Страница 3 от 3
Прегряване CH-R 1.2T
Публикувано на: 02 Сеп 2024 15:49
от Ивайло Димов
Колегата да пробва като загрее и почне да отлепя стрелката да пусне парното на макс топло и вентилатора на най-висока степен .Ако не се охлади бързо ДВГ е възможно радиатор парно да е затлачен и това да води до подобно поведение.
Прегряване CH-R 1.2T
Публикувано на: 02 Сеп 2024 15:58
от mapamop
Ивайло Димов написа: ↑02 Сеп 2024 15:49
възможно радиатор парно да е затлачен и това да води до подобно поведение
Теста за газове в антифриза ще е отрицателен при тази ситуация. Писано е по-горе че е правен, и е положителен. Тривиалните и нетолкова тривиалните неща по самата охладителна система вече са ги махнали от масата като възможности.
Пак да кажа че не виждам причина да спекулираме с фактите и да търсим проблема другаде. Похвално е че автора на темата, или сервизите които е посетил са отхвърлили всичко "евтино за ремонт" от възможните причини.
Прегряване CH-R 1.2T
Публикувано на: 02 Сеп 2024 16:02
от Ивайло Димов
Теста за газове винаги може да те подлъже ако са отваряли глава за гарнитура но пък антифриза не е сменен ще показва положителен резултат.
Прегряване CH-R 1.2T
Публикувано на: 02 Сеп 2024 22:22
от viking_s
ufer написа: ↑02 Сеп 2024 14:51
Принципно си прав, Таро, но всеки случай е конкретен. В случая и аз се съмнявам, че при него най-малкото заминава "бавно и тъжно" гарнитурата на главата, но самият аз имах проблеми с прегряване на МР-а и затова смених и капачката (при мен е само една) с нова. Старите хора казват - връзване на гащите...
По-горе съм описал, че главата е сваляна и няма никакви следи от "беля" по гарнитурата и цилиндрите.
А от относно размяната на капачките на двата кръга..... Ако и двете са прецакани то и двата кръга ще правят проблем, ако едната е прецакана при размяната ще се прояви и проблемния кръг.
Антифриза е сменен още с термостатите и радиатор, втори път при отварянето на главата.
Прегряване CH-R 1.2T
Публикувано на: 03 Сеп 2024 11:17
от ufer
Не познавам в детайли конструкцията на мотора, но двата кръга би трябвало да имат връзка помежду си. Може и да е много малко отворче... Ако главата е сваляна, без да е шлайфана, дори и при новата гарнитура може да се получи много тънък процеп (като косъм), който полека-лека започва деструктивната си функция... Без коментар оставям, че преди да се монтира всичко, е добре и главата, и блока да се проверят с планметър. Големите майстори понякога преценят на око без точния инструмент, но всеки човек може да сгреши. Така че имаш много опции. Аз просто съм привърженик на пълната проверка на всички периферни "детайли" и едва след това задълбавам към сериозните ремонти...

Прегряване CH-R 1.2T
Публикувано на: 03 Сеп 2024 11:45
от viking_s
Никъде не съм писал,че главата е свалена и качена просто така, напротив, написал сам, че детайлно е проверено и свършено всичко до момента, ако имах грам съмнение в нещо от извършеното нямаше да премълча, както спокойно мога да кажа, че теста за газове, ако беше извършен в самото
начало то термостатите, водната помпа и радиатора нямаше да бъдат сменени, защото се оказа, че подмяната им е напълно излишна, а финансовото им измерение е 2500 лв. Връзка между кръговете на мотора и турбото няма. Както и считам горните коментари за разпродажба на части и автоморги за напълно излишни, защото се съмнявам, който и да ги е писал, ако току що е похарчил близо 40 000 /с извършените ремонти до момента/ да може с лека ръка да изхвърли автомобила! Нека бъдем реалисти!
Търсим решение на проблем, а не ала бала и "мега яки съвети".
Прегряване CH-R 1.2T
Публикувано на: 03 Сеп 2024 12:20
от Ивайло Димов
Тая кола с колко катализатора е ,проверявани ли са дали не са задръстени ? Има ли некъв разход на масло ?
