Страница 3 от 3
Публикувано на: 12 Окт 2005 17:58
от jamie
Именно че емулатора лъже.
Така може да се окаже че караш с прекалено бедна смес - рисковете са изгаряне на гарнитура, изпускателни клапани, детонации, в краен случай "изпържване" на бутала/сегменти.
Не искам да те плаша излишно. Това горното е валидно за коя да е кола, но лийн бърн-а по принцип си кара на по-бедни смеси и там "танца по ръба" е по-опасен.
Публикувано на: 12 Окт 2005 19:03
от Реконструктор
Е, очевидно е, че симулатора ще симулира бедна смес, за да няма излишно обедняване. За разхода в този случай няма смисъл да се притеснява човек, при положение, че кара на газ.
Публикувано на: 12 Окт 2005 22:35
от jamie
Реконструктор написа:Е, очевидно е, че симулатора ще симулира бедна смес, за да няма излишно обедняване. За разхода в този случай няма смисъл да се притеснява човек, при положение, че кара на газ.
Хайде пак погледни цената на газта

Публикувано на: 13 Окт 2005 08:28
от b_d
Както и да я гледаш винаги ще е по-евтина поне с толкова, че да си малко на далавера. През някои сезони обаче малкото става много.
Публикувано на: 13 Окт 2005 11:33
от the_rider
jamie написа:Именно че емулатора лъже.
Така може да се окаже че караш с прекалено бедна смес - рисковете са изгаряне на гарнитура, изпускателни клапани, детонации, в краен случай "изпържване" на бутала/сегменти.
Не искам да те плаша излишно. Това горното е валидно за коя да е кола, но лийн бърн-а по принцип си кара на по-бедни смеси и там "танца по ръба" е по-опасен.
E в такъв случай лийн бърна трябва да е по-устойчив на бедна смес, пред вид на това че по принцип си работи с по-бедни смеси. По-скоро преобедняването на сместа може да доведе до пукане - бек файър, ама това важи за всяка кола. Има и там някакви предпазни кларани и предвид че сме с метални колектори и нямаме дебитомери /май

/ и разни пласмасарии като на аудитата и бмв-тата трябва да сме по-спокойни - така си мисля поне. Аз имах емулатор на ламбдата, но беше някъф мноу скапан и даваше по- лоши показания отколкото директно лабдата дава. Лампата ми светваше щом покарам малко повече от 15-20 мин. Сега го разкарах и си карам без емулатор на ламбдата. В града пак ми светва лампата но на изв. градско не свети или ако светне обикновенно сама изгасва след това
Публикувано на: 13 Окт 2005 11:41
от the_rider
Реконструктор написа:Е, очевидно е, че симулатора ще симулира бедна смес, за да няма излишно обедняване. За разхода в този случай няма смисъл да се притеснява човек, при положение, че кара на газ.
Ама не е така бе пич. Емулатора симулира нормална смес за да не ти трупа грешка рс-то. Щото на газ то не ти регулира сместта. Сместта се рег. ръчно от изпарителя и тройника и си до там. Ако ти симулира постоянно бедна или постоянно богатасмес рс-то се мъчи постоянно да я промени. Естествено неможе щото горивото не идва през дюзите, а рс-то управлява само тях. И в един момент се отказва, светва ти лампата че имаш проблем и евентуално минава в сервизен режим. Това по принцип за работата на инжекциона на газ, не специално за Тойотата. Има и вариант на ламбда контрол на газта. това става със нещо като шибър на входящата в колектора газ, който взема показания от ламбдата, но това е друга бира
Публикувано на: 13 Окт 2005 11:50
от jamie
E в такъв случай лийн бърна трябва да е по-устойчив на бедна смес, пред вид на това че по принцип си работи с по-бедни смеси.
Според мен доооста погрешно заключение !

Публикувано на: 13 Окт 2005 13:20
от the_rider
jamie написа:E в такъв случай лийн бърна трябва да е по-устойчив на бедна смес, пред вид на това че по принцип си работи с по-бедни смеси.
Според мен доооста погрешно заключение !

