Страница 3 от 5

Публикувано на: 23 Юни 2005 11:31
от Lubo_car2
Незнам за бензина ( които е 0,99 за А92 и 1,06 за А95 в Австрия - евро ), но само ще ви кажа, че нафтата в Амщетен в Австрия, на колконка за тирове, откъдето може всеки да си зареди е 0,58 евро цента....шах и мат просто, ебаси европата ебаси българията.....

Публикувано на: 06 Юли 2005 11:27
от nasco
Ами вече мина $60 барела и се чуват прогнози за минимум $100 барела до нова година :(

Видях Avensis VVT-i на Пропан-Бутан явно става и на Метан и на Пропан-Бутан

Тъ проблема сега вече не ми е "да слагам или не?" а "какво да слагам - метан или пропан-бутан?"

за сега съм стигнал до следните мои изводи, които не претендирам че са вярни:

***** Метан :
+ ниска цена (3,5-4 / 100км)
+ не зависи от цената на петрола , получава се по много начини от различни суровини - гориво на бъдещето
- тежки бутилки - налага се подсилване за задния мост и преглъщане на факта, че мекото возене преди заприличва на возията не неска кошица
- няма бутилка за мястото на резервната гума - оттам заемане на част от багажника
- поради по-бавния процес на изгаряне на метана има по-голям риск от прегаряне на клапани
- по-малък пробег с 1 зареждане и малко зарядни станции - за мен това не е съществен проблем
+ не се нуждае от изпаряване което позволява използването му при по ниски температури
- По скъпа уредба - 2400лв (пропан-бутан 1800лв) - уредбата е една и съща, газов инжекцион, рзликата в цената идва от по скъпите бутилки за Метан

***** Пропан-Бутан
- По-висока цена от Метана (7-8лв. / 100км)
- зависи до някъква степен от цената на петрола, но се добива и отделно и зависимостта не е право пропорционална
+ бутилка с всякаква форма и за мястото на резервната гума - оттам не заемане на част от багажника
- по-голям пробег с 1 зареждане
- за изпаряването му се изисква изчакване на загряване на двигателя - не много полезно за многократни къси преходи в судено време

Не претендирам че рабирам от АГУ но това са ми изводите от разговори с специалисти и хора каращи на 2та вида гориво

дайте си мнението какво да слагам и защо

Публикувано на: 06 Юли 2005 19:36
от Xeku
Много точно си се изразил за метана, че е горивото на бъдещето, но не и на настоящето! От отрицателните му страни най важната е все още силно ограничените възможности за зареждане, дори и в София, да не говорим за останалата част на страната. Казваш, че това не ти е проблем, не знам защо мислиш така? Ако трябва да зареждаш през 200км, замисли се как ще става това на практика! Май работата върви към пропан-бутан, а?

Публикувано на: 06 Юли 2005 20:23
от nasco
Xeku в Пловдив съм и карам основно в града и на 50-60 км. от него по 2-3 пъти в годината по на далече - тогава до където стигне после на бензин. В Пловдив има 2 Метан станции, знам че има в София, Русе, Варна, Велико Търново, всеки момент ще стартира в Стара Загора - ако още се са я пуснали, за Бургас чух че са започнали да строят. Но както писах това ми е най-малкия проблем, че още няма станции , смятам че до година - две ще има дотатъчно, поне за моите нужди.

Едит: Пловдив е компактен град и да стигна до Метан станцията ми са нужни 10 мин

Публикувано на: 07 Юли 2005 09:57
от jamie
nasco написа:Xeku в Пловдив съм и карам основно в града и на 50-60 км. от него по 2-3 пъти в годината по на далече - тогава до където стигне после на бензин. В Пловдив има 2 Метан станции, знам че има в София, Русе, Варна, Велико Търново, всеки момент ще стартира в Стара Загора - ако още се са я пуснали, за Бургас чух че са започнали да строят. Но както писах това ми е най-малкия проблем, че още няма станции , смятам че до година - две ще има дотатъчно, поне за моите нужди.

Едит: Пловдив е компактен град и да стигна до Метан станцията ми са нужни 10 мин
Помисли и за пълния багажник с бутилки, както и за ремонта на окачването отзад на всеки 2-3 години.

Публикувано на: 07 Юли 2005 11:57
от El Camino
Moмчета, не знам каква ви е тая мания да пазите колите оригинални, ама аз ако съм си в Бг (а то и тук се замислям) и карам кола като Карината (дето едва пъпли) ВЕДНАГА бих и забил една цистерна отзад, без да ме боде, на колко време ще сменям амортисъори или оправям двигател. Практиката показва, че и без АГУ аморт. и сие се сменят на под 40К километра в БГ, което със или без не дава голямо отклонение.
Двигател? Баси, как само аз не чух някой да си оправя двигателя от газ (освен БМВтата със пластмасовите колектори). Ми и да го оправям - на 45К километра на година, колкото карам горе долу, ще спестявам тук над 2000 евро, във БГ нека тва да са 3000 лева - е колко е ремонта на тоя двигател? На 3 години да го правя нов - ми тва са 9000 лева минимум?
Слагайте си газ и не робувайте на колите! Лъскави ламарини - едно време катерехме планините с москвичите и шкодите, ся остава да тръгнем пеша да не ги одраскаме? Те освен удоволствие имат и една много важна първична функция - да превозват. Магарета, демек (точка).
Изключително жалко е да прочетеш в БМВ форума, как карат с по 4лв 20км и мрънкат, че не стигали и за толкова, а някой като се обади за газ всички вкупом показват мъжество - "Ти луд ли си бе? БМВ на газ?".
Баси, що нямам газ, да ми е лошо ...

Наско, а ти слагай метан мен ако питаш. Това е горивото и не след години а месеци ще се наложи. Бензиностанции има.
Ако искаш повече инфо за това, пиши ми. Знам едно момче, което кара на метан и е доволно и от вървенето и от зареждането.

Публикувано на: 07 Юли 2005 12:30
от b_d
El Camino написа:Moмчета, не знам каква ви е тая мания да пазите колите оригинални, ама аз ако съм си в Бг (а то и тук се замислям) и карам кола като Карината (дето едва пъпли) ВЕДНАГА бих и забил една цистерна отзад, без да ме боде, на колко време ще сменям амортисъори или оправям двигател. Практиката показва, че и без АГУ аморт. и сие се сменят на под 40К километра в БГ, което със или без не дава голямо отклонение.
Двигател? Баси, как само аз не чух някой да си оправя двигателя от газ (освен БМВтата със пластмасовите колектори). Ми и да го оправям - на 45К километра на година, колкото карам горе долу, ще спестявам тук над 2000 евро, във БГ нека тва да са 3000 лева - е колко е ремонта на тоя двигател? На 3 години да го правя нов - ми тва са 9000 лева минимум?
Слагайте си газ и не робувайте на колите! Лъскави ламарини - едно време катерехме планините с москвичите и шкодите, ся остава да тръгнем пеша да не ги одраскаме? Те освен удоволствие имат и една много важна първична функция - да превозват. Магарета, демек (точка).
Изключително жалко е да прочетеш в БМВ форума, как карат с по 4лв 20км и мрънкат, че не стигали и за толкова, а някой като се обади за газ всички вкупом показват мъжество - "Ти луд ли си бе? БМВ на газ?".
Баси, що нямам газ, да ми е лошо ...

Наско, а ти слагай метан мен ако питаш. Това е горивото и не след години а месеци ще се наложи. Бензиностанции има.
Ако искаш повече инфо за това, пиши ми. Знам едно момче, което кара на метан и е доволно и от вървенето и от зареждането.
Владе,
според мен отчасти си прав, отчасти грешиш.
Основният проблем не е в газта като гориво, а в некадърния монтаж, който е масово срещано явление.
За мен лично метана е решение за сравнително голяма кола (не и за Корола).
Относно цените на газта - пропан-бутана се получава при производството на бензин и е нормално цените да са пропорционални. Лятото газта е 1/2 до 1/3 от бензина - зимата е стигала и до 3/4 от цената на бензина. Нещо не го вярвам обяснението с различното отношение на съставките.
Не на последно място е кой какво иска от колата си. Да е магаре или расов кон. Ако е магаре - веднага газ без замисляне.
:thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 07 Юли 2005 13:04
от El Camino
Ами Асене, аз не виждам да си противоречим, поне аз съм съгласен с това, което си писал biggrin.gif . За расовия кон и работното магаре е ясна работата, аз също за Карината си го мисля. Но и гъзария на гол гъз пак не става (карам БМВ, ма нямам пари за тунжда 95 или много бърз Голф (дизел)).
Другата гледна точка за мен е, че нямам намерение да се женя за кола, че толкова да я коткам. Година ... две максимум - живота е кратък. Може би някой ден като се кача на всички и знам, че ето тая ЩЕ е:)). Е да - Королата остава;).

За съотношенията - за съжаление нямам наблюдения на пазара в БГ - тук си е константно - 0.60 .. 0.70 газта, 1,10...1,30 сега бензина. Дори да варират цените, сумарно пак се получава разлика в България от около 30 - 40%, която оправдава газта. А и аз предпочитам да ми е евтино лятото - тогава карам доста повече от зимата.
Както и да е, то срещу фактите няма как да се рита. Метана го споменах, с идеята че е горивото на бъдещето. В Германия има 548 станции за течен газ (LPG) и 435 за компресиран натурален газ - разбирай метан:) (CNG).
Въпреки предимствата на LPGто, с много по - голяма скорост се развива CNG структурата, както и двигателите, които се разработват са изключително за CNG (за мерцедес и опел знам да имат такива серийни) заради екологичността му и "независимостта" от петролните залежи. В тоя смисъл на бих спестил от разликата LPG - CNG, а бих свалял една предавка по - надолу и с пълна газ наслаждавал на разликата на цените CNG - LPG в последствие, когато я мяркам на бензиностанциите.
Залежите от метан се изчисляват в момента на достатъчни за 50 - 100 години, но както ти спомена, той е страничен продукт при разграждането на какво ли не и промишленото му добиване е мислимо, ако се наложи.. или по - скоро като почне да намалява:).
Ма докато се усетят всички, найш колко време ще си карам на половин цена от цената на газта? Щото тежка бутилката и ще сменям пружини отзад biggrin.gif tongue.gif . Нека да е лош метана:)).
Пък след 50 години като свършат запасите, я камилата, я камиларя...

Публикувано на: 07 Юли 2005 14:00
от Гост
El Camino написа:освен БМВтата със пластмасовите колектори
и Corolla-та ми е с пластмасови колектори ;)

Публикувано на: 07 Юли 2005 14:00
от El Camino
Малко по - конкретно по темата rolleyes.gif :

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=21128

Публикувано на: 07 Юли 2005 14:04
от nasco
Anonymous написа:
El Camino написа:освен БМВтата със пластмасовите колектори
и Corolla-та ми е с пластмасови колектори ;)
Тва бях аз :)
bad_dog написа:Относно цените на газта - пропан-бутана се получава при производството на бензин
и не само от бензин ;) добива се и отделно

Публикувано на: 07 Юли 2005 14:16
от El Camino
Наско, всичко се прави. В Германия за около 1500 - 2500 до колкото съм чувал инсталират на всичко. И съм сигурен, че няма да гърми, щото ще останат без манджа сервизджиите.
Значи трябва да попиташ директно, а също и какви гаранции дават.

Още малко по темата:

http://www.segabg.com/12052005/p0030005.asp

Публикувано на: 07 Юли 2005 14:42
от jamie
Camino, не говоря за смяна на 40к км, а примерно на 10-15к.
И то не само на амортисьори а и пружини. Сметката излиза на плюс - спор няма - но само за по-голяма кола с по-сериозен пробег (в БГ пробега типично е под 10к км/годишно). От "спестените" пари извади доста сериозна сума за метан-инсталацията - ако не съм такси - не го виждам големия "кяр" дори в по-дългосрочен план.

Публикувано на: 07 Юли 2005 14:54
от El Camino
jamie написа:Camino, не говоря за смяна на 40к км, а примерно на 10-15к.
И то не само на амортисьори а и пружини. Сметката излиза на плюс - спор няма - но само за по-голяма кола с по-сериозен пробег (в БГ пробега типично е под 10к км/годишно). От "спестените" пари извади доста сериозна сума за метан-инсталацията - ако не съм такси - не го виждам големия "кяр" дори в по-дългосрочен план.
За 10К е далавера на дребно. Вектрата ми за това няма газ. Ма всеки е бил на училище до 3ти клас и може да събира и умножава:).

А за пружини и амортисьори на 15К.. не ти вярвам:))).
Москвичите едно време натоварени с торби цимент да не сменяха всеки 15К? Във Сънито имах 1 година постоянно 50кила отзад музика. Да не би да да ми отслабнаха амортисьорите накрая? Или хората със семейства дет си возят децата отзад (100тина кила) да сменят амортисьори на 15К? biggrin.gif
Споко, тва да е проблема biggrin.gif

Публикувано на: 07 Юли 2005 15:05
от jamie
El Camino написа:
jamie написа:Camino, не говоря за смяна на 40к км, а примерно на 10-15к.
И то не само на амортисьори а и пружини. Сметката излиза на плюс - спор няма - но само за по-голяма кола с по-сериозен пробег (в БГ пробега типично е под 10к км/годишно). От "спестените" пари извади доста сериозна сума за метан-инсталацията - ако не съм такси - не го виждам големия "кяр" дори в по-дългосрочен план.
За 10К е далавера на дребно. Вектрата ми за това няма газ. Ма всеки е бил на училище до 3ти клас и може да събира и умножава:).

А за пружини и амортисьори на 15К.. не ти вярвам:))).
Москвичите едно време натоварени с торби цимент да не сменяха всеки 15К? Във Сънито имах 1 година постоянно 50кила отзад музика. Да не би да да ми отслабнаха амортисьорите накрая? Или хората със семейства дет си возят децата отзад (100тина кила) да сменят амортисьори на 15К? biggrin.gif
Споко, тва да е проблема biggrin.gif
Свидетел съм как таксиджии минават на метан и в рамките на месец са със сменено задно окачване. Нормално се използват по 3 бутилки (освен ако ще се кара САМО градско) които са над 50кг общо (бутилки високо налягане). Теглил ли си си музиката ? 50 кила са бая :-)
За семейните с деца - има разлика да натовариш само задния си мост или да имаш примерно 40/60 (когато товара е на задната седалка). Да не говорим че ако си с 50-60кг бутилки (минимума) това не значи че тази кола става двуместна и отзад няма да возиш никого - а тогава ? Ами ако решиш да караш багаж ?
ПП: Проблем няма, който си е решил - ще си слага.