Страница 3 от 4
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 14:55
от slowtraveler
BOz написа: ↑15 Авг 2024 14:34
Не ми се вярва да имаш нова накладка с 2мм "феродо" върху нея.
Хаха - да, вероятно са 3-4мм

Абе - смешка си е - феродо, съразмерно с дебелината на стоманената основа (айде - мъъъничко по-дебело)...
Осносно ЕБД - говорим за баланса на спирането преди сработване на АБС/ЕБД... Сработи ли - от там нататък е ясно...
Не знам дали не съм се изразил неправилно, но представи си ако имаш спирачно усилие 100% само на задните...
Какъв ще е ефекта?
Ще спираш само на задни през по-голяма част от времето, с което ще износваш активно задни спирачки.. А ако се наложи по-рязко спиране - почти винаги ще ти сработва АБС/ЕБД, 'поправяйки баланса', ама това е само при по-рязко спиране... Докато при правилен баланс АБС/ЕБД почти няма да сработва, а износването ще е равномерно, защото ще спираш с равномерно натоварване на спирачките без да има нужда да се намесва ЕБД/АБС...
Какво имаме при авенсиса - усещаш, че тръгваш да спираш, ама АБС/ЕБД сработва на сух асфалт и що годе умерено спиране (далеч от аварийно) и изведнъж гледаш как АБС/ЕБД се бори да поправя баланса и си мислиш - ей тука я вапцах, щото не спира... След което си оправя баланса и вече започва по-активното спиране... Много неприятно усещане (изпитано многократно)
Затова и си направих извода за лошият баланс на спирачките, като навеждащите на тази мисъл факти са:
1. нелогичното бързото износване на задните спирачки; (не ми се е случвало на нито един автомобил преди и след авенсиса)
2. нелогично ранното сработване на ЕБД/АБС;
3. По-странното усещане на 'потъване' на колата, подобно на потъването при дърпане само на ръчна спирачка...
Мисля сега се изразих по-ясно

Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 17:38
от dracunculus
В Т27 АБС-ът си сработва когато е наистина наложително, не съм наблюдавал никога неадекватно ранното му активиране. Прекомерно потъване на предницата при по-интензивно спиране също няма- в Лексуса ми и БМВ 3 например е само една идея по-добре потъването на предницата, но те са и с доста по-спортно окачване от Авенсиса. Което ме навежда на мисълта, че Т27цата поне (не знам как е било при твоя, Слоу) е доста балансирана като поведение. По-активното износване на задни накладки го отдавам в не малка степен на автоматичната ръчна спирачка, която товари накладките- мнение и на приемчиците в Тойота.На тази мисъл ме навежда и фактът, че колата започна да ги износва по-бързо откакто е при жена ми, която не я отпуска ръчно преди потегляне, както правя аз

Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 17:59
от slowtraveler
dracunculus, на Т22 бе ръчна спирачка с барабан.... Абсолютно същото усещане на 'ватените' спирачки и АБС като при Т22 наблюдавах при тест-драйв на Т27 когато излезе (2008г)... Това бе и една от основните причини тогава да се откажа от Авенсиса и да взема Мазда 6 същата година (е да - и дизайна помогна

)...
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 18:56
от dracunculus
Има разлика между Т27 когато излезе 2008 и след втория ФЛ 2015 (моя). Поне като усещане. Дали и в каква степен натоварва предимно задните спирачки (ако би имало параметър, който да е обективен)…не знам
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 19:34
от slowtraveler
Възможно е, но ме съмнява - на конструктивно ниво е, а фейслифта е по дребни детайли..
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 19:36
от dracunculus
Грешиш. Във ФЛ се оправят И разни дребни грешки..... конструктивни. Пример е Лексуса ми, например
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 21:55
от slowtraveler
Имах предвид, че не вярвам да са сменяли спирачни апарати, размер дискове, размер спирачни помпи и т.н. Неща, които явно не са ги пипали с поколения

Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 22:13
от dracunculus
Не знам. Но факт е, че например при Лексус IS300h с фейслифта оправиха късия ход на амортисьорите и подобриха возията определено. При моя окачването е много балансирано. От една страна достатъчно меко и комфортно, и никога не ми е удряло на твърдо- дори и при влизане в големи дупки. От друга страна не е твърде меко, че да е нестабилно в завой. В модела преди 2016 имаше оплаквания в тези отношения точно. А бихме и тук казали, че едва ли са променяли носачи и амортисьори и настройки. Не бих твърдял нищо. Да, принципно не сменят възлови части и схеми с ФЛ, но определено явно оправят някакви очевидни грешки
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 16 Авг 2024 08:42
от slowtraveler
Настройката на окачването е малко по-друга работа - там не променяш конструктивно нищо - просто променяш параметрите на даден детайл без да му променяш конструкцията - по-твърд амортисьор или пружина...
Докато тук като минимум е нужен нов/различен спирачен апарат, а като максимум - 2х2 нови апарата с нови дискове и нова конструкция на крепежа..
А с безопасността обикновено се подхожда доста по-консервативно...
Имам предвид и друго - ако Тойота са го смятали за проблем - биха го решили още при Т22, или в краен случай - при излизане на новия модел Т25... Пък то - както виждаш се влачи и при Т27... Значи за Тойота това не е проблем... Може наистина да не е проблем, но лично на мен това бе един от 'дефектите' на Авенсис, които ме отказаха от модела.
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 16 Авг 2024 10:44
от dracunculus
А защо смяташ, че не е възможно само чрез настройка да изравниш в някаква степен неравномерното спирачно усилие? Даже, според теб, не е ли напълно в кръга на нормалното- при изеднаквено спирачно усилие отпред-отзад, да износва задните накладки по-бързо? Все пак са по-малки. ОК, друг би бил тук въпросът защо не пратят повече спирачно усилие напред, към по-голямата спирачна система (както явно е при Лексуса ми), може би точно тази констелация би била идеалният вариант, но при него има и допълнителни въздуховоди (по 2 от всяка страна), които да охлаждат предните колелета и директно спирачките. Такова нещо при Авенсиса няма, разбира се, може би и това е част от причината да го направят така- примерно 50:50 спирачно усилие, водещо до предпазване от прегряване на предните, но по-бързото износване на задните спирачки. Моето разсъждение и предположение. Със сигурност инжинерите са имали нещо предвид. И в крайна сметка са постигнали даже при Авенсиса спирачна система, която спира....спирала ми е достатъчно добре и в критичен момент, покрива си и нормите при ГТП. Да, Лексусът ми спира осезаемо по-добре....дали е само заради по-добрата спирачна система (по-големи апарати и дискове отпред с предно-подчертано спирачно усилие + допълнителни канали за охлаждане + вентилирани задни дискове) или и заради регенеративното спиране - не знам. Както казах той, за разлика от Авенсиса, си износи предни-задни накладки почти 1 към 1 равномерно - сигурно това е идеалният вариант

Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 16 Авг 2024 13:20
от slowtraveler
dracunculus написа: ↑16 Авг 2024 10:44
А защо смяташ, че не е възможно само чрез настройка да изравниш в някаква степен неравномерното спирачно усилие?
Замисли се как работи спирачната система на стандартните автомобили... Докато не работи АБС/ЕБД, системата е аналогична на автомобилите отпреди 50г..
Т.е. - имаш бутална помпа, осигуряваща налягане на изхода, пропорционално на площта на буталото и на крачното усилие.
Имаш и изпълнителен механизъм - спирачния апарат, чието усилие зависи от налягането на входа и от площта на буталцето...
Като при Тойота поне от схемите, които съм гледал - налягането се подава 'на кръст' - предна дясна/задна лява са на един кръг... И предна лява/задна дясна - на другия... Т.е. - работят с равно налягане (до момента, в който не сработи АБС)...
Промяна на баланса при еднакво налягане може да се получи само с промяна на съотношението на площта на предно/задно буталце(буталца)...
Как си представяш промяната на баланса 'с настройка'?
При Ф1 е лесно - според това, което съм гледал - там са две бутални помпи, вързани с 'кобилица' помежду си. А спирачният педал упражнява усилието по тази кобилица, като конкретното място 'се мести' с червяк по кобилицата според желанието на пилота...
Като по този начин се променя съотношението на усилието върху двете спирачни помпи

...
Ама при Авенсиса въпреки, че има два кръга - те работят с еднакво налягане и са на една ос - няма как да им променяш усилието (дори и да оставим настрана факта, че от всеки кръг се 'захранва' и предно и задно колело..
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 16 Авг 2024 13:25
от max-2
Изравняване отпред-отзад не е 50 на 50, защото ще спират първо задните.
При плавно натискане до блокиране на гумите в движение трябва и четирите гуми да блокират по едно и също време. Това е изравняване, зависи и от гуми и накладки освен от спирачната система.
Без майтап жигулата ми спираше по-добре когато е в кондиция с хубави накладки и добре регулирани ексцентрици отзад.
С форд и мазда съм имал добри попадения откъм спирачки. Почти можеш да счупиш волана преди да се включи АБС.

Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 16 Авг 2024 13:26
от dracunculus
С отделни кръгове, например, Слоу. Лесно би се направило. Но, да, вероятно си прав, че са един кръг предни и задни, което води до това за което говорих аз- задните (при еднакъв натиск на буталото върху накладката) ще се износват по-бързо.
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 16 Авг 2024 13:32
от slowtraveler
Балансът винаги е към предните, защото логично при намаляване на скоростта масата се прехвърля към предният мост. Сумарният вектор на силата на тежестта се премества напред, масата върху предните колела се увеличава... Затова и предните спирачки са 'по-мощни'... А тъй-като задният мост 'олеква' (в прекият смисъл) - при еднакво спирачно усилие върху преден и заден мост, първо би приплъзнал задният мост, защото сцеплението при по-малък натиск ще е по-малко...
Със сигурност задните на Авенсиса хващат по-слабо - няма как при еднакво налягане, но по-малко бутало, натискът да е еднакъв - проста физика

Но явно при Авенсиса им е 'попаднал' спирачен апарат с недостатъчно малко буталце... Износването го приемам като вторичен и не толкова важен ефект...
Първичният е, че просто са направили задните спирачки да спират повече от необходимото при непълно натоварен автомобил (95% от времето за шофиране)... Затова и се усеща този 'дефект' в поведението и в износването...
Може да са правили разчетите при напълно натоварено комби - не знам... Просто съм убеден, че при седаните 'има грешка в разчетите', които водят до този негативен/неприятен за мен резултат/ефект
П.С. а отделните кръгове си ги има при всички автомобили, но са за безопасност - ако откаже единият, да можеш да спреш макар и със силно занижени спирачни усилия (имал съм такъв случай - абе неприятно си е

)...
Но при шосейните автомобили със стандартна спирачна система единственият начин да промениш баланса е чрез смяна на спирачните апарати ..
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 16 Авг 2024 13:49
от dracunculus
Чисто от интерес погледнах данните за 100-0 за Т27 и еквивалентната Мазда 6 - 35,7м за Авенсиса и 36,7м за Маздата. Явно въпреки "кофти" поведението (за теб поне) успява да спре като конкуренцията (в случая и с 1м по-добре даже). Както и моят опит е, че си спира добре, да, износва задните по-бързо, но това е за мен второстепеннен проблем.