Може и да си прав, ама кажи що??
Публикувано на: 13 Окт 2005 13:27
от jamie
Няма никаква причина да е по-устойчив.
По-рисков е - именно понеже работи "нормално" с по-бедни смеси (вече е обеднен) - допълнителното обедняване ще създава проблеми в по-голяма степен отколкото при стандартния мотор - според мен.
Публикувано на: 13 Окт 2005 14:25
от the_rider
Чакай чакай, в случай, че в лийн бърн двигетелите има и други промени освен горивната рейка, свещите, някъф регулатор, и програмата на рс-то, то те биха били насочени към това да издържа на по-високи от нормалните температури, които се получават при горенето на по-бедна смес. Когато гориш газ ти обедняваш или оботгатяваш сместта спрямо някакъф стандартен показател на изгорелите газове. Който е съобразен с принципното положение на бензинов двигател, отговарящ на ЕВРО 3, в случая. Двигателя неможе да се самообедни ти му задаваш ква да е сместта и ако той и преди да му задаваш - сиреч докато е горял бензин, е горял без проблем бедна смес, то невиждам кво ще му попречи това че му подаваш малко по-бедна смес и на газ. Поне няма да му пречи повече отколкото на този двигател който е изчислен за по-богата смес.
В интерес на истината мисля, че освен изброените по-торе промени и ламбда сондата с принудително подгряване, няма други промени в този мотор сравнено със стандартния 4а-фе. Съгласен съм само че ламбдата от този тип би могла да е по-податлива на няква повреда, но дори и да се развали, ако я емулираш и си перкаш на газ вероятно би могло да се мине и без подмяната и. Стига да не и се прецака подгряването щото рс-то следи и това
Публикувано на: 13 Окт 2005 14:32
от jamie
Така да.
Атакувах тезата че лийн бърна би работил на по-бедни смеси на газ отколкото съответния нормален мотор. Така както обясняваш нещата - не би следвало да има проблем.
то те биха били насочени към това да издържа на по-високи от нормалните температури, които се получават при горенето на по-бедна смес
По-скоро към подход за избягване на такива по-високи температури - било с намаляване на ъгъла на запалване, било с ре-дизайн на компресионната камера.
Публикувано на: 13 Окт 2005 14:59
от the_rider
Едното, което със сигурност знам е че ижекторите не са монтирани върху смукателните колектори а след тях, направо върху главата. Предполагам, че това би могло да се нарече "ре-дизайн на компресионната камера". Но излежда там се нагряват повече и по-лесно им се прецаква намотката. Ъгъла на запалването незнам дали е променян, но газаджийте бяха удивени защо имам толкова голямо предварение. В момента съм дори с по-малко предварение отколкото беше на бензин. А всички твърдят, че на газ се кара с по-голямо предварени от на бензин. Може и да са в грешка били де щото не ми изглеждаха много в час..аз тогава ви разпитвах за това предварение, ако си спомняш, но така и не се изясниха нещата. После колата се поуправи и "улегна" и вече не мисля да барам делкото отново.
Публикувано на: 17 Окт 2005 11:54
от Реконструктор
jamie написа:Реконструктор написа:Е, очевидно е, че симулатора ще симулира бедна смес, за да няма излишно обедняване. За разхода в този случай няма смисъл да се притеснява човек, при положение, че кара на газ.
Хайде пак погледни цената на газта

Е кво общо има цената на газта, бе батка. Лабдата играе само като се кара на бензин, нали се сещаш. ;)
Публикувано на: 17 Окт 2005 11:57
от jamie
Реконструктор, чети цитатите докрай и ще знаеш.

Практически въпроси
Публикувано на: 28 Юли 2018 10:19
от Ivanov
Пичове, имам един въпрос: колата е 1.6 лийн бърн. Защо върви на газ повече с откачен детонационен датчик?