Страница 3 от 3

[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 10 Май 2023 20:53
от Hursa
► Виж съдържание
Хибридната система на новия приус е отстъпление от крачката, която направиха с плъгин рав - според мен. Вместо да доразвият заложеното в плъгин рав - като че ли се опитват просто да запълнят липсата на предложения от плъгин хибриди при по "леките" модели. Но все пак това е приус - емблематичен модел. Нормално е да очакваме много повече, особено като се предлага на такава цена. И според мен - опитвайки се да направят нещо по-различно, преследвайки няколко цели - са направили нещо до определена степен абсурдно. Ако бяха предложили тази система в корола, в по-окастрен вид от към екстри, с по-малка батерия - според мен биха постигнали по-голям успех. Но ще видим какъв ще е успеха на настоящия приус.

[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 05 Фев 2024 13:03
от Monster
Тази тема беше поизпаднала на втора страница в раздела "Общи теми" - явно цената на колата си казва думата и влияе обратно пропорционално на интереса. tongue.gif Както и да е, днес ми попадна едно ново и доста подробно българско ревю на модела. Добро впечатление ми направи, че 230V контакт в багажника са го направили 1500W, за разлика от Равките (поне от 2022 година), където по странна причина го бяха ограничили на 150W, та трябваше да си поръчвам от ТМ Ауто допълнително да ми инсталират 1000W инвертор, вързан към акумулатора, за да мога да си бода по-мощна техника като пътувам. При Равките това "осакатяване" на мощността на контакта беше за всички европейски модели, както може да се види в тази дискусия, докато американските още тогава си бяха със 1500W. В този ред на мисли един въпрос към Мирослав Петков или някой друг с Rav4 PHEV MY 2023 - колко вата са написали на капачката на вашия контакт в багажника на колата?


[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 05 Фев 2024 21:42
от Мирослав Петков
150w е! Най високото ниво на оборудване предлага 1500w ,това в америка. Провери в Германия ,мисля че и там топ нивото е с инвертор 1500w. За източна европа не се предлага това ниво.

[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 05 Фев 2024 23:31
от Monster
Много странно, че това число зависи от нивото на оборудване. Приусът от клипчето е най-високото ниво на оборудване, та може и това да е причината да е с 1500W, макар че пак ще кажа, че не намирам логика мощността на този контакт да е различна в различните нива на оборудване. Да го има или да го няма според нивото бих го приел, но да го има скопен - това не го разбирам. Принципно този контакт е предвиден предимно (според мен) да може човек да си бодне лаптоп там, което в общият случай става и с 150W. Моят проблем беше, че поради естеството ми на работа имам два лаптопа с малко по-мощни видеокарти и единият е със зарядно до 180W, а другият до 230W. Като ги ползвам с нормално натоварване (не за VR например) използват значително по-ниска мощност, но все пак не ми се рискува да ги включвам в контакт с по-малки характеристики от пиковите мощности на съответните адаптери...

[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 06 Фев 2024 12:10
от Hursa
"Фарове, като на ферари. Напомнял на ферари". smile.gif Май се "харесва" предимно на тези, на които им плащат да го рекламират.

[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 06 Фев 2024 17:32
от BOz
Ами не е като да няма прилика: tooth.gif

Изображение

[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 21 Апр 2024 17:47
от BOz

[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 16 Сеп 2024 20:32
от Hursa
Защо никой не предлага модел плъгин с еднакви системи, но както с голяма, така и с малка батерия, да се види - кой вариант ще предпочетат хората. Какъв пробег предлагаха с предните поколения плъгин приус, защо само не увеличиха мощността. Макар, че проблема на този приус явно далеч не е само голямата батерия и така голямото тегло, поради това недостатъчната мощност.

[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 17 Сеп 2024 16:54
от BOz
Hursa написа: 16 Сеп 2024 20:32 Защо никой не предлага модел плъгин с еднакви системи, но както с голяма, така и с малка батерия
Защото струва пари, за да поддържаш различни окомплектовки, които можеш да предложиш.
Аз бих предпочел да кажем в пода да има 20 отвора. Купувам колата без батерия. Ако реша купувам една батерия от 1 кВтч. Бутам я в първия отвор. Решавам, че искам да имам по-голям пробег на батерия. Купувам 3 допълнителни модула. Искам още повече, купувам още 4. И само ги бутам в готовите отвори за разширение на капацитета. Умира ми едната батерия. Вадя я от дупката и единствено намалявам капацитета на батерията, без допълнителни последници. Ех, колко ще е готино хората да имат такава модална възможност. За мен това е по-готино от това да имаш само 2 избора - голяма или малка батерия. tooth.gif

[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения

Публикувано на: 17 Сеп 2024 20:36
от Hursa
Идеята е подходяща по-скоро за ел автомобилите, но няма ли да има проблем с балансирането на батерията при всяко добавяне на модули. smile.gif Бяха показвали марка ел автомобили, която предлага вместо зареждане замяна на "изразходваната" батерия на "заредена", като замяната става автоматично и автомобила без шофьор се подвежда от автоматиката до необходимата позиция над автомата (цялата платформа на автомобила е предвидена за постоянна замяна на батерията, като тя не се купува с новия автомобил). Май се предлагат и различни по енергоемкост батерии, според моментните нужди на ползвателя.
Но това са електрички, а мен ме вълнуват хибридите. smile.gif Все пак производителите предлагат моделите си с много и различни типове задвижвания, до около десет различни съчетания от двигатели и трансмисии (е не и тойота). Явно богатия избор за клиента оправдава цената за поддържане от производителите на това разнообразие. А в случая - да се поддържат два типоразмера батерии - цената би била много по-ниска, според мен. Все пак батериите са си набрани от модули, "просто" по-голям или по-малък пакет модули, не е като да се разработват и поддържат различни двигатели, трансмисии и техни съчетания. (При електричките много от моделите, ако не и болшинството се предлагат на избор с няколко батерии.) Може би, може по-леката и евтина платформа на хибрида, която така или иначе се произвежда, да се предлага с по-мощната хибридна система на плъгин хибрида, с относително много "по-малка" батерия от сега предлаганите плъгини (позволяваща по-малка товароносимост от хибрида, евентуално с неголямо подсилване). Все пак предлагат един и същ модел - и като хибрид, и като плъгин. Тойота има опит с плъгин хибриди с относително много малки батерии, а сега предлаганите от тях са с едни от най-големите за плъгин батерии.