Страница 3 от 7

Публикувано на: 01 Фев 2008 09:34
от lpcrooks
rudolf написа:лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,и дори и съвремени коли който сами си местят аванса според кнок сензора- го правят с цел предпазване от детонаций,а не тунинг или универсалност.

неразбрах защо като е лексус,,ако е обурудван с двигател който не е с спортно сгъстяване и амбиций- трябва да се настрой на бензин с голям октан??
октана сам по себе си-не дава нищо на двигателя,,,с някой случей теоритично по голям октан,при автомобили конструйрани за по нисък,може да доведе и до загуба на мощност и увеличен разход...наподобяващ ефекта на недостатъчен аванс/късно запалване.

тъй че не е задължително да препоръчват 95 щото 98 е боклук.
по принцип не разбирам много,,само така съм чувал.
А пък аз нещо не те разбрах теб - 95 с по-голям октан ли е от 98?

Публикувано на: 01 Фев 2008 10:01
от pepa_k
desSs написа:
rudolf написа:лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,
ам за мойто яри кво се препоръчва, че ми я няма книжката blush.gif
Ами на мен на самото табло от страната на максималната скорост има едно 95 изписано. Предполагам че и при теб.

Публикувано на: 01 Фев 2008 10:16
от boikovz
На Яриса и на Королата се препоръчва по книжка минимум 95 бензин.

Публикувано на: 01 Фев 2008 10:42
от desSs
pepa_k написа:
desSs написа:
rudolf написа:лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,
ам за мойто яри кво се препоръчва, че ми я няма книжката blush.gif
Ами на мен на самото табло от страната на максималната скорост има едно 95 изписано. Предполагам че и при теб.
не виждам такова нещо. ама твоето табло май е стандартно, не електронно като моето, нали? или греша unsure.gif

Публикувано на: 01 Фев 2008 12:03
от spiritch
На Авенсиса 1,8 в книжката пише 95 или повече

Публикувано на: 01 Фев 2008 12:55
от mitoko
spiritch написа:Аз зареждам на ОМВ 95 октана, значи искате да кажете, че ако заредя 100 ще си повредя колата. А заместители на оловото има във всеки безоловен бензин.
има голяма вероятност.... по-бързо ще се износят сегменти гарнитури и т.н., при редовна употреба разбира се :whistle:

Публикувано на: 01 Фев 2008 12:57
от LEXUS
jim_beam написа:
rudolf написа:...тъй че не е задължително да препоръчват 95 щото 98 е боклук...
@rudolf

никoй не е казал,че 98 е боклук.щом производителя казва мин.95 значи би могло да се кара и със 100 октана.
обаче проблема при 98 е,че има заместител на олово,което не пречи на двигателя,обаче разрушава катализаторите.а както знаем при съвременните коли електрониката (т.нар. компютър) получава данни от маса датчици,за да работи нормално двигателя.един от тях е ламбда сондата в катализатора например.
сега мисля вече този проблем го разискахме обстойно. drunk.gif
При спорове от този род винаги съм си мислел,че хората ,които разбират от коли в този форум,като bad_dog,jamie и т.н. само четат и се хилят на такива абсурдизми,но ги мързи да напишат как стоят нещата. biggrin.gif Обаче аз ще се включа,като имам някаква бегла представа.Значи jim_beam интересно ги обяснява нещата,които обаче не отговарят на истината.FSI двигателите на Фолксваген всички до един задължително работят с 98 бензин безоловен unleaded пише,от кой източник имаш информация,че 98 разрушава катализатора,което явно е абсурдно,защото всички нови Фолксвагени,БМВ големите спортни,Ауди спортни и т.н. работят задължително с 98 безоловен.Ако има дори малка истина в твоето изказване,то ако има добавка заместител на оловото в 98,то я има същата и в 95 и тя не вреди на катализаторите.Отделно,че това,че Лексус може да работи с 95,той може да работи и с 98 ,дори по-добре,както Тойота.Ако питате защо,то е много просто.Защото98 бензинът има по-висока устойчивост от детонации,т.е. компютърът на колата може да даде по-голям аванс грубо казано при,който 98 не детонира,така колата започва да върви повече,по-пъргаво и сваля разхода на гориво,навсичкото отгоре би трябвало и да работи по-тихо и с по-малко вибрации,това според мен.Така че в книжката на Тойота пише -да се кара с бензин 95 октана или повече.А щом го пише ,значи може.Всеки си прави сметката с кой му излиза по-евтино или с кой по-му харесва как се държи колата.Личен опит от едно зареждане само с 98 е несериозен.Аз още не съм зареждал с 98 защото карам достат.спокойно и 95 ми дава много хубав разход.Обаче 98 е по-устойчив бензин и дава възможност на компютъра да прави по-широки настройки на аванса на запалването,което при всички случаи е по-приятно за шофора и колата,защото при 95 компютърът дава аванс в по-тесни граници,а това спъва колата и вдига разхода,заради повечето настъпване на педала за газта.Отделно ,да се върна на колегата джим бийм,98 е напълно безсмислен за повечето стари коли без компютри,защото с него дори може да вървят по-спънато.98 има ефект най-вече именно при модерните коли с компютри ,спортните коли с висока степен на сгъстяване и при големи коли като Лексус.
А това,че някой препоръчал Лексус да се кара с 95 е нелогично ,нито от гледна точка на вървене,нито от гледна точка на разход,единствено от гледна точка на спестяване от цената на горивото.Аз голяма и луксозна кола като Лексус бих карал с 98 безоловен.Просто изгарянето ще е по-добро и бензинът е по-силен.
Другият колега митоко,бих искал да му кажа,че налягане на бензина,при което има най-пълно изгаряне не е показател на бензина.
На колегата с джипа Рав4 ,дизеловия,предполагам ,че разходът с по-хубавата нафта се е завишил заради студовете,през които е карал с нея,а не ,че е по-лоша от по-евтината.
А между другото зареждам с 95H само на OMV.Скоро мисля да пробвам и 98H да видя каква ще е разликата в поведението на колата и разхода. А все се чудя какво е положението с 95 V-power i 100 V-Power Racing на Шел.Ако някой има впечатления да каже ако иска. biggrin.gif На Шел отдавна не зареждам заради лошо качество,но ми е интересно дали са оправили горивата и особено V-power дали е добър.

@ lexus

Публикувано на: 01 Фев 2008 13:42
от mitoko
@ lexus
исках да кажа нещо но не се изразих разбираемо.
свойсто на бензина е самовъзпламеняването. и то зависи от Температурата и налягане. съответно може да се изрази в крива(графика от точки).

"98 е напълно безсмислен за повечето стари коли без компютри" wacko.gif

На Трабанта съм му сипвал от почти всики бензиностанции и видове бензин(95 и 98) и 100% мога да кажа че с 98 върви по добре и харчи по-малко. :thumbsup: доказано е :thumbsup:

ПОЗДРАВИ biggrin.gif

Публикувано на: 01 Фев 2008 14:04
от jim_beam
добре,пропуснах да кажа,че това за 98 важи за австрия.този бензин се предлага все още тук,заради колите без катализатори и моторите.той е почти пълен аналог на стария оловен бензин и няма нищо общо с безоловните.
какъв е 98 в бг не знам,но тук концерните се готвят да премахнат нормалния безоловен 91 и да вкарат нов сорт,предполагам 100 октана.понеже олдтаймери винаги ще има е възможно 98 да остане за по-дълго.
понеже в бг има доста коли без катализатори предполагам,че 98 има същото предназначение и състав като тук.
причината да има такъв бензин е,че безоловните износват бързо старите двигатели без катализатор,такова е поне обяснението тук.а в япония например предполагам такъв изобщо няма. biggrin.gif

Публикувано на: 01 Фев 2008 14:37
от Nixter
mitoko написа:аз не съм чувал, а чел че бензина има и други показатели с които се измерва качеството му освен октановото число, като например :
*време за изгаряне
*налягане при което е по-пълно изгарянето
Да не забравим и КАЛОРИЧНОСТ. Газта примерно има по-виоко октаново число от бензина, но разхода и зависи от калоричността. За т'ва често се чудим що като зареждаме от различни газстанции - ни гори различно. Мисля че и бензина може да има различна калоричност.
Ако греша, моля някой който разбира повече да ме поправи.

