Страница 3 от 10

Публикувано на: 30 Мар 2009 17:06
от pumabg
Здравейте колеги, имам частично решение на проблема, който описах.
В събота бях в сервиза, който колегата по горе предложи.
Трудно го намерих тъй като има доста да се кара след панорамен път, но важното е че стигнах.
Сервиза е семеен бизнес на баща и двама синове.
Мисля, че доста професионално потходиха към проблема плюс това имаха и нужните знания.
Проблема ми е спукана лула на 3 цилиндър и лоши свещи ....
Ако кабелите са що годе лесни в преценката то със свещите нещата стоят доста по зле.
Още миналата година смених свещи в ТМ АУТО, както ми бе заръчал „случаен фен”
Разбира се ДЕНСО, издържаха два месеца и колата пак почна да прекъсва.Свещите бяха с три диода.Преди около месец след, като проверих всичко останало, реших пак да сменям свещи.Кво се оказа, черни, като катран....
Момчетата този път от друг сервиз казаха, че свещите ми били лоши и сложиха пак с три диода но на NJK. Да ама ето има няма месец супер върви колата и пак дърво.
В сервиза, за който ви казах по горе пък ново 6 по компютър им излиза NJK ама с два диода и разстояние 0.8
Звънях на вносителя на NJK и после на магазина на ТМ Ауто. От там ми дадоха фабричния номер на свеща, който е K16TR11 а по думите на сервиза варианта на NJK трябва да е BLR6EYA …..
Да само че тези свещи сe различават и то доста....
А ми кажете сега кво да правя..И коя е свеща за моята кола ???
А тя е :
Toyota Corolla 09.10.1998, Двигател 4E-FE 1332 кубика 84 коня № JT152EEB103089834

Предварително благодаря за инфото
:thumbsup:

Публикувано на: 30 Мар 2009 17:41
от Bass_Man
На мен ми се струва , че проблема не е в свещите .
Също така да ти кажа , че свещите нямат диоди но за сметка на това имат електроди :thumbsup: .

Публикувано на: 30 Мар 2009 17:54
от pumabg
Bass_Man написа:На мен ми се струва , че проблема не е в свещите .
Също така да ти кажа , че свещите нямат диоди но за сметка на това имат електроди :thumbsup: .
Благодаря за поправката, разбира се че имат електроди ...
Щом обаче смяташ,че не са свещите тогава какво?И се обоснови поне малко...Виж горе ква тема си изпраскал за един дебитомер а тук два реда не искаш да напишеш biggrin.gif

Публикувано на: 30 Мар 2009 18:07
от Georgimitrovich
Market
Europe

Year
04/1998

Make
TOYOTA

Model
COROLLA

Frame
EE111

Vehicle characteristics
GRADE: TERRA: TERRA TYPE
PRODUCT: JPP: JAPAN PRODUCT PARTS
DESTINATION: EUR: EUROPE
BODY: HB: HATCHBACK
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 4EFE: 1300CC 16-VALVE DOHC EFI
TRANSMISSION: MTM: MANUAL TRANSMISSION
GEAR SHIFT TYPE: 5F: MTM, 5-SPEED FLOOR SHIFT
COLOR CODE: 205
TRIM CODE: GX12

Search Results
VIN* Model code From To Frame Characteristics
JT152EEB1.. EE111L-AGMDKW 04/1997 - 09/1999 EE111 TERRA JPP EUR HB LHD 4EFE MTM 5F

Свещи:
K16TR11
Toyota part: 90919-01192

Това е което аз намерих :thumbsup:

Публикувано на: 30 Мар 2009 18:31
от Bass_Man
pumabg написа: Благодаря за поправката, разбира се че имат електроди ...
Щом обаче смяташ,че не са свещите тогава какво?И се обоснови поне малко...Виж горе ква тема си изпраскал за един дебитомер а тук два реда не искаш да напишеш biggrin.gif
Чекни долните два линка и виж твоите " нагорели " свещи на кои точно приличат .

http://www.beru.com/english/produkte/zu ... ehilfe.php

http://www.ingfatrygg.se/Spark_plug_diagnostics.html

Ако трябва извади една от колата за да я видиш прясна и може и една хубава снимка да и сложиш .

