тука при нас чупят 2ро бутало - никога 4то. мерил съм ключа на сегментите - не е в него проблемът, а в това, че не са ковани буталата. слагам ковани бутала и абсолютно всички проблеми с бутала на 2.5 изчезват на момента! първоначално слагахме JE, но после се ориентирахме към косуърд - те имат допълнителни усилващи ребра и могат да се използват по-малки допуски - до около 6 стотни. JE са на минимум 10 стотни и тракат. освен това харчи малко масло докато загрее.
правих три американски СТИ - дойдоха с тунинг от хамериката. бяха пропукали 2ро бутало. два турбо аутбека направо бяха пробили 2ро и 4то. изхвърлих всички тунинги и буст кранчета, сложих ковани бутала и си карат на пушка.
абсолютно всички субара имат проблем най-вече с 2ро бутало при озорване и прегряване. то е натоварено най-много термично. след тоа е 4то. 1 и 3 почти никога не страдат.
пукането отзад идва от една втулка на задните амортисьори. дори да се смени с титаниеви втулки - скоро пак се появява. причината е, че задният макферсон на тези модели е натоварен странично, амортисьорът се хваща към шенкела, а не към линковете. оправяме го като слагаме бигачково окачване(коиловъри) - повече няма пукане, и не се появява. при новият модел този проблем е решен, амортисьорът е хванат за единият от линковете, а не към шенкела и няма странично натоварване - както е при мицубишо ево.
читаво бигачково окачване струва $1300-$1500. могат да се купят и стъпкови моторчета, с които се регулира натягането на амортисьорите направо от купето.
рецептата при 2.5 СТи е следната - веднага сменяш буталата с ковани, дори да е чисто нова колата. в момента се намират висеко на промоция по $500, заради кризата

биели и лагери можеш да не сменяш, държат чудесно до около 550кс. болтовете на главите заменяш с косуърд или АРП шпилки, слагаш косуърд или кометик гарнитури 1.6мм дебели, и си ги стягаш както е в менюъла. сипваш дабъл естер състезателно масло 5в40 или нагоре, с бигачков антифриз с висока температура на кипене. след това един КОЙО или БЛИЦ радиатор, дюзи 850сс с регулатор, и бигачкова горивна помпа - и после с тази кола можеш да правиш каквото ти скимне! надуваш я до 2 бара без да ти мигне окото! не ти трябват някакви спешъл електроники - само един кабел за $130 и лаптоп
при 2.0 СТИ нещата са доста по-евтини. трябват ти само 850сс дюзи и хубава горивна помпа. после надуваш докато може турбината.
проблемът на 2.5 СТи е от буталата - не са ковани. това е двигател, проектиран за идиотският американски пазар(с извинение). търсят всякакъв начин да свалят цената с някой и друг долар - и затова не са с ковани бутала. от същият проблем страда и мицубиши ево - и то не е с ковани бутала.
2.0 турбо СТи няма никакви проблеми.
и причината за цялата работа е, че за да могат да се вместят в ценовата ниша, субару правят кофти двигател, дето на тъпото американско парче да му хареса че е повече от 2 литра, свалят $1000 от бутала, още няколкстотин от носачи с евтин алумин - и още малко да докарат цена $2-3000 надолу. в япония, англия или австралия проблеми със субарата нямат. там карат 2.0 турбо
значи като си купиш бигачка - правиш планове за след това. за субару при вас в хамериката е рай - има всякакви оръжия на доста поносими цени. на фона на това да си купиш беемве означава да се окопаеш в границите на сток пърформънса - всичко над сток е мноооого скъпо и го няма.
тегли чертата кви пари излиза беемве да стане 500кс - тегли чертата СТи да докара тези коне?