Публикувано на: 01 Фев 2008 15:04
от rudolf
Nixter написа:
mitoko написа:аз не съм чувал, а чел че бензина има и други показатели с които се измерва качеството му освен октановото число, като например :
*време за изгаряне
*налягане при което е по-пълно изгарянето
Да не забравим и КАЛОРИЧНОСТ. Газта примерно има по-виоко октаново число от бензина, но разхода и зависи от калоричността. За т'ва често се чудим що като зареждаме от различни газстанции - ни гори различно. Мисля че и бензина може да има различна калоричност.
Ако греша, моля някой който разбира повече да ме поправи.
ми доколкото знам калоричността му е една, и щом няма детонаций и кнок сензор който да мести аванса- аз не си обяснявам откъде идва икономия с 98 и нуждата от такъв.

що се отназя за газта- тя неслучайно се нарича пропан-бутан,,и е в различни пропорций на газовете-земен и летен сезон от което се получава разлика в калоричността,,,,,,есента и пролетта най често се забелязват разлика в вървенето и икономиността,но там разликата се получава единствено от това-някой бензиностанций зареждат с новата за сезона,,,други карат с старата,,трети внасят от румъния и гърция в в друго съотношение,...а не лоша е газта- добра и ласкава е на друго място,,,,еее предполагам и присмесите влият,но според мен са пренебрежимо по малки.,,

[quote="LEXUS"Отделно,че това,че Лексус може да работи с 95,той може да работи и с 98 ,дори по-добре,както Тойота.Ако питате защо,то е много просто.Защото98 бензинът има по-висока устойчивост от детонации,т.е. компютърът на колата може да даде по-голям аванс грубо казано при,който 98 не детонира,така колата започва да върви повече,по-пъргаво и сваля разхода на гориво,навсичкото отгоре би трябвало и да работи по-тихо и с по-малко вибрации,това според мен..quote]

ми аз не съм имал и не съм се интересувал много,но това което знам е че електрониката има защитни функций-тя намалява аванса при детонаций,,,като после помалко го побутва напред и се услушва,,,но незнам дали това нещо е без граници и безконечно,при стандартна електроника и заводски спецификаций,,,и с 98 ще подмине завоските си данни......друг е въпроса ако е за 95,,а в бг 95 е с 91-92 октана,, а 98 е реално 95....

Публикувано на: 01 Фев 2008 15:39
от pepa_k
desSs написа:не виждам такова нещо. ама твоето табло май е стандартно, не електронно като моето, нали? или греша unsure.gif
Ето ми го таблото и се вижда където пише (до максмалната скорост 240)

Малко е замъглено ама току що го снимах с телефона. Пише Е95-А cool.gif

Твоето табло не е ли същото?

...

Публикувано на: 01 Фев 2008 16:03
от rudolf
пепа,,,това на твойто табло значи--след 240км/ч да преминеш на 95,,че иначе излиташ tongue.gif

Публикувано на: 01 Фев 2008 16:07
от desSs
pepa_k написа:Твоето табло не е ли същото?
ммм нема нищо общо smile.gif

Re: ...

Публикувано на: 01 Фев 2008 16:25
от pepa_k
rudolf написа:пепа,,,това на твойто табло значи--след 240км/ч да преминеш на 95,,че иначе излиташ tongue.gif
Ами ще се пробвам и ще докладвам ... само да се добера до някоя писта от F1 и пак не съм сигурна дали ще ми стиска :supz: