekodon
Здравейте,
Моля за Вашето мнение за "Модул за автоматично включване на фаровете" на "VELIKOV COMPUTERS" и приложимостта му за Тойота Корола D4D 2003г.
http://www.velikov-computers.com/day_lights.html