jim_beam написа:rudolf написа:...тъй че не е задължително да препоръчват 95 щото 98 е боклук...
@rudolf
никoй не е казал,че 98 е боклук.щом производителя казва мин.95 значи би могло да се кара и със 100 октана.
обаче проблема при 98 е,че има заместител на олово,което не пречи на двигателя,обаче разрушава катализаторите.а както знаем при съвременните коли електрониката (т.нар. компютър) получава данни от маса датчици,за да работи нормално двигателя.един от тях е ламбда сондата в катализатора например.
сега мисля вече този проблем го разискахме обстойно.

При спорове от този род винаги съм си мислел,че хората ,които разбират от коли в този форум,като bad_dog,jamie и т.н. само четат и се хилят на такива абсурдизми,но ги мързи да напишат как стоят нещата. biggrin.gif Обаче аз ще се включа,като имам някаква бегла представа.Значи jim_beam интересно ги обяснява нещата,които обаче не отговарят на истината.FSI двигателите на Фолксваген всички до един задължително работят с 98 бензин безоловен unleaded пише,от кой източник имаш информация,че 98 разрушава катализатора,което явно е абсурдно,защото всички нови Фолксвагени,БМВ големите спортни,Ауди спортни и т.н. работят задължително с 98 безоловен.Ако има дори малка истина в твоето изказване,то ако има добавка заместител на оловото в 98,то я има същата и в 95 и тя не вреди на катализаторите.Отделно,че това,че Лексус може да работи с 95,той може да работи и с 98 ,дори по-добре,както Тойота.Ако питате защо,то е много просто.Защото98 бензинът има по-висока устойчивост от детонации,т.е. компютърът на колата може да даде по-голям аванс грубо казано при,който 98 не детонира,така колата започва да върви повече,по-пъргаво и сваля разхода на гориво,навсичкото отгоре би трябвало и да работи по-тихо и с по-малко вибрации,това според мен.Така че в книжката на Тойота пише -да се кара с бензин 95 октана или повече.А щом го пише ,значи може.Всеки си прави сметката с кой му излиза по-евтино или с кой по-му харесва как се държи колата.Личен опит от едно зареждане само с 98 е несериозен.Аз още не съм зареждал с 98 защото карам достат.спокойно и 95 ми дава много хубав разход.Обаче 98 е по-устойчив бензин и дава възможност на компютъра да прави по-широки настройки на аванса на запалването,което при всички случаи е по-приятно за шофора и колата,защото при 95 компютърът дава аванс в по-тесни граници,а това спъва колата и вдига разхода,заради повечето настъпване на педала за газта.Отделно ,да се върна на колегата джим бийм,98 е напълно безсмислен за повечето стари коли без компютри,защото с него дори може да вървят по-спънато.98 има ефект най-вече именно при модерните коли с компютри ,спортните коли с висока степен на сгъстяване и при големи коли като Лексус.
А това,че някой препоръчал Лексус да се кара с 95 е нелогично ,нито от гледна точка на вървене,нито от гледна точка на разход,единствено от гледна точка на спестяване от цената на горивото.Аз голяма и луксозна кола като Лексус бих карал с 98 безоловен.Просто изгарянето ще е по-добро и бензинът е по-силен.
Другият колега митоко,бих искал да му кажа,че налягане на бензина,при което има най-пълно изгаряне не е показател на бензина.
На колегата с джипа Рав4 ,дизеловия,предполагам ,че разходът с по-хубавата нафта се е завишил заради студовете,през които е карал с нея,а не ,че е по-лоша от по-евтината.
А между другото зареждам с 95H само на OMV.Скоро мисля да пробвам и 98H да видя каква ще е разликата в поведението на колата и разхода. А все се чудя какво е положението с 95 V-power i 100 V-Power Racing на Шел.Ако някой има впечатления да каже ако иска. biggrin.gif На Шел отдавна не зареждам заради лошо качество,но ми е интересно дали са оправили горивата и особено V-power дали е добър.