Страница 3 от 3

Влияние на масата върху разхода

Публикувано на: 14 Юни 2023 21:54
от Hursa
Не виждам такова писание smile.gif Още повече за резултата от напомпването.
slowtraveler написа: 200% само заради смяна на гуми
Това може да се нарече - "прекалено преувеличено". Примерно - повече от двадесетократно smile.gif
► Виж съдържание

Влияние на масата върху разхода

Публикувано на: 15 Юни 2023 08:21
от slowtraveler
Hursa написа: 14 Юни 2023 21:54 Не виждам такова писание Още повече за резултата от напомпването
Странно .... Ако се загледаш във формулите и схемите се вижда къде се прилага 'съпротивителната' сила и как резултатът зависи от контектното петно - колкото е то по-'късо', толкова повече намалява рамото на прилагане на съпротивителната сила и съответно - общото съпротивление спада.
Относно влиянието на гумите - ами според европейският регулатор само разликата между граничните стойности на коефициента при търкаляне между класовете A и F е двойна ..
Относно занижените числа - разбира се, че си ги занижил за ДВГ - там разходът на 100км не е 20кВтч. Но що-годе е коректно при електричка (където гумите са тънки, съпротивлението - малко и т.н.)...
И какво имаме в резултат дори при електричката ако приемем твоите разсъждения за верни?
1. 25% от разходът е от търкаляне
2. Промяната на товара при електричката е някъде 20% от масата между пълно (с шофьор) и празно.
T.e. ако променим факторите (например не напомпим гумите както е по спецификация), то отчетеното увеличение ще е 5-6% . В най-тежкият случай (шофьорът е бил слабичък, а за последващото сравнение сме натоварили автомобила до пълната му маса...
В реалност навярно разликата е под 3-4%
Ти можеш ли да установиш, че автомобилът ти е почнал да гори с 3% повече? :whistle:

Влияние на масата върху разхода

Публикувано на: 15 Юни 2023 09:44
от Hursa
Те гумите от клас ф са квадратни smile.gif
Именно - занижил. Цифрата е около една трета - 30 35%. (За електричките - знаем разхода, но за кпд трудно се намира информация, просто твърдят, че кпд на ел двигателя е много високо, високо е, но не чак толкова в случая с ел автомобилите и не зачитат другите загуби в трансмисия, инвертор (най-вече), загуби при отдаване на енергия от батерията - и като се умножат тези коефициенти (макар, че всеки от тях е висок), кпд е далеч под даденото за мотора. Докато за автомобил с двг намираме кпд по отношение на изходната мощност, с включени всички загуби. Интересува ни именно това, което получаваме на колелата, по отношение това което изразходваме от резервоара.) И не съм твърдял - че за лекия автомобил разликата в разхода между натоварено и разтоварено състояние е голям.
Hursa написа: 14 Юни 2023 11:25
► Виж съдържание
Е за новия приус може да се натовари само с около 200 кила, при солидната му маса - това е много малък прираст. То и при другите хибриди не е много по-различно. ("Леките" автомобили са си тежки, с неголяма товароносимост.) Но пък сравнявахме сув с лек автомобил smile.gif И твърдяхте, че масата въобще няма значение при равномерно движение smile.gif

Влияние на масата върху разхода

Публикувано на: 15 Юни 2023 09:57
от slowtraveler
Hursa написа: 15 Юни 2023 09:44 И не съм твърдял - че за лекия автомобил разликата в разхода между натоварено и разтоварено състояние е голям.
Ясно - не сме се разбрали tooth.gif :cheers: Мислих, че това имате предвид, визирайки, че съпротивлението при търкаляне е голямо... Точно затова се използва търкаляне, а не триене, защото съпротивлението при търкаляне е незначително на фона на 'другите съпротивления и разходи'

Влияние на масата върху разхода

Публикувано на: 15 Юни 2023 10:24
от Hursa
Не, не мисля, че е голямо. Затова ме съмняват получените загуби. 2,3 - 2,4 литра бензин. Разбира се, определил съм ги съвсем косвено (мога да го разпиша, може да има грешка), приемайки някакъв среден разход, който мисля че може да се счита горе долу за такъв. И може да греша - като цяло. Или дори това 10кг на тон е голямо.