Страница 3 от 3
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 08 Дек 2020 18:40
от roland
todorakis написа: ↑07 Дек 2020 21:05
Коя година е Рав- ката, да не стане така, да не се вижда "accel position".
[/quote
2005година е
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 08 Дек 2020 18:42
от roland
martod написа: ↑08 Дек 2020 08:35
roland написа: ↑07 Дек 2020 12:11
Благодяря ви момчета , ама Егр е почистен заедно с всмукателния колектор и онази малка дупчица къде
то минават газовете от ЕГР също
Пак подсещам, чистенето на ЕГР не означава, че той работи коректно. Слагай му една плътна ламарина на местото на гарнитурката и виж дали няма да изчезне проблема .
Нека прочетем живите данни с колегата и после ще пробвам всичко...
Май на голфовете така правеха с ламаринка незнаех че става и за тойота това шунтиране
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 08 Дек 2020 19:29
от Hursa
Някой автомобили са "защитени софтуерно" от подобно "затапване" (за съжаление

)
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 08 Дек 2020 20:25
от veso_hds
Hursa написа: ↑08 Дек 2020 19:29
Някой автомобили са "защитени софтуерно" от подобно "затапване" (за съжаление

)
Не и РАВ 2005г.
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 08 Дек 2020 22:31
от bigchicken
По моему, ако ЕГР клапана остава отворен ще е друго поведението. А и този клапан не е ли с моторче, сиреч компа да знае реалното му положение? Аз се боря с един дизеляк, който карам с откачен дебитомер,което изключва всички такива шитни и си върви прекрасно. Клапана е вакуумен и явно е позадръстен, защото отваря като всмукна, но не затваря сам, трябва да духна. Резултата е, че много често не реагира на газта като я натисна малко повечко. Ускорява си както си знае, тоест почти хич, независимо колко натискам.
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 11 Дек 2020 16:20
от todorakis
Колеги, ето резултатите от диагностиката:

- 1.PNG (172.64 KiB) Преглеждано 4225 пъти
Нямаше никакви записани грешки. Проблемът с придръпването се появява във високите обороти и е доста рязък и осезаем. Навежда ме на проблем с гориво- подаването ( налягането в рейла не превиши 130 МРа). Гледал съм друг Рав 4, който достигаше 160 МРа на пълна газ. Тъй като колегата е сменил SCV клапаните, евентуално нещо с помпата? Другото, което ми направи впечатление, че не натиснат педала на газта е на 15%, натиснат на макс стигна до 75%. Проверих на моя Авенсис стойностите варираха от 0 до 99.6%. Това за мен е странно, както и това рязко придърпване, затова клоня по- скоро към проблем с педала ( потенциометъра) или нещо друго свързано с ел. система.
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 12 Дек 2020 07:03
от Mcl
Аз също бях предположил за педала на газта. Нека си вземе един втора употреба ,за да го смени и пробва. И да се уговори да го върне ако не е от него.
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 13 Апр 2021 15:01
от the_fast_r1
Колеги не би трябвало да е от педала на газта. И моя фабрично си е на 15% на тихи обороти.
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 14 Апр 2021 03:16
от gruio
roland написа: ↑07 Дек 2020 18:32
Hursa написа: ↑07 Дек 2020 18:10
Дори на високи обороти?
Ами незнам как да го обясня , като не подаваш рязко и повече газ не се усеща прекъсване на ускорението
Ако правилно те разбирам - като подаваш малко газ няма проблем, но като подадеш много забива?
Аз имах преди такъв проблем с бензинов опел който карах 300км така. Оказа се че е запушен горивния филтър който никога не бях сменял. Проверете дали достига достатъчно гориво до двигателя.
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 14 Апр 2021 08:13
от toyota777
Провери дихтунгите, отвори капачката за маслото и слушай за съскане и загуба на компресия.
Аз имах 2 изпуснали д4д 116 кс.
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 28 Апр 2021 09:09
от geniya
Такова придърпване имах и на моята РАВ4 2008г.Затапих ЕГР клапана с ламаринка за проба и придърпването изчезна.Но започна да гори доста, иначе вървеше като луда, като звука на ДВГ стана малко по-рязък и остър.В крайна сметка махнах ламаринката от ЕГР и придърпването пак се появи.Набедих ЕГР клапана за проблам, тъй като не затваряше добре и заклинваше леко отворен понякога.Купих ЕГР от морга втора ръка, сложих го и същата работа, придърпването го имаше, но малко по-малко се усещаше.Забелязах, че придърпването се появява след като ДВГ загрее на 40градуса и това много ме учудваше, но след доста четене в интернет се светнах, че след 40градуса ЕГР-а започва да работи по-интензивно и прецизно ли, как да кажа и почва това придърпване, вероятно така е написам софтуера.Тогава реших и смених и SCV клапана с китайски, нямаше абсолютно никаква разлика работата на ДВГ с китайския от оригиналния.Смених и дебитомер в последствие, същата работа.Тогава проблема се реши, като изскочи грешка за ламбда сонда

.Чак тогава разбрах , че този ДВГ с ЕВРО 4 има ламбда сонда като на бензинов ДВГ и тя участва активно, тъй като няма нищо изкормено по ДПФ, катализатор и т.н. Вероятно когато ДВГ загрее на 40гр, ЕКУ-то започва да взима данни от ламбдата, като разчита на нея за правилната работа на ДВГ, разход, вървеж и т.н. и когато тя е прецакана се получават проблеми. След като смених ламбда сондата с оригинална на ДЕНСО /200лв/ придърпването изчезна завинаги и проблема се реши.Разхода е 6,5л по борд, 7л реално и зима и лято, смесено спокойно каране.Вече съм минал 10000км от смяната на ламбдата с нова и всичко е ОК. Дано съм помогнал.
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 29 Апр 2021 19:20
от veso_hds
geniya,даваш пример с равка 3-та генерация,а тук проблема е с рав 2-а генерация-1CD FTV.
Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 30 Апр 2021 14:16
от geniya
veso_hds написа: ↑29 Апр 2021 19:20
geniya,даваш пример с равка 3-та генерация,а тук проблема е с рав 2-а генерация-1CD FTV.
Сега чак видях заглавието, ама е писал 2005 година което ме обърка, нищо де.

Рав 2д4д няма оправия
Публикувано на: 06 Май 2021 01:25
от the_fast_r1
На моята Rav4-ка си монтирах механичен бууст метър, да си следя налягането на турбината. Би трябвало да не превишава 1 бар, над атмосферното. При мен имаше проблем още в началото, като взех автомобила - пренадуваше, когато се настъпи с ниски обороти на висока предавка и влизаше в авариен режим P1251. След смяна на вакумния клапан управляващ променливата геометрия и настройка на болта и, това пренадуване се оправи.
EGR системата и всмукателния колектор изчистени ли са?