Страница 3 от 3

Публикувано на: 19 Авг 2005 22:55
от ugabuga
a be pich, jamie-to ne ti go kazva da te drazni (samo). neshtata sa tochno taka kakto gi kazva. Ako si gledal ralita i kakvi li ne, lostovete sa tolkova dulgi che stigat chak do kormiloto pochti, za da moje po-malko rastoianie da izminava rukata ot kormiloto do losta.

sled tova sushto kato ti e veche rukata na losta hoda e po-maluk. Tova moje da ti se stori nelogichno shtoto po dulug lost oznachava po dulug hod. Da ama ne vinagi, zashtoto drugua krai na losta (toz deto e vutre i ne go vijdash) e sushto udaljen i poradi tazi prichina obshtia hod pri smeniane na skorostite i po-malak. vzemai malko akul kato ti davat horata, ne da se draznish

Публикувано на: 19 Авг 2005 23:09
от agent dust
ugabuga, аз не съм казал, че лоста ще е ниско долу, само че ще е скъсен :)

при ралитата се използва специална техника за въртене на волана. аз не искам да правя рали автомобил :thumbsup: щеше да е добре jamie да попита какво точно искам и след това да ми казва кое било правилно и кое не, нали така? казвам че ще си купя оригинален куикшифт комплект, това не е "опростенчески и праволинейно", явно е мислено по въпроса :)

знам че jamie е добре запознат с това и онова и бих го попитал с удоволствие кое е правилното, ако имах причина :thumbsup:

Публикувано на: 19 Авг 2005 23:11
от ALTEZZA
poprincip kas lost ne e savsem pravilno ime, na angliiski e short shifter, no vsastnost istinskoto ime e quick shifter. ili inache kazano razmera na losta niama nisto obsto s tova dali ste prevkluchvash barzo, tova koeto e vajno e kakvo raztoianie izminava za da prevkluchish. az moia lost go smenih s takav kadeto pochti ne e po kas ot originalnia, no razlikata e napravo ogromna v prevkluchvaneto. do sega niama chovek det da se e kachil v kolata mi i da ne e ostanal izomen ot nego. daje biah pravil snimki edno vreme za IS foruma kakva e razlikata mejdu originalnia lost i segashnia. originalnia za da prevkluchi ot nuleva na parva izminavashe 2 incha pat(kat se meri na topkata, kadeto e rakata), kat slojih drugia veche izminavashe 1 inch, ili inache kazano namali patia na 50%.

Публикувано на: 19 Авг 2005 23:20
от agent dust
да и аз гледах такива лостове - наистина има голяма разлика. има един куп варианти, но досега ми харесва най-много с по-къс, но повдигнат лост.

Публикувано на: 20 Авг 2005 12:12
от jamie
maggrabar, можеш да не ме питаш - дотук начина ти на кар билд ми "харесва" - но все пак колата си е твоя и ако предпочиташ да лежиш върху скоростния лост - избора си е твой :-) По този път са минали вече доста хора - мисля че преоткриването на топлата вода е излишно. Смятам че това е последния модел който заслужава да се набутат боклуци ("тунинг") в него - но вече ги виждах и на газ (запушени инжектори и изгорели помпи), товарени (счупени пружини и изтекли амортисьори, полуразрушен интериор), "ремонтирани" (включително с фарове и маска от Форд Ескорт '81) така че почти нищо не може да ме стресне. Един пич беше го описал много добре: "Слагайки боклук в колата - правите така че да карате боклук". Затова моето предпочитание е към по-качествени части - още повече когато са афтърмаркет, предпочитам и да хвърля повечко труд пред това да го направя надве-натри колкото да го подкарам.

ПП: Алтеза го е описал много добре - куик не означава шорт - в буквалния смисъл.

Публикувано на: 20 Авг 2005 17:21
от Japanese_fever
maggkrabar написа:
jamie написа: Питам - как стигаш до скъсения си лост ?
с каране ohmy.gif
разсъждаваш опростенчески и праволинейно.

а де! спортното каране е свързано с опростени и ефикасни действия. слагам си лоста където и както на мен ми е удобно, ако искам и със зъби ще го местя :)
Toj iska da ti kaje, 4e po-kusiq lost uveli4ava razstoqnieto ot nego do volana i taka fakti4eski pravi6 po-dulgo dvijenie za da dostogne6 losta.
A Jamie ti kazva, 4e se pesti pove4e vreme, ako losta e s kus hod, no e po-dulug ot normalniq!
Tova razbra li go, koeto si e absoliutna istina, samo 4e ne znam kak se postiga. Jimie qvno znae. smile.gif

Публикувано на: 20 Авг 2005 17:41
от jamie
http://www.aeu86.org/Writeup/Gearbox/DI ... index.html

Eдин доста зле изпълнен вариант.


http://www.technotoytuning.com/t3_site_ ... shift.html

А този е вече готов продукт.

Публикувано на: 20 Авг 2005 17:47
от Japanese_fever
A tvoq produkt na kakva cena 6te bude? :whistle:

Публикувано на: 20 Авг 2005 18:03
от jamie
Moя е нещо средно като изпълнение - не е толкова лъскав като Т3 :-)
Няма цена - за момента е само за CJ. Още повече че подобно нещо се прави по "core exchange" схема - използва се стария лост - а аз нямам склад с лостове че да произвеждам и продавам :-)

Публикувано на: 20 Авг 2005 18:20
от agent dust
Japanese_fever, това че jamie знае никак не означава, че останалите са тръгнали за гъби tongue.gif

АЕ86 е кола, която масово се тунингова. Скритият потенциал идва точно след необходимите леки модификации - дори да не усилваш двигателя. Да използваш куикшифт със скъсен лост съвсем не означва че лостът ще е далеч от волана - може да е къс с повдигнат механизъм, може и зад волана да седи - ако разполагаш с подходяшият куикшифт механизъм - продават се всякакви. Какво толкова има за умуване - хората отдавна са го направили. Дори не мога да разбера какъв е проблемът някой да иска скъсен лост - това е въпрос на личен избор и идва с практиката. Продават се, ползват се, значи може :thumbsup: Аз на такъв съм навит щото дългият е грозна работа - стърчи като някакво желязо.

Публикувано на: 20 Авг 2005 18:35
от jamie
maggkrabar написа:Japanese_fever, това че jamie знае никак не означава, че останалите са тръгнали за гъби tongue.gif

ако разполагаш с подходяшият куикшифт механизъм - продават се всякакви. Какво толкова има за умуване - хората отдавна са го направили. Дори не мога да разбера какъв е проблемът някой да иска скъсен лост - това е въпрос на личен избор и идва с практиката. Продават се, ползват се, значи може :thumbsup: Аз на такъв съм навит щото дългият е грозна работа - стърчи като някакво желязо.
Нямам претенции да измислям топлата вода - просто търся, чета и пробвам. И пример ми е Пънкара - там да видиш какво става... !
Не се продават всякакви. Само този е за АЕ86. Именно защото е "изумуван" вече - а че стърчи- стърчи, за да е удобен - не за красота. Но пък и за личния избор си прав !

ПП: Смятам че наистина повечето сте за гъби :-) И аз ги брах доста време - та симптомите лесно се разпознават :thumbsup: Държа да подчертая дебело обаче че в това няма нищо лошо - аз самия си купих колата след спор с Пънки относно качествата и.

Публикувано на: 20 Авг 2005 22:57
от Japanese_fever
maggkrabar написа:Japanese_fever, това че jamie знае никак не означава, че останалите са тръгнали за гъби tongue.gif

АЕ86 е кола, която масово се тунингова. Скритият потенциал идва точно след необходимите леки модификации - дори да не усилваш двигателя. Да използваш куикшифт със скъсен лост съвсем не означва че лостът ще е далеч от волана - може да е къс с повдигнат механизъм, може и зад волана да седи - ако разполагаш с подходяшият куикшифт механизъм - продават се всякакви. Какво толкова има за умуване - хората отдавна са го направили. Дори не мога да разбера какъв е проблемът някой да иска скъсен лост - това е въпрос на личен избор и идва с практиката. Продават се, ползват се, значи може :thumbsup: Аз на такъв съм навит щото дългият е грозна работа - стърчи като някакво желязо.
Az ne pretenderima, 4e ne sum za gubi, no ?-a be6e kak se prevkliu4vat po-burzo skorostite, a NE koj lost e po-krasiv!!! Po-burzo se prevkli4va s losta kojoto e naj-blizo do volana, za6toto pravi6 naj-kuso dvijenie!
Sega dali losta 6te e kus, ama s povdignat mehanizum ili 6te e dulug lost s kus hod ili 6te se prevkliu4va ot volana e vupros na udobstvo i vkus.
V motorsporta poslednoto, koeto se gleda e krasotata, az taka mislq. Stava ? za interiora na kolata. Ina4e krasota v motorniq sport kato cqlo e neupisuema, za men pone. NA nikoj ne mu gledat kolko mu stur4i losta, a za kolko milisecundi prevkliu4va skorostite! wink.gif

Публикувано на: 21 Авг 2005 00:39
от agent dust
с тоя лост стана голяма одисея :) по лични наблюдения времето за което ръката слиза от волана до лоста и се връща е много по-малко от времето за превключване - самото превключването е проблемът. когато лоста е на удобно място не ти отнема почти никакво време да го хванеш и пуснеш - в смисъл че ръката изминава няколкото сантиметра в повече или по-малко за практически едно и също време - малки части от секундата, освен ако съклета не е на съседната седалка. затова го слагаш където ти е удобно, но да превключва бързо :)

не знам за моторспорта, чак толкова не гледам. за мен е важно удобството и цената разбира се. в ибей има предложения за TRD куикшифт комплект за $60-$70 :) не бих казал че е скъпо за подобна екстра - само търпение е нужно да хванеш хубава оферта.

Публикувано на: 21 Авг 2005 23:52
от ALTEZZA
da prevkluchvash barzo ili losta da izglejda hubavo sa dve razlichni nesta, seki si znae na koe darji poveche estetveno, ima gi mnogo hora koito vida na kolata gi valnuva mnogo poveche ot perfomance-a, kakto kazaha, vapros na lichen izbor.
pak tova dali losta e blizo do volana ne mislia che e ot osobeno znachenie v nashia sluchai. az dosta chesto karam samo s edna raka, ta po vajno mi e losta da mi e na odobno miasto kogato rakata mi e podpriana. pak i dori da darja volana s dve race, patia koito izminava rakata do losta nisto ne ti prechi da si darjish kraka na gasta, t.e. ne se gubi ot tova vreme za prevkluchvane, pone v nashia sluchai det karame kolite si po ulicite, a ne na rali otsechka.

Публикувано на: 22 Авг 2005 00:22
от agent dust
и аз имам навика да карам с една ръка happy.gif сега обаче се отучвам от това. на старата ми кола с предно нямаше проблем, но се оказа че със задно нещата са малко по-различни - малко да ми "тръгне" задницата и ми е трудно да я "гоня" с една ръка, особено със стандартния волан - понякога се налага наистина скоростно въртене. с по-малък ще е по-лесно - няма да се налага да се набирам като гущер на круша wacko.gif