Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Така и така ще копаеш да вкарваш кабел (или ще решиш да го свържеш по въздуха), аз бих пуснал направо трифазен кабел, в случай, че все пак размислиш в бъдеще и ти се прииска по-бързо зареждане. Това при условие, че избата има трифазна партида. Дори да няма, смяната от монофазна към трифазна партида би трябвало да не е толкова трудна процедура в енерго дружеството.
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Както писах по - рано. Трудна, не. Но досадна и продължителна. Поне за ЧЕЗ отнема 4-6 месеца, като не е да правят нещо съществено. Просто за всяко тъпо документче срока е месец и/или повече според зависи и винаги го издават в края на срока. След което следва нов тъп документ който пак чакаш. Да кажеш че са държавни структури и да оправдават съществуването си - не.

- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Миналата седмица бях направил запитване за оферта за 11 кВ зарядна станция плюс монтиране на табло с бушони и два контакта шуко допълнително.
Вчера получих информация за цената:
Вчера получих информация за цената:
- Прикачени файлове
-
- Цена зарядна станция.JPG (34.13 KiB) Преглеждано 3348 пъти
-
- Спецификация Зарядна Станция.PNG (134.77 KiB) Преглеждано 3348 пъти
-
- Подробна Цена на материали и монтаж.JPG (206.88 KiB) Преглеждано 3348 пъти
-
- Обобщена Цена на материали и монтаж.JPG (39.3 KiB) Преглеждано 3348 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Голямо табло са ти предвидили. 12 модулно ще ти свърши работа.
В моите гаражи сам си правя инсталацията в свободното време. Материалите ми струваха 550лв: СВТ кабел 32метра 3х4мм2, 15метра 3х2.5мм2, 10метра 2х1мм2, 7 АП, табло, 7 лед линейни осветителни тела, 6 довйни контакта, 10 разпределителни кутии, 2 ключа за лампи.

В моите гаражи сам си правя инсталацията в свободното време. Материалите ми струваха 550лв: СВТ кабел 32метра 3х4мм2, 15метра 3х2.5мм2, 10метра 2х1мм2, 7 АП, табло, 7 лед линейни осветителни тела, 6 довйни контакта, 10 разпределителни кутии, 2 ключа за лампи.

C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Звучи съблазнително, но вероятно няма да стане. Инсталацията е доста стара (може и да е по-хубава от новите), но в избата е тотално занемарена и не искам да поемам излишни рискове, както и преустройства на разпределителното табло. Ако всички съседи решат, това е друга бира.


- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
За трифазен ток се пускат 5 жила ако има заземяване или 4 жила ако няма. Дебелината на кабела си я предценяваш според нуждите, 4мм2 може да е малко ако планираш зарядна станция. За контакт, в който ще включваш прахосмукачка, ъглошлайф, компресор може и 2.5мм2
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Таблици за допустимо токово натоварване в зависимост от сечението и типа на проводника:
- Прикачени файлове
-
Dopustimo_tokovo_natovarvane_tables.pdf
- (1.31 MiB) Свалено 163 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Благодаря, Биро...
Възстановявам си знанията по електротехника. И в тази насока, ако пусна само троен кабел до гаража без перспектива за зарядна станция, какви биха били минималните изисквания при непретенциозен автомобил плъг ин хибрид или електричка: 3 х 2,5 или 3 х 4 мм2? Кое би било достатъчно, ясно е, че нагоре няма граница?
P.S. Хубава табличка, но трябва да се върна точно 50 години назад...

P.S. Хубава табличка, но трябва да се върна точно 50 години назад...

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Каква е идеята на троен кабел? Монофазно захранване със заземяване?
Не знам с каква мощност се зарежда плъгин хибрида. За електричка монофазна зарядна станция май е 7.4kW (32А) - в този случай сложи 6 мм2 за по-сигурно.
Всъщност по-запознатите със зарядни станции да обяснят каква максимална мощност са. Има ли модели с повече от 7.4kW монофазно захранване?
Не знам с каква мощност се зарежда плъгин хибрида. За електричка монофазна зарядна станция май е 7.4kW (32А) - в този случай сложи 6 мм2 за по-сигурно.
Всъщност по-запознатите със зарядни станции да обяснят каква максимална мощност са. Има ли модели с повече от 7.4kW монофазно захранване?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мерси. Троен кабел със заземяване, най-елементарното захранване като минимум! Това ми е достатъчно на първо време. Имам добър приятел електричар, но още не искам да го занимавам. Трупам само инфо за себе си...
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Не е. И да е била. Вече не е!
Ти и с една фаза може да си направиш мизерии. Три фази не значи по - опасно.
Относно сечението вече са ти отговорили. Освен кабела съществен е и въпроса със предпазителите.
Много грубо и лаишки казано: 2.5 квадрата кабел е предостатъчен за всичко което може да включиш в контакт - шуко. Ако не се бъркам всякакви такива са до 16А.
Разликата в цената дали ще е с 3 -4 или 5 жила, според мен е пренебрежима и в този ред, бих пуснал 5. И според различните варианти ползваш броя нужни жила.
Лично аз ако опъвам кабел с подобна идея до мазе, под 6 квадрата няма да е. Вътре как ще го разпределяш все двеста, но до таблото да има стабилен кабел.Пък и зависи енергото колко може да ти пусне, 6 може и да са малко.
Гледам
Пише гуфре. Това което бих проверил е дали е горимо (или както в магазините обясняват - не поддържащо горене, което е все двеста - паля го или гори или не.)
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Мерси, продължавам да трупам знания. Имам представа какво е трифазен ток, както и че качествените машини и съоръжения са предимно на 3 фази, като имат и изпълнения на 1 фаза (220V). Лошото е, че имам много спирачки: копаене на бетон, занемарена инсталация в избата, като капак някои съседи дори искат да събарят сградата и да строим нова...
Не е проблем да купя 5-жилен кабел 6 мм2. Проблемът е захранването от сградата, както и някои "дреболии"... 


-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Е тук вече уцели десетката, зависи какво сечение ти е захранващия кабел. Ако той е с по малко сечение, не ти трябва да пускаш друг кабел с по голямо сечение. Доколкото си спомням от електромер до главното табло, в апартамент по стандарт се пускаха 6 мм² меден кабел. Което е достатъчно за 9 kw натоварване.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Монофазно мисля, че максимума е 32А, което е около 7.4 kW. От контакт Шуко мисля, че максимума е 16А, което съответно е към 3.7 kW. Максимумът на зареждане на Rav4 PHEV е около 7 kW, което важи и за доста модели чисти електрички. Преобладаващо чистите електрички мисля, че са ограничени до 11 kW, за което вече си трябва трифазен ток. Има и няколко изключения, които позволяват зареждане с 22 kW, но тук вече влизаме и в по-скъпата партида, когато говорим за домашно зареждане (едва ли има много хора, които зареждат на такава скорост вкъщи).
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Процедури/стъпки за партида за ток и зарядна станция
Да, трудна задача... най-удобно е да взема захранване от кухнята или терасата. Ако случайно е 4 мм2 ще е голям късмет, 6-ца е малко вероятно, блокът е строен 1962... Ако обаче там е 2,5 мм2, тогава ще стане интересно...


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта