Krachunov написа: ↑19 Яну 2021 17:49
Какви 50 % от цената?! Днес 5000 лева са 50% от цената на корола ? След 10 години батерията няма да е 5000 лв, а доста по - евтина ако се гледа как падат цените за тея неща.
Според мен не си прочел какво съм написал, не си го разбрал, или аз не съм го написал достатъчно ясно.
Аз говоря за цената на батерията, когато автомобила подмине 10-те години, в които батерията е била в гаранция.
Лично аз се съмнявам някой да си купува чисто нов автомобил и да се притеснява за батерията. Още повече, че е покрита от гаранция в следващите 10 години. Най-вероятно никой не планува да кара този автомобил в следващите 25 години, за да го мисли това още с покупката. Сигурно има такива, не отричам, но е малко вероятно.
Отделно не цитирай разни цитати, които показват някаква цена, някъде по света. Преди 3 години батерия за Приус-2 в ТМ беше на цена от 7770 лв. Преди 6 години цената ѝ беше около 6к.
Така, че и това твое предположение не е резонно. Въпреки, че цената за производство на батерията може да поевтинява във времето (в което се съмнявам за стар модел батерия), това не означава, че ще поевтинее като резервна част. Двете не са толкова силно обвързани едно за друго.
Krachunov написа: ↑19 Яну 2021 17:49
Освен това с умираща батерия ще имаш бензинов автомобил.
И това не е вярно. В почти всички случаи умре ли батерията, автомобила става с доста съмнително поведение, ако въобще може да се движи.
Krachunov написа: ↑19 Яну 2021 17:49
Един приятел си купи пежо 407 на 8 ли 10 години ли и съединителя му с демпфер му излезе 2 хилки. Колата я взе за 3.. Ако предположим че го кара 10 години, колата тогава ще струва 500 лв в добрия случай а съединителя пак ще 2 хилки
Ей за това ти говоря. Защото като вземеш един хибрид на толкова години, батерията не му струва 2к, а ще му струва да кажем 4-5-8к. Което не е приятно. И отиваш на вариант "кръпка", което можеше и приятеля ти да направи със съединител от морга. Отделно, че имаш съединител на производител от Китай до САЩ, в голям ценови диапазон за нова част, във всеки един магазин и имаш голям избор - евтино, скъпо, средно - както си прецениш. А батерия за хибрида ще намериш само в Тойота и това е, образно казано.
dracunculus написа: ↑19 Яну 2021 19:56
Конкретни данни за масово дефектни хибридни батерии след 10 години или ххх километри имате ли, или изхождате, че ще се случи? Не говоря за това, че е възможно да дефектира батерията в един момент, реално както всеки компонент в автомобила от която и да е марка и задвижваща концепция.
Няма да намериш такива конкретни и мега достоверни данни. Има анкети на разни организации и т.н.
Но в крайна сметка не е коректно да се сравнява батерията с друг механичен компонент. Защото батерията ще умре задължително, доколкото един механичен компонент може да умре, а може и да не умре за целия живот на автомобила. Като под живот визирам и 30 години.
Същото като със съединителя на един автомобил. Тази част поради спецификата си на работа е предразположена на "умиране" в даден момент. Ама според зависи от употребата на автомобила може да живее без проблеми и 30 години, особено ако не се въртят много километри, употребява се "разумно" и в много благоприятни условия. А една батерия дори да се мъчиш да не я "употребяваш", тя си заминава. Просто физико-химични процеси.
За това на всеки му пожелавам батерията да му умре докато му е в гаранция, по възможност в нейния край, за да може да се възползва от замяната ѝ, което да вдъхне нов живот за следващите 10-на години.
Аз не бях от тези хора и моята батерия умря 2 месеца след изтичането на гаранцията. На Тойота (дилъра) му дремеше на шапката за този "малшанс". Като беше склонен да преговаря за предполагаема отстъпка за закупуването ѝ, след като съм заявил желание да я сменям при тях и те да питат "майката" каква отстъпка можели да ми дадат от офертата, която ми направиха - 7770 лв. Щели да се "борят" за по-голяма - нещо около 20-на процента били стигали при такива случаи като моя. Ами мерси, нали. Оттук натам всеки да се спасява както намери за добре. За това му споделих на колегата да не гледа някакви цитати в нета кой колко бил платил в даден момент някъде по света.
Krachunov написа: ↑19 Яну 2021 22:07
за 5 години са ти 4000 лева.
Я сметни само разликата в каското за 5 години на автомобил, който в единия случай струва 17к, а в другия 50к. Да не се окаже, че само от каско за първата година ще може да наливаш на 5 годишния автомобил цяла година "безплатно" гориво.
Просто ако седнеш и сложиш всеки един разход на един автомобил за 5 години експлоатация, дори и обезценката след бъдещата му продажба, няма как крайната сума на новия автомобил да е по-евтина. Разликата е мноооого голяма. Дори не е толкова малка, за да го обмисляш.
Понеже си записвам най-чинно всичко по моите автомобили от много време (от 18 години назад), примерно Приуса след 7 години експлоатация в моите ръце, които ще навърши скоро (как се минава това време и защо пиша в този форум

), общите разходи за собственост се доближават около 60% от цената му като чисто нов. Само от покупната му цена, нищо друго. И това е ако не включвам инфлацията и "естественото" покачване на цените на автомобилите.