Страница 3 от 6
Ниво на двигателно масло контролна щека?
Публикувано на: 30 Мар 2025 19:14
от Dox
Здравейте. Имам въпрос относно какво трябва да е нивото на маслото на контролната щека след смяна? Преди няколко дена колата е облужена в сервиз на Тойота. Масло 0 - 20 и филтри. На другия ден проверих нивото беше над максимуна на щеката. След няколко дена т.е. днес нивото отново е над максимума на щеката. Правих проверка при студен двигател както и при загрят двигател 10 мин. след като съм го изгасил. Едно и също е. Нормално ли е това ниво при положение, че известни механици и не толкова известни в youtube препоръчват при смяна на масло при hybrid нивото да е по средата между минимума и максимума?
Ниво на двигателно масло контролна щека?
Публикувано на: 31 Мар 2025 10:26
от itzoa
Нищо чудно да са сипали колкото пише, че събира без да са източили напълно старото. Най-добре идете при тях и ги карайте да проверят, ако е над максимума наистина, да източат излишното, има разни помпички за целта. Не е ок да се кара така. Иначе принципно на мен ми е много зор да видя колко ми е нивото, след 10 мин. както е по книжка цялата щека е омазана и се омазва отново като я зачистя и не мога да разбера грам колко е реално. Само сутрин на студено що годе го хващам. На дизела нямах тоя проблем, защото веднага маслото става черно и си личи добре докъде е.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Мар 2025 10:30
от Hursa
► Виж съдържание
Бензина съдържа ароматни въглеводороди, но количеството им се нормира. Основно в бензина са наситени и наситени циклични въглеводороди (от хептан до въглеводородите с 11, рядко до 12 въглеродни атома). И макар към миризмата всеки да има различна чувствителност и затова да не е коректно да се определя по нея съдържанието на гориво в маслото. Но и не трябва нивото му да се повишава толкова, особено при описаната експлоатация. В картера винаги навлизат изгорели газове, но разтворимостта им е силно ограничена поради непрекъснатото им отвеждане и поради това силно намалената им концентрация. За да има такова повишаване на нивото на маслото, при това за такъв кратък период - това значи, че навлиза гориво и то в течна форма, не само пари. И това говори за лошо смесообразуване. Хвалят се с високото термично кпд на двигателите, но много по-голямо значение за икономичността и особено за екологичността има качеството на смесообразуването. И да пишат толкова за този проблем, при това за всички така наречени двигатели "динамик форс" (или както се чете), съвсем не могат да бъдат оправдани така, само може да "успокоят" ползвателите, че проблема не е дефект в конкретния двигател. Но говори за конструктивен недостатък при тези двигатели, според мен - лошо организирано смесообразуване, поне при ниски обороти и при стартиране.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Мар 2025 10:44
от Митхат
А случайно инжекторите да заработват малко по рано от стартирането на двигателя и този бензин да "измива"буталата и после хоп в картера
Hursa написа: ↑31 Мар 2025 10:30
организирано смесообразуване,
Ниво на двигателно масло контролна щека?
Публикувано на: 31 Мар 2025 11:02
от WoLF
Щом си сменял в Тойота си търсиш качеството на услугата, плащаш го! Да оправят нивото.

Ниво на двигателно масло контролна щека?
Публикувано на: 31 Мар 2025 11:06
от Митхат
Ами и аз така мислех ,че в един сервиз в Германия са ми наляли повече масло,пък то ко излезе...

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Мар 2025 11:14
от slowtraveler
Едва ли някой може да каже какво точно става... Защото може например логиката при изгасване на двигателя да е 'спри искрата', като инжекторите да правят няколко пулса докато коляновият вал спира.
Възможно е това въобще да не е гориво, а да е конденз - двигателя работи много по-студен, без възможност да изпарява (или издухва изпаренията преди да кондензират) на горивото...
Ако взема такъв хибрид, вероятно просто бих наливал 2/3 от нивото на маслото и бих го следил - ако стане max - бих го сменил и толкова... Къде е драмата (вчера сменях маслото и на косачката

)

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Мар 2025 11:40
от Hursa
Драмата си е голяма - бензин и масло - качествата са съвсем различни (това е за оная тема, която заключихте с абсурдно обобщение - тема в която е писано 15 години, решихте че можете да обобщите с две изречения). Едва ли би впръсквал по рано - тези функции би трябвало да са синхронизирани (развъртане, подаване на гориво (- все пак не е с карбуратор, а електронно контролирано впръскване, като целта е именно точност) и "искра") при това до хилядни части от секундата. За да е конденз трябва температурата в картера да е много ниска и пак - да постъпва значително количество газове (в случая пари). А маслото не би трябвало да го позволява - пак свързано със заключената тема - това масло с нисък вискозитет би трябвало да сформира достатъчно добър филм още при първите обороти (и така да "уплътни" обема над буталото). Освен това - маслото с нисък вискозитет би трябвало да позволява и по-добро извеждане на разтворените в него гориво, та и вода, особено пък газове (според мен).
Ниво на двигателно масло контролна щека?
Публикувано на: 31 Мар 2025 13:34
от Dox
Интересно какво е станало

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Мар 2025 13:36
от zorbata
Колеги - много философствате. Нещата в дв. се случват с голяма скорост минимум 700-800 об/мин - подчертавам оборота в минута и веднага когато се запали се покачват на 1200 об/мин. докато достигне работна температура.
Колко милилитра бензин харчи дв. за минута и колко от тях отиват в картера???
И за колко време ще вдигнат маслото с половин литър - например?
Та нещата може би се случват по някакъв друг начин, мисля си че трябват много стартирания на студено та да влезне половин литър бензин в маслото.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Мар 2025 13:40
от Митхат
Празни разсъждения
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Мар 2025 13:45
от slowtraveler
Hursa написа: ↑31 Мар 2025 11:40
За да е конденз трябва температурата в картера да е много ниска
Не... Трябва температурата в картера да е по-ниска от 'температурата на оросяване' (dew point)...
Съм напълно съгласен с последните мнения на zorbata и Митхат...

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 31 Мар 2025 14:13
от mapamop
zorbata написа: ↑31 Мар 2025 13:36
Колко милилитра бензин харчи дв. за минута и колко от тях отиват в картера???
1ZZ-FE на диагностика гледан, студен харчи около 1.1-1.4 литра на час на празен ход по спомен. После в топло време да слизаше на 0.8л/ч мисля. И това е вече доста дърт "асматик". При новите форсирани да извадят повече мощност двигатели може и да е повече.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 31 Мар 2025 14:23
от Hursa
И кога температурата в картера ще е по-ниска от температурата на оросяване - след като концентрацията на газовете (горивни пари и отработени газове) в газовата среда се подържа много ниска. Поддържа се разреждане и газовете се отвеждат към цилиндрите постоянно. А стените на картера постоянно, по време на работа на двигателя - са покрити с маслен слой.
zorbata написа: ↑31 Мар 2025 13:36
Нещата в дв. се случват с голяма скорост минимум 700-800 об/мин - подчертавам оборота в минута и веднага когато се запали се покачват на 1200 об/мин. докато достигне работна температура.
Колко милилитра бензин харчи дв. за минута и колко от тях отиват в картера???
Именно. И след като има толкова оплаквания от повишено ниво на маслото - следователно причината е друга - вероятно лошо смесообразуване при ниски обороти, а в града, та и не само шофираме на относително ниски обороти, т. е. причината е евентуален конструктивен недостатък при тия двигатели, недостатъчно хомогенизиране на сместа, недостатъчно завихряне и поради това недостатъчно добро изпарение. И част от неизпареното гориво се отлага по стените на цилиндрите, върху масления филм - и така попада в маслото.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 31 Мар 2025 16:17
от max-2
Наливат бензин в картера (поне 2.5),само когато е под нулата и ръмжи на място да си чистиш стъклата и да чакаш някой преди да тръгнеш. Карам такъв двигател от четири години и само тази зима се случи, но не излизах извън града и карах поне 30 сутрини по няколкостотин метра след "подгряването". Когато забелязах, че маслото се е качило с половин сантиметър на щеката го смених и започнах да робувам на колата като поливам стъклата със зимен концентрат за чистачки, забърсвам ги със стара чистачка и паля и тръгвам. Като вдигне малко стрелката включвам на ръчни предавки и до трета. Двигателя работи към 2500 оборота. При тази експлоатация не пълни бензин в картера.