Страница 3 от 3
Здрасти,колега
Публикувано на: 17 Апр 2008 09:31
от dimvex
Не искам да те разочаровам,но 100 отана бензин можеш да си сипеш или в Обединените Арабски Емирства или в Саудитска Арабия.Това е тъжната истина за бензина....
Здрасти,колега
Публикувано на: 17 Апр 2008 09:31
от dimvex
Не искам да те разочаровам,но 100 отана бензин можеш да си сипеш или в Обединените Арабски Емирства или в Саудитска Арабия.Това е тъжната истина за бензина....
Публикувано на: 17 Апр 2008 09:50
от rudolf
bad_dog написа:rudolf написа:bad_dog написа:
Много подробно и точно написано. Само ще добавя, че колите, за които става дума нямат динамична промяна на аванса - т.е. според мен става дума за плацебо ефект.
аз сега се замислих,,,бат дог- чисто теоритично,,,ако по някакв причина,,примерно- висок октан бензин ,постигнеш по късно изгаряне-не би ли трябвало колата да работи по тихо и ефекта да е загуба на мощност и покачане на температура?....което да подвежда колегите с по мека и тиха работа на мотора??
Да изгаря по-късно - например в изходящите колектори и ауспуха? И както това ще доведе до по-тиха и мека работа?
аа незнам,,,аз съм тоя дет пита

...
Публикувано на: 17 Апр 2008 11:30
от rudolf
чесно казано,,разсъждавах хипотетично в насока---дали ако има късно възпламеняване-това не води до по ниско налягане в камерата -което да доведе до по мека и тиха работа на двигателя,,, което да подведе собственици че е по ефективен,,,
просто незнам как работи автомобил с много върнат аванс,,,не като мощност ,а като работа..
предполагам че те разсъждават че щом е шумен са детонаций,,което лекуват в висок октан,,,при положение че не са детонаций-остава плацебото:)
Публикувано на: 17 Апр 2008 14:05
от Slayer
Високооктановият бензин има по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановия. При двигател, който е настроен за работа с 95 например, при използване на 100 октана бензин, максималното налягане в цилиндрите се постига малко след оптималния момент. Поради тази причина, резултатът от използването на високооктанов бензин е понижаване на мощността (макар и минимално).
Относно детонациите, смятам че средностатистическият водач на МПС няма способността да чува детонации. Той има способността да ги вижда - под формата на липсваши парчета от челото на буталото.
И за да не бягам много от темата, аз лично сипвам 100 октанов бензин от OMV с презумцията, че поне мога да очаквам той да е 95 или малко отгоре.