Прегряване CH-R 1.2T
Публикувано на: 03 Сеп 2024 12:36
от gena_bs
Желая успех на колегата с ремонта!
Не го ядосвайте с коментари! Тепърва ще разбере какво е получил за парите си, за съжаление.
Така също, че има връзка между всичко в колата! Нарича се CAN Bus.
Както и последователност за проверка на всички системи, модули и блокове в автомобила.
Последен съвет и приключвам.
Методът "сменяй наред" ще доведе само и единствено до увеличаване на безсмислените разходи по възстановяване на автомобила!
Още веднъж искрено пожелавам успех с ремонта на автомобила!
Прегряване CH-R 1.2T
Публикувано на: 03 Сеп 2024 12:46
от Akima
Темата е модерирана.
CH-R 1.2 8NR-FTS Turbo 2018 - Прегряване ?
Публикувано на: 04 Сеп 2024 12:36
от ivo_67
8NR работи по два цикъла, на Аткинсън и класическия на Ото, като режимите на двата цикъла се сменят от сложната система на газоразпределението, според товара на двигателя. Пали по Ото, в средни натоварвания е по Аткинсън и при голям товар отново по Ото, за развиване на максимална мощност. Разликата между двата цикъла има навсякъде в нета. Според мен прегряването само в определени режими на управление е свързано с тази сложна система. Като вероятно има пукнатина в блока/ главата, или от двете. В резултат на прегряване от предишния собственик. Цикълът на Ото е всеизвестен. Другият по Аткинсън се използва за минимизиране загубите предимно от сгъстителния и изпускателния такт, в някои случаи и всмукателния, които се явяват като спирачка при развъртането на коляновия вал. За целта инженерите използват промяна във фазите на газоразпределението, като при сгъстяване оставят изпускателния клапан отворен до около 1/3 от хода на буталото, след което се затваря. Разбира се реалната компресия намалява, но за да са изпълнени всички условия за безпроблемна и икономична експлоатация е необходимо да има директно впръскване, което се извършва в последната фаза на сгъстяване и турбочарджър, който компенсира до известна степен компресията. Нещо подобно е и при всмукателния такт. Поради тази причина двигател по "чист" цикъл на Аткинсън трябва да е с хибридно задвижване. Пиша този ферман, защото има чудене как понякога прегрява, понякога не.
В заключение пукнатината където и да е тя е с микроскопични размери и засега прегряването е само при единия цикъл. Когато се разшири ще прегрява перманентно. Задържането на изпускателните клапани повече време отворени, надува в системата изгорели газове.
CH-R 1.2 8NR-FTS Turbo 2018 - Прегряване ?
Публикувано на: 10 Ное 2024 20:35
от skarid
Абсолютно същия проблем имах с Аурис 1.2.
Решението се оказа шлайфане и изправяне на главата в Питстоп. Единствения проблем беше, че майсторите там не бяха отваряли този двигател, и при събирането му не успяха да монтират правилно инжекторите, което доведе до теч на бензин … Както и да е , оправиха го.
CH-R 1.2 8NR-FTS Turbo 2018 - Прегряване ?
Публикувано на: 11 Ное 2024 05:27
от slowtraveler
Добре е при ревизията да се види и водна помпа... Един от най-гадните за диагностика проблеми бях срещал при един колега - колата можеше да не прегрява цяло лято, и в един момент да прегрее... Оказа се крилчатката превърташе спрямо вала - като 'залепне', може да стои и 'да охлажда' известно време, а превърти ли докато работи двигателя - няма как да 'залепне' отново...
CH-R 1.2 8NR-FTS Turbo 2018 - Прегряване ?
Публикувано на: 14 Ное 2024 15:45
от Dian.atanasov
Колега реши ли проблема с колата
CH-R 1.2 8NR-FTS Turbo 2018 - Прегряване ?
Публикувано на: 14 Ное 2024 17:25
от Akima
! | Съобщение от: Akima |
Опишете проблемът в тази тема, ако е подобен.
При съществени разлики - създайте нова.
Използвайте препинателни знаци. |
CH-R 1.2 8NR-FTS Turbo 2018 - Прегряване ?
Публикувано на: 20 Ное 2024 19:09
от Dian.atanasov
Аз го имам абсолютно същия проблем и ме интересува какво е станало.