Публикувано на: 02 Апр 2009 08:42
от ing
Да не би да са ти разменени кабелите на 2 и 3 свещ. Трябва да са 2 3 1 4 като се броят от купето към радиатора като на снимката

Публикувано на: 02 Апр 2009 21:52
от Vokil
Те и разменени пак си цъкат едновременно :)

Публикувано на: 02 Апр 2009 23:08
от pumabg
Здравейте, съвсем скоро ще ви дам отговор. Поръчал съм кабели, комплекта е ок. 166лв оригинални, което е приемлива цена.
За свещите мога само да кажа, че са с три електрода :thumbsup:
Стискайте палци след смяната на кабели всичко да е ок :whistle:

Публикувано на: 22 Апр 2009 10:52
от pumabg
Колеги, извинявам се че пак мъча ама до като не оправя нещата няма да се успокоя ....
Купих кабелите, както бях обещал.
Полза според мен огромна, да не говорим, че имаше отечка на две лули.
В магазина на Тойота преди време един мъдрец ми каза, че кабелите били вечни biggrin.gif
Както и да е ..
Проблема е че колата върви по един и същ начин, но иска повече газ...
Преди смяната скачаше още на 1500 оборота сега иска да я натискам и леко хълца на ниски обороти ...
Мислих, си че е от свещите, но ги свалихме и изглеждат, като нови ...
И тук идва моя въпрос ..
Свещите взех преди месец и нещо пак са с три електрода, но майстора каза, че били конкретно за БМВ, ама ставали ...
Би ли могло въпреки идеалния вид на свещите проблема да идва от тях или това не е възможно?

Благодарности

:thumbsup:

Публикувано на: 22 Апр 2009 10:55
от Bass_Man
Може би не е лошо да си погледнеш аванса ?

Публикувано на: 22 Апр 2009 11:15
от DMDimitrov
pumabg написа: И тук идва моя въпрос ..
Свещите взех преди месец и нещо пак са с три електрода, но майстора каза, че били конкретно за БМВ, ама ставали ...
Би ли могло въпреки идеалния вид на свещите проблема да идва от тях или това не е възможно?

Благодарности

:thumbsup:
Колега, най-вероятно е точно от свещите, защото по каталозите дават за 4E-FE двуелектродни, а не с три електрода. Дори отстрани на капака на ангренажния ремък на моята има снимка, на която се подчертава изрично, че свещите са с 2 електрода. :thumbsup:

Между другото, преди време реших да сменям свещи и поръчах на майстора да ми вземе някакви по-хубави супер-дупер свещи и той ми поръча човека (вече не помня какви бяха, или бош или шампион, но не обикновени). Сложихме свещите и започнаха проблемите... колата прекъсваше понякога, държеше се странно. Върнах се при майстора и му казах, пич, има някакъв проблем - колата е по-зле от преди! Чак тогава се разровихме и установихме, че свещите трябва да са двуелектродни. Сложихме нови такива и всичко се оправи.

Публикувано на: 22 Апр 2009 12:07
от pumabg
Sorry, грешката е пак моя исках да кажа дву електродни
Въпроса ми е ако тези свещи пасват, но не са точния модел за тази кола може ли това да дава такива отражения, които описах по горе?

Публикувано на: 22 Апр 2009 13:08
от DMDimitrov
pumabg написа:Sorry, грешката е пак моя исках да кажа дву електродни
Въпроса ми е ако тези свещи пасват, но не са точния модел за тази кола може ли това да дава такива отражения, които описах по горе?
Разбира се, че може. Може да не съвпадат показателите им или пък разстоянието между електродите. Най-добре провери какво се дава - по каталожен номер на свещите и си вземи комплект Denso или NGK. :thumbsup:

EDIT: Ето това са свещите за 4E-FE:
Denso - K16TR11 (1.1mm)
NGK - BKR5EKB-11 (1.1mm)

Публикувано на: 22 Апр 2009 18:19
от limerad
моите са NGK BKR5EYA 4EFE ДВИГАТЕЛ

Публикувано на: 22 Апр 2009 18:54
от pumabg
limerad написа:моите са NGK BKR5EYA 4EFE ДВИГАТЕЛ
И кво доволен ли си?Колата как върви?
Не познавам свещите по номерация, та кажи малко повече за тях....